Denon selges nå hos Elkjøp - OK eller ikke? - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 38 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 26 36 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 744
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av ABC123
    Herregud folkens. Er dette virkelig noe å mase om?

De som vil handle på Elkjøp, de handler der.
    De som vil handle på HFK, de handler der.
    Så enkelt er det.

Begge kjeder ønsker å tjene så mye som overhode mulig, og legger opp diverse strategier deretter. Dette er helt universalt.
    Det må vi som forbrukere bare respektere. Vi lever i et av verdens rikeste land, og vi har faktisk mulighet til å velge hvor vi ønsker å legge igjen pengene.

Man kan ikke forvente å handle til null-margin. Majoriteten av alle bransjer tar seg så godt betalt, som folk er villige til å betale.
    +1

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Revox
    At HFK sitter på rundt 4000,- i ren fortjeneste pr XLS-215 par de selger stemmer nok ganske bra om du husker den lille priskrigen som skjedde på CLS-215 for en liten stund siden. XLS serien koster kanskje 5-10kr mer å produsere pr par i MDF for fabrikken.
    Jeg må spørre deg om en ting- la oss si at det kun koster fabrikken 5-10 kroner mer å produsere de tykkere mdf-platene..

Hva tror du det har kostet cv å utvikle den nye lineuppen? Og hva tror du det koster mer i frakt å sende høyttalere fra kina til danmark når de plutselig veier 10kg mer?
    Hadde frakt vært ute av ligningen hadde flere produsenter brukt mer på kabinettene sine..

La oss si det at HFk sitter igjen med 4000 kroner pr solgt xls-215, det er en DG på 40%- Det sies at man minst bør ha 30% dg for å drive fornuftig- Så det er ikke usakelig priset.. ..

Hvor mye mener egentlig du at man bør sitte igjen med etter ett salg på 10.000? Det er jo bare å slå opp på breg og se drifts resultatet til HFK i fjor..

og bare en ting, du sier du har sikkre kilder, men du klarer lett å vise at du ikke har det- bastante meninger rundt diverse agenturer HFK har og har hatt..

F.eks Marantz, marantz kom med ett ultimatum til HFk- Vi vil ikke stå i hylla med Denon, velg de eller oss.. HFk valgte Denon.. ..

det blir ramaskrik når priser blir satt opp når det er nødvendig, og det blir faktisk enda værre når priser blir satt ned.. for da tjener de for grovt.. :P

merkelig det der..

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som er greia er jo at fysiske butikker KAN ikke drive som som nettbutikker gjør. EN fysisk butikk i Oslo kan ikke drive med nullmargin på lyd og tver, selv om kundene selvfølgelig ønsker lavest mulig priser! For at en hifi butikk skal holde de gående, så må de faktisk ha gode marginer på sine egne produkter pga. at det er et såpass hardt marked. Dette burde egentlig være ganske logisk...

Og personlig liker jeg ikke det Elkjøp gjør med Denon, men HFK trenger faktisk litt priskrig på enkelte av produktene. Og hvem sier vel nei til lavere priser. Btw, så tror jeg dette er kun et lite blaff.. Denon blir aldri fast hos Elkjøp...

er faktisk enig i mye av det dreamphaze sier... spesielt: "det blir ramaskrik når priser blir satt opp når det er nødvendig, og det blir faktisk enda værre når priser blir satt ned.. for da tjener de for grovt.. :P"

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi lever i et av verdens rikeste land, og vi har faktisk mulighet til å velge hvor vi ønsker å legge igjen pengene.
    Det er vel akkurat det som er problemet, vi kan jo ikke det. Dersom du vil ha en dyrere Denon serie har du ikke noe valg, du må på HFK for å kjøpe denne. Enkelte fanboys mener dette er bra, andre som er opptatt av pris mener dette er feil. Konkurranse er bra i mine øyne, hadde samtlige produkter vært tilgjengelige gjennom flere kjeder/butikker ville disse mer eller mindre vært avhengig av å kunne tilby noe annet enn bare en billig pris, nemmelig service. Noen har dårlig erfaring med HFK, andre har dårlig erfaring med Elkjøp, sånn er det bare. Jeg for min del liker dog tanken på å kunne velge hvor jeg skal legge igjen pengene mine, og når noen er dødsredde for at produktene deres skal kunne tilbys andre steder enn kun gjennom deres egne utsalgssteder, til priser de har satt, til en tilgjengelighet kun de skal kontrollere, mister de legitimitet i mine øyne. Hvorfor? Fordi de da opplagt har noe å skjule. Og hva skjuler de? At de har en *******s margin på det de selger. Hadde de hatt ekstremt service innstilte selgere/kundebehandlere så hadde det vært null problem, men når de åpenbart ikke har dette, hva sitter de igjen med da?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dreamphaze
    Og hva tror du det koster mer i frakt å sende høyttalere fra kina til danmark når de plutselig veier 10kg mer?
    Omtrent ikke en dritt mer da dette garantert fraktes med båt, ikke fly. Fraktprisen er et ikketema når du vet det er billigere for en norsk fiskeoppdretter å sende fisken sin til Kina for foredling og tilbake igjen til Norge for salg, enn å bare slepe fisken til kai her i Norge og foredle den her. DET setter ting i perspektiv. Og når høyttaleren i utgangspunktet skal sendes fra Kina...

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ChrisX
    Omtrent ikke en dritt mer da dette garantert fraktes med båt, ikke fly. Fraktprisen er et ikketema når du vet det er billigere for en norsk fiskeoppdretter å sende fisken sin til Kina for foredling og tilbake igjen til Norge for salg, enn å bare slepe fisken til kai her i Norge og foredle den her. DET setter ting i perspektiv. Og når høyttaleren i utgangspunktet skal sendes fra Kina...
    Det sier meg i grunn mest om lønnsnivået i Kina. Håper dem i det minste lever under litt verdige forhold.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dreamphaze
    Jeg må spørre deg om en ting- la oss si at det kun koster fabrikken 5-10 kroner mer å produsere de tykkere mdf-platene..

Hva tror du det har kostet cv å utvikle den nye lineuppen? Og hva tror du det koster mer i frakt å sende høyttalere fra kina til danmark når de plutselig veier 10kg mer?
    Hadde frakt vært ute av ligningen hadde flere produsenter brukt mer på kabinettene sine..

La oss si det at HFk sitter igjen med 4000 kroner pr solgt xls-215, det er en DG på 40%- Det sies at man minst bør ha 30% dg for å drive fornuftig- Så det er ikke usakelig priset.. ..

Hvor mye mener egentlig du at man bør sitte igjen med etter ett salg på 10.000? Det er jo bare å slå opp på breg og se drifts resultatet til HFK i fjor..

og bare en ting, du sier du har sikkre kilder, men du klarer lett å vise at du ikke har det- bastante meninger rundt diverse agenturer HFK har og har hatt..

F.eks Marantz, marantz kom med ett ultimatum til HFk- Vi vil ikke stå i hylla med Denon, velg de eller oss.. HFk valgte Denon.. ..

det blir ramaskrik når priser blir satt opp når det er nødvendig, og det blir faktisk enda værre når priser blir satt ned.. for da tjener de for grovt.. :P

merkelig det der..
    Utviklingskostnadene er nok ikke så veldig store da den kostnaden i bunn å grunn skjedde med CLSC. XLS er en oppgradering av et eksisterende design.

Eneste nye høyttaleren i linup'en er XLS-28

Fraktkostnadene for å sende de ekstra kiloene er nok temmelig lite når man tar i betraktning volumet de sender her.

Når det gjelder Marantz så må du også skjønne at jeg er nødt til å forholde meg til hva jeg blir fortalt. Og når jeg ikke har noen annen tilknytning til HFK å forholde meg til velger jeg å stole på det jeg blir fortalt. Om det er feil eller ikke kan ikke jeg ta stilling til. Det kan like gjerne være din kilde som har gitt feil informasjon for å beskytte omdømmet til HFK? Dine meninger kan vel sees på som like bastante fra mitt ståsted?

Får å ta HFK litt i forsvar så er det en smart måte å drive butikk på og jeg ville muligens gjort det på den samme måten selv hadde jeg vært i den posisjonen. Det er klart det er bedre butikk å forhandle varer det ikke fins konkurranse på og alle vil tjene mest mulig penger. Men det er ikke den beste løsningen for forbrukerne. Og det virker suspekt når prisen detter voldsomt vær gang en annen leverandør får tak i et produkt HFK fører. Noe prisfall ville selvfølgelig være normalt, men det er ofte mye mer enn det. Og dette setter HFK i et dårlig lys spør du meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel akkurat det som er problemet, vi kan jo ikke det. Dersom du vil ha en dyrere Denon serie har du ikke noe valg, du må på HFK for å kjøpe denne. Enkelte fanboys mener dette er bra, andre som er opptatt av pris mener dette er feil. Konkurranse er bra i mine øyne, hadde samtlige produkter vært tilgjengelige gjennom flere kjeder/butikker ville disse mer eller mindre vært avhengig av å kunne tilby noe annet enn bare en billig pris, nemmelig service. Noen har dårlig erfaring med HFK, andre har dårlig erfaring med Elkjøp, sånn er det bare. Jeg for min del liker dog tanken på å kunne velge hvor jeg skal legge igjen pengene mine, og når noen er dødsredde for at produktene deres skal kunne tilbys andre steder enn kun gjennom deres egne utsalgssteder, til priser de har satt, til en tilgjengelighet kun de skal kontrollere, mister de legitimitet i mine øyne. Hvorfor? Fordi de da opplagt har noe å skjule. Og hva skjuler de? At de har en *******s margin på det de selger. Hadde de hatt ekstremt service innstilte selgere/kundebehandlere så hadde det vært null problem, men når de åpenbart ikke har dette, hva sitter de igjen med da?
    Det er ingen ting som tilsier at du MÅ kjøpe en dyrere Denon produkt. Du har et valg, en mulighet til å kjøpe det, men ingen tvinger deg. Hvis du er misfornøyd med prisene så kan du velge å kjøpe noe annet.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elkjøp selger nå:
    AVR-1610 til 2595,-
    AVR-1910 til 3595,-

Mens på hifiklubbens hjemmeside ligger følgende melding:

Sorry - Our website's having a facelift

Blir spennende å se den nye hjemmesiden til klubben da.
    ELEKTRONIKK : Marantz SR6010, Vincent SP-331.
    HØYTTALERE : Dali Mentor 6, Dali Lektor LCR, Dali Lektor 2, SVS PB12 Plus.
    BILDE : Samsung UE75KS8005, Panasonic DMP-BD60, GET Box II.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var vel heller ikke lenge siden AVshop tok inn et parti med Denon produkter fra Tyskland om jeg ikke tar feil. Det var ikke lenge de hadde Denon i sitt sortiment. Samme blir det med Elkjøp.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis Elkjøp med sine britiske eiere Dixons ønsker å fortsette med Denon, så er det ikke noe problem for de å skaffe en avtale med Denon. Denon hadde aldri sagt nei til det volumet som Elkjøp/Dixons i Europa kunne gitt de.

Og til en tidligere kommentar; jeg ser ikke hvorfor det er et problem å kjøpe Hifi samme sted som de selger strykejern og vaskemaskiner. Det er ikke de samme selgerne som jobber i disse avdelingene? Og sist jeg sjekket så ansettes selgere på samme grunnlag i HFK som i Elkjøp...

Nei konkurranse er sunt, slik har det alltid vært. Ønsker noen å betale mer for å få det de mener er bedre service hos HFK, så må de for all del gjør det. Jeg for min del ønsker å produktene mine til mer edruelige priser, og synes faktisk jeg får like kompetent service og informasjon på steder som Elkjøp og Expert.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Utviklingskostnadene er nok ikke så veldig store da den kostnaden i bunn å grunn skjedde med CLSC. XLS er en oppgradering av et eksisterende design.

Eneste nye høyttaleren i linup'en er XLS-28

Fraktkostnadene for å sende de ekstra kiloene er nok temmelig lite når man tar i betraktning volumet de sender her.

Når det gjelder Marantz så må du også skjønne at jeg er nødt til å forholde meg til hva jeg blir fortalt. Og når jeg ikke har noen annen tilknytning til HFK å forholde meg til velger jeg å stole på det jeg blir fortalt. Om det er feil eller ikke kan ikke jeg ta stilling til. Det kan like gjerne være din kilde som har gitt feil informasjon for å beskytte omdømmet til HFK? Dine meninger kan vel sees på som like bastante fra mitt ståsted?

Får å ta HFK litt i forsvar så er det en smart måte å drive butikk på og jeg ville muligens gjort det på den samme måten selv hadde jeg vært i den posisjonen. Det er klart det er bedre butikk å forhandle varer det ikke fins konkurranse på og alle vil tjene mest mulig penger. Men det er ikke den beste løsningen for forbrukerne. Og det virker suspekt når prisen detter voldsomt vær gang en annen leverandør får tak i et produkt HFK fører. Noe prisfall ville selvfølgelig være normalt, men det er ofte mye mer enn det. Og dette setter HFK i et dårlig lys spør du meg.

HFK eier ikke CV, CV tar nok sitt for å tjene penger de også, FØR de sender det til HFK . Tenk om HFK kun var mellomleddet!

EDIT: Å kjøpe et eventuelt konkurs bo behøver ikke å si at man må betale det produsenten tok for varene! Og om jeg ikke husker helt feil, så var det CV som satte ned prisene når Komplett.XXX fikk tak i det ifra tyskland. Noe som gjorde at HFK kunne sette ned prisene også.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    HFK eier ikke CV, CV tar nok sitt for å tjene penger de også, FØR de sender det til HFK . Tenk om HFK kun var mellomleddet!

EDIT: Å kjøpe et eventuelt konkurs bo behøver ikke å si at man må betale det produsenten tok for varene! Og om jeg ikke husker helt feil, så var det CV som satte ned prisene når Komplett.XXX fikk tak i det ifra tyskland. Noe som gjorde at HFK kunne sette ned prisene også.
    Det stemmer det. CV er eid av Stanton Group. HFK er i dette tilfelle skandinavisk importør. Men såvitt jeg vet har de en omfattende avtale som betyr at ingen andre skandinaviske importører får lov til å ta det inn ved siden av HFK. Så det er ikke så rart at andre liker å kødde med HFK. Som i disse tilfellene Norek og Elkjøp

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LuxMa
    Elkjøp selger nå:
    AVR-1610 til 2595,-
    AVR-1910 til 3595,-

Mens på hifiklubbens hjemmeside ligger følgende melding:

Sorry - Our website's having a facelift

Blir spennende å se den nye hjemmesiden til klubben da.
    Siden deres har vært veldig treg å ustabil de siste 2 dagene så det er ikke nødvendigvis priskrigen mot elkjøp som er årsaken.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av brage
    Hvis Elkjøp med sine britiske eiere Dixons ønsker å fortsette med Denon, så er det ikke noe problem for de å skaffe en avtale med Denon. Denon hadde aldri sagt nei til det volumet som Elkjøp/Dixons i Europa kunne gitt de.

Og til en tidligere kommentar; jeg ser ikke hvorfor det er et problem å kjøpe Hifi samme sted som de selger strykejern og vaskemaskiner. Det er ikke de samme selgerne som jobber i disse avdelingene? Og sist jeg sjekket så ansettes selgere på samme grunnlag i HFK som i Elkjøp...

Nei konkurranse er sunt, slik har det alltid vært. Ønsker noen å betale mer for å få det de mener er bedre service hos HFK, så må de for all del gjør det. Jeg for min del ønsker å produktene mine til mer edruelige priser, og synes faktisk jeg får like kompetent service og informasjon på steder som Elkjøp og Expert.
    Elkjop med dixons group skulle jobbet godt for å få til en sentral avtale med denon- Og ett godt eksempel på det er Mediamarkt, de ville selge denon i skandinavia- Noe Denon ikke tillot de, iallefall ikke foreløpig. Og de fleste vet hvor store Mediamarkt er.

---

Hva den nye CV serien gjelder i forhold til utvikling, så har det kostet cv mye i utvikling og verktøy da den nye serien faktisk har blitt ganske så oppgradert.
    Prinsippet er likt, men det er stort sett det eneste også.

Når det gjelder det "påståtte" monopolet til HFK, så gjelder det å skjønne defineringen av "monopol"-

Man kan si at det gjelder en selger som er alene på ett gitt marked- Noe hi-fi klubben ikke er.

For det finnes nok av egnede substitutter for de produktene som blir solgt- Monopol ville de hatt om det kun var HFK som solgte surround-receivere, noe de absolutt ikke er alene om.
    Og hadde produktene vært overpriset ville langt flere gått for onkyo og yamaha enn i den grad de blir valgt idag.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ingen ting som tilsier at du MÅ kjøpe en dyrere Denon produkt. Du har et valg, en mulighet til å kjøpe det, men ingen tvinger deg. Hvis du er misfornøyd med prisene så kan du velge å kjøpe noe annet.
    Heldigvis er det ingenting som tilsier at jeg MÅ kjøpe et dyrere Denon produkt, men ærlig talt, er dette det beste argumentet du klarte å komme opp med? Jeg skal ikke ha noen Denon-produkt da jeg synes de er for stygge til å ha stående fremme i stuen, men dersom jeg var interessert i dette hadde jeg satt pris på å kunne velge selv hvem som skulle fått pengene mine. Slik er det ikke, og det var det som var poenget mitt. Hva om grunnen til at jeg ikke ville ha Denon var at de forhanldes gjennom en forhandler i Norge?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heldigvis er det ingenting som tilsier at jeg MÅ kjøpe et dyrere Denon produkt, men ærlig talt, er dette det beste argumentet du klarte å komme opp med? Jeg skal ikke ha noen Denon-produkt da jeg synes de er for stygge til å ha stående fremme i stuen, men dersom jeg var interessert i dette hadde jeg satt pris på å kunne velge selv hvem som skulle fått pengene mine. Slik er det ikke, og det var det som var poenget mitt. Hva om grunnen til at jeg ikke ville ha Denon var at de forhanldes gjennom en forhandler i Norge?
    Det du hoster opp er totalt vås fra ende til annen, diskusjonen angående pris har absolutt nada å gjøre med utseende på produktet. Skjerpings kamerat!
    Og den siste setningen må du omformulere, den gir absolutt ikke mening.

Poenget er at alle butikker ønsker å tjene penger. Er du misfornøyd med dette, kan du velge å ikke kjøpe produktet, noe de fleste vil gjøre hvis produktet er priset urimelig høyt. Hvis mange nok gjør dette, vil det føre til at folk kjøper mindre, og butikk sannsynligvis setter ned produktet i pris, hvis marginene tillater dette.

Hvis du syntes andre produkter er bedre, mtp pris/ytelse, så får du jaggu heller kjøpe det.

Personlig syntes jeg det er riktig at bransjen tar seg så godt betalt som folk er villig til å betale. Det virker mange ganger som om vi lever i jantelovenes land, som misliker at andre tjener penger.

Active UOB sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    491
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hifi klubben startet i sin tid opp for å tilby produkter billig til sine kunder. Det skulle være en klubb der man tokk produktene inn direkte fra produsent og solgte dem med lavest mulig margin til sluttbruker. Dette var jo også tilfellet i begynnelsen. B&W ble nesten halvert i pris når hfk tokk agenturet.

Dersom Elkjøp nå kan gå inn å paralellimportere produkter (hvor hfk kjøper direkte), og samtidig selge billigere er det noe som har skjedd med hfk sin pris praksis. De har tydligvis blitt for grådige, og da har de ikke vondt av litt konkuranse. Når hfk er den offesielle importøren er det ingen måte elkjøp vil kunne få billiger produkter ved å gå bakvei, det kan kunn skje når det er en importør i mellom.

Jeg er egentlig veldig forbauset over fortjeneste marginene enkelte hifi importører og forhandlere sitter igjen med. Var nylig innom og sjekket en importørs regnskaper, og de hadde et påslåg i snitt på sine produkter på 100% før mva. Deretter har forhandleren ca. 80% påslag. Disse samme produktene koster ca. det dobbelte i Norge i forhold til europa, og ikke minst USA. Hvorfor ikke Elkjøp går inn og tar disse i stedet skjønner jeg ikke. Det ville vært mye enkler en hfk som jo er direkte importør.

Tver har jo blitt utrolig billig, her sitter også foretningene med en fortjeneste ovenifra på 15% om de er heldige, og disse foretningene lever også. Altså må, og vil det måtte skje en revlusjon i hifi, det må sansynligvis bare bli et interessant marked for de store gutta.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg reagerer på ang prispolitikken til HFK er at de ikke har satt ned prisene etter oppgangen av valutakursene i fjor eller tidlig i år. Dette tror jeg bestemt er et resultat av Deres monopol. Feks så kjøpte jeg et par med B&W CM7 fronthøyttalere før finanskrisa og betalte da 11 996,-. I dag koster de 14 996,-. Denne pristigningen kom kun på grunnlag av finanskrisa og valutasvingninger. Hva jeg vet så er kursene kraftig ned igjen siden da og de aller fleste har satt tilbake prisene sine untatt HFK. Det virker rett og slett på meg som de utnyttet krisa til å sette opp prisen på monopol produktene sine.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man får stemme med føttene.
    Synes man det er for dyrt/at de utnytter monopolsituasjon, handle andre plasser.
    Det finnes nok av produkter som kan erstatte HFK's sine.

Side 6 av 38 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 26 36 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •