Denon selges nå hos Elkjøp - OK eller ikke? - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 38 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 37 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 744
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av GWH
    Man får stemme med føttene.
    Synes man det er for dyrt/at de utnytter monopolsituasjon, handle andre plasser.
    Det finnes nok av produkter som kan erstatte HFK's sine.
    +1

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Siden deres har vært veldig treg å ustabil de siste 2 dagene så det er ikke nødvendigvis priskrigen mot elkjøp som er årsaken.
    Jeg mente ikke at det hadde noe med "priskrigen" å gjøre. Bare at det var spennende å se hva HFK nå holdt på med. Svaret var vel at de nå har startet lagersalget, så den som synes de er for dyr til vanlig, kan jo nå kanskje finne noe de liker til en pris de også liker bedre.
    ELEKTRONIKK : Marantz SR6010, Vincent SP-331.
    HØYTTALERE : Dali Mentor 6, Dali Lektor LCR, Dali Lektor 2, SVS PB12 Plus.
    BILDE : Samsung UE75KS8005, Panasonic DMP-BD60, GET Box II.

Intermediate Gimsegutten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GWH
    Man får stemme med føttene.
    Synes man det er for dyrt/at de utnytter monopolsituasjon, handle andre plasser.
    Det finnes nok av produkter som kan erstatte HFK's sine.
    Hvis du sammenligner prisene i Norge med priser i utlandet, så tror jeg faktisk ikke HFK kommer så dårlig ut sammenlignet med de fleste hifi-butikker i landet. Det er i alle fall et intrykk jeg har basert på de prisene jeg har sett oppgitt i utenlandske hifi-magasiner.

Tidligere, i den tiden hvor de hadde som foretningside å ikke bruke store midler på reklame og dyre butikklokaler, var de faktisk mye billigere enn konkurrentene. Jeg mener imidlertid å se at dette har gått i litt gal retning de siste årene. Derfor er det bare bra at de nå må bryne seg på litt priskonkurranse!

At Elkjøp kan presse HFK påpris på et par produkter som de har kjøpt opp noen partier på er forresten ikke så overraskende. Om det hadde blitt slik om de skulle forhandlet hele produktlinjen over tid er et annet spørsmål...

Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ChrisX
    Dersom du vil ha en dyrere Denon serie har du ikke noe valg, du må på HFK for å kjøpe denne.
    Velkommen til Internett, du kan bestille varer fra utlandet i løpet av få minutter, helt trygt med hjelp av VISA/MC-kortet ditt.

Sitat Opprinnelig postet av ChrisX
    Noen har dårlig erfaring med HFK, andre har dårlig erfaring med Elkjøp, sånn er det bare.
    Spørr du nok folk vil du alltid finne noen som er misfornøyde, så ja du har rett - men andelen med dårlig erfaring er nok ikke lik :-)

Når det gjelder Marantz så må du også skjønne at jeg er nødt til å forholde meg til hva jeg blir fortalt.
    Dette er så innlysende at det kun er de totalt naive og fanboys som ikke ser det.
    Må du snart bestemme deg, Revox! :twisted:

Sitat Opprinnelig postet av brage
    Og til en tidligere kommentar; jeg ser ikke hvorfor det er et problem å kjøpe Hifi samme sted som de selger strykejern og vaskemaskiner. Det er ikke de samme selgerne som jobber i disse avdelingene? Og sist jeg sjekket så ansettes selgere på samme grunnlag i HFK som i Elkjøp...
    Spørsmålet er vel hvordan en selger blir "formet" - metall kan både bli en Volvo og en Ferrari....

Sitat Opprinnelig postet av UOB
    Jeg er egentlig veldig forbauset over fortjeneste marginene enkelte hifi importører og forhandlere sitter igjen med. Var nylig innom og sjekket en importørs regnskaper, og de hadde et påslåg i snitt på sine produkter på 100% før mva. Deretter har forhandleren ca. 80% påslag. Disse samme produktene koster ca. det dobbelte i Norge i forhold til europa, og ikke minst USA. Hvorfor ikke Elkjøp går inn og tar disse i stedet skjønner jeg ikke. Det ville vært mye enkler en hfk som jo er direkte importør.

Tver har jo blitt utrolig billig, her sitter også foretningene med en fortjeneste ovenifra på 15% om de er heldige, og disse foretningene lever også. Altså må, og vil det måtte skje en revlusjon i hifi, det må sansynligvis bare bli et interessant marked for de store gutta.
    Marginen henger jo igjen med omsetningen. Selv om butikkene sitter igjen med 50% på en kabel, 30% på en av-receiver eller 15% på en TV, så sitter man nok igjen med mest kroner på enten av-receiveren eller TVen...

Sitat Opprinnelig postet av Plasmaboy
    Det jeg reagerer på ang prispolitikken til HFK er at de ikke har satt ned prisene etter oppgangen av valutakursene i fjor eller tidlig i år. Dette tror jeg bestemt er et resultat av Deres monopol. Feks så kjøpte jeg et par med B&W CM7 fronthøyttalere før finanskrisa og betalte da 11 996,-. I dag koster de 14 996,-. Denne pristigningen kom kun på grunnlag av finanskrisa og valutasvingninger. Hva jeg vet så er kursene kraftig ned igjen siden da og de aller fleste har satt tilbake prisene sine untatt HFK. Det virker rett og slett på meg som de utnyttet krisa til å sette opp prisen på monopol produktene sine.
    Antar jeg prisene på tilsvarende produkter har gått ned i utlandet, så det for tiden er gode penger å spare ved å hente fra f.eks Tyskland? Kanskje tiden er inne for at noen starter Hi-Fi Klubbens varer på Gråimport AS?

Sitat Opprinnelig postet av Gimsegutten
    Hvis du sammenligner prisene i Norge med priser i utlandet, så tror jeg faktisk ikke HFK kommer så dårlig ut sammenlignet med de fleste hifi-butikker i landet. Det er i alle fall et intrykk jeg har basert på de prisene jeg har sett oppgitt i utenlandske hifi-magasiner.

Tidligere, i den tiden hvor de hadde som foretningside å ikke bruke store midler på reklame og dyre butikklokaler, var de faktisk mye billigere enn konkurrentene. Jeg mener imidlertid å se at dette har gått i litt gal retning de siste årene. Derfor er det bare bra at de nå må bryne seg på litt priskonkurranse!

At Elkjøp kan presse HFK påpris på et par produkter som de har kjøpt opp noen partier på er forresten ikke så overraskende. Om det hadde blitt slik om de skulle forhandlet hele produktlinjen over tid er et annet spørsmål...
    Før var vel HFK rimelig alene om å handle direkte fra produsent, nå er vel dette mer eller mindre normen for alle de store for å kunne konkurrere - og da er det naturlig nok vanskelig å være "sinnsykt mye billigere" enn konkurrente

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av r0ver2
    Må du snart bestemme deg, Revox! :twisted:
    Mener da jeg har vært ganske så bestemt i det jeg har uttalt meg om. Mener du jeg skal starte en innleggene mine rundt kredibiliteten på kildene mine før jeg skriver sakens kjerne?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener da jeg har vært ganske så bestemt i det jeg har uttalt meg om.
    Først skriver du at "Dette er så innlysende at det kun er de totalt naive og fanboys som ikke ser det." - dette tolker jeg som at dette er noe du har tenkt deg ut til selv.

Også skriver du at "Når det gjelder Marantz så må du også skjønne at jeg er nødt til å forholde meg til hva jeg blir fortalt." - dette tolker jeg som at du har blitt fortalt hva som skjedde av en annen person.

Ser du problemet?

Mener du jeg skal starte en innleggene mine rundt kredibiliteten på kildene mine før jeg skriver sakens kjerne?
    I hvertfall når du kommer med slike påstander. 8)

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først skriver du at "Dette er så innlysende at det kun er de totalt naive og fanboys som ikke ser det." - dette tolker jeg som at dette er noe du har tenkt deg ut til selv.

Også skriver du at "Når det gjelder Marantz så må du også skjønne at jeg er nødt til å forholde meg til hva jeg blir fortalt." - dette tolker jeg som at du har blitt fortalt hva som skjedde av en annen person.

Ser du problemet?

I hvertfall når du kommer med slike påstander. 8)
    Påstander? Du er ganske freidig må jeg si uten å vite hva du egentlig snakker om. Hvordan kan du sitte å vite hva jeg vet om emne? Leste du ikke hele det innlegget om Marantz? Det kan like gjerne være en annen HFK ansatt som har feil informert Dreamphaze for å redde ansikt. Hvis man ikke skal forholde seg til informasjon man får internt i HFK hva skal man forholde seg til? Dine synsinger om emnet er ihvertfall noe som strengt tatt ikke har noe med saken å gjøre. Hvis alt du kan gjøre er å prøve å finne feil i ordlegging og måten jeg uttalte meg på har du ikke mye å gå på.

"Med forbehold om trykkfeil"

Edit : Om jeg tar feil ang Marantz så tar jeg selvkritikk for det å trekker tilbake det noe krasse utsagnet mot deg tidligere.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dine synsinger om emnet er ihvertfall noe som strengt tatt ikke har noe med saken å gjøre. Hvis alt du kan gjøre er å prøve å finne feil i ordlegging og måten jeg uttalte meg på har du ikke mye å gå på.
    Jeg har jo ikke sagt det ene eller andre, synsingen er det du (og andre) som står for. Jeg er bare kritisk til hvordan folk uttaler ting som fakta, uten at det er noen kilder til stede for å backe opp utsagnet.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har jo ikke sagt det ene eller andre, synsingen er det du (og andre) som står for. Jeg er bare kritisk til hvordan folk uttaler ting som fakta, uten at det er noen kilder til stede for å backe opp utsagnet.
    Ok. Hva vil du ha? Navn, fødselsnr og addresse til personen jeg har fått info'en min fra? Er alle som kommer med noe informasjon automatisk satt i en vitneboks?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Hva vil du ha? Navn, fødselsnr og addresse til personen jeg har fått info'en min fra? Er alle som kommer med noe informasjon automatisk satt i en vitneboks?
    Holder med en "En kompis fortalte meg" så alle vet de skal ta det med en klype salt, eller "jeg trekker konklusjonen" så alle vet at de skal ta det med en klype salt, eller "En HFK-ansatt informerte meg om at" slik at folk kan legge litt mer vekt på det.

Tydeligvis fler enn meg som har reagert på det:

Sitat Opprinnelig postet av dreamphaze
    og bare en ting, du sier du har sikkre kilder, men du klarer lett å vise at du ikke har det- bastante meninger rundt diverse agenturer HFK har og har hatt..
    .

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Holder med en "En kompis fortalte meg" så alle vet de skal ta det med en klype salt, eller "jeg trekker konklusjonen" så alle vet at de skal ta det med en klype salt, eller "En HFK-ansatt informerte meg om at" slik at folk kan legge litt mer vekt på det.

Tydeligvis fler enn meg som har reagert på det:
    Dette var før jeg nevnte kilder i det heletatt.

Men greit jeg skal "prøve" å ikke være så bastant i uttalelsene mine og informere tidligere hvor jeg har informasjonen min fra. Til mitt forsvar var jeg ganske revet med i diskusjonen og pumpa fløy ganske fort mellom innleggene der, så jeg ser at jeg var ganske "drøy" i noen av innleggene og tar selvkritikk av det.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var før jeg nevnte kilder i det heletatt.

Men greit jeg skal "prøve" å ikke være så bastant i uttalelsene mine og informere tidligere hvor jeg har informasjonen min fra. Til mitt forsvar var jeg ganske revet med i diskusjonen og pumpa fløy ganske fort mellom innleggene der, så jeg ser at jeg var ganske "drøy" i noen av innleggene og tar selvkritikk av det.
    :-D

Active UOB sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    491
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Før var vel HFK rimelig alene om å handle direkte fra produsent, nå er vel dette mer eller mindre normen for alle de store for å kunne konkurrere - og da er det naturlig nok vanskelig å være "sinnsykt mye billigere" enn konkurrente
    Kan du nevne noen andre "store" som driver uten importør. Jeg kommer i farta ikke på noen. Mange små ja, som Yba, Cary osv. men jeg regner ikke med at du regner disse for store.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du nevne noen andre "store" som driver uten importør. Jeg kommer i farta ikke på noen. Mange små ja, som Yba, Cary osv. men jeg regner ikke med at du regner disse for store.
    Elkjøp...

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synsing og sansing .. fin ting .

Uansett, dette har blitt tatt opp så mange ganger, at det blir en "kabeldiskusjon" av det, som aldri får noe ende. Folk står på sitt . MEn som mange andre sier, det finnes muligheter for egenimport, samt produkter ifra andre konkurenter som man fint kan kjøpe ...

Det meste som skrives her er helt uten kilder idet hele tatt . Latterlig .

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elkjøp, Elgiganten, Lefdal og pixmania f.eks?

De en del av sine varer via sitt moderselskap DSG-

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dreamphaze
    Elkjøp, Elgiganten, Lefdal og pixmania f.eks?

De en del av sine varer via sitt moderselskap DSG-
    Komplett, Mpx

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se postene før denne :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ABC123
    Det du hoster opp er totalt vås fra ende til annen, diskusjonen angående pris har absolutt nada å gjøre med utseende på produktet. Skjerpings kamerat!
    Og den siste setningen må du omformulere, den gir absolutt ikke mening.

Poenget er at alle butikker ønsker å tjene penger. Er du misfornøyd med dette, kan du velge å ikke kjøpe produktet, noe de fleste vil gjøre hvis produktet er priset urimelig høyt. Hvis mange nok gjør dette, vil det føre til at folk kjøper mindre, og butikk sannsynligvis setter ned produktet i pris, hvis marginene tillater dette.

Hvis du syntes andre produkter er bedre, mtp pris/ytelse, så får du jaggu heller kjøpe det.

Personlig syntes jeg det er riktig at bransjen tar seg så godt betalt som folk er villig til å betale. Det virker mange ganger som om vi lever i jantelovenes land, som misliker at andre tjener penger.
    Har aldri hatt problemer med at folk tjener penger, men er stor tilhenger av konkurranse. Takker ellers for en herlig leksjon i opplagtheter. Setter strek der.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen til Internett, du kan bestille varer fra utlandet i løpet av få minutter, helt trygt med hjelp av VISA/MC-kortet ditt.
    Takker for tipset, dette var jeg ikke klar over :P

Side 7 av 38 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 37 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •