Denon selges nå hos Elkjøp - OK eller ikke? - Side 33

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 33 av 38 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 35 36 37 ... SisteSiste
Viser resultater 641 til 660 av 744
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Private Ryan

Yamaha Z11 vil jo være genial å importere om man kan endre nettspenningen på den evt gjøre noe enkelt for å modifisere den.
    En omformer koster ikke allverden...
    Region Free DVD Players, PAL/NTSC LCD TV, 110/220 Volt Appliances & Electronics
    Kan sikkert bestilles med receiveren.

Intermediate Private Ryan sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Telford
    En omformer koster ikke allverden...
    Region Free DVD Players, PAL/NTSC LCD TV, 110/220 Volt Appliances & Electronics
    Kan sikkert bestilles med receiveren.

Det kan jo også være på plass allerede, men at må velge mellom 110v dc og 220 ac.
    evt slik som lapptopper, bare bytter ledning!

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    I Norge har vi også en sterk forbrukerkjøpslov som sikkert også påvirker prisen noe.

Tror nok HiFi Klubben har godt av litt konkurranse. Dette kom nok litt som et sjokk på de etter å blitt runde og gode på monopol-status i så mange år. Spesielt irriterende var det nok at det var akkurat Elkjøp, når de har brukt *så* mye penger på reklame for å få forbrukere til å tro at man ikke kan få god lyd på butikker akkurat som Elkjøp. Salt i såret er det sikkert også fordi de har skapt en illusjon ovenfor sine kunder at de er billige og konkurransedyktige som følge av direkteimport.

Det forbauser meg dog litt at de mener 30% nedgang omtrent tar knekken på all fortjeneste. Er marginene på Denon virkelig *så* dårlig når man står for hele importen, eller har det heller noe med at alle de flotte HFK butikkene, reklamen, glossy klubbmagasiner og organisasjonen har en veldig høy prislapp?

Nå er ikke 30% lite, men siden det det dukker opp påstander om prisdumping, så kan man jo bare ta en tur på en prisguide. Selv på datautstyr kan prisene fort variere med 30%, og den type produkter er ikke akkurat kjent for å bli solgt med store marginer i utgangspunktet. Det er da ingen der som klager på at konkurrerende butikker driver med urimelig prisdumping?

Dette er ikke ment som noe forsvar til Elkjøp som sikkert nyter godt av å være så store og ha så mye makt, men jeg tror kanskje HFK har godt av en slik wake-up call. Markedet er blitt tøffere de siste årene, og konsumere forventer å kunne sammenligne priser på brunevarer. Jeg tror om man skal kjøre et konsept med "veil. pris uansett hvor mye du kjøper - hele året" i dag, så må man tilby noe litt mer enn bare flotte lokaler.
    Reklamasjon betyr noe, men jeg og ingen i min familie eller venneflokk/bekjentflokk har hatt slike problemer med hifi/av før 5år, min far byttet en kjent slitesak på B&O tv når den var 7-8år.

Poenget mitt er egentlig at jeg tror ikke HFK er ærlige når det gjelder deres kostnader på produktene, om ikke HFK sentralt som importør er grådige og forsyner seg av kaken først, men da stemmer ikke mottoet deres om 1 mindre ledd til å fordyre produktene........

Denon så jeg på postordre i USA i 2000, så det som skjer i Norge betyr 0,0!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok HiFi Klubben har godt av litt konkurranse. Dette kom nok litt som et sjokk på de etter å blitt runde og gode på monopol-status i så mange år. Spesielt irriterende var det nok at det var akkurat Elkjøp, når de har brukt *så* mye penger på reklame for å få forbrukere til å tro at man ikke kan få god lyd på butikker akkurat som Elkjøp. Salt i såret er det sikkert også fordi de har skapt en illusjon ovenfor sine kunder at de er billige og konkurransedyktige som følge av direkteimport.

Det forbauser meg dog litt at de mener 30% nedgang omtrent tar knekken på all fortjeneste. Er marginene på Denon virkelig *så* dårlig når man står for hele importen, eller har det heller noe med at alle de flotte HFK butikkene, reklamen, glossy klubbmagasiner og organisasjonen har en veldig høy prislapp?

Nå er ikke 30% lite, men siden det det dukker opp påstander om prisdumping, så kan man jo bare ta en tur på en prisguide. Selv på datautstyr kan prisene fort variere med 30%, og den type produkter er ikke akkurat kjent for å bli solgt med store marginer i utgangspunktet. Det er da ingen der som klager på at konkurrerende butikker driver med urimelig prisdumping?

Dette er ikke ment som noe forsvar til Elkjøp som sikkert nyter godt av å være så store og ha så mye makt, men jeg tror kanskje HFK har godt av en slik wake-up call. Markedet er blitt tøffere de siste årene, og konsumere forventer å kunne sammenligne priser på brunevarer. Jeg tror om man skal kjøre et konsept med "veil. pris uansett hvor mye du kjøper - hele året" i dag, så må man tilby noe litt mer enn bare flotte lokaler.
    Veldig bra skrevet! Men selv om 30% avanse er bra i forhold til en del annen virksomhet, så tror jeg likevel at HFK har måttet kutte litt i inntjeningen i forhold til tidligere. Det er ikke mange år siden jeg med selvsyn så at produkter som f.eks. kostet ca. 5000 inn til "klubben", ble solgt ut for 10 000 ut til kundene. Så en viss prisutvikling har det i så fall vært. Og den prisjusteringen må nok ikke stoppe - om de skal overleve på sikt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom Elkjøps Denon-satsing kom overraskende på HFK, så har de sovet i timen. Dersom man tjener penger i et marked, og tror at man da for alltid vil være alene, så er man utrolig naiv.

Men ikke bli for glad i Elkjøp, for sammen med Expert står de for mesteparten av omsetningen på hvite og brunevarer i Norge. De har svært mye makt, og er ikke spesielt billige i forhold til Komplett, Netshop, PS osv. Elkjøpt og Expert gjør også naturligvis hva de kan for å få kundene til å kjøpe dyrere produkter enn tiltenkt.

Dersom Elkjøp og andre over tid selger identiske produkter billigere enn HFK, vil nok HFK gå på dukken. Når HFK så går ad undas, er det lett for Elkjøp & co. å skru opp prisene igjen. De siste 20 årene har jo nesten alle uavhengige dagligvarekjeder forsvunnet, og bare en håndfull aktører er igjen. Slik kan det også gå på Hifi-markedet. Det går også rykter om at en stor tysk elektronikk-gigant skal etablere seg i Norge innen 2011... Da vil nok Elkjøp og Expert få kjørt seg...

I et fritt marked vil altså de store fiskene spise de små...

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jovisk
    Dersom Elkjøps Denon-satsing kom overraskende på HFK, så har de sovet i timen. Dersom man tjener penger i et marked, og tror at man da for alltid vil være alene, så er man utrolig naiv.

Men ikke bli for glad i Elkjøp, for sammen med Expert står de for mesteparten av omsetningen på hvite og brunevarer i Norge. De har svært mye makt, og er ikke spesielt billige i forhold til Komplett, Netshop, PS osv. Elkjøpt og Expert gjør også naturligvis hva de kan for å få kundene til å kjøpe dyrere produkter enn tiltenkt.

Dersom Elkjøp og andre over tid selger identiske produkter billigere enn HFK, vil nok HFK gå på dukken. Når HFK så går ad undas, er det lett for Elkjøp & co. å skru opp prisene igjen. De siste 20 årene har jo nesten alle uavhengige dagligvarekjeder forsvunnet, og bare en håndfull aktører er igjen. Slik kan det også gå på Hifi-markedet. Det går også rykter om at en stor tysk elektronikk-gigant skal etablere seg i Norge innen 2011... Da vil nok Elkjøp og Expert få kjørt seg...

Siden det ikke er mat kan de ha en mulighet, men ikke glem Lidl, vi er skeptiske.
    Forhåpentligvis går det bedre med hvitevarer og brunvarer!

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    DET må en si - uten at jeg skal hevde at flatpakka høyttalere er noe for meg, må jeg jo si at dette var en flott og informativ "blekke", det er tydelig at Elkjøp satser på lyd!

Hvis jeg skal mene noe rundt HFK er det jo kanskje at de i litt for stor grad har "blitt ved sin lest"... Var nede på ISE-messen i Amsterdam i går, og synes det jo er veldig rart at HFK verken har gjort noen nevneverdig satsning på in-wall eller andre litt mer "Hi-End"-løsninger enn små BOSE-sett. Store høyttalere er jo vel og greit, er jo noen koner som liker slikt også, men in-wall og skjulte løsninger som faktisk det er enkelt for folk å installere selv er mangelvare i Norge - og da burde HFK - for LEEEEENGE siden etter mitt syn vært den kanalen som faktisk velger å ta tak i dette... De hadde også en rekke løsninger for helt skjult in-wall, der en rett og slett bygget inn høyttalere BAK gipsveggen og allikevel fikk et svært så oppløftende resultat!

Dette er jo bare et apropo, men at markedene beveger seg over tid er det jo liten tvil rundt, og i så måte er eneste "skjold" for nisjekonsepter å ta tak i de muligheter som foreligger. In-wall er en av disse, der Elkjøp som stormarked trolig vil slite, det er sikkert flere andre eksempler, poenget er uansett at det er veldig lett å sove i timen i Hi-Fi-bransjen...

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    e rundt HFK er det jo kanskje at de i litt for stor grad har "blitt ved sin lest"... Var nede på ISE-messen i Amsterdam i går, og synes det jo er veldig rart at HFK verken har gjort noen nevneverdig satsning på in-wall eller andre litt mer "Hi-End"-løsninger enn små BOSE-sett. ...
    hmmmm..... kanskje litt feil - Bose selges vel ikke hos HFK, men hos Soundgarden?

Nå har de forsåvidt en del inwall hos HFK da....... men det helt store utvalget er det ikke. Man kan spørre seg om det kan ha noe med etterspørsel å gjøre.
    Er det egentlig et stort marked for dette....

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    DET må en si - uten at jeg skal hevde at flatpakka høyttalere er noe for meg, må jeg jo si at dette var en flott og informativ "blekke", det er tydelig at Elkjøp satser på lyd!

Hvis jeg skal mene noe rundt HFK er det jo kanskje at de i litt for stor grad har "blitt ved sin lest"... Var nede på ISE-messen i Amsterdam i går, og synes det jo er veldig rart at HFK verken har gjort noen nevneverdig satsning på in-wall eller andre litt mer "Hi-End"-løsninger enn små BOSE-sett. Store høyttalere er jo vel og greit, er jo noen koner som liker slikt også, men in-wall og skjulte løsninger som faktisk det er enkelt for folk å installere selv er mangelvare i Norge - og da burde HFK - for LEEEEENGE siden etter mitt syn vært den kanalen som faktisk velger å ta tak i dette... De hadde også en rekke løsninger for helt skjult in-wall, der en rett og slett bygget inn høyttalere BAK gipsveggen og allikevel fikk et svært så oppløftende resultat!

Dette er jo bare et apropo, men at markedene beveger seg over tid er det jo liten tvil rundt, og i så måte er eneste "skjold" for nisjekonsepter å ta tak i de muligheter som foreligger. In-wall er en av disse, der Elkjøp som stormarked trolig vil slite, det er sikkert flere andre eksempler, poenget er uansett at det er veldig lett å sove i timen i Hi-Fi-bransjen...
    Denne lydkatalogen har vært tilgjengelig siden ca november, og deles ut gratis i alle elkjøps butikker. Vi som ansatte er også meget fornøyd med den, da den er gjennomført, oversiktlig og informativ ^^.

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Spesielt irriterende var det nok at det var akkurat Elkjøp, når de har brukt *så* mye penger på reklame for å få forbrukere til å tro at man ikke kan få god lyd på butikker akkurat som Elkjøp.
    Jeg følger diskusjonen fra sidelinjen, men må bare kommentere denne setningen. Dette reagerte jeg på med en gang de kom med påstanden.

Å skrive "du kjøper ikke lyd der de selger vaffeljern" er helt ok.
    Det er mange butikker som har brukt denne, også kunder faktisk.

Men da de presterte å skrive at man ikke fikk fet lyd i disse butikkene, da bommet de kraftig. Det var mens de forhandlet Abrahamsen, KEF og Pioneer bl.a. Det er den dårligste kampanjen jeg har sett. Bortsett fra bind og shampoo selvfølgelig.

Og nei, jeg er ikke for eller mot HiFi-klubben. Bare konstaterer.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom hifiklubben idag og skulle handle en avr-1910 til min kjære mor. Denne er visst helt umulig å få tak før hvertfall første uken i mars... Selv om det er priskrig og HFK er 3 kr dyrere( :P ) så tenkte jeg å legge igjen pengene der for å støtte de litt, men når elkjøp mener å få inn receiveren 10.02 så frister det plutselig mer der..

Noen som har noen forklaring på hvorfor de nå er så veldig tomme og hvordan elkjøp klarer å få tak i mer før selv om de ikke er hovedimportører?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av glx-rider
    Var innom hifiklubben idag og skulle handle en avr-1910 (.......) så tenkte jeg å legge igjen pengene der for å støtte de litt
    Dersom det stemmer det som klubben påstår, at de selger med tap, hvordan støtter de da.......kjøpe mye så de taper enda mere

For å støtte klubben bør man derfor handle på Elkjøp

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom Elkjøp og andre over tid selger identiske produkter billigere enn HFK, vil nok HFK gå på dukken. Når HFK så går ad undas, er det lett for Elkjøp & co. å skru opp prisene igjen. De siste 20 årene har jo nesten alle uavhengige dagligvarekjeder forsvunnet, og bare en håndfull aktører er igjen. Slik kan det også gå på Hifi-markedet.
    Jeg tror ikke du trenger å være redd for den utviklingen. Etter at internett kom, så kan vi alltids bestille fra utlandet om Elkjøp skulle bli for dyre. Og det betyr at prisene til Elkjøp (og andre kjeder) også i framtiden vil være utsatt for en viss konkurranse.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av glx-rider
    Var innom hifiklubben idag og skulle handle en avr-1910 til min kjære mor. Denne er visst helt umulig å få tak før hvertfall første uken i mars... Selv om det er priskrig og HFK er 3 kr dyrere( :P ) så tenkte jeg å legge igjen pengene der for å støtte de litt, men når elkjøp mener å få inn receiveren 10.02 så frister det plutselig mer der..

Noen som har noen forklaring på hvorfor de nå er så veldig tomme og hvordan elkjøp klarer å få tak i mer før selv om de ikke er hovedimportører?
    Har samme erfaring som du. Var innom HFK for å se på 1910. Fikk beskjed om jeg kunne bestille den, men at jeg ikke kom til å få den før i mars/april. Sa jeg skulle tenke på det til neste dag. Ringte dagen etterpå for å bestille den, men da fikk jeg beskjed om at de ikke fikk lov til å ta imot bestilling på denne mer. Når man ikke får bestille ting der, så er valget svært enkelt,,, HEIA ELKJØP!!

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingen-expert
    Har samme erfaring som du. Var innom HFK for å se på 1910. Fikk beskjed om jeg kunne bestille den, men at jeg ikke kom til å få den før i mars/april. Sa jeg skulle tenke på det til neste dag. Ringte dagen etterpå for å bestille den, men da fikk jeg beskjed om at de ikke fikk lov til å ta imot bestilling på denne mer. Når man ikke får bestille ting der, så er valget svært enkelt,,, HEIA ELKJØP!!
    Hva mener du med "fikk ikke lov til å ta i mot bestilling" ? Kan du ikke bare bestille den på nettet da på sidene til HFK?

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er et prakteksempel på å gjøre det vanskelig for kunden samt å miste kunden.

Klart de ikke vil reservere opp en hel haug av denne forsterkeren da de taper penger på den. Men å stå og finne på dumme unnskyldninger for å unngå en reservasjon er for dumt. Enten må HFK komme med en offisiell uttalelse at de ikke kan reservere denne pga ditt og datt ellers ville jeg bare krevd å få den reservert. Alternativt miste kunden.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Hva mener du med "fikk ikke lov til å ta i mot bestilling" ? Kan du ikke bare bestille den på nettet da på sidene til HFK?
    Du må nesten spørre butikken i M.Thranes gt. i Oslo om hvorfor de ikke kunne bestille den til meg. Jeg spurte ikke om forklaring. Mulig den kan bestilles på nett, og få den i mars/april. Jeg venter ikke 1-2 mnd. bare for å støtte HFK. Både jeg og familie har handlet der for flere ti-talls tusen. Har aldri fått rabatt, og når de nå ikke ville bestille til meg, var valget enkelt. El-kjøp har den inne nå på nettbutikken nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jovisk

HFK har agentur på denon, og ejkjøp har ingen statsing på denon, de har bare fått tak i et restparti, noe de nå ikke lenger tjener penger på siden HFK har satt ned prisen for å gjøre et poeng.. Det som er HFK sin greie er jo at det er direkte import fra fabrikk, der man slipper et importør ledd som tar seg godt betalt.. Mao blir det billigere for forbrukeren! Mener B&W er 10-15% billigere her enn i England pga HFK(husk mva+-)..
    Hadde blitt artig når en som selger brødristere skal forklare romkorreksjon i teknisk detalj

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må nesten spørre butikken i M.Thranes gt. i Oslo om hvorfor de ikke kunne bestille den til meg. Jeg spurte ikke om forklaring. Mulig den kan bestilles på nett, og få den i mars/april. Jeg venter ikke 1-2 mnd. bare for å støtte HFK. Både jeg og familie har handlet der for flere ti-talls tusen. Har aldri fått rabatt, og når de nå ikke ville bestille til meg, var valget enkelt. El-kjøp har den inne nå på nettbutikken nå.
    Butikk 1:
    -SAMSUNG UE46B7070WW LCD TV: 15.000, SPAR 2000KR!!RABATT!!!! FØR 17.000!!!(!!!!!) SUPER SALG!!!! WOHO!!! LØP OG KJØP!! BEGRENSET ANTALL!!!

Butikk 2:
    -SAMSUNG UE46B7070WW LCD TV:14.000......

Hva er det beste kjøptet?!? Rabatt slave?

Side 33 av 38 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 35 36 37 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •