Denon selges nå hos Elkjøp - OK eller ikke? - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 38 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 34 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 744
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Pokker! Jeg kjøpte Denon AVR-1910 hos Hi-Fi Klubben for en måned siden for 5k... 1200 kr rett ut av vinduet...

Newcomer solstice sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Det må konkuranse til at priser skal senkes, men disse sakene som er priset ned er ikke det folk ønsker mest. De ønsker seg gjerne dyrere ting, i følge meg selv så var den gamle prisen riktig priset forhold til markedet. Alle skal tjene penger og drive forretninger, tenk deg en mann som selger biler og hvilken avanse den foretningen har.
    Og nå ligger Elkjøp lavere enn HFK, priskrig er herlig du :-)

Elkjøp

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1. hvor billig tror dere det kan selges for ? F.eks. 1910. det er lisenser i huggu og ræva i denna. HFK tok vel 5000kr for den. Si det koster denon ca 1000-1500kr å lage denne... selger den til HFK til 2500kr ca. Butikken dobler da prisen sånn ca inc moms.
    Underpunkter:
    - Drive butikk er ikke billig!!
    - HFK prøver iallefall og konsentrere seg om produktene SINE, og ikke gjøre som Elkjøp o.l., selge mest mulig ut, men ikke vite hva de selger!

2. Parallellimport vil skape problemer for dem som må ta ting på garanti o.l.
    3. Detta liker Denon veldig dårlig (tipper jeg).
    4. Hvilke reciver er det 1910 konkurerer mot? Og hvorfor vinner den fortsatt tester til den prisen?

Det mange av dere vil er :
    - Billigst mulig, uansett effekt (hjelp om produktet etc ifra butikk, garantier..).
    - Bort med HIFIkjedene, og inn med de store, de som selger kjøleskap kan fint selge stereo!!

Mono ble vel også "misshandla" med Onkyo på dette (om de ikke blir det fortsatt).

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av solstice

Elkjøp
    Blir som at Telenor hadde fått lov til å gjøre som de ville med prisene... til de hadde drept all konkuranse, også satt opp prisene samt vilkårene... Konkuranse er sundt, men det kan også gi skummelt spill, det ser rosenrødt ut for oss kunder... men kan ende blodrødt!

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Elkjøp
    Jaja, de får bare holde på som de vil, er ikke de sakene som er på tilbud som er er mest int. for folk flest. Tviler de kommer til å kjøre på noen dyrere produkter, har bare mista litt respekt for Elkjøp desverre.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaja, de får bare holde på som de vil, er ikke de sakene som er på tilbud som er er mest int. for folk flest. Tviler de kommer til å kjøre på noen dyrere produkter, har bare mista litt respekt for Elkjøp desverre.
    Er vel bedre å si at man har mistet litt respekten for HFK som utnytter sin monopolsituasjon..

Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    lol, er herlig at noen tar opp konkurransen mot HFK og sine monopol-produkter! Konkurranse er sunt uansett! At en stor kjede som Elkjøp tar parallelimport er ikke noe problem, de har sikkert serviceavtaler klare og står for garantien. Problemet med paralellimport er når det er små butikker og når de går konk!

At mange her er pro HFK og ønsker å betale overpris for hifi-.produkter, ja, kast bort pengene deres, men jeg ønsker å få det jeg ønsker til lavest mulig pris! Om en seriøs aktør uansett bransje kommer med et bra tilbud på et produkt jeg ønsker så ønsker jeg slikt velkommen!

Påtide at lydbransjen får litt konkurranse og får skikkelige priser slik som foto- og databransjen, kan ikke se at produsenter og kjeder gråter av den grunn at det er knall hard konkurranse, det bare skjerper butikker, produsenter og bransjer!

Følg med eller gå i samme døden som musikkbransjen går i nå hvis de ikke snur seg raskt! (les: plateselskapene)

Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Blir som at Telenor hadde fått lov til å gjøre som de ville med prisene... til de hadde drept all konkuranse, også satt opp prisene samt vilkårene... Konkuranse er sundt, men det kan også gi skummelt spill, det ser rosenrødt ut for oss kunder... men kan ende blodrødt!
    Du vet du baisar på beina dine nå ?

HFK er akuratt slik du beskriver. Siden de har monopol på en del av merkene i Norge, så kan de akuratt ta de prisene de vil (les: massiv overpris). At Elkjøp tar noen produkter på paralellimport, setter en konkurransedyktig pris og HFK setter ned prisene, viser at konkurranse er sunt enn at HFK skal ha sykelige marginer...

Har en kompis som har jobbet i HFK og de marginene der er temmelige syke... Ja, butikker har et høyt kostnadnivå, men som i all business; de som snur seg raskest og er best overlever, survival of the fitest som man sier!

Skulle man ha hatt den sutreinnstillingen din i min bransje: finansbransjen så hadde mange gått konk!

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper Elkjøp tar inn 3310, 4310 og 4810 også. :-D

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    lol, er herlig at noen tar opp konkurransen mot HFK og sine monopol-produkter! Konkurranse er sunt uansett! At en stor kjede som Elkjøp tar parallelimport er ikke noe problem, de har sikkert serviceavtaler klare og står for garantien. Problemet med paralellimport er når det er små butikker og når de går konk!

At mange her er pro HFK og ønsker å betale overpris for hifi-.produkter, ja, kast bort pengene deres, men jeg ønsker å få det jeg ønsker til lavest mulig pris! Om en seriøs aktør uansett bransje kommer med et bra tilbud på et produkt jeg ønsker så ønsker jeg slikt velkommen!

Påtide at lydbransjen får litt konkurranse og får skikkelige priser slik som foto- og databransjen, kan ikke se at produsenter og kjeder gråter av den grunn at det er knall hard konkurranse, det bare skjerper butikker, produsenter og bransjer!

Følg med eller gå i samme døden som musikkbransjen går i nå hvis de ikke snur seg raskt! (les: plateselskapene)
    Sjekk ut de andre Hifi aktørene også, det er ikke bare HFK som tar seg godt betalt og alle er i samme båt desverre. Bra med konk og alt sånn men da får dem da ta inn en serie med Denon da, ikke bare noen få ting som de har gjort i dette tilfellet. Feks ha en serie Denon 1610-4810 så det virker litt seriøst, mulig jeg synes dette blir barnslig siden målet deres er bare for å plage HFK.

Intermediate Gimsegutten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Det eneste som er skummelt er vel mangel på konkurranse!! Derfor er det utelukkende bare bra at det kommer flere aktører på banen!!

Når det er sagt, så er jeg jo enig med de som heller foretrekker å handle i en hifi-butikk enn i et varehus. Men det valget må være opp til den enkelte...

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, hvis kriteriet for ikke å være barnslig er å ta inn en hel serie, og ikke bare enkeltmodeller, stryker vel også Klubben.

http://www.hifiklubben.no/produkter/...lere_soelv.htm

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Konkurranse!

Kan vel bare si det at HFK er faktisk så store at de kan subsidiere sine produkter slik at elkjøp blir sittende med sitt lager, dette har vi jo sett før.
    Ta komplett for eksempel som har hatt inne både denon og Cerwin Vega, dette er varer de har brukt veldig lang tid på å bli kvitt og med de marginene de oppererer med så svir det i regnskapet.
    Har hatt inne produkter på service der hvor de da brukte tre mnd. på å kreditere produktet, det blir for dumt kjøpslov eller ei!
    Vi må nok innse at det koster penger å drive butikk og ha kvalifisert personale,
    sikkert ingen her som kunne tenke seg å jobbe for samme lønna som kineserne bare vi får "lavere" priser.

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eirik911
    Kan vel bare si det at HFK er faktisk så store at de kan subsidiere sine produkter slik at elkjøp blir sittende med sitt lager, dette har vi jo sett før.
    Ta komplett for eksempel som har hatt inne både denon og Cerwin Vega, dette er varer de har brukt veldig lang tid på å bli kvitt og med de marginene de oppererer med så svir det i regnskapet.
    Har hatt inne produkter på service der hvor de da brukte tre mnd. på å kreditere produktet, det blir for dumt kjøpslov eller ei!
    Vi må nok innse at det koster penger å drive butikk og ha kvalifisert personale,
    sikkert ingen her som kunne tenke seg å jobbe for samme lønna som kineserne bare vi får "lavere" priser.
    Jeg er veldig imponert over småfirmaer som klarer å konkurrere med de store på priser. De små påslagene som finnes i denne bransjen stiller store krav til logistikkpraksis og -systemer. De største er avhengig av stor omsetning for å dekke inn overheaden de må ha. De små har nok fordelen av liten overhead. Jeg tror nok det er vanskeligst for de "mellomstore", der man er avhengig av en viss overhead samtidig som omsetningen ikke er så veldig stor. Jeg kjenner selv eksempler på milliardomsetning med 1 innkjøper og da har man systemene i orden. Med det lave påslaget risikerer man at valutaendringer spiser opp hele overskuddet hvis man ikke er veldig strukturert. Dette er kanskje mest aktuelt for dataprodukter, men jeg innbiller meg at det ikke er allverdens på masseprodusert lydelektronikk heller.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eirik911
    Nå tror jeg Elkjøp sitter på vesentlig større finansielle muskler enn HFK og de bryr seg lite om de må tape 1000,- pr vare for å gruse en konkurrent. Flertall av varene elkjøp annonserer ukentlig er med tap om dog ikke så mye som jeg skisserer, men det er tilfeller hvor tapet er såpass og faktisk større pr produkt.

Får å sette det på spissen tror jeg ikke jeg er veldig langt unna om jeg sier at Elkjøp sin største butikk (lørenskog?) omsetter for omtrent det samme som samtlige HFK butikker i norge på årsbasis.

Komplett selger for det meste lavmargins produkter noe som tilsier at de ikke kan gruse priser så voldsomt da det får et større utslag på bunnlinja deres.

Ja det koster å drive butikk og ja det koster å ha kvalifisert personell. Men HFK er ikke akkurat et veldig godt eksempel å trekke frem når vi snakker om skolerte hi-fi selgere. De har gjerne en eller to som har en del kunnskap pr butikk men de har mye kunnskapsløse ungutter løpende rundt også. Fins nok av eksempler på dette i andre tråder rundt om dette forumet.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Tja, hvis kriteriet for ikke å være barnslig er å ta inn en hel serie, og ikke bare enkeltmodeller, stryker vel også Klubben.

http://www.hifiklubben.no/produkter/...lere_soelv.htm
    Nå tenkte jeg på receiverne som de har tatt inn da.

Intermediate frdrk sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    666
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox

Får å sette det på spissen tror jeg ikke jeg er veldig langt unna om jeg sier at Elkjøp sin største butikk (lørenskog?) omsetter for omtrent det samme som samtlige HFK butikker i norge på årsbasis.
    Så vidt jeg vet selger ikke HFK strykejern, komfyrer, støvsugere, datamaskiner, spill og dvder heller da... men ser poenget ditt 8)

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av frdrk
    Så vidt jeg vet selger ikke HFK strykejern, komfyrer, støvsugere, datamaskiner, spill og dvder heller da... men ser poenget ditt 8)
    Nei det er akkurat det

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du vet du baisar på beina dine nå ?

HFK er akuratt slik du beskriver. Siden de har monopol på en del av merkene i Norge, så kan de akuratt ta de prisene de vil (les: massiv overpris). At Elkjøp tar noen produkter på paralellimport, setter en konkurransedyktig pris og HFK setter ned prisene, viser at konkurranse er sunt enn at HFK skal ha sykelige marginer...

Har en kompis som har jobbet i HFK og de marginene der er temmelige syke... Ja, butikker har et høyt kostnadnivå, men som i all business; de som snur seg raskest og er best overlever, survival of the fitest som man sier!

Skulle man ha hatt den sutreinnstillingen din i min bransje: finansbransjen så hadde mange gått konk!
    Er varene på HIFIklubben mye dyrere enn f.eks ifra andre land? Litt må man jo beregne at det er i et av verdens dyreste land. Hva tror du seriøst HFK tjener på f.eks 1910 nå den kosta 5000kr?! Blir akkuratt som på hifisentralen dette, når PMaudio anonnserte sine kontakt holdere, hvor folk gikk av skaftet og sa det var helt idioti prisa.. så la PM audio korta på bordet, og der var det ikke mye dem satt igjen med gitt..

Men igjen, hva tror du HFK tjente på 1910 når den kosta 5000?!

EDIT: Og igjen, HFK er en importør ja, som du kan handle rett ifra. Slik jeg ser det er produkt/pris/ytelse så si altid i ypperste kvaliteter der, akkuratt slik det skal være hos en merkeforhandler/entusiast forhandler.

Husk arcam, det kosta FLÆSK før HFK tok over, prisene på ene cdspillern dems rasa vistnok ifra 18000-10000!! Samme med Cambridge, der gikk prisene ned 1-2000kr. Altid når HFK tar over noe agenturer (med sin filosofi, kjøp rett ifra fabrikk), så faller prisene betraktelig, aldri gått opp! Og for de som husker HFK ifra starten, BW var uoppnåelig for de fleste helt til HFK tok over! da raste prisene!

Nå mener jeg ikke at konkuransje er usundt, men vi må se på hva de driver med. Elkjøp har gjort det der kun for å være "ekle" og gjør vel som med PS2(og eventuelt3), selger det med tap.

Samt, hvorfor er det veldig lite egenimport av disse, om de er så overprisa?!

Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Bare for å bevise at det kanskje er fler her som ikke vet hva de snakker om.

HFK kvittet seg med Paradigm da de mistet eneretten på import. Samme gjelder Celestion. Samme gjelder Marantz, Samme gjelder Gryphon. Og så kan du jo spørre deg selv. Hvorfor selger ikke norges største Hifi kjede de mest kjente merkene som Yamaha, Pioneer, Harman/Kardon, Onkyo? Svaret er enkelt. Konkurranse fra andre aktører.
    Og kilden din er?

Side 4 av 38 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 34 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •