Denon selges nå hos Elkjøp - OK eller ikke? - Side 25

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 25 av 38 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 29 35 ... SisteSiste
Viser resultater 481 til 500 av 744
    Intermediate Private Ryan sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Det blir fort tomt når mange bestiller, et lager skal dekke 3 land så sier det sitt.

Etterspørselen tok de på senga............

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pegpisk
    Bare så det er sagt, jeg er ikke i mot lavere priser.
    Men det er Denon selv som velger hvordan de ønsker å distribuere produktene sine. At HFK er valg i Norge, er heldig for HFK (?).
    Således er det jo egentlig Denon du bør være misfornøyd med og ikke HFK. Dem driver butikk, som alle andre i bransjen.

Vi direkteimporterer for at du skal få bedre priser........... eller for at vi skal få enda mer profit........

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

En liten digresjon..

Ser av denne ganske lange diskusjonen om hvor mye penger det er sunt å tjene på vår hobby, og at mange reagerer på hvor "mye" Hifi klubben har tjent de siste årene. Da er det artig å lese regnskapene til Neby hifi konsept, De tar seg ihvertfall veldig godt betalt for produktene de markedsfører i Norge. De har ligget stabilt på +-50% bruttofortjeneste de siste årene og med veldig lave driftskostnader ( mener jeg regnet meg frem til at de brukte ca 16% på personalkost) blir det veldig god butikk for eier. Et resultat på 24 mill ifjor( eller var det i 2007...husker ikke helt mulig det var 17 mill i 2008) er vel god butikk for de fleste av oss? Kan jo nevne at Hifi klubben har ligget på ca 36% bruttofortjeneste, Soundgarden på ca 32% bruttofortjeneste og begge med vesentlig høyere personalkost enn Neby..Pioneer Norge hadde til sammenligning ca 14% bruttofortjeneste på sitt salg i 2008, så de kjedene/butikker som kjøper av Neby burde sparke sine innkjøpere og få tak i noen fra Rema eller Norgesgruppen til å presse litt priser....

Active UOB sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    491
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Private Ryan
    Resultatgraden på 7,2% var etter finanskrisen, i snitt ligger de på ca 11%, det er ikke dårlig, de har tatt utbytte på 70mill++ siste 5-6 år!
    Men jeg tror ikke resultatgraden ville blitt endret om de hadde mer edruelige priser på receiverne, de kunne kanskje ha solgt flere, tilbud-etterspørsel!
    Så du mener altså som god økonom at en økt omsetning og lavere fortjeneste pr. enhet vil gi den samme resultatgrad.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UOB
    Så du mener altså som god økonom at en økt omsetning og lavere fortjeneste pr. enhet vil gi den samme resultatgrad.
    100*2000=200.000,-
    200*1600=320.000,-
    300*1200=360.000,-
    400*0800=320.000

Dette er svært basic tilbud etterspørsel, ved gitt pris vil man selge så mange.
    Så prøver man å sette en pris som gir best mulig total-profitt.
    I dette eksempelet var 300 enheter den beste M(mengde)

Så svaret er at ved å selge mer, og ikke oppføre seg som en monopolist kan gi et større totalsalg med mer totalprofitt i bunnlinja.

Det er mange på Avforum som bevisst boikotter HFK, alle de kunne sikkert lagt igjen mye i den kassen.

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan moderator understreke det som er blitt nevnt x-antall ganger tidligere om å holde tråden til tema med ekstremt store bokstaver...

jeg gir blanke F!! i hvor mye kunnskap en økonom har når tråden handler om noe helt annet!

1+1 = 2!

takk for meg...

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dreamphaze
    Hva er egentlig poenget ditt revox?

Det virket først som om du ikke trodde på det jeg skrev, om du da trykker inn på de diverse linkene der og på lyngdorf sine egne sider ser du at det jeg skrev var sant..

Er det egentlig noe mer å diskutere?

Nad ble grunnlagt av blant annet peter lyndorf, dali det samme og merket Lyngdorf sier seg selv..

Om informasjonen fra firmaet selv ikke er godt nok, da kan jeg ikke hjelpe deg.
    Det er ikke det at jeg ikke tror på deg. Det gjør jeg og er takknemlig for informasjonen du har skrevet.

Det var bare for å poengtere til Antiloop at den siden ikke fortalte meg så mye om hva HFK faktisk hadde en finger med i spillet på siden alt av merkenavn stod der.

Active Henningep sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, kanskje du ikke klaget. Jeg bare mistolket utropstegnet ditt litt.

Men du var fornøyd med Pioneeren, ikke sant?

Men jeg synes du blander sammen begrepene her. Mulig de er merkemonopilist, men det er jo veldig vanlig og som regel akseptert av "alle" i andre bransjer, bilbransjen har vært nevnt.
    Andre merker har jo perfekte substitutter, og således kan man velge deretter. Men vil du ha ny Toyota, må du gå til Toyotafohandleren, hvis ikke går du til Nissan. Du mente at Denon var for dyr og valgte Pioneer. Ikke noe hokus pokus med det.
    Oligopol heter det vel=)

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Kan moderator understreke det som er blitt nevnt x-antall ganger tidligere om å holde tråden til tema med ekstremt store bokstaver...

jeg gir blanke F!! i hvor mye kunnskap en økonom har når tråden handler om noe helt annet!

1+1 = 2!

takk for meg...
    +1

Intermediate pegpisk sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW

1+1 = 2!

takk for meg...
    Det er ikke noe galt i det Private Ryan skriver, men han eksempelet krever at kjenner grensekostnaden og grenseinntekten til HFK.
    I tillegg ser han helt bort i fra andre markedsmessige faktorer som Waters selv nevnte. Altså KAN det være en flaskehals i tilgangen som gjør at produsent i kan levere nok, og kan det være smart å holde en høyere pris.
    Vi må jo anta at distributører i alle land skal følge denne strategien, slik at alle i hele verden kan kjøpe Denon til lavest mulig pris.

Jeg er ikke sikker på om Denon ønsker det selv..

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne tråden er bare full av antagelser i forhold til levering av produkter, avanse, osv. Det blir rett og slett for tynt å bare si at sånn og sånn er det når man ikke kan henvise til en kilde. Denne diskusjonen er bare helt latterlig, det er nesten som å lese en komedie.

Med mindre noen som jobber i HFK eller elkjøp kan bekrefte noen fakta i forhold til hva de tjener/ikke tjener på denne "priskrigen" og samtidig komme med en forklaring på leveringsproblemene,(noe jeg er ganske sikker på at de ikke gjør) det er ikke nødvendigvis Audionord eller elkjøp som har feilberegnet etterspørselen. Hvis HFK ikke kan få tak i flere 1910 før i april skjønner jeg godt at de ikke vil legge inn flere bestillinger. Det ender stort sett bare med misfornøyde kunder som må vente og vente...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke noe galt i det Private Ryan skriver, men han eksempelet krever at kjenner grensekostnaden og grenseinntekten til HFK.
    I tillegg ser han helt bort i fra andre markedsmessige faktorer som Waters selv nevnte
    Jeg er ikke helt enig med deg. Det er ikke noe galt i å sette spørsmåltegn ved HFK, men å komme med uttalelser at dem er grovt misbrukende, kvalmende, griske og før kundene bak lyset da bør man ha litt mer innsikt i saken enn bare synsing. For meg så fremstår Private Ryan lite troverdig, men kansje han er inne på noe, men det blir for meg bare en dårlig hypotese. Det er mye som tyder på at HFK ikke er som han sier og når han i tillegg topper dette med å lage et poeng av at han er økonom, da blir jeg overrasket. Det som skjer i denne tråden er ikke en debatt, når man har ingen fakta å henvise til så blir det bare synsing og påstand mot påstand.

Som kjent så har Hi-Fi klubben hatt noen motstandere i nesten alle år, enkelte personer er ikke fornøyd med at dem ikke får rabatter, forettningskonseptet, reklamekampanier og hvordan HFK profilerer seg selv. Det kan virke som det er en bakforliggende bitterhet i enkelte uttalelser i denne tråden som kan mine om når datteren min ikke får is.

Intermediate pegpisk sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zatz
    Jeg er ikke helt enig med deg. Jeg er ikke helt enig med deg. Det er ikke noe galt i å sette spørsmåltegn ved HFK, men å komme med uttalelser at dem er grovt misbrukende, kvalmende, griske og før kundene bak lyset da bør man ha litt mer innsikt i saken enn bare synsing. For meg så fremstår Private Ryan lite troverdig, men kansje han er inne på noe, men det blir for meg bare en dårlig hypotese... .
    Nei, jeg tenkte egentlig bare på eksempelet hans som gir økt omsetning og inntjening ved lavere pris.
    Men ja, det blir bare en dårlig hypotese som alt annet.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zatz
    Jeg er ikke helt enig med deg. Det er ikke noe galt i å sette spørsmåltegn ved HFK, men å komme med uttalelser at dem er grovt misbrukende, kvalmende, griske og før kundene bak lyset da bør man ha litt mer innsikt i saken enn bare synsing. For meg så fremstår Private Ryan lite troverdig, men kansje han er inne på noe, men det blir for meg bare en dårlig hypotese. Det er mye som tyder på at HFK ikke er som han sier og når han i tillegg topper dette med å lage et poeng av at han er økonom, da blir jeg overrasket. Det som skjer i denne tråden er ikke en debatt, når man har ingen fakta å henvise til så blir det bare synsing og påstand mot påstand.

Som kjent så har Hi-Fi klubben hatt noen motstandere i nesten alle år, enkelte personer er ikke fornøyd med at dem ikke får rabatter, forettningskonseptet, reklamekampanier og hvordan HFK profilerer seg selv. Det kan virke som det er en bakforliggende bitterhet i enkelte uttalelser i denne tråden som kan mine om når datteren min ikke får is.
    Jeg har ingen gammel bitterhet, men ansatte og venner av ansatte vil tåkelegge debatten, latterligjøre og fordumme de som mener at 41-50% høyere pris én elkjøp før reduksjonen ikke fortjener masse oppmerksomhet.

Elkjøp kunne satt prisen til 10.000 på 3310, men etter å regnet på kalkyler, avanse mm så endte de opp på 8500,-

HFK sitter på fakta og de vil nok neppe fortelle folk hvorfor de ikke selger til en rimelig penge når de direkteimporterer varer selv, og dermed hopper over et fordyrende mellomledd!

Zats, Roger Waters, Bonkers mf er vel de eneste som sloss med nebb og klør for at HFK skal få fortsette den monopolistiske situasjonen de har slik at vi kan korrekte priser på receiverne igjen.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Næmest latterlig.....

at det kan bli over 490 mer eller mindre krasse innlegg av at én butikk begynner å selge et produkt som hittil kun har vært tilgjengelig hos en annen (eneimportør)....

Kan ikke huske at det har vært slike debatter over at CD/DVD plater selges billigere i én nettbutikk kontra en annen.......snarere tvert i mot.
    I CD eller DVD kjøpetrådene er det bare flott at folk blir påminnet (av Roko f.eks....) at platen er billigere der enn der, osv.......

Noen som føler de på død og liv må forsvare den ene eller andre butikken?

Er det en slags religion det å måtte forsvare HFK? Jeg selv er kunde der, men ikke fanatisk

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    at det kan bli over 490 mer eller mindre krasse innlegg av at én butikk begynner å selge et produkt som hittil kun har vært tilgjengelig hos en annen (eneimportør)....

Kan ikke huske at det har vært slike debatter over at CD/DVD plater selges billigere i én nettbutikk kontra en annen.......snarere tvert i mot.
    I CD eller DVD kjøpetrådene er det bare flott at folk blir påminnet (av Roko f.eks....) at platen er billigere der enn der, osv.......

Er det en slags religion det å måtte forsvare HFK? Jeg selv er kunde der, men ikke fanatisk

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg

Bingo........ Jeg har selv kjøpt en rekke varer der, men er kald for tiden!

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor skal HFK eller andre ha dårlig samvittighet fordi at de tjener gode penger? De tar den prisen de kan ta eller som de får lov til å ta av kundene. Man trenger ikke på generell basis å boikotte dem for det, det er vel bare å la være å kjøpe produktet der og heller kjøpe det et annet sted. Og har de ikke produktet et annet sted, vel så kjøp Onkyo eller noe annet heller.

HFK skal og må ta høyere priser enn El-kjøp, fordi de selger et annet produkt og at kostnadsstrukturen er en annen. Da tenker jeg på service og kunnskap etc som de reklamerer for. Hvor mange innlegg er det ikke på Forumet om folk som nesten slakter El Kjøp for dårlig service og nærmest håner de manglende Hi Fi kunnskapene til de ansatte? Vel, man får det man betaler for, som oftest.

Jeg for min del skulle gjerne handlet alt av Hi Fi utstyr på El Kjøp, fordi de har uslåelige returordninger. Pengene tilbake innen 30 dager. Hvem kan konkurrere med det? I tillegg er det mye lettere å klage på El Kjøp og få ny vare fordi de er så store at en ekstra retur for dem betyr nada og ingenting. På HFK derimot kan du vente mye mer motstand (snakker av egen erfaring).

Jeg klarer ikke å bli uanstendig sint på noen som lager og selger f.eks høyttalere som koster godt over millionen, selv om prisen i mine øyne er latterlig. Det er jo bare å la være å kjøpe. Og hva angår saken om at alt er så mye billigere og bedre i andre land, spesielt i USA, tja, det går daglige fly til New York. Men vær obs på at lønninger og sosiale ordninger kan være noe annerledes, i tillegg til at det har kommet meg for øret at det er noe rare greier som foregår der borte. Finansiering av noen kriger og greier, finanskrise etc har medført at ikke alt er så morsomt lenger, spesielt ikke for dem som jobbet med å selge store bensinslukende biler.

Mulig en smule OT, men jeg kjedet meg

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alex F
    Hvorfor skal HFK eller andre ha dårlig samvittighet fordi at de tjener gode penger? De tar den prisen de kan ta eller som de får lov til å ta av kundene. Man trenger ikke på generell basis å boikotte dem for det, det er vel bare å la være å kjøpe produktet der og heller kjøpe det et annet sted. Og har de ikke produktet et annet sted, vel så kjøp Onkyo eller noe annet heller.

HFK skal og må ta høyere priser enn El-kjøp, fordi de selger et annet produkt og at kostnadsstrukturen er en annen. Da tenker jeg på service og kunnskap etc som de reklamerer for. Hvor mange innlegg er det ikke på Forumet om folk som nesten slakter El Kjøp for dårlig service og nærmest håner de manglende Hi Fi kunnskapene til de ansatte? Vel, man får det man betaler for, som oftest.

Jeg for min del skulle gjerne handlet alt av Hi Fi utstyr på El Kjøp, fordi de har uslåelige returordninger. Pengene tilbake innen 30 dager. Hvem kan konkurrere med det? I tillegg er det mye lettere å klage på El Kjøp og få ny vare fordi de er så store at en ekstra retur for dem betyr nada og ingenting. På HFK derimot kan du vente mye mer motstand (snakker av egen erfaring).

Jeg klarer ikke å bli uanstendig sint på noen som lager og selger f.eks høyttalere som koster godt over millionen, selv om prisen i mine øyne er latterlig. Det er jo bare å la være å kjøpe. Og hva angår saken om at alt er så mye billigere og bedre i andre land, spesielt i USA, tja, det går daglige fly til New York. Men vær obs på at lønninger og sosiale ordninger kan være noe annerledes, i tillegg til at det har kommet meg for øret at det er noe rare greier som foregår der borte. Finansiering av noen kriger og greier, finanskrise etc har medført at ikke alt er så morsomt lenger, spesielt ikke for dem som jobbet med å selge store bensinslukende biler.

Mulig en smule OT, men jeg kjedet meg
    De skal ikke ha dårlig samvittighet, men må tåle kritikk og konkurranse.

Kritikk fordi de skryter av å være rimelige pga 1 mindre ledd fra produsent til forhandler, det viser seg jo å ikke stemme........Det har vært argumenter med prisøkning pga svak krone, men ikke prisreduksjon når kronene ha styrket seg kraftig! Hadde de holdt munn så tror jeg ingen ville klaget......

Konkurranse må de tåle når de har hatt et vannvittig påslag på prisen, ellers ville ingen andre brydd seg om å ta inn merket fordi om Denon og HFK sikkert har en avtale om ingen andre distributører i Skandinavia!

At de kunne tatt høyere pris én elkjøp tror jeg de fleste ville akseptert, men fra 8500 til 12000,- er det et stor sprang, hadde prisen på forhånd vært mer "realistisk" hadde nok elkjøp ikke kommet på banen......

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Private Ryan
    !
    Zats, Roger Waters, Bonkers mf er vel de eneste som sloss med nebb og klør for at HFK skal få fortsette den monopolistiske situasjonen de har slik at vi kan korrekte priser på receiverne igjen.
    "De eneste" :shock: Antyder jeg synsing igjen her, hadde jeg ikke vist bedre så kunne jeg sagt at det er bare deg og Antiloop som går i korstog mot HFK, men jeg vet bedre .

Jeg begynner å bli lei den synsingen din, du har iallefall ikke fulgt med i timen, jeg verken sloss eller forvarer noen! Jeg syns det er topp det som skjer nå, det eneste jeg hevder er at du må komme med noe konkret som kan forvare dine sterke uttalelser. Når du sier "Ola" er grisk, kvalmende og grovt utnytter sin stilling så er det ingen automatikk i at jeg synes det samme. Når "ola" selger meg konkurransedyktige produkter sammenlignet med andre så er jeg fornøyd, tjener han samtidig gode penger så er det bare honnør til han.

Side 25 av 38 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 29 35 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •