Denon selges nå hos Elkjøp - OK eller ikke? - Side 37

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 37 av 38 FørsteFørste ... 7 17 27 33 34 35 36 37 38 SisteSiste
Viser resultater 721 til 740 av 744
    Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kommer det noe mer Denon fra Elkjøp? Jeg håper dem tar inn DBP-2010 og det blir en liten priskrig på den. Det hadde smakt godt for min del

Intermediate Private Ryan sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Har ikke sagt at samfunnet ikke er tjent med å ha "alle" type spektere av eiere.

Jeg har ikke noe i mot alle grundere som tjener penger - absolutt ikke. Flere av dem er karismatiske, hyggelige mennesker som gir av seg selv og sin formue. Har spesielt sansen for Christian Ringnes som er en av de privatpersoner (les rikinger i positiv forstand) det siste årtiet som kanskje har gjort mest for Oslo by på det kulturelle plan. Kjell Inge Røkke som er flink til å tenke på arbeidsplasser slik jeg leser det - og alikevel tjene penger. Hagen derimot - han tenker utelukkende kun på sin egen og familiens lommebok. Det har bevist mange nok ganger som skatteflyktinger, varmepumpesubsidier osv. Men dette er ett annet tema enn hva tråden her handler om.
    OT.COM

Jeg kan ikke fordra fleske-hagen selv, men den varmepumpesaken er jo en vinn vinn situasjon, samfunnet sparer inn flere hundre tusen kw pr år. Jeg tror heller ikke han hverken visste om skattefordelen eller gjorde krav på den. Han har nok en revisor som ordner med det.........

Jeg synes det er artig når Peter Stordalen og Arthur Buchardt kaller fleske-hagen en sutrekopp, som ikke ser helheten med skatter og avgifter(alt er ikke bra for all del) men det kostnaden av å ha et samfunn som fungerer rimelig bra.

Newcomer eplehagen sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    he,he...her møter HiFiklubben seg selv i døra.
    Jeg husker meget godt når de annonserte med "kaviar og champagne til øl og pølse-priser" samtidig med at de slengte dritt mot alle andre importører/salgskanaler.

I den tiden hadde HFK korte åpningstider, aldri salg og lave priser på god hifi.

Forundrer med ikke om innkjøpssjefen i Elkjøp jobba hos Neby på slutten av 80-tallet, og nå sier "takk for sist" :-)

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pirium
    Og FØR du evt. poster kostprisen her, så tenk deg GODT om om du synes det å opplyse nysgjerrige sjeler på avforum er verdt avskjedigelse fra jobben..
    Trenger ikke tenke meg godt om for slikt, men takk for rådet allikevel - finnes alltids andre butikkansatte rundtomkring som ikke helt har fått med seg hva som skal deles og ikke deles av info.

Selv har jeg heldigvis kontroll nok til å ikke dele slik info, selvfølgelig .

Newcomer Justin Case sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    214
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alex F
    Er det noen som vet hvilken bunnlinje HFK har de siste 5 årene? Dvs hvilket resultat de har? Når man har funnet ut det, så kan man se dette opp mot hvilken kapital som er i selskapet, og da kan man se på hvilken avkastning kjeden (butikken) har hatt på kapitalen. Avkastningen må over tid utgjøre minimum risikofri rente (la oss si statsobligansjonsrente eller bankrente) pluss et risikotillegg.

Hvis selskapet ikke over tid har en slik avkastning, så er det ingen som vil investere penger i selskapet. Da vil de legge ned selskapet, selge det til ElKjøp eller andre, og investere pengene et annet sted der de kaster mer av seg til samme risiko.

KLASK!:

HI FI KLUBBEN AS - Nøkkeltall

Se helt nederst, resultatgrad. Mellom 7 og 15% er respektabelt og resultatet vitner om en sunn butikk som gir overskudd til eierne over bankrente. Betyr igjen at kundene kan stole på at de ikke går konk helt plutselig...

Og vesentlig bedre enn avshop:

AVSHOP AS - Nøkkeltall

Som ikke er en gullgruve ennå ihvertfall. Disse tallene er nok mer representative for hvor vanskelig det er å tjene penger i bransjen....

Active UOB sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    491
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Justin Case
    KLASK!:

HI FI KLUBBEN AS - Nøkkeltall

Se helt nederst, resultatgrad. Mellom 7 og 15% er respektabelt og resultatet vitner om en sunn butikk som gir overskudd til eierne over bankrente. Betyr igjen at kundene kan stole på at de ikke går konk helt plutselig...

Og vesentlig bedre enn avshop:

AVSHOP AS - Nøkkeltall

Som ikke er en gullgruve ennå ihvertfall. Disse tallene er nok mer representative for hvor vanskelig det er å tjene penger i bransjen....

Og ser du på bruttofortjenesten så ser du jo egentlig hvor det lønner seg å handle (om vi antar at de har lik inkjøpspris). Men det er vel ikke engkelt for en vanlig butikk og kunne ha overskudd med en bruttofortjeneste på 15%

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eplehagen
    Jeg husker meget godt når de annonserte med "kaviar og champagne til øl og pølse-priser" samtidig med at de slengte dritt mot alle andre importører/salgskanaler.
    Så får de det igjen, med renter, slik er det alltid.

I den tiden hadde HFK korte åpningstider, aldri salg og lave priser på god hifi.
    Og det var bra, eller? Kanskje for dem som ikke hadde fast arbeid.

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Og det var bra, eller? Kanskje for dem som ikke hadde fast arbeid.
    Hvor bra det var vet jeg ikke, men det gav vel signaler om et low-cost-prinsipp.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begrensede åpningstider gir meg alt annet enn inntrykk av det du kaller "low-cost".

Det argumentet faller på sin egen urimelighet. Makan!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ABC123
    Begrensede åpningstider gir meg alt annet enn inntrykk av det du kaller "low-cost".

Det argumentet faller på sin egen urimelighet. Makan!
    Eh?.... hvorfor det?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zatz
    Eh?.... hvorfor det?
    Begrenset åpningstid er helt klart en måte å få ned kostnadene på,men man går samtidig hlipp av en del kunder vil jeg tro.
    Uansett så selges nå AVR 2310 til fantasipris på HFK og det UTEN at den ligger i nettbutikken til Elkjøp DENON AVR-2310 Hjemmekinoreceiver - Receiver - Hjemmekino | Hi-Fi Klubben

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ingen som har lagt merke til denne?

Viktig servicemelding vedr. DENON AVR-1610, AVR-1910 og AVR-2310

Legg spesielt merke til følgende avsnitt:
    AVR-2310 kan relativt enkelt oppdateres på alle autoriserte DENON-verksted som er godkjent av Hi-Fi Klubben. Men de mindre modellene AVR-1610 og AVR-1910 krever spesialutstyr for oppdatering. Dette har vi dessverre kun på vårt sentrale verksted i Danmark, og du må derfor regne med litt lenger servicetid for disse modellene.

HFK tar nok ikke imot produktene som er solgt hos Elkjøp til rep, og hvis HFK er de eneste som sitter med spesialutstyret til å rette denne feilen (antar det handler om en spesialjigg for å få softwareoppdatert 1610 og 1910, som ikke har RS232-port), så har vel Elkjøp problemer?

Intermediate pegpisk sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende å se hvordan dette blir løst hos Elkjøp (forhåpentligvis på en god måte). Jeg tenker da mest på den nevnte spesialriggen.
    Men nå er det eventuelt ikke så mye lenger til Tyskland enn til Danmark.

Uansett gir dette kanskje grunnlag for en ny tråd:
    "Hører du forskjell på høyoppløst DTS og lavoppløst DTS"

Edit: er vel ikke sikkert at Elkjøp sine er rammet av problemet, men jeg regner med at eierne her på forumet finner ut av det ganske kjapt.

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av strandroar64
    HFK tar nok ikke imot produktene som er solgt hos Elkjøp til rep,
    Selv har jeg ikke Denon, men det ville i så fall vært smålig og elendig service fra HK.

Kjøper du en bil i feks tyskland, repareres selvsagt eventuelle servicepålegg fra fabrikken kostnadsfritt hos norske forhandlere.

Det handler om seriøs merkevarebygging, og de som har feilen skal sikkert ha ny forsterker en gang i tiden...blir man da møtt av en kald skulder hos HK fordi man kjøpte på Elkjøp, blir det neppe HK den gangen heller.

Tror de taper mye på ikke å utføre servicen på alle aktuelle produkter - uansett hvor de er kjøpt

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv har jeg ikke Denon, men det ville i så fall vært smålig og elendig service fra HK.

Kjøper du en bil i feks tyskland, repareres selvsagt eventuelle servicepålegg fra fabrikken kostnadsfritt hos norske forhandlere.

Det handler om seriøs merkevarebygging, og de som har feilen skal sikkert ha ny forsterker en gang i tiden...blir man da møtt av en kald skulder hos HK fordi man kjøpte på Elkjøp, blir det neppe HK den gangen heller.

Tror de taper mye på ikke å utføre servicen på alle aktuelle produkter - uansett hvor de er kjøpt
    Det er Denon som sier stopp, siden produktene dems har blitt videreformidlet til en uautorisert forhandler. Husk at Denon bestemmer mer over DENON enn hva HFK gjør. Denon missliker det Elkjøp gjør like mye som HFK, minst!

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Det er Denon som sier stopp, siden produktene dems har blitt videreformidlet til en uautorisert forhandler. Husk at Denon bestemmer mer over DENON enn hva HFK gjør. Denon missliker det Elkjøp gjør like mye som HFK, minst!
    Denon BURDE tenke mer på sluttbruker, enn å furte over en utro tjener en eller annen plass i importørleddet.

De BURDE være interessert i at sine sluttbrukere får en best mulig lytteopplevelse med sine produkter

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En kompis som nettopp kjøpte fra Elkjøp, sa at selgeren nevnte dette, og at det bare var for verkstedet å fakturere Elkjøp.

Så det er i hverfall bra fra Elkjøp sin side, Da kan jo HFK ta igjen med dyre regninger

Heldigvis for kompisen min så kjøpte han 3310 så han slapp dette problemet. Testet også med ett True HD sport og det ga lyd.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    En kompis som nettopp kjøpte fra Elkjøp, sa at selgeren nevnte dette, og at det bare var for verkstedet å fakturere Elkjøp.

Så det er i hverfall bra fra Elkjøp sin side, Da kan jo HFK ta igjen med dyre regninger

Heldigvis for kompisen min så kjøpte han 3310 så han slapp dette problemet. Testet også med ett True HD sport og det ga lyd.
    Tipper prisen da blir tilnærmet "tapet" de har hatt på dem :P.

Intermediate pegpisk sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2

Betyr det at kjøperen selv må finne verksted, eller kunne han levere den inn hos Elkjøp?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg tror nok at HFK gjerne vil ta reparasjon av Elkjøp-Denon, men selvsagt ikke gratis. Og jeg tviler sterkt på at noen kunder vil akseptere å betale selv for å få feilen utbedret! Alt avhenger altså av om Elkjøp er villig til å betale HFK for å få bruke deres verksted til å utbedre feilen. Alternativet for Elkjøp er å ta Denon-produktet i retur.
    Kundens rettigheter er i alle fall soleklare: Dersom Elkjøp ikke kan/vil rette feilen, så foreligger det grunnlag for å kreve heving av kjøpet.

Side 37 av 38 FørsteFørste ... 7 17 27 33 34 35 36 37 38 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •