flere HDMI utganger?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

flere HDMI utganger?

Jeg har akkurat bygget ut til surround system hjemme, og tenker å kjøpe en ny surround reciever. Jeg har i mitt system 2 HDMI kilder (bluray og canaldigital boks) og fremvisere (flatskjerm og projektor). Ønsker da å bruke recieveren som "sentral" for alle signalene.

Når jeg leser på spesifikasjonene på Hifiklubben sine produkter ser det ut til at de fleste har flere innganger, men kun en utgang (HDMI)

Finnes det recievere med flere utganger innen "normal" prisklasse, eller er det andre like gode måter å løse dette på?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er "normal" prisklasse? På avforum tror jeg "normal" er så mangt. En onkyo 1007 har det du spør etter, den er 11000 på netshop.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det samme er Pioneer sin LX52 som koster under 10 å noen ganger 8k. MYE for penga! Pioneer LX52

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    9995,- for den Onkyoen hos Soundgarden
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har et sett med B&W 683 som skal drives, og ønsker selvfølgelig alle de nye lydformatene. Har hørt at disse høytalerne liker "mye" strøm, så greit at det er litt fres i forsterkeren hvis man skal klare seg uten effekt trinn.

annbefalinger ut fra denne info? Kjøper gjerne brukt....

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke for å være gjerrig her men hva med en simpel switch? Får en grei reciver for 4-5k også switchen koster noen hundrelapper. Eller er det slik at det blir dårligere kvalitet på signalet da? Eneste grunnen til at jeg ville gått for an annen løsning er bilde kvalitet og dersom man varierer mye mellom tv og projektor.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ikke ha noe å si på signalet med en splitter. Siden det er snakk om å få et signal ril å bli to blir det splitter, opm en har flere kilder som skal inn til en inngang blir det switch.
    Om du ikke skal ha bilde på begge samtidig, og heller ikke er overdrevent lat finnse det ekle mekaniske switcher som kan brukes til dette formålet. (Og siden jeg da plutselig sier switch gjør at forvirringen er total regner jeg med ) Bruker da denne "andre veien", inngangene blir utganger osv...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Active Bj-h sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Satt i samme problemstilling så deg for noen måneder siden. Min gamle RXV-1800 hadde kun 1 HDMI ut, og derfor gikk jeg til innkjøp av diverse HDMI splittere. Endte opp med en relativt dyr fra Gefen - som var den eneste som fungerte tilfredstillende... har oppfattet det slik at "billig" utstyr kan skape problemer med bla HDCP?..

Uansett- nå har jeg kjøpt RXV-3900, og i den forbindelse selger jeg Gefen switchen.

Gefen 1:2 HDMI splitter selges billig - FINN Torget

http://avforum.no/avtorget/showprodu...=58279&cat=all

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eheitmann.no og www.dynabel.no har splittere fra Grandbeing til omtrent halve av den prisen. Har en liggende selv, men har ikke fått prøvd den enda.

Active Bj-h sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå kjenner jeg ikke til merket, men den modellen jeg fant så noe kjipere ut enn Gefen sine alternativer.. men man kan alltids slenge inn bud veitdu..

Newcomer Tor Sumstad sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

HDMI problem. Splitte, switch?

svar i feil tråd.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har slike switcher noen særlig innvirkning på bildekvaliteten? Det er jo store prisforskjeller ute på markedet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte en switch fra ebay til under 200kr, 4 porter med fjernkontroll, den sender 1080P gjennom 1+10m kabel uten problemer. Kan ikke gi link da selgeren ikke har butikk lengre, men det finnes godt med alternativer.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •