Denon selges nå hos Elkjøp - OK eller ikke? - Side 28

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 28 av 38 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 31 32 ... SisteSiste
Viser resultater 541 til 560 av 744
    Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av glx-rider
    r0ver2: Lov å spørre hvor du hentet prisen på 1910 til 2236? Er det prisen når den var på sitt laveste?
    Det er prisen på AVR-1910 nå (2795 hos Elkjøp), eksl. mva (som skrevet i innlegget mitt)

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av r0ver2
    Det er prisen på AVR-1910 nå (2795 hos Elkjøp), eksl. mva (som skrevet i innlegget mitt)
    Overraskende mye følelser inne i bildet her....

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først:

Jeg handler både hos Elkjøp og hos Hi-Fi klubben. Jeg ønsker lavest mulig pris, og har benyttet meg av prisene som er på Denon om dagen.

Det jeg diskuterer er ikke om det er flott eller dumt med priskrig (hey, jeg har spart penger selv, så det tilsier vel at jeg synes det er flott). Grunnen til at jeg poster er at det kommer vanvittig mange svada-innlegg basert på luft, værmelding og hvilken vei vinden blåser. Jeg har dermed gjort noen utregninger basert på det som faktisk har blitt uttalt av Elkjøp/HFK.

Sitat Opprinnelig postet av zatz
    Skulle gjern hatt en definisjon på hva kostpris er? Du skrev at Elkjøpt solgt Denon produktene til 30% under kostpris hos HFK, skal vi da tro HFK så selger dem nå med tap.
    I og med at regnestykkene mine faller helt gjennom hos flere, så skal jeg prøve en gang til :-D

Hvis vi ser hvor mye rabatt vi får på Denon-produktene for tiden, kontra før prisen, så får vi følgende regnestykke:

AVR-1910 Nå: 2795 Før: 4998 Spar: 44,1%
    AVR-1610 Nå: 1995 Før: 3998 Spar: 50,1%
    DCD-510 Nå: 895 Før: 1998 Spar: 55,2%
    PMA-510 Nå: 1095 Før: 2298 Spar: 52,3%
    AVR-3310 Nå: 8395 Før: 10998 Spar: 23,7%

Bruker du den gamle AVR-3310-prisen til 11998 sparer du 30%.
    Basert på tallene over, så ligger AVR-1610, AVR-1910, DCD-510 og PMA-510 såpass gjevnt, mens du sparer mye mindre (i %) på AVR-3310, så jeg dropper å ta med denne i utregningen under.

Basert på sitatet til Hi-Fi klubben i Dagens Næringsliv:

Sitat Opprinnelig postet av Hi-Fi klubben i DN
    Elkjøp selger produktene til priser som er 30 prosent lavere enn våre kostpriser.
    BASERT PÅ DETTE SITATET - Prisen Elkjøp selger for, eksl.mva er 70% av hva kostprisen til HFK er. BASERT VIDERE PÅ DETTE, kan DGen HFK hadde før prisreduksjonen regnes ut:

DCD510:
    Elkjøp: 716 eksl.mva, som skal være 70% av HFK kostpris. HFK kostpris basert på utsagnet i DN gir 1022,8. En kostpris på 1022,8 og en salgspris på 1998 gir en DG på 36%.

PMA510
    Elkjøp: 876 eksl.mva, som skal være 70% av HFK kostpris. HFK kostpris basert på utsagnet i DN gir 1251,42. En kostpris på 1251,42 og en salgspris på 2298 gir en DG på 32%

AVR1610
    Elkjøp: 1596 eksl. mva, som skal være 70% av HFK kostpris. HFK kostpris basert på utsagnet i DN gir 2280. En kostpris på 2280 og en salgspris på 3998 gir en DG på 28,7%

AVR1910
    Elkjøp: 2236 eksl. mva, som skal være 70% av HFK kostpris. HFK kostpris basert på utsagnet i DN gir 3194,3. En kostpris på 3194,3 og en salgspris på 4998 gir en DG på 20,1%.

--

Et raskt søkt på ebay.com - ser ut som gråimporten snart snur - amerikaneren bestiller hifi fra Norge :twisted:

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BASERT PÅ DETTE SITATET - Prisen Elkjøp selger for, eksl.mva er 70% av hva kostprisen til HFK er. BASERT VIDERE PÅ DETTE, kan DGen HFK hadde før prisreduksjonen regnes ut:
    Ja, noen ganger må man ha det inn med gaffel, jeg er ingen økonom, men nå falt det naturlig nok på plass når du forklarte det slik . Mva må selvfølgelig trekkes ifra, og det du antyder er det mest konstruktive i debatten frem til nå :-D.

Hvis vi stoler på dette sitatet så må HFK selg med tap hvis dem skal følge Elkjøp sine priser.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Private Ryan
    Eller 12000 - 8500 = 3500
    3500/8500*100= 41% èn hva elkjøp hadde, da ligger alle rimelig likt mellom 41-50%, det er HFK som har hatt for høy pris ikke vice verca!
    Du kan da ikke sammenligne hvor mye dyrere HFK var på 3310 mot hvor mye billigere elkjøp var på de andre Denon-produktene.

Trudde du var økonom jeg.

Formelen rover2 bruker er (HFK-Elkjøp)/HFK*100 ikke (HFK-Elkjøp)/Elkjøp*100 som du bruker.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Konsekvensen av hele sulamitten er jo at hifiklubben kommer til å droppe denon hvis det ikke er mulig å tjene penger lenger, da kan jo private ryan trekke kølapp på elkjøp å høre på produktene i det lydrommet de ikke har, evt diskutere litt hifi med en kjøleskapfyr

Intermediate kfh74 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bonkers
    Konsekvensen av hele sulamitten er jo at hifiklubben kommer til å droppe denon hvis det ikke er mulig å tjene penger lenger, da kan jo private ryan trekke kølapp på elkjøp å høre på produktene i det lydrommet de ikke har, evt diskutere litt hifi med en kjøleskapfyr
    Er det så farlig om Elkjøp ikke har lytterom. kjøp ta den med hjem (30 dager) lytt i eget miljø. lever om ikke aktuell. Bedre kan det vel nesten ikke bli?
    Jeg forutsetter selvfølgelig at man har råd til å faktisk kjøpe produktet

Intermediate Private Ryan sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De på HFK mente det ikke var nødvendig med lytterom fordi det ikke kunne sammenlignes med min stue! Hva skal jeg da med lytterom???

De fleste på HFK er jo knapt konfirmanter med deltidsjobb, whats the difference..........

DCD510:
    Elkjøp: 716 eksl.mva, som skal være 70% av HFK kostpris. HFK kostpris basert på utsagnet i DN gir 1022,8. En kostpris på 1022,8 og en salgspris på 1998 gir en DG på 36%.

PMA510
    Elkjøp: 876 eksl.mva, som skal være 70% av HFK kostpris. HFK kostpris basert på utsagnet i DN gir 1251,42. En kostpris på 1251,42 og en salgspris på 2298 gir en DG på 32%

AVR1610
    Elkjøp: 1596 eksl. mva, som skal være 70% av HFK kostpris. HFK kostpris basert på utsagnet i DN gir 2280. En kostpris på 2280 og en salgspris på 3998 gir en DG på 28,7%

AVR1910
    Elkjøp: 2236 eksl. mva, som skal være 70% av HFK kostpris. HFK kostpris basert på utsagnet i DN gir 3194,3. En kostpris på 3194,3 og en salgspris på 4998 gir en DG på 20,1%.

--

Et raskt søkt på ebay.com - ser ut som gråimporten snart snur - amerikaneren bestiller hifi fra Norge :twisted:
    Nå ble du forstått(jeg jobber ikke med dette om du lurer!)

Det ser da ikke så galt ut dette, skjønner ikke hva HFK skriker om........

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Private Ryan
    Nå ble du forstått(jeg jobber ikke med dette om du lurer!)

Det ser da ikke så galt ut dette, skjønner ikke hva HFK skriker om........
    Du klarer ikke å lese talla du. I give up! :-D (Talla er basert på at HFK taper alt fra 306kr til 958kr pr produkt de selger, og du sier at det ikke ser så galt ut)

Intermediate kfh74 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du klarer ikke å lese talla du. I give up! :-D (Talla er basert på at HFK taper alt fra 306kr til 958kr pr produkt de selger, og du sier at det ikke ser så galt ut)
    Nå uttaler jeg meg som en lekman, men er det ikke trolig at HFK tjener inn igjen tapet på noen produkter ved salg av, la oss si, høytalere og ikke minst kabler?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Er litt trøtt, missforstod litt her ja.

Men tror du det sytepavene sa til DN stemmer, det ble ikke dokumentert!

Dessuten har du endret på utsagnet, det var mer som "elkjøp selger denon 30% lavere én kostpris", det er neppe sant.........

Så frem til vi får en muldvarp fra elkjøp, HFK eller noe lignende så blir dette en tennis match,,,,,,,,,,,,

Jeg skal høre med min bekjente om han kan skaffe info på innpriser fra hans tidligere arbeidsplass............."top secret"

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er jo klart, din ene (uheldige) opplevelse på hfk er jo representativ for hele kjeden akkurat som en eller annen kvittering du sitter på..

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er jo klart, din ene (uheldige) opplevelse på hfk er jo representativ for hele kjeden akkurat som en eller annen kvittering du sitter på..
    Det var Daglig leder som mente lytterom var unødvendig!

Kvitteringen er jo et bevis på at prisene var usannsynlige og oppblåste, tror du noen selger en receiver til meg med tap, jeg spurte kun om pakkepris på 3 produkter, på Hifiasyl kostet det 27K jeg betalte 18K og de tjente garantert penger på meg, ellers hadde jeg ikke fått den prisen.......
    Jeg gjetter at de tjente ca 4-5K brutto på meg. Vinn vinn for begge........

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo gjette til du blir blå... er vel det som er hele poenget her?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo gjette til du blir blå... er vel det som er hele poenget her?
    Og ditt bidrag? fornektelse..........

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uhm.. fornektelse? Det er jo du som fornekter offentlige revisorgodkjente regnskaper som viser til annen avanse en din gjetninger, det er også du som fornekter at en liten hifibutikk i grimstad tjener akkurat like mye penger som en megastore på lørenskog på å selge samme produkt. Du fornekter også at alle dine motdebatanter kan ha noe som helst annen jobb enn selger hos hks. Jeg har ikke fornektet noe som helst, har kun påpekt svakheter ved det du selv heveder er gjetninger over her.

Active Bj-h sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi kan vel trekke følgende konklusjon.

Elkjøp bringer HIFI til folket - landet over, små og store butikker. Større prosent av vår kjære befolkning får da lov til å stifte bekjentskap med Denon og muligens andre fremtidge merker.
    Liker at det er mulig å skaffe litt "spesielle" varer i vanlige butikker. Dette kommer uansett til forbrukerens gode.

Det er tross alt produktet vi skal ha, ikke butikken...

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel her hele diskusjonen egentlig er. Jeg tror ingen er uenige i at vi vil ha billigere produkter, at gråimport er fullstendig lov og noe som selvfølgelig skjer i 2010. Det folk reagerer på er at hvis Elkjøp selger Denon med tap - så er det et "skittent" spill.

Eneste uttalelsen vi har om det selges med tap fra HFK og Elkjøp er artikkelen i DN, resten blir synsing - og det er vel det som er mye av problemet her på Avforum - alt, alt for mye synsing. Når en "økonom" klarer å trekke konklusjoner basert på en hjemmekinoreceiver, av et annet merke, kjøpt hos en annen aktør, for mange år siden så blir jo hele diskusjonen helt håpløst

DN-artikkelen har følgende sitat:

- Det er i hvertfall bedre å trekke konklusjoner ut fra sitater til kjedene, enn ren synsing 8)

Jeg har i hvertfall handlet meg et sett med Denon PMA510 og DCD510, knall godt stereoanlegg til garasjen for under 2000kr :-D
    Noen som har link til denne reportasjen i Dn , etter febrilsk søk så klarte eg ikkje å finne den.
    Noen som kan hjelpe??:-?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bj-h
    Vi kan vel trekke følgende konklusjon.

Elkjøp bringer HIFI til folket - landet over, små og store butikker. Større prosent av vår kjære befolkning får da lov til å stifte bekjentskap med Denon og muligens andre fremtidge merker.
    Liker at det er mulig å skaffe litt "spesielle" varer i vanlige butikker. Dette kommer uansett til forbrukerens gode.

Det er tross alt produktet vi skal ha, ikke butikken...
    Problemet er jo at det er det motsatte som fort kan bli tilfellet. Elkjøp er jo ikke interesert i å bli gode på hifi, de skal være litt gode på alt fra fotbad og krølltang til bærbare pc'r. Resultatet blir jo bare en haug med volumprodukter i det lavere prissegmentet solgt av noen med liten eller ingen kunnskap fordi mindre hifi butikker/kjeder ikke ser seg tjent med å konkurere mot paralellimport hos gedigne varehus

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Om DG, priser avanse osv....

Tør minne folket om at det høyst sannsynlig ligger incentiver og andre typer markedsstøtter i systemet mellom HFK><Denon.
    Alt annet ville overraske meg stort siden HFK><Denon har så lang historie sammen.

Det er derfor helt feil å prøve å finne kostpris ut fra utsalgspris her eller der.

Kun ansatte (les: butikkeiere i HFK kjeden eller franchisebutikkene) vet til syvende og sist hva bunnlinjen på et Denon produkt virkelig er.

Og egentlig: MÅ vi virkleig vite det? neppe....

Og: hva HFK eller Elkjøp sier til DN er ikke nødvendigvis hele sannheten. Dessuten kan DN journalisten godt ha tatt feil/skrevet litt annerledes enn det som ble sagt - det er ikke første gang i så fall...

La oss holde debatten til fakta vi kjenner

Side 28 av 38 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 31 32 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •