Denon selges nå hos Elkjøp - OK eller ikke? - Side 27

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 27 av 38 FørsteFørste ... 7 17 23 24 25 26 27 28 29 30 31 37 ... SisteSiste
Viser resultater 521 til 540 av 744
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Private Ryan
    Eller 12000 - 8500 = 3500
    3500/8500*100= 41% èn hva elkjøp hadde, da ligger alle rimelig likt mellom 41-50%, det er HFK som har hatt for høy pris ikke vice verca!
    er 40% dg for høy pris? Hva syntes du er en fornuftig dg da?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av r0ver2
    Jo, 3310 sin prisreduksjon er langt lavere i % enn de andre.

2795 4998 44,07763105%
    1995 3998 50,10005003%
    895 1998 55,20520521%
    1095 2298 52,34986945%
    8395 10998 23,66793963%

Regner du med den gamle 3310-prisen til 11998 er avslaget på 30%. Men de andre produktene ligger fra 44 til 55%. :-D
    Skulle gjern hatt en definisjon på hva kostpris er? Du skrev at Elkjøpt solgt Denon produktene til 30% under kostpris hos HFK, skal vi da tro HFK så selger dem nå med tap.

Når HFK sier 30% under kostpris så kan jo dem ikke mene i forhold til deres utsalgspris, isåfall så hadde dem solgt reciverene til null i fortjeneste med deres såkalte normale priser. Dem må isåfall mene ut ifra deres fortjeneste kontra Elkjøps sine priser?

Intermediate kfh74 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

For å svare på tråden...

Ja, jeg synes det er helt OK at elkjøp nå selger Denon!

For meg betyr det følgende: Elkjøp finnes innen 40 min kjøring fra hjemmet, HFK 4 timer.

Det er flere elkjøpbutikker i dette landet enn HFK-butikker det må da bety noe for den vanlige lekman.

Jeg kan kjøpe og prøve i 30 dager for så å levere tilbake om dette ikke passet mitt lytterom.

For å kaste inn en liten "fyrstikk", håper NAD kommer til elkjøp også

Intermediate Private Ryan sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dreamphaze
    er 40% dg for høy pris? Hva syntes du er en fornuftig dg da?
    Dekningsgrad? det kommer an på produkt, etterspørsel, markedet mm, faste kostnader, variable kostnader osv.
    Saken er at Denon har blitt solgt med svært god profit(ikke noe galt i det, men om du "lurer" kundene til å tro at du er svært billig pga direkteimport som vil gi deg en bedre pris så er søkt)
    Det hadde vært artigt å vite eksakt hva HFK betaler pr stk av 3310 ved normal bestilling. Jeg gjetter ca 4-5K+mva så kommer andre kostnader inn selvfølgelig, men er det et intern salg i HFK gruppen først så er jo det en annen bløff

Sitat Opprinnelig postet av zatz
    Skulle gjern hatt en definisjon på hva kostpris er? Du skrev at Elkjøpt solgt Denon produktene til 30% under kostpris hos HFK, skal vi da tro HFK så selger dem nå med tap.

Når HFK sier 30% under kostpris så kan jo dem ikke mene i forhold til deres utsalgspris, isåfall så hadde dem solgt reciverene til null i fortjeneste med deres såkalte normale priser. Dem må isåfall mene ut ifra deres fortjeneste kontra Elkjøps sine priser?
    Ut fra den påstanden så solgte HFK receiverne ca til kostpris før de senket prisene.

Men de tjener fremdeles på de, men mindre.........

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dekningsgrad? det kommer an på produkt, etterspørsel, markedet mm, faste kostnader, variable kostnader osv.
    Saken er at Denon har blitt solgt med svært god profit(ikke noe galt i det, men om du "lurer" kundene til å tro at du er svært billig pga direkteimport som vil gi deg en bedre pris så er søkt)
    Det hadde vært artigt å vite eksakt hva HFK betaler pr stk av 3310 ved normal bestilling. Jeg gjetter ca 4-5K+mva så kommer andre kostnader inn selvfølgelig, men er det et intern salg i HFK gruppen først så er jo det en annen bløff

Ut fra den påstanden så solgte HFK receiverne ca til kostpris før de senket prisene.

Men de tjener fremdeles på de, men mindre.........
    Men de juger jo ikke, da de ikke har vært dyrere enn noen andre på sine produkter, ikke kunne du få handlet denon billigere i noe annet utland.

Og de er jo også billigere på de produktene de selger felles med de andre butikkene..
    Hva er da galt? Er alle i europa som selger denon grådige da?

Da er det strengt tatt noe feil med din oppfattelse,.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men de juger jo ikke, da de ikke har vært dyrere enn noen andre på sine produkter, ikke kunne du få handlet denon billigere i noe annet utland.

Og de er jo også billigere på de produktene de selger felles med de andre butikkene..
    Hva er da galt? Er alle i europa som selger denon grådige da?

Da er det strengt tatt noe feil med din oppfattelse,.
    Jo, vi direkteimporterer for at du skal få billigere produkter, det er feil vi direkteimporterer for å tjene i 2 ledd kontra 1 ledd og det blir ikke billigere for deg!

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bryr meg lite om hvem som selger produktet, bare det er bra - og butikken holder loven og har en passe grei service. Det er produktet jeg skal ha og ikke butikken.
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, vi direkteimporterer for at du skal få billigere produkter, det er feil vi direkteimporterer for å tjene i 2 ledd kontra 1 ledd og det blir ikke billigere for deg!
    På hvilken måte er det feil, når de er billigst? Hva er poenget med å være billigere enn billigst?

De selger da andre ting enn denon også.. Men det ser du kanskje ikke? :P

hehe.. tror jeg gir meg snart-

setter heller på litt musikk her jeg..

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På hvilken måte er det feil, når de er billigst? Hva er poenget med å være billigere enn billigst?

De selger da andre ting enn denon også.. Men det ser du kanskje ikke? :P

hehe.. tror jeg gir meg snart-

setter heller på litt musikk her jeg..
    Ikke billigst(det ville de vært uansett)

Billigere for deg, nå ser vi hva billigere er takket være elkjøp i denne omgangen!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke billigst(det ville de vært uansett)

Billigere for deg, nå ser vi hva billigere er takket være elkjøp i denne omgangen!

Leser du akkurat det du vil?

De selger jo ikke bare Denon, og jeg har ikke noe problem med at det er en priskrig- Men når Elkjøp tydelig ødelegger markedet ved å selge ting under kostpris. Og da går jeg utifra hva begge kjedene sier og at de velger å selge til fullpris i butikk.. Ikke den enslige kvitteringen din og dine meninger- For det er alt du har. Meninger ingen beviser .

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leser du akkurat det du vil?

De selger jo ikke bare Denon, og jeg har ikke noe problem med at det er en priskrig- Men når Elkjøp tydelig ødelegger markedet ved å selge ting under kostpris. Og da går jeg utifra hva begge kjedene sier og at de velger å selge til fullpris i butikk.. Ikke den enslige kvitteringen din og dine meninger- For det er alt du har. Meninger ingen beviser .

Det vet ikke du heller, du har ingenting som kan dokumentere dine påstander.

Du og de andre som misliker konkurranse bør kanskje snakke med noen ærlige sjeler om kostpris evt innpris eks mva.

Hvorfor skal jeg snakke usant, bare de som ønsker konkurransen midt imot vil tjene på å fortelle usannheter. Husk at innpris og kostpris ikke er det samme, da fk og vk er med på kostpris!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det vet ikke du heller, du har ingenting som kan dokumentere dine påstander.

Du og de andre som misliker konkurranse bør kanskje snakke med noen ærlige sjeler om kostpris evt innpris eks mva.

Hvorfor skal jeg snakke usant, bare de som ønsker konkurransen midt imot vil tjene på å fortelle usannheter. Husk at innpris og kostpris ikke er det samme, da fk og vk er med på kostpris!
    Problemet er når du fremlegger dine antagelser som bevis- Som du så fint sa det tidligere, det er opp til deg å bevise at jeg tar feil..

Du ser hvor unvikende svaret til elkjøp er, og du klarer å lese svaret til HFK- Altså bedriftene selv, hvorfor skal det de sier være usant- Mens det du sier er riktig?

Du PÅSTÅR at hfk er dyre på de tingene de selger og ikke lever opp til slagordet sitt. Javel, da får du påstå det uansett om det bugner av bevis.

Bare å sjekke pris på de tingene de har som elkjøp, expert og andre selger for- Og da mener jeg gå inn i butikken og sjekk.. Da er det rart at du vil handle der når de selger samme tv`r for 5-6000 kroner mer..

Du kan jo gjerne svare på det jeg skriver over her, istede for å komme med mer svada.. Er de dyrere enn de andre på markedet på samme varer, eller billigere?

Du har låst deg helt og holdent til at, siden de nå kan prise det ned 30-40% må de ha tjent grovt..
    Og det er helt tåpelig å trekke den sluttningen.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du svare meg på hvem som misliker konkurranse?

Edit: jeg tror ikke det er noen som misliker konkurranse.

Hvorfor skal jeg snakke usant, bare de som ønsker konkurransen midt imot vil tjene på å fortelle usannheter.
    Kall det hva du vil, men du kommer ikke med noe som ligner fakta på verken Elkjøp eller HFK.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet er når du fremlegger dine antagelser som bevis- Som du så fint sa det tidligere, det er opp til deg å bevise at jeg tar feil..

Du ser hvor unvikende svaret til elkjøp er, og du klarer å lese svaret til HFK- Altså bedriftene selv, hvorfor skal det de sier være usant- Mens det du sier er riktig?

Du PÅSTÅR at hfk er dyre på de tingene de selger og ikke lever opp til slagordet sitt. Javel, da får du påstå det uansett om det bugner av bevis.

Bare å sjekke pris på de tingene de har som elkjøp, expert og andre selger for- Og da mener jeg gå inn i butikken og sjekk.. Da er det rart at du vil handle der når de selger samme tv`r for 5-6000 kroner mer..

Du kan jo gjerne svare på det jeg skriver over her, istede for å komme med mer svada.. Er de dyrere enn de andre på markedet på samme varer, eller billigere?

Du har låst deg helt og holdent til at, siden de nå kan prise det ned 30-40% må de ha tjent grovt..
    Og det er helt tåpelig å trekke den sluttningen.
    Der det er perfekt konkurranse er de ca lik på pris.

Der det ikke er konkurranse er de dyre, tom dyrere én våre naboer, noe de ikke var for 14mnd siden.
    Tror du elkjøp, netshop og andre kaster pengene ut vinduet på produkter med så lavt volume? Elkjøp vil aldri kunne knekke HFK eller Soundgarden slik som butikkene er idag.
    HFK påstår at noen er ekle mot de, det er bare payback fra markedet.

"when you play the game like a hustler, you will eventually get husteled" get over it, stop whining! There will allways be a better hustler............

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er faktisk akkurat slik Elkjøp fungerer. Men de presser prisene så hardt fra produsent at de klarer å opprettholde konkurranse dyktige priser. Men Elkjøp grossist tar alltid fortjeneste på varene de selger til butikkene (utenom de tøffeste annonse produktene) og butikken må også ha litt.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der det er perfekt konkurranse er de ca lik på pris.

Der det ikke er konkurranse er de dyre, tom dyrere én våre naboer, noe de ikke var for 14mnd siden.
    Tror du elkjøp, netshop og andre kaster pengene ut vinduet på produkter med så lavt volume? Elkjøp vil aldri kunne knekke HFK eller Soundgarden slik som butikkene er idag.
    HFK påstår at noen er ekle mot de, det er bare payback fra markedet.

"when you play the game like a hustler, you will eventually get husteled" get over it, stop whining! There will allways be a better hustler............
    Nei der tar du grundig feil, jeg sa at du skulle gå INN i butikkene og spørre.. Ikke sjekke nettprisen-.. Igjen gadd du faktisk ikke lese hele innlegget. og det er frustrerende at du vrir det til din fordel hele tiden..

Og hva er det med de syrlige kommentarene hele tiden?

Du tar feil, enkelt og greit.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei der tar du grundig feil, jeg sa at du skulle gå INN i butikkene og spørre.. Ikke sjekke nettprisen-.. Igjen gadd du faktisk ikke lese hele innlegget. og det er frustrerende at du vrir det til din fordel hele tiden..

Og hva er det med de syrlige kommentarene hele tiden?

Du tar feil, enkelt og greit.

Det er de merkene de ha(r)(dde) monopol på som vi kunder blir tildels "flådd" på

Min far kjøpte Samsung 7070 eller 7050 på Expert i November til 14.000,- HFK skal ha eller skulle ha 15K, elkjøp og Lefdal har hatt kampanjer den siste tiden så der litt vanskelig å følge med fra dag til dag.

Jeg ser den tv'en koster 11.800,- for medlemmer på HFK, så der ville min far vært diskvalifisert uansett(han vil ikke ha noe medlemskap, evt betale(smart club) for å handle eller nyte godt av enkelte tilbud.

Hvordan kan du påstå at jeg tar feil.............
    Du sier jeg tar feil uten å komme med noe annet synsinger og meninger, har hørt fra andre etc.
    Jeg har sett og kjøpt vesentlig billigere iforhold til kvalitet og de ville ikke gitt meg prisen uten at de fikk noe for det.........

EDIT: Unødvendig personkarakteristikk fjernet.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Ryan; nå synes jeg kanskje ditt synspunkt har kommet tilstrekkelig godt frem, jeg har også editert bort den delen av innlegget ditt som går på person. Vær vennlig forhold diskusjonen saklig, ingen negativ personkarakteristikk skal forekomme, og dette gjelder selvsagt for øvrige debattanter også!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er de merkene de ha(r)(dde) monopol på som vi kunder blir tildels "flådd" på

Min far kjøpte Samsung 7070 eller 7050 på Expert i November til 14.000,- HFK skal ha eller skulle ha 15K, elkjøp og Lefdal har hatt kampanjer den siste tiden så der litt vanskelig å følge med fra dag til dag.

Jeg ser den tv'en koster 11.800,- for medlemmer på HFK, så der ville min far vært diskvalifisert uansett(han vil ikke ha noe medlemskap, evt betale(smart club) for å handle eller nyte godt av enkelte tilbud.

Hvordan kan du påstå at jeg tar feil.............
    Du sier jeg tar feil uten å komme med noe annet synsinger og meninger, har hørt fra andre etc.
    Jeg har sett og kjøpt vesentlig billigere iforhold til kvalitet og de ville ikke gitt meg prisen uten at de fikk noe for det.........

EDIT: Unødvendig personkarakteristikk fjernet.
    ¨medlemskap koster ingenting-

megn jeg melder meg ut av enveiskjøringen her..

finner meg heller noen diy tråder å kose meg i..

Ok at elkjøp selger til normale priser

Active RimJob sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Ryan; nå synes jeg kanskje ditt synspunkt har kommet tilstrekkelig godt frem, jeg har også editert bort den delen av innlegget ditt som går på person. Vær vennlig forhold diskusjonen saklig, ingen negativ personkarakteristikk skal forekomme, og dette gjelder selvsagt for øvrige debattanter også!
    Det samme kan vel kanskje sies om flere av hans med-debattanter?
    Personlig ser jeg ikke helt problemet med at Elkjøp selger Denon. Det er vel ikke slik at HFK går konk om Elkjøp fører et lite utvalg av deres sortiment? Slik jeg ser det så er det positivt at god lyd får mulighet til å nå de tusen hjem. De aller fleste er jo ikke entusiaster som tråler Avforum daglig, de går faktisk på Elkjøp og handler lyden sin der.
    Og litt konkurranse har vel uansett ikke HFK vondt av?

Side 27 av 38 FørsteFørste ... 7 17 23 24 25 26 27 28 29 30 31 37 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •