Bose anlegg eller lignende. - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 27 av 27
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    hehe.... det som er kluet å er å sette opp anlegget riktig. dreit meg skikkelig ut egang med å henge satelittene for høyt opp..er forskjell på acustimas og lifestyle anleggene også. sistnevnte har innebygde eq`r for å kompansere for svakheter i satelittene og har også innebygd limiter, uansett hvor høyt man skrur opp volumet så er det ingenting som ryker.

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da jeg bodde i Florida for noen år siden var det en BOSE-butikk rett i nærheten. Jeg fikk demonstrert Lifestyle 50 og syntes det låt bra. Den medfølgende fjernkontrollen var svært kul. Fungerer på radiobølger slik at den fungerer i alle rom og har display som viser f.eks. hvilke spor på en CD eller hvilke radiokanal du hører på. Så hvis jeg skulle hatt lyd i 4 rom i huset hadde jeg vurdert Lifestyle 50. Har man ikke behov for multirom derimot, er det nok som andre her sier, lite lyd for pengene.

Teknisk sett er jo BOSE-anleggene museumsgjenstander. Støtter ikke DTS, elendige utvidelsesmuligheter etc.

Uansett, hvis man vil ha et BOSE-anlegg så drar man til USA og kjøper det. Du får fint et Lifestyle 50 til 20000 eller Lifestyle 35 til 15000. Det er lite nok til at man fint får plass i 2 kofferter, eller tilogmed én litt stor en. Og så får man seg en gratis ferie og sparer 20-25 tusen

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bose
    hehe.... det som er kluet å er å sette opp anlegget riktig. dreit meg skikkelig ut egang med å henge satelittene for høyt opp..er forskjell på acustimas og lifestyle anleggene også. sistnevnte har innebygde eq`r for å kompansere for svakheter i satelittene og har også innebygd limiter, uansett hvor høyt man skrur opp volumet så er det ingenting som ryker.
    Satelittene spiller jo ikke bass i det hele tatt, mener å ha lest at de ikke spiller lenger ned enn 200 Hz, og jeg syns det blir for dårlig. Men det er jo min mening.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    svakheten ligger i det området ja, men at det ikke er lyd der i det hele tatt er bare tull......hvordan vet dere at den grafen ikke er manipulert ellerno? finner altid folk som skal klage uansett hva det gjelder

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men hvorfor oppgir da ikke BOSE frekvenstall? De eneste målingene som er publisert viser at det ikke er noe der; man skulle tro produsenten var interessert i å motbevise det.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bose
    svakheten ligger i det området ja, men at det ikke er lyd der i det hele tatt er bare tull......hvordan vet dere at den grafen ikke er manipulert ellerno? finner altid folk som skal klage uansett hva det gjelder
    Jeg har testet flere systemer med små satellitter og subwoofer, både for PC og hjemmekino. Samtlige ganger har jeg funnet en sammenheng mellom små bokser/membraner og dårlig ytelse i nedre mellomtone (altså området mellom øvre subwooferfrekvens og opp mot 200-250Hz). Lever selv med et slikt system til daglig (Canton Movie 5-CX) som har nesten samme svakhet (satellittene har 3" elementer med coax-montert diskant). Også her mangler det dybde og fylde i nedre mellomtone. Illusjonen av fylde skapes selvfølgelig av at subwooferen spiller med under 120Hz igjen, men tro meg: Det er ikke så mye mellom 120Hz og 200Hz.

Det er ikke det at Bose-systemene er så fryktelig mye dårligere enn andre systemer i samme størrelse. De yter vel heller omtrent som forventet i forhold til størrelse og konstruksjon. Ingen grunn til å tro at grafene er manipulert. Spørsmålet er vel heller om prisen står i forhold til hva man får...

Så hva er forskjellen mellom Canton-settet mitt og Bose (bortsett fra at Canton-satellittene faktisk er ekte 2-veis)? Vel... Canton-settet kostet meg under 4000 kroner.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det roffe skriver er hele poenget. Spesiellt med tanke på at Bose er dobbelt så dyrt i Norge som i USA (og det i tillegg ikke er verdt prisen i USA)

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •