Denon selges nå hos Elkjøp - OK eller ikke? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 38 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 33 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 744
    Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Synes??? Du burde vite. Du tar feil.
    Lite er det vel ikke synes jeg, men se på butikkene i storbyene sier jeg bare.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frysa
    ...forævrig lanseres visst Denon DCD-2010AE og DCD2010AE i england til 1700 pund, og HFK selger vel disse for ca 15000NOK om jeg jusker riktig, så så hakke gæli er vel ikke alltid HFK?

Denon DCD-2010AE and PMA-2010AE - hi-fi news - whathifi.com
    Det er bare å se prisene i England på hva HFK selger, er faktisk gode priser her i Norge på dette. Ellers har jo Ebay VDH kabler men det er kina kopier så jeg vil advare dere om det mens vi snakker om paralell import. Det er snakk om 352 Hybrid speaker cable tror jeg dem heter, holder meg til plasser som yter service siden det er viktig for meg når jeg skal ut å handle.

Newcomer Terrawa sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Parallell-import er tull med tanke på garantier da, noen som vet hva slags garanti det er på produktene om noe blir ødelagt?
    Kjøpsloven gjelder uansett8)

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var det på`n igjen... ;-)

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Elkjøp har full service på Denon, da dette går gjennom infocare. Om det er parallellimport veit jeg ikke, men hva blir uansett forskjellen når Elkjøp dekker all service? Ikke at jeg forsvarer parallellimport. Tvert i mot...

Om de greier å skaffe seg flere og større modeller fra Denon er nok ikke umulig...

men som nevnt tidligere, dette er KUN for å irritere HFK og skape en slags priskrig, noe som også er en fordel for kundene...

så jeg skjønner frustrasjonen til mr. Waters..

Denon har jo vært innom Elkjøp før. Husker de solgte 2807 og et par andre modeller tidligere...
    Det som er koselig at HFK slår enda av prisen til Elkjøp med et par hundre, er temmelig lei den hetsingen mot HFK og det er en butikk som alle de andre. Mulig det er noen som treffer på feil folk og da er det lett å svartmale, men ikke alle selgere er like.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Da var det på`n igjen... ;-)
    Priskrig.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Terrawa
    Kjøpsloven gjelder uansett8)
    Elkjip sitter vel med fult ansvar angående garantien på Denon produktene de selger ?
    Så det kan bli kostbart for de når produkter må inn under garantien og må repareres :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jada, kjøpsloven gjelder. Det er jo fint å påpeke, når man sitter uten forsterker i 2mnd, mens elkjøp bruker den tida de finner nødvendig for å ordne reklamasjonen din. Da er det sikkert også godt å trøste seg med at man sparte penger når man kjøpte produktet sitt. Dersom man sparte noe i det hele tatt.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så, det er driiit at Elkjøp tar inn noen denon produkter, og plutselig synker prisen hos HFK? At prisen synker er jo ikke bra.... Noe sier meg at da melker HFK kundene for litt mere enn det er verdt, men selvfølgelig, ønsker dere å dras i spenene(les:cash-cows), handle der det er dyrest.

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roytarzan
    jada, kjøpsloven gjelder. Det er jo fint å påpeke, når man sitter uten forsterker i 2mnd, mens elkjøp bruker den tida de finner nødvendig for å ordne reklamasjonen din. Da er det sikkert også godt å trøste seg med at man sparte penger når man kjøpte produktet sitt. Dersom man sparte noe i det hele tatt.
    Forbrukerkjøpsloven §30:
    Hvis selgerens avhjelp vil medføre at forbrukeren i mer enn en uke vil bli avskåret fra å bruke tingen, kan forbrukeren kreve å få stilt en erstatningsgjenstand til rådighet for selgerens regning.

Active carradona sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil no først og fremst berømme service ifra nettbutikk og hjelpsomme folk ifra kundeservice hos HF. Da jeg bor litt ulaglid til i forh. til butikker, har jeg benyttet kundesevice i mange timer de siste mnd.( de gir seg som regel ikke før evnt.problemer er løst) Og desse gutta kjenner produktene sine.
    Lykke til, til de som heller vil handle Denon hos elkjøp og andre kvantitetsbutikker. Men service virker, det har sikkert andre erfart også

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Det som er koselig at HFK slår enda av prisen til Elkjøp med et par hundre, er temmelig lei den hetsingen mot HFK og det er en butikk som alle de andre. Mulig det er noen som treffer på feil folk og da er det lett å svartmale, men ikke alle selgere er like.
    Hadde vi fått dette tilbudet fra HFK hvis ikke Elkjøp kom på banen tror du? :-D

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Hadde vi fått dette tilbudet fra HFK hvis ikke Elkjøp kom på banen tror du? :-D
    Det må konkuranse til at priser skal senkes, men disse sakene som er priset ned er ikke det folk ønsker mest. De ønsker seg gjerne dyrere ting, i følge meg selv så var den gamle prisen riktig priset forhold til markedet. Alle skal tjene penger og drive forretninger, tenk deg en mann som selger biler og hvilken avanse den foretningen har.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke noen problemer med det at det skal tjenes penger. Men når til og med HFK kan gå ned til slike priser og likevel selge uten tap da vil jeg si at de har godt av å få litt konkuranse på prisene.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Avansen til Bil forretninger er ikke så store som en skulle tro. Her i Norge er det staten som er den store ulven.

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Avansen til Bil forretninger er ikke så store som en skulle tro. Her i Norge er det staten som er den store ulven.
    Sant det, bare se på opel.no... opel har en fin ting på siden deres som viser hvor mye som går til avgifter på hvær enkelt model. Opel Astra OTC koster 240.000 + 340.000 i avgifter.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,660
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det mest positive med at Elkjøp og andre kjeder tar inn skikkelige lydprodukter er jo at det blir mye mer tilgjengelig for oss som bor i litt mer "grisgrente strøk"!
    Hifi klubben og andre hifi-butikker er naturlig nok ikke veldig godt representert på mindre steder dessverre!
    Og man får muligheten til å se og høre på produktene,selv om det selvsagt ikke er akkurat er noe dedikert lytterom der
    Enig i at service,og kunnskapsnivået ikke er på topp hos Elkjøp,men garantien gjelder vel der også!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis en jamfører regnskapene til de fleste bil foretninger(jobber i bransjen) med HIFI så ser at det ikke er fett å drive bil forretning selv med de bilprisene å prisen som er på verkstedet. De fleste bilfirma med overskudd har meget sjelden mere enn 4% i resultat grad. De aller fleste 0-2% utfra det jeg har sett. Finnes bransjer med mere igjen. Avgiftene på bil er HELT syke i Norge... sukk. Når staten selv på en mini bil som denne: http://www.citroen.no/NR/rdonlyres/B...R_01092009.pdf skal ha over 20% i ren avgift så synes jeg det er drøyt! Slike "biler" burde vært avgifts frie. En forhandler tjener ca 10% på å selge en slik bil dvs ca 13000,-

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av r0ver2
    Makan til "for mange år siden", "tror jeg", "vistnok", "ifg noen".

Da sier vi det sånn

Edit: Jeg aner forøvrig ikke hva som er tilfellet, bare slår meg gang på gang hvordan folk uttaler seg (om alle temaer) uten at de vet opp og ned på spikern
    Bare for å bevise at det kanskje er fler her som ikke vet hva de snakker om.

HFK kvittet seg med Paradigm da de mistet eneretten på import. Samme gjelder Celestion. Samme gjelder Marantz, Samme gjelder Gryphon. Og så kan du jo spørre deg selv. Hvorfor selger ikke norges største Hifi kjede de mest kjente merkene som Yamaha, Pioneer, Harman/Kardon, Onkyo? Svaret er enkelt. Konkurranse fra andre aktører.

Ærlig talt.. De har 3 merker på receiver fronten. Hva gjør de nå om de skal miste Denon til Elkjøp? Selge NAD og Cambridge til krampa tar dem? De må nok snart innse at de må konkurrere mot andre butikker ellers har de ikke produkter igjen.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Truls
    Sant det, bare se på opel.no... opel har en fin ting på siden deres som viser hvor mye som går til avgifter på hvær enkelt model. Opel Astra OTC koster 240.000 + 340.000 i avgifter.
    Det der er bare helt sykt.... Vi blir regelrett flådd av staten når det gjelder bil.

Side 3 av 38 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 33 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •