Denon selges nå hos Elkjøp - OK eller ikke? - Side 34

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 34 av 38 FørsteFørste ... 4 14 24 30 31 32 33 34 35 36 37 38 SisteSiste
Viser resultater 661 til 680 av 744
    Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Gizmobear
    HFK har agentur på denon, og ejkjøp har ingen statsing på denon, de har bare fått tak i et restparti, noe de nå ikke lenger tjener penger på siden HFK har satt ned prisen for å gjøre et poeng.. Det som er HFK sin greie er jo at det er direkte import fra fabrikk, der man slipper et importør ledd som tar seg godt betalt.. Mao blir det billigere for forbrukeren! Mener B&W er 10-15% billigere her enn i England pga HFK(husk mva+-)..
    Hadde blitt artig når en som selger brødristere skal forklare romkorreksjon i teknisk detalj

Hvorfor er du så sikker på at Elkjøp ikke skal føre Denon fast framover?
    Og jeg tror det er mange entusiaster som jobber i slike kjeder også :wink:

Active Henningep sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HFK har agentur på denon, og ejkjøp har ingen statsing på denon, de har bare fått tak i et restparti, noe de nå ikke lenger tjener penger på siden HFK har satt ned prisen for å gjøre et poeng.. Det som er HFK sin greie er jo at det er direkte import fra fabrikk, der man slipper et importør ledd som tar seg godt betalt.. Mao blir det billigere for forbrukeren! Mener B&W er 10-15% billigere her enn i England pga HFK(husk mva+-)..
    Hadde blitt artig når en som selger brødristere skal forklare romkorreksjon i teknisk detalj
    Elkjøp har vist ikke fått inn et restparti, de kjøper fra en Tysk importør og vil fortsette med dette, sa i allefall fyren jeg snakket med på hfk. At et ledd blir borte gagner nok hfk mer enn oss forbrukere.

Jeg møtte i allefall en på elkjøp som kunne fortelle en hel masse om Onkyo 807 når jeg var der, men det er mulig jeg var heldig. Det er absolutt ikke alle som kan så mye på hfk heller, selv om det nok er en høyere andel.

Jeg liker egentlig hfk veldig godt, men tror de kan ha godt av litt konkuranse.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ante1
    Hvorfor er du så sikker på at Elkjøp ikke skal føre Denon fast framover?
    Og jeg tror det er mange entusiaster som jobber i slike kjeder også :wink:
    Tenker siden HFK har en avtale med denon, så får ikke elkjøp i Norge noen produkter fra de direkte... Jeg bare tuller egentlig =) Sikkert noen som kan det de selger. Har bare litt dårlige erfaring med de, har faktisk en kompis av meg som var leder på brunvare på elkjøp, han viste ikke har det var setup meny surround recivere. Han spilte på alle 5 kanalene i når han skulle høre musikk (for det var kun da sub'en spilte :-D ) hehe.. mobber han fortsatt

Intermediate Private Ryan sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er artig å spørre de på HFK om diverse også, de fleste som jobber der har nettopp fullført puberteten!

HFK sitter med eget importledd som fordyrer produktene til oss, det har vel siste 2mnd vist oss tydelig.........

Det er jo de merkene de har monopol på som har "kunstig" høy pris i forhold til konkurrerende merker.

Faktum er at HFK ikke er hva det var.........

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henningep
    Elkjøp har vist ikke fått inn et restparti, de kjøper fra en Tysk importør og vil fortsette med dette, sa i allefall fyren jeg snakket med på hfk. At et ledd blir borte gagner nok hfk mer enn oss forbrukere.

Jeg møtte i allefall en på elkjøp som kunne fortelle en hel masse om Onkyo 807 når jeg var der, men det er mulig jeg var heldig. Det er absolutt ikke alle som kan så mye på hfk heller, selv om det nok er en høyere andel.

Jeg liker egentlig hfk veldig godt, men tror de kan ha godt av litt konkuranse.
    Bra innlegg, nyansert og objektivt.

Det finnes flinke folk på elkjøp og lite flinke folk på HFK samt vice versa......

Elkjøp er vel de med bredest sortiment de kanskje.........

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Private Ryan
    Det er artig å spørre de på HFK om diverse også, de fleste som jobber der har nettopp fullført puberteten!
    Hva så? De er ansatt som selgere, du har selv kommentert at HFK har tjent bra med penger de siste årene. Så da gjør de tydeligvis noe riktig. Uansett, kunskapsnivået er høyt nok for den vanlige mannen i gaten, som ikke vet forskjellen på DVD og BD.

Du virker nesten misunnelig på de unge pubertetsbarna, som du har kommentert nå flere ganger.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Folkens, la oss unngå å stigmatisere ansatte hos HFK og Elkjøp, det virker veldig lett provoserende for de mange - uten tvil - dyktige medarbeiderne i disse to selskapene...

Når det gjelder alder og kompetanse er det selvsagt en generell utfordring, og ikke minst når en skal operere i et marked der kundene ofte sitter på en svært høy kompetanse innen feltet. Det er jo uansett ingen tvil om at det sitter kompetente folk på hovedkontorene og til dels i butikkledelsen i disse kjedene, som utarbeider vareportefølje, angir spesifikasjoner og generelt rådgir ansatte ute i butikk. Lurer en som kunde på noe er det med andre ord kanskje greit å la de få litt tid, slik at de kan kontakte sine respektive "kunnskapspersoner", så får en sikkert et kompetent svar! Jeg har selv jobbet som produktsjef på hovedkontoret i en større elektronikkjede i sin tid, og de flinke butikkene visste å bruke min kompetanse flittig hvis de støtte på kunder med spesielt vanskelige / inngående spørsmål...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingen-expert
    Har samme erfaring som du. Var innom HFK for å se på 1910. Fikk beskjed om jeg kunne bestille den, men at jeg ikke kom til å få den før i mars/april. Sa jeg skulle tenke på det til neste dag. Ringte dagen etterpå for å bestille den, men da fikk jeg beskjed om at de ikke fikk lov til å ta imot bestilling på denne mer. Når man ikke får bestille ting der, så er valget svært enkelt,,, HEIA ELKJØP!!
    Ang bestilling av denon så er det feil beskjed fra selger at du ikke kan bestille- Det at det er leveringstid forklares med at de har solgt tomme lagerne sine og klarer ikke levere nok når prisen har dumpet til den halve- Noe som kanskje er forståelig-

Ring en annen avdeling og hør om du ikke allerede har handlet på elkjøp =)

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fabian
    Hva så? De er ansatt som selgere, du har selv kommentert at HFK har tjent bra med penger de siste årene. Så da gjør de tydeligvis noe riktig. Uansett, kunskapsnivået er høyt nok for den vanlige mannen i gaten, som ikke vet forskjellen på DVD og BD.
    Så du mener at kunskapsnivået i en slik spesialforetning skal være for den vanlige mannen. Men når det kommer en entusiast inn og skal legge fra seg flere 10talls tusner, så spiller det ingen rolle.........:???:

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så du mener at kunskapsnivået i en slik spesialforetning skal være for den vanlige mannen. Men når det kommer en entusiast inn og skal legge fra seg flere 10talls tusner, så spiller det ingen rolle.........:???:
    Det burde holde at de som jobber der har nok kunnskap for menigmann- Og at de har 1-2 som har nok kunnskap til å fore entusiastene.

Lydogbilde er ett stort felt, så tror ikke at en ekstra-hjelp eller deltidsansatt kan ha muligheten til å dekke behovet til en entusiast ordentlig..

Er det ikke slik Apple gjør det i sine applestores? Noen som kan litt og ett par som kan alt?

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, selvfølgelig, det var akuratt det jeg mente.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Jeg har selv jobbet som produktsjef på hovedkontoret i en større elektronikkjede i sin tid, og de flinke butikkene visste å bruke min kompetanse flittig hvis de støtte på kunder med spesielt vanskelige / inngående spørsmål...
    Helt enig med med Lyngren her, vi kan ikke forvente at alle selgere skal kunne alt om teknologiene og alt om alle produkter. Det er nesten rett og slett ikke mulig å vite alt om alt. En god selger vet å bruke sin kompentanse til å finne ut nødvendig informasjon når en entusiast "krever" det, det verste en selger kan gjøre er å stå tafatt og ikke komme med noen svar eller ta en "hvit løgn".

Det å bringe dette med et generelt kunnskapsnivå inn i debatten blir litt på kanten, spesielt hvis man stigmatiserer dette. Dette går på en personlig opplevelse eller to og jeg vil tro ingen kjeder vil til en hver tid være perfekte, selv om man har hatt en dårlig opplevelse så trenger nødvendigvis den generelle kunnskapen i denne kjeden være noe dårligere enn en annen. Og unge selgere trenger nødvendigvis ikke ha mangel på kunnskap.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fabian

Du virker nesten misunnelig på de unge pubertetsbarna, som du har kommentert nå flere ganger.
    100-120 kr pr time, give me a break.............

Sitat Opprinnelig postet av zatz
    Helt enig med med Lyngren her, vi kan ikke forvente at alle selgere skal kunne alt om teknologiene og alt om alle produkter. Det er nesten rett og slett ikke mulig å vite alt om alt. En god selger vet å bruke sin kompentanse til å finne ut nødvendig informasjon når en entusiast "krever" det, det verste en selger kan gjøre er å stå tafatt og ikke komme med noen svar eller ta en "hvit løgn".

Det å bringe dette med et generelt kunnskapsnivå inn i debatten blir litt på kanten, spesielt hvis man stigmatiserer dette. Dette går på en personlig opplevelse eller to og jeg vil tro ingen kjeder vil til en hver tid være perfekte, selv om man har hatt en dårlig opplevelse så trenger nødvendigvis den generelle kunnskapen i denne kjeden være noe dårligere enn en annen. Og unge selgere trenger nødvendigvis ikke ha mangel på kunnskap.
    Hele poenget med detalj-butikker er høyt kunnskapsnivå om produktene, det rettferdiggjør noe høyere prisnivå.

Ultra vs Rema
    Skandinaviske høyfjellsutstyr vs intersport
    Mamoz vs Coop

Etc, kunnskapen til ansatte i detalj-butikker er jo den store forskjellen, eller burde være det........

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hele poenget med detalj-butikker er høyt kunnskapsnivå om produktene, det rettferdiggjør noe høyere prisnivå.
    Joda, det er jeg helt enig.

Vi stiller helt forskjellig krav avhengig av hvilken butikk vi går til, da vil våre preferanser avgjøre om selger har høyt nok kunnskapsnivå og gir oss en god service. Om du har hatt en dårlig opplevelse på HFK så betyr ikke det at dem generelt ikke matcher eller ikke er bedre enn feks Elkjøp på dette punktet, og en ung selger er ikke ensbetydene med denne selgeren har lite kunnskap og service. Så hvordan kan du konkludere med det ene eller det andre? Dette må isåfall måles i feks en kunde-spørreundersøkelse før man kan konkluderer.....

Jeg respekter at du synes at HFKens selgerne ikke har god nok kunnskap, men det betyr ikke at dem ikke har god nok kunnskap. Det betyr heller ikke at mengden har samme oppfattning som deg, det betyr bare du som et individ ikke er fornøyd.

Så hva er denne kunnskapen til HFK verdt? Det er kansje vanskelig å sette en eksakt verdi, men dette kan kansje måles på fornøyde kunder som kommer tilbake! Når det i denne debatten stigmatiseres at kunnskapen er dårlig så blir det hele på kanten siden vi ikke har noe konkret å forholde oss til og så går dette på personlige preferanser på hva man synes er godt nok. Å strekke strikken langt angående dette blir det bare provoserende og det vil ikke føre til noe som helst i denne debatten.

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Private Ryan: Les gjerne sisteinnlegget til zatz flere ganger før du fortsetter å poste. Det er mange fryktelig bra poenger der!

Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke lest igjennom tråden. Eller, jeg har faktisk ikke lest så mange som 10 innlegg i den tror jeg. Og det inkluderer ikke de siste..

Men, tenk over dette: hvor mye tid bruker du på feks avforum hver dag?

Er det så lite at du føler behov for at en kar på feks HiFiKlubben trenger å fortelle deg hvilken gadget du skal kjøpe?

Eller har du bestemt deg for hva du er ute etter allerede før du går dit?

Og aller viktigst; har det egentlig noe å si? Det som til sist har noe å si er jo hvordan sammensetningen høres ut hjemme hos deg, og hvor mye penger de klarte å tvinge ut av deg. Er det ikke?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zatz
    Joda, det er jeg helt enig.

Vi stiller helt forskjellig krav avhengig av hvilken butikk vi går til, da vil våre preferanser avgjøre om selger har høyt nok kunnskapsnivå og gir oss en god service. Om du har hatt en dårlig opplevelse på HFK så betyr ikke det at dem generelt ikke matcher eller ikke er bedre enn feks Elkjøp på dette punktet, og en ung selger er ikke ensbetydene med denne selgeren har lite kunnskap og service. Så hvordan kan du konkludere med det ene eller det andre? Dette må isåfall måles i feks en kunde-spørreundersøkelse før man kan konkluderer.....

Jeg respekter at du synes at HFKens selgerne ikke har god nok kunnskap, men det betyr ikke at dem ikke har god nok kunnskap. Det betyr heller ikke at mengden har samme oppfattning som deg, det betyr bare du som et individ ikke er fornøyd.

Så hva er denne kunnskapen til HFK verdt? Det er kansje vanskelig å sette en eksakt verdi, men dette kan kansje måles på fornøyde kunder som kommer tilbake! Når det i denne debatten stigmatiseres at kunnskapen er dårlig så blir det hele på kanten siden vi ikke har noe konkret å forholde oss til og så går dette på personlige preferanser på hva man synes er godt nok. Å strekke strikken langt angående dette blir det bare provoserende og det vil ikke føre til noe som helst i denne debatten.
    Det er svært mange her på forumet som er kritiske til HFK med tanke på kunnskap, priser og service, du må gjerne gjøre det til at jeg er den eneste.

HFK har satt seg selv i en posisjon hvor de setter seg selv flere nivåer over el-butikkene på kunnskap, produkt, service mm, snart er alle disse punktene tatt igjen.

Spørreundersøkelser er umulig når media gir elkjøp og andre kjeder negativ oppmerksomhet pga aktivt salg, de fleste har fått med seg det.

Om du drar på et gate-kjøkken kontra en bedre restaurant forventer du ikke noe bedre? Kjøper jeg kjøtt på ultra så vet jeg at det er bedre én rema.

HFK burde være mye bedre én elkjøp/el-xxxxx osv, men de er ikke det idag, de har bygd opp en kjede som består kvalifiserte folk i bakhånd og unge selgere som er litt hifi/av interessert, grunnen til dette er å ha lave lønnskostnader.
    Spesialbutikker og detaljbutikker burde sett på ansatte som kanskje den viktigste ressursen de har............

Sitat Opprinnelig postet av Alastor
    Private Ryan: Les gjerne sisteinnlegget til zatz flere ganger før du fortsetter å poste. Det er mange fryktelig bra poenger der!
    Hvilke, har du egne meninger.........

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Qrt
    Jeg har ikke lest igjennom tråden. Eller, jeg har faktisk ikke lest så mange som 10 innlegg i den tror jeg. Og det inkluderer ikke de siste..

Men, tenk over dette: hvor mye tid bruker du på feks avforum hver dag?

Er det så lite at du føler behov for at en kar på feks HiFiKlubben trenger å fortelle deg hvilken gadget du skal kjøpe?

Eller har du bestemt deg for hva du er ute etter allerede før du går dit?

Og aller viktigst; har det egentlig noe å si? Det som til sist har noe å si er jo hvordan sammensetningen høres ut hjemme hos deg, og hvor mye penger de klarte å tvinge ut av deg. Er det ikke?
    Med andre ord så er HFK, Soundgarden og andre hifiasyl unødvendige?
    Hvis det ikke er behov for slike så er det trist, men du har et poeng.

Jeg har ikke gitt opp helt, men Soundgarden får mitt neste besøk..........

Active peter123 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    380
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøper jeg kjøtt på ultra så vet jeg at det er bedre én rema.
    Er dette ikke heller en diskusjon om hvor vidt for eksempel Gilde karbonadedeig er hvert å betale en høyere pris før på Ultra kontra Rema?

Identiske varer forskjellige priser/kalkyler....

Mvh
    Peter

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med andre ord så er HFK, Soundgarden og andre hifiasyl unødvendige?
    Hvis det ikke er behov for slike så er det trist, men du har et poeng.

Jeg har ikke gitt opp helt, men Soundgarden får mitt neste besøk..........
    Hva ... du kan jo ikke gi deg nå.. Elkjøp . Synd om du ikke skal skrive mer her... "bedre" dassLitteratur skal man lete lenge etter .

Side 34 av 38 FørsteFørste ... 4 14 24 30 31 32 33 34 35 36 37 38 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •