Prøvelytting av hodetelefoner i Oslo?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Prøvelytting av hodetelefoner i Oslo?

Er i gang med å handle inn hodetelefoner og forsterker/dac, og er på utkikk etter en forhandler i Oslo som har et greit utvalg tilgjengelig for prøvelytting.
    Er primært interessert i AKG K701, Sennheiser HD 650, men både Grado SR325i og Beyerdynamic DT770 er av interesse.
    Noen tips?

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stereofil har grado og beyer i alle fall. Hd650 kan du høre ved den butikken som ligger der BI lå før, (ved akerselva litt bortenfor grønland, husker ikke navnet i farten).

Intermediate Probie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    908
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og Soundgarden selger Akg

Men om de har de inne, er en annen sak...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er akg k701 uten ledninger?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom Stereofil, og de har faktisk AKG, Beyerdynamic, Sennheiser og Grado.. Dog et slunkent utvalg. Fikk høre på DT770 og Grado 325i, men de hadde kun HD800 og lavere AKG modeller inne dessverre.

Er helt ny i Oslo, så jeg er ikke helt kjent med hvor BI lå før, men jeg får ta meg en tur og se om jeg finner den butikken i morgen.
    Om ikke, så får jeg ta en liten sjans og bestille HD 650 uhørt, det virker som om det er det beste alternativet for meg, og de koster kun noen hundre kroner mer enn K701.

Intermediate Probie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    908
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jonka
    Var innom Stereofil, og de har faktisk AKG, Beyerdynamic, Sennheiser og Grado.. Dog et slunkent utvalg. Fikk høre på DT770 og Grado 325i, men de hadde kun HD800 og lavere AKG modeller inne dessverre.

Hva synes du om de forskjellige?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke så mye referanse fra tidligere erfaringer, da de har bestått av Sennheiser HD 590 på diverse portable kilder.
    Grado SR80 og SR325 som jeg har lyttet til, appellerer ikke til meg i hele tatt.
    De var koblet opp på en Vincent KHV-111, og en DAC som jeg ikke fikk sett nærmere på i farten - mulig det er en uheldig kombinasjon for Grado'ene.
    Lyden føltes tvungen ut, med en slitsom mellomtone/diskant.
    DT770'ene var helt ok, men de føltes grumsete ut i bassområdet, og litt for udetaljerte i resten av frekvensområdet. Dog ligger de en del lavere i pris enn resten av hodetelefonene jeg vurderer.

Så langt har jeg funnet:
    Sennheiser HD 650 - ~2600 NOK
    AKG K701 - ~2300 NOK
    Beyerdynamic DT 770 - ~ 1700 NOK
    Grado SR325 - ~4500 NOK (Fant de kun hos Stereofil i farten, og prisene der er ganske høye, HD 650 koster f.eks 4000 der.)

Har ikke fått lyttet på HD 650'ene enda, som er de klokkene jeg hadde mest tiltro til før jeg begynte prøvelyttinga - De er såpass rimelige at jeg har bestilt de "uhørt" i kveld, sammen med et Asus Xonar Essence STX lydkort(med innebygd hodetelefonforsterker).
    Nå er det bare å jakte litt på opamp leverandører til lydkortet..

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da fikk jeg beskjed av Dustinhome at HD650'ene og Xonar Essence STX er på vei til meg, håper å hente de på posten i morgen tidlig
    Gleder meg som en liten unge, og har brukt resten av helga til å lete etter høykvalitetsmusikk på nettet.
    Jeg så noen anbefale Linn for Studio Master innspillinger, men de hadde lite som appelerte til meg.
    Er det noen andre nettsider som selger høykvalitets innspillinger i lossless format?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •