Onkyo fra Avshop, dårlige garanti betingelser?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer cb_600 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Onkyo fra Avshop, dårlige garanti betingelser?

Ser at Avshop har fått inn et parti med Onkyo recivere, der TX-SR607 har en ganske så hyggelig pris. Så jeg vurdere å benytte meg av angreretten på min ny innkjøpte SR507, og gå for SR607 i stede.
    Men kom over dette skrivet hos hovedimportøren i norge: Velkommen til Mono AS

Hvor trygt er det å handle Onkyo fra Avshop, med tanke på garantier og slikt?

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cb_600
    Ser at Avshop har fått inn et parti med Onkyo recivere, der TX-SR607 har en ganske så hyggelig pris. Så jeg vurdere å benytte meg av angreretten på min ny innkjøpte SR507, og gå for SR607 i stede.
    Men kom over dette skrivet hos hovedimportøren i norge: Velkommen til Mono AS

Hvor trygt er det å handle Onkyo fra Avshop, med tanke på garantier og slikt?

varen vil ha samme fabrikksgaranti, og siden den blir kjøpt av et norsk firma gjelder også reklamasjonsrett, som jeg mener på er 5 år, men du må da henvende deg til i dette tilfelle, avshop, ikke ikke importør.. det blir i dette tilfelle avshop som må ta seg av alt av garanti og reklamasjoner, og så lenge avshop hånderer det profesjonelt, skal det normalt sett ikke være noe særlig forskjell.

Iblant kan det likevel være godt å ha norsk importør i ryggen, men ikke alltid det er nødvendig!

nå har jeg handlet en del på avshop tidligere, og service jeg fikk var meget bra, så kan ikke tenke meg at de skal lage større problemer, da det bare vil bite de i rævva, og de vil tape kunder!

Active thamule sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er heilt uproblematisk! Du har forbrukerrådet i ryggen og avshop må forholde seg til norsk lovverk uansett.
    Eg synst faktisk det er bra å handle hos dei som parallellimporterer. Då er vi med på å få pressa prisane ned. (Inbiller eg meg i alle fall...)

Newcomer solstice sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thamule
    Dette er heilt uproblematisk! Du har forbrukerrådet i ryggen og avshop må forholde seg til norsk lovverk uansett.
    Eg synst faktisk det er bra å handle hos dei som parallellimporterer. Då er vi med på å få pressa prisane ned. (Inbiller eg meg i alle fall...)
    Helt uproblematisk er det ikke. Dersom butikken går konk, står du der med skjegget i postkassen! Dessuten når butikken sitter på alle kostnadene, så kan de være vrange på ting som normalt skal gå greit.

Vet ikke noe om AVforum sin butikk så kan ikke uttale meg om det, men prater da på generelt basis.

Active UOB sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    491
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekker du regnskapene til AVshop så virker de ganske solide.

Det vil jo være veldig viktig for dem å oppretholde et godt renome spesielt her på forumet. Da det jo er Lygren som eier Avshop, og styrer avforum. Begynner forumet og snu seg mot dem, vil de vel miste sin klart største kundebase.

Selv mener jeg at en del aktører på den norske hifi sene vil ha godt av litt konkuranse. Det finnes produkter som selges i norge som koste det samme og mindre en i europa og usa, og du har noen som koster dobbelt så mye. De siste kan godt få seg litt ekstra konkuranse spørr du meg. Så stå på Avshop.

Active thamule sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av solstice
    Helt uproblematisk er det ikke. Dersom butikken går konk, står du der med skjegget i postkassen! Dessuten når butikken sitter på alle kostnadene, så kan de være vrange på ting som normalt skal gå greit.
    Det er sant det med at om butikken går konk, det har eg ikkje tenkt på. Men det problemet kan vel løysast ved å bruker kredittkort.
    Men det at butikken sitt på alle kostnadane ser eg ikkje på som noko problem. Slår ein paragrafer i bordet så ordnar ting seg som regel.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener dette med Onkyo ikke gjelder lenger for AVshop sin del. Mener de nå (i 2009) kjøper via Mono, det kan du sikkert finne ut av ved å kontakte dem.

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener også de kjøper fra Mono nå ja, etter litt kritikk her på forumet.. :P