Denon selges nå hos Elkjøp - OK eller ikke? - Side 23

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 23 av 38 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 33 ... SisteSiste
Viser resultater 441 til 460 av 744
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Opprinnelig hadde jeg tenkt å informere smartingene, som rundt sinde 5-8 i denne tråden kunne konkludere med at man måtte tjene penger for å drive butikk, at de var kandidater til årets nobelpris innen økonomi. Men dere mister hermed all konkuranse av en viss økonom som utifra kun EN kvittering greier ha ha imponerende mye insikt i en hel bransje. Økonomen viser forståelse og preger forumet med velformulerte innlegg. Den enorme kunskapen og situasjonsforståelsen man her henter ut i fra denne ENE kvitteringern er en gave som bare noen få mennesker innehar. Sterkere kandidat til en nobelpris innen økonomi har man ikke hatt på flere år!

Gratulerer med utnevnelsen Private Ryan!!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Det er bare hva de har agentur på. Ikke hva de eier. (selvom de også står nevnt der)
    Hva er egentlig poenget ditt revox?

Det virket først som om du ikke trodde på det jeg skrev, om du da trykker inn på de diverse linkene der og på lyngdorf sine egne sider ser du at det jeg skrev var sant..

Er det egentlig noe mer å diskutere?

Nad ble grunnlagt av blant annet peter lyndorf, dali det samme og merket Lyngdorf sier seg selv..

Om informasjonen fra firmaet selv ikke er godt nok, da kan jeg ikke hjelpe deg.

Intermediate kfh74 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sabre
    Opprinnelig hadde jeg tenkt å informere smartingene, som rundt sinde 5-8 i denne tråden kunne konkludere med at man måtte tjene penger for å drive butikk, at de var kandidater til årets nobelpris innen økonomi. Men dere mister hermed all konkuranse av en viss økonom som utifra kun EN kvittering greier ha ha imponerende mye insikt i en hel bransje. Økonomen viser forståelse og preger forumet med velformulerte innlegg. Den enorme kunskapen og situasjonsforståelsen man her henter ut i fra denne ENE kvitteringern er en gave som bare noen få mennesker innehar. Sterkere kandidat til en nobelpris innen økonomi har man ikke hatt på flere år!

Ingenting overrasker meg mer, mener en viss nordamerikansk president fikk Nobels Fredspris 2009, så hvorfor ikke

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Roy:
    "2: Jeg håper at ingen forhandlere "gir bort" produkter for selvkost, da det er useriøs måte å drive butikk på, og antyder ufine hensikter i bransjen.
    Legg merke til at jeg ikke påstår at noen gjør det."

Men du synes kanskje det er greit at Ryanair gir bort flybilletter (kr 1 eller 2) - det er m.a.o. ikke useriøst?
    Tror du kr 1 fra Rygge til London er selvkost? Når vi vet at kostnaden ligger på ca 0,30 pr fløyet setekilometer......... sånn grovt regnet.....

Men når Elkjøp selger et Denon produkt 30-50% billigere enn HFK, da er det useriøst?
    Og HFK følger opp prisen til Elkjøp med å legge seg på samme nivå på de utvalgte produktene, men KUN disse......

Er det ikke litt "merkelig" at receiveren mellom 1910 og 3310, AVR 2310, ikke er nedsatt hos HFK, mens de to andre er det - fordi Elkjøp ikke har 2310 i sitt sortiment?

Hvem er egentlig useriøs?

Ingen - på godt og vondt. Det er du & jeg som ønsker dette. Vi ønsker at markedsøkonomien skal råde. For du vil vel ikke at Anniken Huitfeldt skal bestemme prisene på forbruksprodukter du&jeg kan kjøpe i butikkene (også kalt kommunisme).....

chris:
    nei, det finnes flere enn "HFK fans" og "HFK motstandere" her inne. Flertallet består av helt vanlige mennesker som ønsker å kjøpe sitt produkt til lavest mulig pris.
    At HFK har et annet servicenivå enn Elkjøp kan man sikkert diskutere opp&ned, men lytterommene er ihvertfall lysår bedre hos HFK, det VET jeg
    Om det betyr noe for en kjøper, så bør man bruke HFK.
    Om Elkjøp har bedre tilgjengelighet, ligger nærmere, har rimeligere frakt (for alt jeg vet), og dette er viktig for en kjøper, ja så velger man dette.
    Du mener ikke at jeg skal begrunne mitt diplomatiske utspill?
    Legg merke til at jeg ikke påstår noe som helst. Jeg HÅPER ingen gir bort produkter, står det.
    Og hva gjelder Ryanair, så har jeg verken synspunkt eller kommentar i det hele tatt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bonkers
    Hvorfor kan man ikke diskutere på et forum?
    Det er lenge siden dette kunne kalles en diskusjon. En sunn diskusjon har framdrift. Dette er krangling, med ufinheter, usakligheter og repetisjoner.
    Jeg syns vi bør holde et høyere nivå her.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror jeg melder meg ut fra denne gruppen, la dem tape penger og se hvor bra butikk det blir av det. Selv har jeg mista respekten for Elkjøp og holder meg til HFK og får litt service på kjøpet.

Intermediate Private Ryan sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At HFK har et annet servicenivå enn Elkjøp kan man sikkert diskutere opp&ned, men lytterommene er ihvertfall lysår bedre hos HFK, det VET jeg
    Om det betyr noe for en kjøper, så bør man bruke HFK.
    Om Elkjøp har bedre tilgjengelighet, ligger nærmere, har rimeligere frakt (for alt jeg vet), og dette er viktig for en kjøper, ja så velger man dette.

Når jeg spurte om jeg kunne få lytte til høyttalere til ca 40-50K i lytterom, fikk jeg høre av daglig leder i bartebyen(dansken) at det bare var tull, da det ikke kunne sammenlignes med lyden hjemme hos meg! Så den demoen jeg fikk var ikke bedre én det jeg ville fått på elkjøp.

Jeg er for konkurranse, men ikke SAS-Braathens-Color Air konkurs.

Å sammenligne seter til 1kr på Ryanair med en receiver til 8500,- blir feil.
    Flyselskapene har i alle år vært esktreme på tilbud-etterspørsel fronten for å fylle opp flyet, men det er kanskje 10 av 200 seter, så koster 10 seter på businessclass 10.000,- og resten mellom 1000-3000!

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sabre

Har jeg tråkket deg på tærne? Grunnen til at det er 1 kvittering skjønner kanskje ikke du, men fordi det var 1 kjøp.

En DL i et firma som driver med små-elektronikk satt og viste meg innprisene sine, jeg er rimelig sikker på at han hadde en dårligere deal én HFK, men en receiver som jeg kjøpte selv betalte han ca 4000,- + mva, den rimeligste utprisen den forsterkeren hadde var 9000,- på Soundgarden kostet den 11.000,-.
    Om ikke det viser en trend til meget god avanse på forsterkere, i lys av det HFK og Soundgarden har gjort pga konkurranse idag så vet vel alle at du er en som jobber i bransjen.

De fem hersketeknikker:

Usynliggjøring
    Usynliggjøring foregår når individer blir bortglemt, forbigått eller «overkjørt».
    Latterliggjøring
    Latterliggjøring foregår når individers innsats blir hånet, ledd av eller sammenlignet med dyreatferd.
    Tilbakeholdelse av informasjon
    Tilbakeholdelse av informasjon foregår når individ av gruppe A, som en selvfølgelighet, henvender seg til andre individer av gruppe A, og individer av gruppe B ikke gis informasjon
    Fordømmelse uansett hva du gjør
    Enten er du for passiv, eller så er du for pågående. Også kalt dobbelstraffing.
    Påføring av skyld og skam
    Påføring av skyld og skam skjer gjennom latterliggjøring, ydmykelser, blottstillelse og ærekrenking.

Du får argumentere saken istedenfor å kommentere meg, dine stakkarslige håninger gitt din manglende innsikt biter ikke på meg........8)
    Når det gjelder Amerikanere så har du mange likhetstrekk, kan man ikke ta ballen så ta mannen!

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Jeg tror jeg melder meg ut fra denne gruppen, la dem tape penger og se hvor bra butikk det blir av det. Selv har jeg mista respekten for Elkjøp og holder meg til HFK og får litt service på kjøpet.

Jeg ser du er enten en ivrig kunde til HFK eller ansatt, men hvorfor har du mistet respekten for elkjøp.

Denon har faktisk ikke gjort spesielt bra iforhold til Onkyo, Pioneer, Yamaha på av-receiver siden i det siste.............

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Private Ryan
    Jeg ser du er enten en ivrig kunde til HFK eller ansatt, men hvorfor har du mistet respekten for elkjøp.

Denon har faktisk ikke gjort spesielt bra iforhold til Onkyo, Pioneer, Yamaha på av-receiver siden i det siste.............
    På samme måte som du enten er ansatt i elkjøp eller ivrig kunde?

Slutt å gå på personer og ta heller opp temaet i diskusjonen...

Ett år vinner denon det meste, neste år yamaha, neste år onkyo- Slik har det alltid vært, men det er kanskje ekstra beleilig i år at denon ikke har vunnet mye, enda prisene på denon produktene stort sett har holdt seg i samme prisklasser..

jeg mener 3806 kostet 16000 når den kom, 4310 som er erstatteren koster 17000- Syntes ikke prisforskjellen er så drøy som du skal ha det til.

Jeg personlig har ikke mistet nevneverdig respekt for elkjøp, målt mot den lille jeg hadde fra før.. Og jeg har som jeg har skrevet før ingenting imot at Elkjøp selger Denon eller tung tung high-end for den saks skyld- Men at de dumper prisene til kostpris for å ødelegge for en mindre aktør på markedet, det kunne de holdt seg for gode til-..

Man kan jo spørre seg hvorfor en avr-1610 koster 3998 i butikk hos elkjøp og halve prisen online.. Kostpris på nett koster ikke så mye som kostpris i butikk..

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Dalens elektronikkservice som har servicen til HFK vil ikke reparere Denon produkter som ikke er handlet hos klubben.
    Det er nok ulovlig.

Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    +1
    Hvorfor synes du det er bra?

Om du kjøper en mobil, fotokamera, videokamera på en flyplass i Asia, USA så blir du nektet reparasjon på det hjemme i Norge fordi det ble handlet på feil plass, synes du det er bra?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En DL i et firma som driver med små-elektronikk satt og viste meg innprisene sine, jeg er rimelig sikker på at han hadde en dårligere deal én HFK, men en receiver som jeg kjøpte selv betalte han ca 4000,- + mva, den rimeligste utprisen den forsterkeren hadde var 9000,- på Soundgarden kostet den 11.000,-.
    Om ikke det viser en trend til meget god avanse på forsterkere, i lys av det HFK og Soundgarden har gjort pga konkurranse idag så vet vel alle at du er en som jobber i bransjen.
    Dette sier lite om dem faktiske kalkylene, skal du se om bedriftene driver med rett motivasjon så må du nok se på det totale overskuddet sammen med antatt kvalitet....

Selv mener jeg denne debatten er utspilt for lenge siden, det er ikke mer å si.....

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er for konkurranse, men ikke SAS-Braathens-Color Air konkurs.

Å sammenligne seter til 1kr på Ryanair med en receiver til 8500,- blir feil.
    Flyselskapene har i alle år vært esktreme på tilbud-etterspørsel fronten for å fylle opp flyet, men det er kanskje 10 av 200 seter, så koster 10 seter på businessclass 10.000,- og resten mellom 1000-3000!
    Ryanair hadde i Q3 i 2009 en snittinntekt pr sete på EUR34.
    I det store og hele selger de flyseter til langt under snittpris hos SAS og Norwegian.
    Useriøst? Nei - men hva de lever av, det vet jeg ikke.......... gebyrer og add-on salg, vil jeg tro. Samt en litt snål personlapolitikk (utdanning og lønn osv)

Color Air konkursen skyldes overkapasitet etter åpningen av OSL samt bonussystem innenlands (opptjening) og rett og slett elendig ledelse.
    SAS oppkjøp av Braathens (virksomhetsoverdragelse) skyltes mange faktorer. En av dem tåler ikke dagens lys (jeg har innside innsikt i akkurat den), men dårlig styring og feilsatsing er offisielle gode nok grunner. SAS ble nærmest bedt om å kjøpe da alternativet var konkurs og full stopp i store deler av distriktsnorge.

Verken Color Air eller Braathens gikk under pga priskonkurranse. SAS var uansett dyrest av de tre.......

Jo, jeg mener man kan sammeligne flypriser med receiverpriser fordi jeg bruker disse for å eksemplifisere fri konkurranse og hva som skjer når flere aktører kommer på markedet med like produkter. HFK har hatt monopol på de fleste av sine produkter. Nå er denne monopolistuasjonen brutt og vi ser da hva som skjer.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dreamphaze
    På samme måte som du enten er ansatt i elkjøp eller ivrig kunde?

Slutt å gå på personer og ta heller opp temaet i diskusjonen...

Ett år vinner denon det meste, neste år yamaha, neste år onkyo- Slik har det alltid vært, men det er kanskje ekstra beleilig i år at denon ikke har vunnet mye, enda prisene på denon produktene stort sett har holdt seg i samme prisklasser..

jeg mener 3806 kostet 16000 når den kom, 4310 som er erstatteren koster 17000- Syntes ikke prisforskjellen er så drøy som du skal ha det til.
    Yamaha og Pioneer har jo vunndet det meste til Lyd og Bilde samt hjemmekino. Onkyo har kommet de siste 2 årene.

Jeg er finansmann og jobber aldri i butikk

Er ikke 4310 erstatteren til 4308?
    Når jeg ser på specs så tror jeg du har rett, prisen er jo drøy når nestemann koster halvparten.........

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ryanair hadde i Q3 i 2009 en snittinntekt pr sete på EUR34.
    I det store og hele selger de flyseter til langt under snittpris hos SAS og Norwegian.
    Useriøst? Nei - men hva de lever av, det vet jeg ikke.......... gebyrer og add-on salg, vil jeg tro. Samt en litt snål personlapolitikk (utdanning og lønn osv)

Color Air konkursen skyldes overkapasitet etter åpningen av OSL samt bonussystem innenlands (opptjening) og rett og slett elendig ledelse.
    SAS oppkjøp av Braathens (virksomhetsoverdragelse) skyltes mange faktorer. En av dem tåler ikke dagens lys (jeg har innside innsikt i akkurat den), men dårlig styring og feilsatsing er offisielle gode nok grunner. SAS ble nærmest bedt om å kjøpe da alternativet var konkurs og full stopp i store deler av distriktsnorge.

Verken Color Air eller Braathens gikk under pga priskonkurranse. SAS var uansett dyrest av de tre.......

Jo, jeg mener man kan sammeligne flypriser med receiverpriser fordi jeg bruker disse for å eksemplifisere fri konkurranse og hva som skjer når flere aktører kommer på markedet med like produkter. HFK har hatt monopol på de fleste av sine produkter. Nå er denne monopolistuasjonen brutt og vi ser da hva som skjer.
    For meg så er ikke seteprisen det viktigste hvis det er kostnader for å puste ombord, sluttprisen eller bunnlinjen er det jeg ser på.......

Du sier overkapasitet var årsaken til "flykrasjen" tilbudet var større én etterspørselen!

Fra wikipedia:

Flyselskapet klarte ikke det knallharde konkurransen med SAS og Braathens. De to gamle duopolistene satte kraftig ned prisene for å presse Color Air ut av markedet. Det er antatt at Color Air tapte en halv milliard kroner i de 13 månedene de opererte. Den sterke lojaliteten fra bedriftskundene til SAS og Braathens, spesielt gjennom bonusprogrammene deres, påpekes av de fleste analytikerne å være en av årsakene til at selskapet gikk under. I motsetning til mange andre lavprisselskaper i utlandet, som eksplisitt satser på privatmarkedet, prøvde Color Air å ta markedsandeler av bedriftsmarkedet, blant annet med reklamekampanjer rettet mot bedriftsmarkedet, men feilet. Samtidig matchet i stor grad SAS og Braathens prisene til Color Air, slik at det ikke ble de store besparelsene. Color Air rakk bare å drifte et knapt år, før selskapet slo seg selv konkurs i 1999.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    +1

Og det som skjer er helt naturlig.... det er ingen som er kvalmende og grovt misbruker sin stilling... i værste fall er så er det bare noen som er litt dyrere enn andre!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha og Pioneer har jo vunndet det meste til Lyd og Bilde samt hjemmekino. Onkyo har kommet de siste 2 årene.

Jeg er finansmann og jobber aldri i butikk

Er ikke 4310 erstatteren til 4308?
    Når jeg ser på specs så tror jeg du har rett, prisen er jo drøy når nestemann koster halvparten.........
    Grunnen til at jeg brukte 3806 var forde den vant mange tester når den kom- Erstatteren som er 4310 koster nesten det samme, så Denon har ikke blitt priset ut- Og 3806 vant sine tester forde den var en god forsterker til prisen, nå i de siste årene har konkurrentene blitt bedre.. rett og slett..

De har navngitt receiverne litt annerledes i år enn før, tror det er mer Amerikanske navn over hele linja nå-

4810 erstatter 4308
    4310 erstatter 3808
    3310 erstatter 2809
    osv

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dreamphaze
    Grunnen til at jeg brukte 3806 var forde den vant mange tester når den kom- Erstatteren som er 4310 koster nesten det samme, så Denon har ikke blitt priset ut- Og 3806 vant sine tester forde den var en god forsterker til prisen, nå i de siste årene har konkurrentene blitt bedre.. rett og slett..

De har navngitt receiverne litt annerledes i år enn før, tror det er mer Amerikanske navn over hele linja nå-

4810 erstatter 4308
    4310 erstatter 3808
    3310 erstatter 2809
    osv

3806 er vel snart pensjonist, 2006 modell?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zatz
    +1

Og det som skjer er helt naturlig.... det er ingen som er kvalmende og grovt misbruker sin stilling... i værste fall er så er det bare noen som er litt dyrere enn andre!

Kall det hva du vil, men når de fronter lave priser pga egenimport, så viser det seg at prisene er mye høyere én hva markedet kan selge de for........

Hadde HFK ikke sagt noe om at de importerer selv for å gi lavere priser til kundene så hadde saken vært noe annet, men om du bløffer så må du tåle kritikk.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    3806 er vel snart pensjonist, 2006 modell?
    Ja, stemmer det..

Poenget er at denon var ikke overpriset, 3806 vant priser og dens erstatter 4 år senere ligger på tilnærmet samme pris..

Side 23 av 38 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 33 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •