Denon selges nå hos Elkjøp - OK eller ikke? - Side 24

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 24 av 38 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 28 34 ... SisteSiste
Viser resultater 461 til 480 av 744
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Private Ryan
    Kall det hva du vil, men når de fronter lave priser pga egenimport, så viser det seg at prisene er mye høyere én hva markedet kan selge de for........

Hadde HFK ikke sagt noe om at de importerer selv for å gi lavere priser til kundene så hadde saken vært noe annet, men om du bløffer så må du tåle kritikk.
    Se på de produktene de selger likt med f.eks elkjøp.. der er de jo billigere.

F.eks Samsung-

Skal du sammenligne Denon med Denon kan du ikke sammenligne det med en forbigående priskrig, der den ene parten har handlet inn konkursvarer/bonusvarer kun for å lage uro i markedet.. ?

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du sier overkapasitet var årsaken til "flykrasjen" tilbudet var større én etterspørselen!

Fra wikipedia:

Den sterke lojaliteten fra bedriftskundene til SAS og Braathens, spesielt gjennom bonusprogrammene deres, påpekes av de fleste analytikerne å være en av årsakene til at selskapet gikk under.
    Nettopp. Samt overkapasitet. OSL åpnet omtrent da Color Air så dagens lys.
    På det meste var det dobbelt så mange flyavganger Ålesund-Oslo som det er i dag - det sier litt.

På ett tidspunkt gikk SAS ut og garanterte vindusplass til alle.....

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dreamphaze
    Ja, stemmer det..

Poenget er at denon var ikke overpriset, 3806 vant priser og dens erstatter 4 år senere ligger på tilnærmet samme pris..
    3808 kostet vel rundt 13.000,-

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde HFK ikke sagt noe om at de importerer selv for å gi lavere priser til kundene så hadde saken vært noe annet, men om du bløffer så må du tåle kritikk.
    Ja, du hevder dem bløffer, at dem er griske, at dem misbruker sin stilling og at dem er kvalmende. Vel, jeg kan ikke si at du overbeviser meg med dine sterke uttalelser, og heller ikke med din argumentering. Jeg er faktisk litt overrasket når du sier du er økonom.

Uansett gjentår det å se om Elkjøp vil forsette med Denon, og det med å selg til en så lav pris som dem har idag. Som nevnt så er også Elkjøp i søkelyset i forbindelse med at dem har lurt kundene til å handle for dyrt, sett i dine øyne så er det vel litt tidlig å slippe jublen løs.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Folkens, igjen, vennligst forhold diskusjonen relatert til formeninger rundt fakta, IKKE personkarakteristikker.

Intermediate pegpisk sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @Private Ryan:

Du driver jo med finans-->
    Se på følgende regnskapstall .
    Som du ser er resultatgraden 7,2% i 2009, en kraftig nedgang fra året før. Men uansett ser det ut som at den svinger rundt 10%. Og det er vel ikke akkurat for mye for langt for en bedrift?

Edit: Legg merke til at dette gjelder HFK Stavanger. Dere finner flere på Proff.no om dere er interessert.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser du er enten en ivrig kunde til HFK eller ansatt, men hvorfor har du mistet respekten for elkjøp.

Denon har faktisk ikke gjort spesielt bra iforhold til Onkyo, Pioneer, Yamaha på av-receiver siden i det siste.............
    Jeg har fått utrolig god service fra HFK, Denon hadde sikkert gjort det bra om folk prøvde produktene deres. Flere av modellene har vunnet toppscore i Whathifi osv, det er jo supert når de får full pott der mener jeg.

Intermediate Private Ryan sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pegpisk
    @Private Ryan:

Du driver jo med finans-->
    Se på følgende regnskapstall .
    Som du ser er resultatgraden 7,2% i 2009, en kraftig nedgang fra året før. Men uansett ser det ut som at den svinger rundt 10%. Og det er vel ikke akkurat for mye for langt for en bedrift?

Edit: Legg merke til at dette gjelder HFK Stavanger. Dere finner flere på Proff.no om dere er interessert.
    Jeg så etter flere, men de har kanskje andre navn på AS'et slik at det ikke er lett å finne ut.

Sitat Opprinnelig postet av zatz
    Ja, du hevder dem bløffer, at dem er griske, at dem misbruker sin stilling og at dem er kvalmende. Vel, jeg kan ikke si at du overbeviser meg med dine sterke uttalelser, og heller ikke med din argumentering. Jeg er faktisk litt overrasket når du sier du er økonom.

Uansett gjentår det å se om Elkjøp vil forsette med Denon, og det med å selg til en så lav pris som dem har idag. Som nevnt så er også Elkjøp i søkelyset i forbindelse med at dem har lurt kundene til å handle for dyrt, sett i dine øyne så er det vel litt tidlig å slippe jublen løs.
    Nå er ikke jeg husøkonomen til HFK, perfekt å ha en monopolistisk situasjon.........

Jeg vil anta at elkjøp har funnet et sort hull i markedet på AV-receivere og Onkyo og Denon har fått ungjelde denne gangen.

Pioneer har også fått gode reduskjoner.

Det at elkjøp og andre aktører markedsfører produkter de er tomme for iløpet av mandag-morgen er selvfølgelig ikke bra, men ikke glem de som støvsuger markedet for kampanjeprodukter, stå utenfor Coop hypermarked på fredag er det vel så ser du folk komme med 64 paker dopapir eller 100 pakker rød eller gul coop kaffe.

Det å beskytte kundene for "lure" selger er ikke lett, selv så har jeg skiftet det meste av hvitevarer, samt kjøp en mini laptop mm, da har jeg alltid sjekket markedet på nettet først. Der fant ut at jeg ikke ville ha den mini-laptoppen med intel-atom prosessor, det var selger enig at var lurt, men hvordan folk oppfatter det at de fikke bedre og dyrere produkt.

At en på HFK råder meg å kjøpe en større forsterker og mer lett-drevne høyttalere er jo riktig rådgivning, men kan sikkert oppfattes som "press" for noen......

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ante1
    3808 kostet vel rundt 13.000,-
    Når modellen gikk ut ja, men når den kom lå den også på 16000-
    A modellen kostet mot slutten fortsatt 15ooo

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Jeg har fått utrolig god service fra HFK, Denon hadde sikkert gjort det bra om folk prøvde produktene deres. Flere av modellene har vunnet toppscore i Whathifi osv, det er jo supert når de får full pott der mener jeg.
    Whathifi synes jeg er et svakt magasin, da er de norske bedre.

Denon er ikke dårlig, men prisene var for høye.

Yamaha xxx3900 vant jo test rett før jul, og den er 2 år gammel, prisene på Yamaha har ikke elkjøp fått ned noe såvidt jeg vet, dvs at prisene var riktige, Yamaha var jo ca 4-5000 rimeligere én de andre med samme kvalifikasjoner/specs.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg så etter flere, men de har kanskje andre navn på AS'et slik at det ikke er lett å finne ut.
    Ja, men ved nærmere ettersyn gjelder dette Hifi klubben AS, og er ikke begrenset til bare Stavanger-filialen. Altså gir det en veldig god pekepinn på hvordan ståa er i det huset totalt. Mulig at noen av de andre filialene står på egne ben. Men vi må anta at det er en del filiaer bak omsetningen på nesten NOK 180 mill. og det gjør øvelsen vår enda bedre :-)

Synes du fortsatt at HFK er urimelig som har en resultatgrad på 7,2%.?

Edit: HVa synes du er en rimelig resultatgrad for en virksomhet som omsetter mellom 150 og 200 mill pr år?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, men ved nærmere ettersyn gjelder dette Hifi klubben AS, og er ikke begrenset til bare Stavanger-filialen. Altså gir det en veldig god pekepinn på hvordan ståa er i det huset totalt. Mulig at noen av de andre filialene står på egne ben. Men vi må anta at det er en del filiaer bak omsetningen på nesten NOK 180 mill. og det gjør øvelsen vår enda bedre :-)

Synes du fortsatt at HFK er urimelig som har en resultatgrad på 7,2%.?

Edit: HVa synes du er en rimelig resultatgrad for en virksomhet som omsetter mellom 150 og 200 mill pr år?
    Resultatgraden på 7,2% var etter finanskrisen, i snitt ligger de på ca 11%, det er ikke dårlig, de har tatt utbytte på 70mill++ siste 5-6 år!
    Men jeg tror ikke resultatgraden ville blitt endret om de hadde mer edruelige priser på receiverne, de kunne kanskje ha solgt flere, tilbud-etterspørsel!

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Resultatgraden på 7,2% var etter finanskrisen, i snitt ligger de på ca 11%, det er ikke dårlig, de har tatt utbytte på 70mill++ siste 5-6 år!
    Men jeg tror ikke resultatgraden ville blitt endret om de hadde mer edruelige priser på receiverne, de kunne kanskje ha solgt flere, tilbud-etterspørsel!
    Nettopp, 11% synes for meg som en sunn og frisk bedrift. Solid innenfor sin bransje, og som tåler en og annen priskrig (uten at jeg har spesielt kjennskap til bransjen). Verken svak eller spesielt grådig.

At du ser deg blind på utbytte i NOK virker veldig underlig på meg. Hva tror du utbytte til Elkjøp er i NOK?
    Konsernbidraget til Elkjøp Norge AS var i 2008 på NOK 164 mill. og da er jo ikke grossisten tatt med(?)?
    Du burde aldri handle på Elkjøp igjen. :-)

At du SYNSER grenseinntektene til HFK og deres tilbud/etterspørselskurve må selvsagt stå for din regning.

Mitt poeng var at jeg synes ikke de er veldig grådige, eller sagt på en annen måte: om det var MINE penger som var investert, med den risikioen det er, hadde også jeg ønsket ca 10%, og vært svært fornøyd med selv om jeg fikk dét eller mer...
    Men det er bare meg.

Ang NOK:
    Du klager over at det er HELE 70 mill. som er tatt ut over 5 år. Men du aner jo ikke hvor mye av det som har gått til utvikling av produkter (overført til andre virksomheter)etc. Det har jo vært nevnt tidligere i tråden at interessene her kan være litt kryssende mtp produsenter ol..
    Dette er BARE synsing fra min side. Men det er greit å ha flere tanker i hodet når man skyter løs på en bedrift. Altså, man kan ha gode motiver for å ta ut utbytte. Men dette vet du jo!

Og bare så det er sagt, jeg er ikke noen finansmann som deg, så mine kunnskaper om om regnskap er således noe begrenset og rustne.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nettopp, 11% synes for meg som en sunn og frisk bedrift. Solid innenfor sin bransje, og som tåler en og annen priskrig (uten at jeg har spesielt kjennskap til bransjen). Verken svak eller spesielt grådig.

At du ser deg blind på utbytte i NOK virker veldig underlig på meg. Hva tror du utbytte til Elkjøp er i NOK?
    Konsernbidraget til Elkjøp Norge AS var i 2008 på NOK 164 mill. og da er jo ikke grossisten tatt med(?)?
    Du burde aldri handle på Elkjøp igjen. :-)

At du SYNSER grenseinntektene til HFK og deres tilbud/etterspørselskurve må selvsagt stå for din regning.

Mitt poeng var at jeg synes ikke de er veldig grådige, eller sagt på en annen måte: om det var MINE penger som var investert, med den risikioen det er, hadde også jeg ønsket ca 10%, og vært svært fornøyd med selv om jeg fikk dét eller mer...
    Men det er bare meg.

Ang NOK:
    Du klager over at det er HELE 70 mill. som er tatt ut over 5 år. Men du aner jo ikke hvor mye av det som har gått til utvikling av produkter (overført til andre virksomheter)etc. Det har jo vært nevnt tidligere i tråden at interessene her kan være litt kryssende mtp produsenter ol..
    Dette er BARE synsing fra min side. Men det er greit å ha flere tanker i hodet når man skyter løs på en bedrift. Altså, man kan ha gode motiver for å ta ut utbytte. Men dette vet du jo!

Og bare så det er sagt, jeg er ikke noen finansmann som deg, så mine kunnskaper om om regnskap er således noe begrenset og rustne.
    Har jeg klaget?

Bare når det gjelder de tidligere prisene til HFK, samt de resterende receiverne som har for høy pris.

Hadde prisene blitt justert kunne de kanskje ha solgt mange flere, da det er ganske mange her på forumet som velger andre produkter én de HFK tilbyr, nettopp pga manglende konkurranse.
    Man må jo være "erke-kommunist" for å forsvare monopol/monopolistiske tendenser.

Jeg tror ingen har vondt i magen av at noen tjener penger, men du som alle HFK elskende fans utelater, vrir dere unna er at de gir ikke kundene rimeligere varer via direkte-import uten at de møter tøff konkurranse, uten den konkurransen så tar de svært godt betalt fordi de har en unik posisjon innen audio-video i Norge.

Jeg valgt Pioneer for noen år siden fordi den receiveren jeg fikk kostet 5-6000 mindre én tilsvarende fra bla, Denon. Og jeg er rimelig sikker på at de som solgte meg den receiveren tjente penger på den også, ellers hadde ikke gitt meg den prisen på forespørsel.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question Denon selges hos HFK??

Helt ok at El-kjøp selger Denon!
    Var hos HFK og skullle kjøpe AVR-1910. De hadde den ikke, noe som ikke var overraskende. At jeg ikke fikk bestille den, var jo svært overraskende. Alle er vel tomme, men hos el-kjøp kan man i hvertfall bestille den. Blir litt venting, men til den prisen er det ok. Å sette prisen krafig ned, og samtidig gjør det umulig få kjøpt varen, trodde jeg bare de store kjedene drev med.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har jeg klaget?

Bare når det gjelder de tidligere prisene til HFK, samt de resterende receiverne som har for høy pris.

Hadde prisene blitt justert kunne de kanskje ha solgt mange flere, da det er ganske mange her på forumet som velger andre produkter én de HFK tilbyr, nettopp pga manglende konkurranse.
    Man må jo være "erke-kommunist" for å forsvare monopol/monopolistiske tendenser.

Jeg tror ingen har vondt i magen av at noen tjener penger, men du som alle HFK elskende fans utelater, vrir dere unna er at de gir ikke kundene rimeligere varer via direkte-import uten at de møter tøff konkurranse, uten den konkurransen så tar de svært godt betalt fordi de har en unik posisjon innen audio-video i Norge.

Jeg valgt Pioneer for noen år siden fordi den receiveren jeg fikk kostet 5-6000 mindre én tilsvarende fra bla, Denon. Og jeg er rimelig sikker på at de som solgte meg den receiveren tjente penger på den også, ellers hadde ikke gitt meg den prisen på forespørsel.
    Nei, kanskje du ikke klaget. Jeg bare mistolket utropstegnet ditt litt.

Men du var fornøyd med Pioneeren, ikke sant?

Men jeg synes du blander sammen begrepene her. Mulig de er merkemonopilist, men det er jo veldig vanlig og som regel akseptert av "alle" i andre bransjer, bilbransjen har vært nevnt.
    Andre merker har jo perfekte substitutter, og således kan man velge deretter. Men vil du ha ny Toyota, må du gå til Toyotafohandleren, hvis ikke går du til Nissan. Du mente at Denon var for dyr og valgte Pioneer. Ikke noe hokus pokus med det.

Se på det fra en annen side. Produsenter setter ofte selv veiledende priser og/eller denne forhandles med distributør. Det verste som kan skje er at Denon pga sin lave pris blir oppfattet som et dårlig produkt i massemarkedet.

Denon som produsent er antagelig opptatt av at sine produkter skal bli markedsført riktig. Hvis vi antar at HFK vil selge mange flere receivere ved å sette prisen med samlet sett likt resultat(som du hevder), betyr det at det vil renne inn folk hos HFK, ingen vil få tilstrekkelig service og prøvelytting, og kundene vil bli misfornøyd... Og muligens gå til Soundgarden for å kjøpe et annet merke. Pris er mer en bare pris.
    Bare en tanke fra min side....
    Jeg tipper Denon er ganske fornøyd med HFK, ellers hadde dem nok gitt beskjed. (Hvor vidt man får god eller dårlig service hos HFK eller noen av de andre vet jeg lite om).

Forresten er det 12 år siden sist jeg kjøpte noe på Hifiklubben (én gang), og jeg eier ingen produkter dem fører i dag. Men det er ingen spesiell grunn til det.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingen-expert
    Helt ok at El-kjøp selger Denon!
    Var hos HFK og skullle kjøpe AVR-1910. De hadde den ikke, noe som ikke var overraskende. At jeg ikke fikk bestille den, var jo svært overraskende. Alle er vel tomme, men hos el-kjøp kan man i hvertfall bestille den. Blir litt venting, men til den prisen er det ok. Å sette prisen krafig ned, og samtidig gjør det umulig få kjøpt varen, trodde jeg bare de store kjedene drev med.
    Det blir fort tomt når mange bestiller, et lager skal dekke 3 land så sier det sitt.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare så det er sagt, jeg er ikke i mot lavere priser.
    Men det er Denon selv som velger hvordan de ønsker å distribuere produktene sine. At HFK er valg i Norge, er heldig for HFK (?).
    Således er det jo egentlig Denon du bør være misfornøyd med og ikke HFK. Dem driver butikk, som alle andre i bransjen.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Det blir fort tomt når mange bestiller, et lager skal dekke 3 land så sier det sitt.
    Ja, men så tomt fra Denon at man ikke kan bestille den for å vente til den er tilbake på lager - synes å være veldig merkelig.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, kanskje du ikke klaget. Jeg bare mistolket utropstegnet ditt litt.

Men du var fornøyd med Pioneeren, ikke sant?

Men jeg synes du blander sammen begrepene her. Mulig de er merkemonopilist, men det er jo veldig vanlig og som regel akseptert av "alle" i andre bransjer, bilbransjen har vært nevnt.
    Andre merker har jo perfekte substitutter, og således kan man velge deretter. Men vil du ha ny Toyota, må du gå til Toyotafohandleren, hvis ikke går du til Nissan. Du mente at Denon var for dyr og valgte Pioneer. Ikke noe hokus pokus med det.

Se på det fra en annen side. Produsenter setter ofte selv veiledende priser og/eller denne forhandles med distributør. Det verste som kan skje er at Denon pga sin lave pris blir oppfattet som et dårlig produkt i massemarkedet.

Denon som produsent er antagelig opptatt av at sine produkter skal bli markedsført riktig. Hvis vi antar at HFK vil selge mange flere receivere ved å sette prisen med samlet sett likt resultat(som du hevder), betyr det at det vil renne inn folk hos HFK, ingen vil få tilstrekkelig service og prøvelytting, og kundene vil bli misfornøyd... Og muligens gå til Soundgarden for å kjøpe et annet merke. Pris er mer en bare pris.
    Bare en tanke fra min side....
    Jeg tipper Denon er ganske fornøyd med HFK, ellers hadde dem nok gitt beskjed. (Hvor vidt man får god eller dårlig service hos HFK eller noen av de andre vet jeg lite om).

Forresten er det 12 år siden sist jeg kjøpte noe på Hifiklubben (én gang), og jeg eier ingen produkter dem fører i dag. Men det er ingen spesiell grunn til det.
    HFK har en unik posisjon i Norge som detaljist av audio-video, derfor bruker jeg ordet monopolistisk, svært mange drar ditt når de kjøper løskomponent utstyr. Iom at de stort sett selger merker ingen fører så har de en posisjon som gir de muligheter andre ikke har. Og når de forteller kunder at de direkteimporterer produktene for at kundene skal få en bedre pris så er det lureri.

Side 24 av 38 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 28 34 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •