Bose anlegg eller lignende.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 27
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bose anlegg eller lignende.

Jeg har vurdert å kjøpe et Bose Lifestyle 35, men dette er jo et kostbart anlegg i dette landet. Poenget er at jeg vil ha en enhet(forsterker, dvd) i tillegg til ganske små høytallere pluss sub. Det finnes jo utallige andre merker og modeller fra 3000,- kroner og oppover. Hva er det beste kjøpet? Hadde jo vært deilig å komme unna med 10-20000,- i stedet for 40-50000,- som Bose koster. Kom gjerne med forslag, anbefalninger og erfaringer:-)

Mvh Erik

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BOSE har i USA fått rykte på seg for å stå for Buy Other Sound Equipment. Jeg fant en artikkel av en fyr som hadde målt, og påstår BOSE-anlegg ikke spiller noe mellom 120 og 200 Hz (de oppgir ikke frekvenstall), og hvis det stemmer er det vel over og ut. Jeg ville heller sett på DALI Trio eller noe slikt isteden.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    No highs, no lows, it must be Bose!
    Her var den artikkelen jeg snakket om.

Edit: Ser jeg tok litt feil angående frekvensgangen, men det er ille likevel.

Intermediate geiri sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dali Trio kan jeg gå god for.
    Disse spiller fantastisk bra i forhold til pris og størrelse.
    Så finnes det også kombiløsninger med dvd/reciver på klubben. Ta deg en tur dit og du kommer under 10k for dette oppsettet som du ønsker.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med JMlab Sib & Cub? Jeg var selv innom det settet når jeg skulle ha en plassbesparende surroundløsning (men så ble det stereo likevel). Det finnes et oppsett med en større sub som også vil være innenfor budsjettet ditt nytt. Tar knekken på Bose, for å si det slik. Ikke noe problem å få tak i brukt.

Noen tester:

http://media.flexiweb.no/documents/433095-{595B7771-774A-4917-B8C0-056F318CAF9B}.pdf
    http://media.flexiweb.no/documents/433095-{7EBD6BEE-264C-40DC-A8E3-0A09C0C19B77}.pdf

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Takker for svar. Dersom dere har linker til butikk der jeg kan kjøpe et helt opplegg, eller ser noe brukt så si gjerne ifra:-) Jeg har ikke peiling på dette, og vil gjerne bare gå og kjøpe en pakke som jeg vet er bra. Så kom gjerne med forslag til alt jeg trenger.

Kan jo legge til at anlegget brukes mer til musikk en film. Hører mest på pop/rock. Vil likevel ha et sorroundanlegg når jeg først skal kjøpe.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Post et innlegg under Produkt- og prisjakt dersom du vil ha linker, tips om pris, etc.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av toothy
    Hva med JMlab Sib & Cub? Jeg var selv innom det settet når jeg skulle ha en plassbesparende surroundløsning (men så ble det stereo likevel). Det finnes et oppsett med en større sub som også vil være innenfor budsjettet ditt nytt. Tar knekken på Bose, for å si det slik. Ikke noe problem å få tak i brukt.

Noen tester:

http://media.flexiweb.no/documents/433095-{595B7771-774A-4917-B8C0-056F318CAF9B}.pdf
    http://media.flexiweb.no/documents/433095-{7EBD6BEE-264C-40DC-A8E3-0A09C0C19B77}.pdf
    Jeg anbefaler konsekvent alle der vil have et sub/satelittsystem dette, JMLab Sib & Cub er noget af det bedste du kan få. I Lyd og billede opgraderede de sættet med en lidt større sub / var det dén fra Churus serien, husker ikke nu) og dette banket alle konkurrenter. Du vil få meget glæde af dette system, og til forskel fra Bose så spiller dette musik med liv og nerve.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med anlegg som disse? Noen anbefalninger innen dette?

http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHO...elected_uuids=

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av de jeg har hørt så er det ikke mye annet å si en Kina Plastikk.
    Ikke mye å skrive hjem om.
    Men kan jo såklart være noen av de som holder mål. Dog... Jeg har tilgode å høre en av disse.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt Bose Lifestyle 50 ved flere anledninger hos en kjenning, og i forhold til størrelsen spiller anlegget bra. I forhold til pris, så stiller saken seg litt anderledes...

Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror du ville kommet bedre ut av det med enten den mission eller energy-pakken her. http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHO...oductpage_text
    Ikke akkurat kremlyd, men jeg vil tro den er fullt på høyde med bose. Gallo har jo noen søte små? De skal vel låte bra også. Jeg ville uansett styrt unna bose, lite for pengene.

edit: det er vel egentlig greit å styre unna elkjøp også, når jeg tenker meg om. De har dessverre enerett på Energy, liker godt Connoisseur -serien, som låter bra i forhold til pris.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vel egentlig bestemt meg for å gå for JMlab Sib & Cub. Leter nå etter en forsterker/dvd spiller. Helst en kombo, det vil si forsterker og dvdspiller i ett. Noen som vet om et godt produkt?

Takk for alle svar.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Erik---
    Har vel egentlig bestemt meg for å gå for JMlab Sib & Cub. Leter nå etter en forsterker/dvd spiller. Helst en kombo, det vil si forsterker og dvdspiller i ett. Noen som vet om et godt produkt?

Takk for alle svar.

http://www.hifiklubben.no/iz.asp?id=2|p|228|228||plistp

der har du 3 stk å velge i.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takk for alle svar.
    Ja, så dette sett med 5 høyttalere plus sub til 9.995,- , du fortryder bestemt ikke dette sett...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen

Takk for alle svar.
    Ja, så dette sett med 5 høyttalere plus sub til 9.995,- , du fortryder bestemt ikke dette sett...
    Fortryder? Hva mener du?

Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er dansk og betyr "angre". Du kommer altså ikke til å angre.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å få en ting klart. Bose er ikke så dårlig som alle skal ha det til. Har et lifestyle8 anlegg selv og syns det låter helt ok....og det med at det mangler midbass er bare tull...syns det låter fyldig og veldig klart. problemene kommer hvis man plasserer subwooferen lang fra satelittene...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får prøve å si det til medlemmene på AVSforum tviler på du greier å overbevise noen der om at Bose er bra. Better order something else :lol:

Var selv ivrig etter å få bose i hus for noen år siden, men etter litt research på nettet ble det fort klart at Bose er mest god markedsføring og at de høyest er verdt halve prisen av det man betaler i USA, dvs. 1/4 av prisen man betaler i Norge.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harol
    Var selv ivrig etter å få bose i hus for noen år siden, men etter litt research på nettet ble det fort klart at Bose er mest god markedsføring og at de høyest er verdt halve prisen av det man betaler i USA, dvs. 1/4 av prisen man betaler i Norge.
    Jeg var i samme sitausjon for noen år siden, og var mye rundt og hørte. Endte selv opp med en separat receeiver og DVD-spiller og Gallo Nucleus Micro høyttalere. Bruker dette kun til hjemmekino/TV og syns det funker meget bra, og mye bedre enn Bose. Syns Bose var for mye tilslørt i lyden.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •