Surroundpakker fra surround.no

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Surroundpakker fra surround.no

Hei!

Jeg fikk min første projektor nå til jul, en infocus X10. Og etter litt rask gammeldags nerding på nettet så fant jeg frem til dette forumet, og jeg har allerede hatt noen drømmende timer på minhjemmekino og på forum. Og dette blir da min første post.

Men tilbake til problemstillingen, så man jo ha et okei anlegg til en projektor.

Har sett på spesielt 2 anlegg ifra surround.no jeg kunne tenke meg å sette opp i stua. Og lurte på om dere som sitter med kunnskapen kunne hjelpe meg litt, er åpen for andre forslag til anlegg som ligger i/rundt prisklassen til disse. Men helst ikke dyrere enn 13 000,-

Den første er:
    Yamaha RX-V465 + Dynavoice 5.1-pakke svart
    Yamaha RX-V465 + Dynavoice 5.1-pakke svart Med Sub og Forsterker | Surround.no - Høyttaler spesialisten

og den andre er:
    Yamaha RX-V765 m/Dynavoice M-65 EX 5.0 Black og XTZ 99 W12.16
    Yamaha RX-V765 m/Dynavoice M-65 EX 5.0 Black og XTZ 99 W12.16 Med Sub og Forsterker | Surround.no - Høyttaler spesialisten

Det er en vesentlig prisforskjell mellom disse, så lurer jo først og fremst på forskjellen også, hva jeg får ut av disse ekstra lappene?

Og som dere har skjønt, så er jeg ganske grønn på lyd området foreløpig. Alltid vært interessert i musikk og lyd, noe som jeg vil kalle min største interesse. Selv om jeg alltid har hatt mest peiling på bilde.

Så derfor hadde det vært veldig fantastisk om dere kunne begrunne hvorfor forslaget deres er sånn det er, så jeg kan lære noe uttav det her. (nei, jeg er ikke lærer)

Tusen hjertelig takk
    RattenTatten

ps. Et lite dumt spørsmål, men med receiveren kan jeg koble ps3, altibox ol. til denne også ha en hdmi kabel til projektoren?

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha RX-V765 er en vesentlig bedre receiver og XTZ 99 W12.16 er en vesentlig bedre subwoofer enn det som ble listet opp som første valg. XTZ har fått mye skryt på tester og bruker relatert, for å yte mye i forhold til kost/nytte.
    Test av XTZ 99 W12 Subwoofere - Tester - Lyd og Bilde

Yamaha 765 har 7 forsterker kanaler mot 465 sine 5. I tillegg til subb utgang. 765 har også 7.1 pre-out som vil si at du kan hekte på ekstra effekt senere til dine høytalere ved behov. Analog video oppskalering til full HD 1080p og oppskalering over HDMI. 765 har mulighet for presence. http://avforum.no/forum/generelt-aud...a-reciver.html
    Den har mulighet for Bi-Amp hvis du ikke bruker 7.1 oppsett.

PS: alle bildekilder kan kobles til receiveren(som tar seg av lyden) og så bilde videre til tv/prosjektor.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er og utrolig mye enklere å gjøre innstillinger på 765. På 465 får du ikke opp menyene på skjermen/lerretet, der har du kun displayet på receiveren å forholde deg til. I tillegg har du flere muligheter for justering på 765, noe som potensielt skal gi bedre lyd.
    Generelt bedre byggekvalitet og tilkoblingsmuligheter på 765 også.

De to subene kan knapt sammenlignes, XTZ er en god sub, den Prosonen er i beste fall litt tvilsom ...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et alternativ:

SVS SBS-01 5.0 surround pakke ca 3500,-
    SVS PB10-NSD subwoofer ca 5000,-
    Denon AVR-1910 receiver ca 3500,-

Totalt 12000,- pluss noen kroner til høyttalerkabel, gjerne på Biltema, helt kurante.

Høyttalere og sub hos Kart - L-Sound AS og receiver hos Kjøp høyttalere, flat-TV, hjemmekinoanlegg og stereo | Hi-Fi Klubben
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støtter alle forslagene, men særlig SVS'en siden jeg har det selv. Meget bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tusen takk for gode svar.

Tror jeg kommer til å gå for
    Yamaha RX-V765 m/Dynavoice M-65 EX 5.0 Black og XTZ 99 W12.16, siden jeg tror det er med denne jeg kommer til å bli mest fornøyd

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du skal nok bli godt fornøyd med det valget.
    Råder deg til å kikke litt på en eller flere av trådene/guidene ang plassering og kalibrering, det lønner seg.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •