Denon selges nå hos Elkjøp - OK eller ikke? - Side 30

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 30 av 38 FørsteFørste ... 10 20 26 27 28 29 30 31 32 33 34 ... SisteSiste
Viser resultater 581 til 600 av 744
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    I Norge er det forbrukerkjøpsloven som gjelder ved kjøp fra norske butikker.

Dette maset om garantier som ikke gjelder er bare tøv. Det er sånn at du skal levere produktet der du kjøpte det uansett om det er Elkjøp eller HiFi Klubben.
    Det har da ikke blitt påstått noe annet? Det som ble påstått tidligere var at Elkjøp ikke fikk tilgang til de service-avtalene og det nettverket hi-fi klubben har bygget- Men der har jo de sine partnere fra før.

Har du handlet av HFK hjelper det heller ikke å gå til ekjøp med produktet om det er defekt.

Om jeg kjøper sur Tine melk på Kiwi får jeg neppe ny på Meny Ultra- Selvom de selger samme varen

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Private Ryan
    I end this case
    HAH, er som å høre en 80 talls action helt . Nice.. Dette er nesten grommere enn kabeldebatt.. eller.. hm.. det er GROMMERE .

Newcomer alibaba sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg som vanlig forbruker kan ikke se en eneste negativ ting med at elkjøp selger Denon.
    Skjønner at ansatte og eiere av Hifiklubben butikker føler seg truet av dette. Det er jo prisene til elkjøp et bevis på.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du påstår hardnakket uten 1 eneste sum, kvittering eller noe som kan underbygge mine påstander, er det noen som synser så er det du, og kun for at jeg utrykker kritikk overfor en kjede du har mye følelser for.
    Igjen kommer du med en rekke synsing om meg, du oppnår ingenting ved det!

Huff nei, hva er det jeg påstår hardnakket? Jeg kan jo bevise din påstand som ikke eksisterer, det må du isåfall gjøre selv? Følelser for HFK :shock:? Nei ærlig talt, det er vel du som har mest følelser angående HFK av alle som deltar i debatten.

Det er mulig jeg synser, men jeg påstår ingenting annet enn at du må bevise dine påstand. Du har jo ingen troverdighet slik du fremstår nå, men hvis du kommer med noe fakta som underbygger din påstand så har jeg ingen problem med å dele ditt syn.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av alibaba
    Jeg som vanlig forbruker kan ikke se en eneste negativ ting med at elkjøp selger Denon.
    Skjønner at ansatte og eiere av Hifiklubben butikker føler seg truet av dette. Det er jo prisene til elkjøp et bevis på.
    +1!

Intermediate Private Ryan sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dreamphaze
    Hva vet du egentlig om andres innsikt i kostpriser hos de gjeldende aktørene? Du vet absolutt ingenting selv, da du baserer deg på en kvittering som ikke er ifra noen av de gjeldende aktørene..

Og svar meg på denne ene tingen: HVORFOR selger elkjøp denon til de prisene hi-fi klubben hadde før priskrigen, og det kun fysisk i sine butikker?

Ang uttalelsen fra dansken, så kan man lett vri det til sin fordel også- For meg virker det mer som at han ville at du skulle deponere det med deg hjem for å få ett bedre inntrykk av varen... .. Men der ser du jo hvordan du vrir det over til noe negativt og jeg positivt- Alt utifra den samme saken..
    Om det er ett bra salgsargument er individuelt, om det er sant at å lytte i butikk ikke blir det samme som å lytte hjemme- det er helt korrekt
    Det hadde vært kjekt å få vite det av selgeren, for meg er det viktigste med lytterom å fjerne uønsket støy slik at kun lyden fra det jeg lytter på når mine ører, at det blir likt, bedre evt verre det vet man uansett ikke før det er hjemme.

Nå har ikke jeg vært på elkjøp for å sjekke hva de har og ikke, det gir jeg egentlig blanke i, bare bra det dukket opp konkurranse.

På receiver fronten om jeg skulle bytte så står Onkyo, Yamaha og Pioneer øverst på listen, alle er bra og prisene er høvelige..........

Innprisen jeg ble vist var sikkert fra samme importør som soundgarden fikk varene fra(hificenterkjeden den gangen)

Gråimport er det det stygge ordet for de som ødelegger merke-monopolet?
    Som en nevnte så gjelder kjøpsloven uansett.......
    Dette minner meg om avdøde Førde sin kommentar angående fargefjernsyn: «Synda er komen til jorda. Men vi vil ikkje ha ho i fargar.»

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Greia er vel at HFK SKAL være rimeligere enn de andre på de produktene de selv har, og da kjører dem prisene rimelig hardt for å gi de beste prisene.

For forbrukere er dette veldig bra (krkr messig, Nordmenn er jo som kjent veldig gjærrige), men om det er noe sundt for bransjen, vet jeg ikke. Tenk på TV markedet.. de tjener ca 15% pr solgte TV.. og da sitter de ikke igjen med mye om du kjøper en TV til skarve 15000kr! Ingen fysisk butikk kjede kan leve på slikt.

Vil vi ikke ha dedikerte HIFI butikker lengre? Sound Planet - Importør av førsteklasses lydprodukter..., PlanetSnapa (PLSN), hifiklubben.no, Soundgarden.no, oslohificenter, PMaudio, midgard audio, Lsound..... alle har "egenimporterte" merker, og ånder for disse. Ok noen ganger er det studenter som har fått jobb for å avlaste, men de prøver iallefall ikke å prakke på produkter som koster alt for mye, samt min erfaring er at de kjenner teknologiene ganske bra.

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har da ikke blitt påstått noe annet? Det som ble påstått tidligere var at Elkjøp ikke fikk tilgang til de service-avtalene og det nettverket hi-fi klubben har bygget- Men der har jo de sine partnere fra før.

Har du handlet av HFK hjelper det heller ikke å gå til ekjøp med produktet om det er defekt.

Om jeg kjøper sur Tine melk på Kiwi får jeg neppe ny på Meny Ultra- Selvom de selger samme varen
    Det er et interessant spørsmål. Dersom det er Tine melk i begge tilfeller så vil jeg tro at det er Tines ansvar i saken som gjelder og begge forhandlere burde i prinsipp kunne hjelpe deg med å reklamere melken videre ovenfor Tine...

Kjøper du en ny bil i Norge kan du levere den til et hvilket som helst merkeverksted for å få feil/mangler utbedret. Endog om bilen er kjøpt i utlandet så er en norsk forhandler fult ut i stand til å hjelpe de med reparasjoner dekket av fabrikkgarantier (men norsk kjøpslov gjelder ikke naturlig nok).

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jo, de får den refundert av Tine, samme med tomflasker, de får du betalt for uansett hvor du går.......

Hadde de verkstedene tenkt lenger en med "kølla" kl 0300 på "byen" så hadde de skjønt at det ville gi mer kling i kassen også, det skjønte autoriserte bilverksteder etterhvert, masse feil på importerte biler = masse arbeid.......
    Dette kunne gitt signaler til markedet om at vi er service innstilt, vi tar jobben som de andre ikke tar, istedenfor å gi "gameball" til elkjøp gratis.......

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Det er et interessant spørsmål. Dersom det er Tine melk i begge tilfeller så vil jeg tro at det er Tines ansvar i saken som gjelder og begge forhandlere burde i prinsipp kunne hjelpe deg med å reklamere melken videre ovenfor Tine...

Kjøper du en ny bil i Norge kan du levere den til et hvilket som helst merkeverksted for å få feil/mangler utbedret. Endog om bilen er kjøpt i utlandet så er en norsk forhandler fult ut i stand til å hjelpe de med reparasjoner dekket av fabrikkgarantier (men norsk kjøpslov gjelder ikke naturlig nok).

100+++

Intermediate pegpisk sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom jeg skulle kjøpt Denon i dag ville jeg også vært glad for priskrigen.
    Grunnen til at jeg er skeptisk er at det er mye som tyder på at Denon i dag selges med for lav eller ingen fortjeneste (ref. historiske priser, samt priser i utlandet), kanskje med tap, for alt vi vet.

Det hadde vært helt greit for meg dersom Elkjøp skal føre Denon i uoverskuelig fremtid også. Dette fordi at da skal de operere i det samme markedet som de nå trekker ned (og kanskje ødelegger).
    Men dersom Elkjøp kun har et begrenset antall Denon produkter som dem dumper ut, "kun for å irritere" HFK, synes jeg ikke det er så greit. Og jeg synes i alle fall ikke at Elkjøp skal lovprises, og at HFK er noen store banditter og løgnere.

SAS ble straffet da de i priskrig med Norwegian solgte seter med tap, og dermed var lavere priset enn Norwegian.
    Det var jo fint for dem som reiste billig. Men samfunnsmessig ville det vært et tap for konkurransen, om Norwegian hadde gått konk som følge av dette. Altså dem med billigst produksjon av flytjenester skulle gå konkurs til fordel dem som har dyrest produksjon.
    Og slik er det i dag, noen liker å fly SAS og andre liker å fly Norwegian.

Altså, elkjøp kan gjerne danke ut HFK sin Denonsatsing for min del, men da basert på like vilkår, og ikke fordi at noen har kjøpt et garasjesalg med receivere.* Uten direkte sammenligning forøvrig.

Hvis Denon hadde ønsket å selge sine receivere gjennom elkjøp, hadde dem nok gjort nettopp det for veldig lenge siden.

Hvis jeg skal tolke noen av dere rett (kanskje ikke deg spesielt) er Denon sine recievere SÅÅ fantastisk at ingen andre receivere kan konkurrere. Ja, for dersom disse finnes, står jo Elkjøp fritt til å prise disse slik dere velger dem fremfor Denon.

Jeg tror faktisk HFK har litt rett i sin reklame.

Edit:*

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var da ikke måte på å angripe i flokk da? :???:

Det virker nesten som det er de samme debbattantene jeg har lagt merke til i en del andre tråder...

Med til og med de samme argumentene og hersketeknikkene :shock: Selv om de handler om andre ting.

Det er fult mulig å ta noen fakta - teorisere ut fra dette - med sunn fornuft og presentere sine kommentarer om dette!

Uten at andre skal stå i kø med trøtte kommentarer som:
    - presenter fakta eller hold kjeft
    - din troverdighet er lik null
    - og diverse personlige angrep og latterliggjøring

Dette er hersketeknikker og feigt :evil:

Jeg synes Private Ryan klarer å holde seg utrolig saklig etter å bli harselert med på denne måten, all ære til han.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hadde vært kjekt å få vite det av selgeren, for meg er det viktigste med lytterom å fjerne uønsket støy slik at kun lyden fra det jeg lytter på når mine ører, at det blir likt, bedre evt verre det vet man uansett ikke før det er hjemme.

Nå har ikke jeg vært på elkjøp for å sjekke hva de har og ikke, det gir jeg egentlig blanke i, bare bra det dukket opp konkurranse.

På receiver fronten om jeg skulle bytte så står Onkyo, Yamaha og Pioneer øverst på listen, alle er bra og prisene er høvelige..........

Innprisen jeg ble vist var sikkert fra samme importør som soundgarden fikk varene fra(hificenterkjeden den gangen)

Gråimport er det det stygge ordet for de som ødelegger merke-monopolet?
    Som en nevnte så gjelder kjøpsloven uansett.......
    Dette minner meg om avdøde Førde sin kommentar angående fargefjernsyn: «Synda er komen til jorda. Men vi vil ikkje ha ho i fargar.»
    Du kan ikke gi blanke i hva Elkjøp tar for sine produkter i fysiske varehus da det faktisk er noe av grunnlaget for diskusjonen-

Elkjøp tar i sine varehus nøyaktig det hi-fi klubben tom for denon før priskrigen- Noe må det si om den prisen som var, og for meg sier det at prisen var riktig-
    Det ser jeg også når jeg kikker ut i resten av Europa etter Denon produkter- Avr 1910 ligger på alt ifra 4500-6000 kroner.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Greia er vel at HFK SKAL være rimeligere enn de andre på de produktene de selv har, og da kjører dem prisene rimelig hardt for å gi de beste prisene.

For forbrukere er dette veldig bra (krkr messig, Nordmenn er jo som kjent veldig gjærrige), men om det er noe sundt for bransjen, vet jeg ikke. Tenk på TV markedet.. de tjener ca 15% pr solgte TV.. og da sitter de ikke igjen med mye om du kjøper en TV til skarve 15000kr! Ingen fysisk butikk kjede kan leve på slikt.

Vil vi ikke ha dedikerte HIFI butikker lengre? Sound Planet - Importør av førsteklasses lydprodukter..., PlanetSnapa (PLSN), hifiklubben.no, Soundgarden.no, oslohificenter, PMaudio, midgard audio, Lsound..... alle har "egenimporterte" merker, og ånder for disse. Ok noen ganger er det studenter som har fått jobb for å avlaste, men de prøver iallefall ikke å prakke på produkter som koster alt for mye, samt min erfaring er at de kjenner teknologiene ganske bra.
    Lsound har faktisk rimelige priser, det ble diskutert før engang, men prisene er faktisk meget bra der........
    Soundgarden gikk på en liten "smell" som elkjøp med pioneer, hørte ikke noe sutring da........

Helt klart vil vi detaljhandel, men da bør standarden heves på de som jobber der, de er ikke mye bedre én de på elkjøp(da snakker jeg ikke om gründerne, eller bakmennene, men de unge deltidsansatte til 100kr timen.........
    Det hjelper heller ikke om de kan alt om hifi og ingenting om mennesker, kundebehandling etc. 1 som jobber på et hifiasyl i Trondheim(skal ikke si hvilken butikk) han er så "slow" og sløv at jeg kan ikke forstå at han jobber med salg. Man må dra ordene ut av han som en utlending som ikke kan norsk.
    Han burde vært medisinert med amfetamin slik at blodet ble pumpet rundt, men han er flink og hyggelig(jobben kunne vært gjort på halve tiden)

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pegpisk

SAS ble straffet da de i priskrig med Norwegian solgte seter med tap, og dermed var lavere priset enn Norwegian.
    Det var jo fint for dem som reiste billig. Men samfunnsmessig ville det vært et tap for konkurransen, om Norwegian hadde gått konk som følge av dette. Altså dem med billigst produksjon av flytjenester skulle gå konkurs til fordel dem som har dyrest produksjon.
    Og slik er det i dag, noen liker å fly SAS og andre liker å fly Norwegian.
    SAS hadde 100% av markedet og ville knekke en ny aktør på markedet, det blir veldig annerledes én dette, HFK samt andre hifiasyl vil ikke bukke under, HFK har vel 3-4 merker som de selv eier!

USA har en artig konkurranse lov, om de 2 største aktørene i markedet far et markedskvadrat på 1960 i prosent som blir det reguleringer og overvåking.

40*50 = 2000
    44*44 = 1936

Elkjøp/lefdal og expert er vel på ca 80% så fremdeles under der hvor USA ville regulert og splittet eierskapet på f.eks elkjøp og lefdal!

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock

Det virker nesten som det er de samme debbattantene jeg har lagt merke til i en del andre tråder...

Med til og med de samme argumentene og hersketeknikkene :shock: Selv om de handler om andre ting.

Det er fult mulig å ta noen fakta - teorisere ut fra dette - med sunn fornuft og presentere sine kommentarer om dette!

Jeg synes Private Ryan klarer å holde seg utrolig saklig etter å bli harselert med på denne måten, all ære til han.

Takker for den! vi får ta et dikt!

I
    Det første bud er ganske lett.
    De som er flest har alltid rett.

II
    Tenk alltid på hva folk vil si.
    Og ta den sterkestes parti.

III
    Og tviler du, så hold deg taus
    til du ser hvem som får applaus.

IV
    Tenk nøye ut hva du bør mene.
    Det kan bli dyrt å stå alene.

V
    Følg ingen altfor høye krav.
    Men si, hva du har fordel av.

VI
    Si alle hva de gjerne hører.
    Gå stille gjennom alle dører.
    (For sannhet bringer sorg og nød,
    mens daglig løgn gir daglig brød.)

VII
    Gå aldri oppreist. Snik deg frem.
    Og gjør deg varm i alle hjem.

VIII
    Husk: Ingen mann kan roses nok.
    Slik bygger man en venneflokk.
    (Og i et brødre-paradis
    har du den beste livspolis.)

IX
    Av sladder husker du hvert ord
    til bruk i neste sjefskontor.
    (Men ingen taktfull sjel forteller
    et ord til han som ryktet gjelder.)

X
    Hvis siste bud blir respektert,
    da er din fremtid garantert!
    Følg dristig med i kamp mot troll,
    men vis fornuftig måtehold!
    Skrid tappert frem i livets strid,
    én time forut for din tid.

Intermediate pegpisk sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SAS hadde 100% av markedet og ville knekke en ny aktør på markedet, det blir veldig annerledes én dette, HFK samt andre hifiasyl vil ikke bukke under, HFK har vel 3-4 merker som de selv eier!

USA har en artig konkurranse lov, om de 2 største aktørene i markedet far et markedskvadrat på 1960 i prosent som blir det reguleringer og overvåking.

40*50 = 2000
    44*44 = 1936

Elkjøp/lefdal og expert er vel på ca 80% så fremdeles under der hvor USA ville regulert og splittet eierskapet på f.eks elkjøp og lefdal!
    Helt greit dette. Eksempelet var bare tatt med for å illustrere et poeng om at selve priskrigen nødvendigvis ikke er den meest samfunnstjenelige måten å konkurrere på, fordi man kan risikere at de lave prisene blir kortvarig. Men ikke det mest relevante eksempelet i verden... Finnes sikkert bedre. Krig på faste, veilende priser er vel det beste.?

Og jeg er heller egentlig ikke spesielt redd for at HFK skal bukke under. Men når du og jeg gjør en slik vurdering, betyr det også at vi vurderer tilstanden til dem elkjøp har startet priskrig mot.
    Hvem skal gi beskjed når du og jeg finner ut at det ikke er så greit med en priskrig basert på parallellimport, eller tilsvarende? Kanskje mot en annen mindre butikk som også har sine argenturer på kjekke produkter.

Igjen, om Elkjøp danker ut HFK enten med vha. andre receivere (merker), eller med Denon, fordi at elkjøp har tenkt å føre Denon, er det helt ok for meg.
    Dersom dem IKKE har tenkt å føre Denon kan vi bli et merke fattigere her i steinrøysa Norge (i ytterste konsekvens selvsagt).

Det jeg synes er galt i tråden er som sagt å kalle HFK for griske løgnere etc, for det vet vi absolutt ingenting om.

Hvis Elkjøp virkelig har lyst å selge Denon, kan dem vel henvende seg til Denon da?
    Og hvis dem ikke for lov, kan dem vel la andre få selge Denon, og heller ta opp konkurransen vha andre merker.

Phuuh, nå har jeg gjentatt meg selv og mine meninger en del ganger , så nå skal dere få slippe å høre mer om de.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den bil sammenligningen passer jo ikke helt, hvis du kjøper en fabrikkny toyota fra en toyotaforhandler i norge så stammer alle bilene fra samme importør, det er akkurat motsatt av hva det er i dette tilfellet.

Problemet med hele opplegget og det som er utfordringen for bransjen er jo paralellimport, de som paralellimporterer kommer til dekket bord i forhold til at en merkevare allerede er bygget og kan følgelig skumme fløten uten kostnaden merkevarebygging faktisk er. Et annet aspekt er at paralellimportørene stort sett er basert på nett + elkjøp som har store varehus med alt av elartikler, begge har mye lavere kostnadsnivå.

Her kan vi fint trekke paraleller til matvarekjedene, det er nå så og si ingen frittstående matvarebutikker og hele bransjen styres av 3-4 familier. Pga av denne kjedekonstruksjonen så har man kun fått kjedelige og triste masseproduserte volumvarer. Produsentene har blitt så presset at det ikke ligger noe håndverk bak produktene.

Er det egentlig slik vi ønsker at hifi bransjen og forsåvidt mange andre bransjer skal bli?

Det er det som er det viktige for meg i denne saken, har aldri handlet hos hkf ei heller planer om å gjøre det, men det er viktig at de er et alternativ når jeg skal oppgradere slik at man har variasjon i produktene og et godt utvalg av produkter med ulik karakter oppe til vurdering.

Syns det er litt skremmende at flere og flere virkelig driter alt bare det er billig nok, mange bruker til og med lokale hifisjapper både to og tre ganger til lytting før de paralellimporterer privat på nett. Skjønner dere ikke hvordan produktene utvikles og hvordan dette henger sammen?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock

Hmmm... merkelig... den eneste grunn til at du kan komme et slikt innlegg er hvis du så du støtter hans oppfattning? Og det er helt ok, men han angriper oss like mye som vi angriper han, og slik du ser "oss" slik ser vi han. Han legger veldig opp til dette selv, hadde han moderert seg litt i uttalelsene så kansje han hadde fått mer gehør.

I stedet for å lire av deg noe som ikke har med sak å gjøre så bli heller med å støtt hans argumneter. Jeg vet du også skjeldent svarer på spørsmål, men hopp inn i debatten og svar på følgende spørsmål:
    Hva så om det er debattanter fra andre tråder?
    Private Ryan driver også med hersketeknikk?
    Hvilken fakta snakker du om?
    Sunn fornuft er vel det som egentlig debatteres her?
    Trøtte kommentarer kommer vel også fra Private Ryan?
    Og sist og ikke minst hva mener DU om sak?

Når det er sakt så synes jeg det har vært litt personangrep, men det har selvfølgelig skjedd fra begge sider, men igjen trosalt med så høyt engasjement og så mange innlegg på kortid så er det ikke så ille.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bonkers
    Den bil sammenligningen passer jo ikke helt, hvis du kjøper en fabrikkny toyota fra en toyotaforhandler i norge så stammer alle bilene fra samme importør, det er akkurat motsatt av hva det er i dette tilfellet.

Problemet med hele opplegget og det som er utfordringen for bransjen er jo paralellimport, de som paralellimporterer kommer til dekket bord i forhold til at en merkevare allerede er bygget og kan følgelig skumme fløten uten kostnaden merkevarebygging faktisk er. Et annet aspekt er at paralellimportørene stort sett er basert på nett + elkjøp som har store varehus med alt av elartikler, begge har mye lavere kostnadsnivå.

Her kan vi fint trekke paraleller til matvarekjedene, det er nå så og si ingen frittstående matvarebutikker og hele bransjen styres av 3-4 familier. Pga av denne kjedekonstruksjonen så har man kun fått kjedelige og triste masseproduserte volumvarer. Produsentene har blitt så presset at det ikke ligger noe håndverk bak produktene.

Er det egentlig slik vi ønsker at hifi bransjen og forsåvidt mange andre bransjer skal bli?

Det er det som er det viktige for meg i denne saken, har aldri handlet hos hkf ei heller planer om å gjøre det, men det er viktig at de er et alternativ når jeg skal oppgradere slik at man har variasjon i produktene og et godt utvalg av produkter med ulik karakter oppe til vurdering.

Syns det er litt skremmende at flere og flere virkelig driter alt bare det er billig nok, mange bruker til og med lokale hifisjapper både to og tre ganger til lytting før de paralellimporterer privat på nett. Skjønner dere ikke hvordan produktene utvikles og hvordan dette henger sammen?
    Jeg handler ferskvare og lignende på ultra, mega/coop hyper. Meter vare handler jeg ofte på rema, bortsett fra kylling(solvinge, norsk kylling på Støren forurenser Norges beste lakse--elv, samt behandler dyr og ansatte på en slik måte at de får konkurransefortrinn pga lovbrudd)

Skal detaljforhandlere overleve så må de få inn fagfolk ikke guttevalper til 100kr timen. En detaljbutikk som HFK må legge listen høyt når det gjelder ansatte, da kan de ta bedre betalt én el-ditt og datt, men pr idag så har de ikke oppfylt det mener jeg! De leder kunder inn til å kjøpe de produktene de har mest fortjeneste på slik som el-butikkene har fått kritikk for.

Nordmenn er faktisk ikke grådige, forteller man de hvorfor det koster litt mer så er det ikke umulig at de bruker mer.

Når det gjelder biler så er det biler man importerte selv spesielt fra Tyskland, Mercedes spesielt på 90 tallet, de gikk ikke innom hovedimportør.

Hva skal man gjøre om man vil selge Denon og HFK som er agenturholder sier nei, da må man gå via andre kanaler.

Jeg handlet receiver, dvd spiller og sub på nettet, høyttalerne kjøpte jeg ved en tidligere anledning på HFK(jeg liker B&W)
    Hovedgrunnen til at jeg valgte netthandel var at jeg var i villråde etter besøk på 3 hifiasyl, allerede da mente jeg at denon var mer kostbare på receiverfronten én konkurrentene, derfor ble det et impulskjøp for min del.
    Pioneer hadde svært gode tester overalt og da var saken for min del helgardert, iom at jeg fikk 3 produkter fra samme plass sparte jeg også frakt og de gav meg pakkepris, noe som er nesten klinisk umulig på HFK.

Hadde jeg møtt den faglige ekspertisen jeg forventer å få på hifiasyl så hadde pengene blitt i Trondheim, men jeg vil tro at de pga konkurranse skjønner at de bør sende noen på benken og skaffe noen nye medarbeidere!

Side 30 av 38 FørsteFørste ... 10 20 26 27 28 29 30 31 32 33 34 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •