Denon selges nå hos Elkjøp - OK eller ikke? - Side 26

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 26 av 38 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 36 ... SisteSiste
Viser resultater 501 til 520 av 744
    Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Private Ryan
    Elkjøp kunne satt prisen til 10.000 på 3310, men etter å regnet på kalkyler, avanse mm så endte de opp på 8500,-
    Det er vel her hele diskusjonen egentlig er. Jeg tror ingen er uenige i at vi vil ha billigere produkter, at gråimport er fullstendig lov og noe som selvfølgelig skjer i 2010. Det folk reagerer på er at hvis Elkjøp selger Denon med tap - så er det et "skittent" spill.

Eneste uttalelsen vi har om det selges med tap fra HFK og Elkjøp er artikkelen i DN, resten blir synsing - og det er vel det som er mye av problemet her på Avforum - alt, alt for mye synsing. Når en "økonom" klarer å trekke konklusjoner basert på en hjemmekinoreceiver, av et annet merke, kjøpt hos en annen aktør, for mange år siden så blir jo hele diskusjonen helt håpløst

DN-artikkelen har følgende sitat:

Sitat Opprinnelig postet av Hi-Fi klubben
    Elkjøp utnytter sine muskler til å skvise de små ut av markedet. De dumper prisene på Denon-produkter. Å få konkurranse er fair, men dumping er ikke fair konkurranse
    Sitat Opprinnelig postet av Hi-Fi klubben
    Elkjøp selger produktene til priser som er 30 prosent lavere enn våre kostpriser.
    Sitat Opprinnelig postet av DN
    Tjener dere penger på Denon-produkter?
    Sitat Opprinnelig postet av Elkjøp
    Vår oppgave er å tjene penger.
    Sitat Opprinnelig postet av DN
    Selger dere til under kostpris?
    Sitat Opprinnelig postet av Elkjøp
    Vi selger til den prisen vi mener er riktig. Hva vi tjener på produktene er ikke så interessant.
    - Det er i hvertfall bedre å trekke konklusjoner ut fra sitater til kjedene, enn ren synsing 8)

Jeg har i hvertfall handlet meg et sett med Denon PMA510 og DCD510, knall godt stereoanlegg til garasjen for under 2000kr :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Det er ikke det at jeg ikke tror på deg. Det gjør jeg og er takknemlig for informasjonen du har skrevet.

Det var bare for å poengtere til Antiloop at den siden ikke fortalte meg så mye om hva HFK faktisk hadde en finger med i spillet på siden alt av merkenavn stod der.
    Åjja.. Øynene blir såre når det er så mye å lese, så ikke altid man får med seg poenget hehe..

Men klikker du inn på lenkene står det tilhørighet til merkene.. Iallefall på noen av de..
    --

Noen skrev over at HFK ikke tar bestillinger av 1910 nå, det er feil- Ring ned til nærmeste forhandler og spør..

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva som er fair og unfair, skal jeg ikke kommentere, men som forbruker sier jeg ja takk om noen vil dumpe produktene i fanget på meg.

Var det bare meg som smilte fra øre til øre under priskrigen på øl for en del år siden?

Jeg har selv et bleiebarn hjemme, og alle vet at ingen kjeder tjener penger på bleier. Tror faktisk de taper minst kr 20-30 per pakke de selger til oss. Det er jo helt sinnsykt, men kjekt for meg om noen lokker meg inn i butikken for at jeg skal kjøpe andre dyrer varer der.

Så på basis at jeg er forbruker: Heia dumping på Hi Fi utstyr

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alex F
    Hva som er fair og unfair, skal jeg ikke kommentere, men som forbruker sier jeg ja takk om noen vil dumpe produktene i fanget på meg.

Var det bare meg som smilte fra øre til øre under priskrigen på øl for en del år siden?

Jeg har selv et bleiebarn hjemme, og alle vet at ingen kjeder tjener penger på bleier. Tror faktisk de taper minst kr 20-30 per pakke de selger til oss. Det er jo helt sinnsykt, men kjekt for meg om noen lokker meg inn i butikken for at jeg skal kjøpe andre dyrer varer der.

Jeg husker stort sett lite av priskrigen på øl- Så noe godt må den ha ført med seg heheh

Intermediate Private Ryan sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alex F

For guds skyld ikke si at du kjøpte tuborg og carlsberg i de dagene, det smaker for jævlig.

Carlsberg gold og tuborg gold derimot det er godt øl.........

Veldig OT, men viktig.......

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For guds skyld ikke si at du kjøpte tuborg og carlsberg i de dagene, det smaker for jævlig.

Carlsberg gold og tuborg gold derimot det er godt øl.........

Veldig OT, men viktig.......
    Jeg tror Grans premium var nede i under 5 kroner..

bare for å dra det enda mer OT

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av r0ver2
    Det er vel her hele diskusjonen egentlig er. Jeg tror ingen er uenige i at vi vil ha billigere produkter, at gråimport er fullstendig lov og noe som selvfølgelig skjer i 2010. Det folk reagerer på er at hvis Elkjøp selger Denon med tap - så er det et "skittent" spill.

Eneste uttalelsen vi har om det selges med tap fra HFK og Elkjøp er artikkelen i DN, resten blir synsing - og det er vel det som er mye av problemet her på Avforum - alt, alt for mye synsing. Når en "økonom" klarer å trekke konklusjoner basert på en hjemmekinoreceiver, av et annet merke, kjøpt hos en annen aktør, for mange år siden så blir jo hele diskusjonen helt håpløst

DN-artikkelen har følgende sitat:
    - Det er i hvertfall bedre å trekke konklusjoner ut fra sitater til kjedene, enn ren synsing 8)

Jeg har i hvertfall handlet meg et sett med Denon PMA510 og DCD510, knall godt stereoanlegg til garasjen for under 2000kr :-D
    Det at Elkjøp selger receivere 30% lavere én kostpris til HFK vet alle som kan åpne ei dør at ikke er sant.........12000-30%=8400,- så HFK solgte med tap før elkjøp kom på markedet, så de taper 3-4000kr pr 3310 receivere de selger.
    De tror du ikke på.

Kall mitt eksempel synsing om du vil, men det var sant, og jeg ser ikke bort fra at det er slik idag også! Ting tyder på at det er veldig sant.
    Når Pioneer, Onkyo samt Denon får kraftig reduserte priser, men ikke Yamaha som har vært best i test jevnt og trutt siste 5år, der er prisene stabile.
    Kanskje nettopp yamaha har hatt et prisforsprang som har gitt de gode tester og gode salgstall.......

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det at Elkjøp selger receivere 30% lavere én kostpris til HFK vet alle som kan åpne ei dør at ikke er sant.........12000-30%=8400,- så HFK solgte med tap før elkjøp kom på markedet, så de taper 3-4000kr pr 3310 receivere de selger.
    Prøv regnestykket ditt på et av de andre Denon-produktene, og ikke AVR-3310.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv regnestykket ditt på et av de andre Denon-produktene, og ikke AVR-3310.
    Gud hjelpe meg.

Hvis HFK sier elkjøp selger 3310 30% billigere én kostpris til HFK så tapte de penger på den før også. tror du på det?

Dette er løgn, dette er en liten stakkar som skriker fordi noen gjør noen grep de ikke liker.......sutrekopper........

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gud hjelpe meg.

Hvis HFK sier elkjøp selger 3310 30% billigere én kostpris til HFK så tapte de penger på den før også. tror du på det?

Dette er løgn, dette er en liten stakkar som skriker fordi noen gjør noen grep de ikke liker.......sutrekopper........
    HFK sier ingenting om 3310. De snakker generelt om Denon.

Prøv regnestykket ditt på AVR-1610, AVR-1910, PMA-510 og DCD-510 :-D

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HFK sitter vel sikkert med import og sluttbutikk. Selv om butikken ikke tjener noe kan de tjene i leddet før, nemlig hos importøren. Det er ganske vanlig praksis i dagligvarebransjen. En sentral distributør/importør som selger videre til uavhengige butikker. Den sentrale aktøren bestemmer også utpris, butikken blir skviset for å unngå at de tar på seg for høye kostnader evnt blir satt ut til en kjøpmann som blir skviset.

Når Elkjøp går til en mellommann som ser sitt snitt til å selge en et stort antall produkter som ikke konkurrerer i hans område presser han ned prisen. Konkurranse slik det bør være, kunden får billigere produkter. Survival of the fitest. Jeg kan tenke meg at Elkjøp kan selge produktene med slank fortjeneste eller til og med negativ, men jeg tviler sterkt på at de vedvarende kommer til å selge med negativ margin. Da heller jeg mer mot at HFK har hatt god avanse ett eller annet sted, eller at de ikke har vært store nok til å kunne presse ned prisen tilstrekkelig.

/S

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HFK sier ingenting om 3310. De snakker generelt om Denon.

Prøv regnestykket ditt på AVR-1610, AVR-1910, PMA-510 og DCD-510 :-D
    3310 før 12000,- 30% 8400,-
    1910 før 5000,-- 30% 3500,-
    1610 før 4000,-- 30% 2800,-
    pma 510 før 2300,--30% 1510,-
    dcd 510 før,-2300,- 30% 1510,-

Forskjellene blir minimale iforhold til 3310, gitt påstanden til HFK så er det uansett dødfødt, 30% lavere én kostpris, da har de HFK eide produktene sluppet faste kostnader i kalkylene, så tar alle de andre produktene den regningen.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    HFK sitter vel sikkert med import og sluttbutikk. Selv om butikken ikke tjener noe kan de tjene i leddet før, nemlig hos importøren. Det er ganske vanlig praksis i dagligvarebransjen. En sentral distributør/importør som selger videre til uavhengige butikker. Den sentrale aktøren bestemmer også utpris, butikken blir skviset for å unngå at de tar på seg for høye kostnader evnt blir satt ut til en kjøpmann som blir skviset.

Når Elkjøp går til en mellommann som ser sitt snitt til å selge en et stort antall produkter som ikke konkurrerer i hans område presser han ned prisen. Konkurranse slik det bør være, kunden får billigere produkter. Survival of the fitest. Jeg kan tenke meg at Elkjøp kan selge produktene med slank fortjeneste eller til og med negativ, men jeg tviler sterkt på at de vedvarende kommer til å selge med negativ margin. Da heller jeg mer mot at HFK har hatt god avanse ett eller annet sted, eller at de ikke har vært store nok til å kunne presse ned prisen tilstrekkelig.

/S
    Notar eiendom er et lignende eksempel, alt av kjøpte tjenester fra meglerforetakene satt eierne å tjente alle mulige veier, de holdt faktisk frachiser kunstig i live for å tjene i andre ledd.

Noe annet det er vanskelig å krige mot HFK da man ikke kan skaffe de merkene de har andre steder.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    3310 før 12000,- 30% 8400,-
    1910 før 5000,-- 30% 3500,-
    1610 før 4000,-- 30% 2800,-
    pma 510 før 2300,--30% 1510,-
    dcd 510 før,-2300,- 30% 1510,-

Forskjellene blir minimale iforhold til 3310, gitt påstanden til HFK så er det uansett dødfødt, 30% lavere én kostpris, da har de HFK eide produktene sluppet faste kostnader i kalkylene, så tar alle de andre produktene den regningen.
    Du regner jo 30% på HFK sine gamle priser, når det er snakk om at Elkjøp selger til 30% under HFK sine kostpriser. Hvis vi sier at 30% er skrevet i stein (antar dette er ca) så blir regnestykket slikt:

(Priser eksl mva)

DCD510
    Elkjøp: 716, HFK kostpris: 1022,8, HFK sin DG ved gammel salgspris: 36%

PMA510
    Elkjøp: 876, HFK kostpris: 1251,42, HFK sin DG ved gammel salgspris: 32%

AVR1610
    Elkjøp: 1596, HFK kostpris: 2280, HFK sin DG ved gammel salgspris: 28,7%

AVR1910
    Elkjøp: 2236, HFK kostpris: 3194,3 HFK sin DG ved gammel salgspris: 20,1%

HFK sin kostpris er altså regnet ut fra at Elkjøp sine salgspriser i dag er 30% under HFK sin kost pris. Nå forventer jeg at en Økonom kommer på banen og forklarer oss tallene, og hva som er unormalt :-D

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du regner jo 30% på HFK sine gamle priser, når det er snakk om at Elkjøp selger til 30% under HFK sine kostpriser. Hvis vi sier at 30% er skrevet i stein (antar dette er ca) så blir regnestykket slikt:

(Priser eksl mva)

DCD510
    Elkjøp: 716, HFK kostpris: 1022,8, HFK sin DG ved gammel salgspris: 36%

PMA510
    Elkjøp: 876, HFK kostpris: 1251,42, HFK sin DG ved gammel salgspris: 32%

AVR1610
    Elkjøp: 1596, HFK kostpris: 2280, HFK sin DG ved gammel salgspris: 28,7%

AVR1910
    Elkjøp: 2236, HFK kostpris: 3194,3 HFK sin DG ved gammel salgspris: 20,1%

HFK sin kostpris er altså regnet ut fra at Elkjøp sine salgspriser i dag er 30% under HFK sin kost pris. Nå forventer jeg at en Økonom kommer på banen og forklarer oss tallene, og hva som er unormalt :-D

"Elkjøp selger produktene til priser som er 30 prosent lavere enn våre kostpriser"

8500,- er 30% lavere én kostpris til HFK jeg tror du har stokket om kortene!

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Elkjøp selger produktene til priser som er 30 prosent lavere enn våre kostpriser"

8500,- er 30% lavere én kostpris til HFK jeg tror du har stokket om kortene!
    Se bort i fra 3310, se på de andre produktene jeg har kommentert over. :-D

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se bort i fra 3310, se på de andre produktene jeg har kommentert over. :-D
    Forskjellene blir da ikke så forskjellige, 3310 er vel ikke priset så veldig annerledes én de andre.......

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Edit2:

Rota plutselig veldig med regneegenskapene mine:P

r0ver2: Lov å spørre hvor du hentet prisen på 1910 til 2236? Er det prisen når den var på sitt laveste?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forskjellene blir da ikke så forskjellige, 3310 er vel ikke priset så veldig annerledes én de andre.......
    Jo, 3310 sin prisreduksjon er langt lavere i % enn de andre.

2795 4998 44,07763105%
    1995 3998 50,10005003%
    895 1998 55,20520521%
    1095 2298 52,34986945%
    8395 10998 23,66793963%

Regner du med den gamle 3310-prisen til 11998 er avslaget på 30%. Men de andre produktene ligger fra 44 til 55%. :-D

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, 3310 sin prisreduksjon er langt lavere i % enn de andre.

2795 4998 44,07763105%
    1995 3998 50,10005003%
    895 1998 55,20520521%
    1095 2298 52,34986945%
    8395 10998 23,66793963%

Regner du med den gamle 3310-prisen til 11998 er avslaget på 30%. Men de andre produktene ligger fra 44 til 55%. :-D
    Eller 12000 - 8500 = 3500
    3500/8500*100= 41% èn hva elkjøp hadde, da ligger alle rimelig likt mellom 41-50%, det er HFK som har hatt for høy pris ikke vice verca!

Side 26 av 38 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 36 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •