Denon selges nå hos Elkjøp - OK eller ikke? - Side 22

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 22 av 38 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 32 ... SisteSiste
Viser resultater 421 til 440 av 744
    Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Jeg er høyst tvilende til at Elkjøp kommer til å fortsette med Denon fremover. Denon sentralt kommer til å finne leddet de tar det inn gjennom og kutte dem som forhandlere - garantert. Tatt med forbehold om at Denon er seriøse ovenfor sine distributører, noe jeg er ganske sikker på at dem er.
    Elkjøp er eid av:

> 239004349 DSG EUROPEAN INVESTMENTS LTD (GB) 0,00%
    >> 981305140 DIXONS STORES GROUP RETAIL NORWAY AS 100,00%
    >>> 911382296 ELKJØP NORDIC AS 100,00%
    >>>> 892593302 ELKJØP NORGE GROSSIST AS 100,00%
    >>>>> 947054600 ELKJØP NORGE AS 100,00%

Med andre ord så kan Ekjøp garantert importere Denon gjennom sitt enorme innkjøpsnett fra andre land.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av edguy
    HFK er som kjent I MPORTØR av Denon.
    Siden Denon ikke produseres i Norge tror jeg vi trygt kan si at alle Denon produkter er importert fra det fjerne østen. Om det er HiFiKlubben/Audionor eller Elkjop/Dixons som gjør det er ikke relevant.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dreamphaze
    Kan det ha noe med at grunnleggeren av hi-fi klubben er en av grunnleggerne til 3 av de merkene de fører? :P
    Hvilke merker snakker vi om egentlig? Jeg er klar over Dali men hvilke andre?

Hørte Nad ble nevnt her tidligere men dette er et selskap som startet 8år før Hi Fi klubben ble grunlagt. NAD ble også ganske tidlig flyttet til Canada fra England. Eneste link jeg finner er at det var en Edvardsen som designet en forsterker (NAD 3020). Ikke noe annet. Ønsker litt klarhet rundt det.

Håper ingen sier B&W...

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox

Hørte Nad ble nevnt her tidligere men dette er et selskap som startet 8år før Hi Fi klubben ble grunlagt. NAD ble også ganske tidlig flyttet til Canada fra England. Eneste link jeg finner er at det var en Edvardsen som designet en forsterker (NAD 3020). Ikke noe annet. Ønsker litt klarhet rundt det.

Håper ingen sier B&W...
    Våre produkter | Hi-Fi Klubben

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Håper ingen sier B&W...
    Dali, NAD og Lyngdorf/Tact-

Nad ble solgt til Lenbrook på 90-tallet.
    Bjørn Erik Evardsen var en av hovedingeniørene til nad når de startet, mannen er forøvrig tilbake hos nad nå- Noe man kan se på BEE signaturen til en del av nad sine forsterkere-

Dali er fortsatt i AND sitt "eie" der Peter Lyngdorf is the big boss-
    Mannen startet forøvrig også Danmarks sykkelklubb ved siden av det som het Danmarks Hi-Fi klubb.

Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dreamphaze
    Dali, NAD og Lyngdorf/Tact-

Det var flere med å starte men Peter Lyngdorf var med i oppstarten til alle de merkene-
    Tror du tar feil med NAD...

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av r0ver2
    Han har ihvertfall hatt en finger med i selskapet:

Lyngdorf - Company

Innovation has always been a hallmark for Peter Lyngdorf. Ever since his entry into the hi-fi industry in mid 1970's he has been capable of changing how audio products are being conceived and sold - both globally and in his native Scandinavia. In a constant pursue of better ways to replay music Peter has founded or co-founded several world famous audio companies, for instance Dali Loudspeakers along with full or part ownership of many other highly esteemed audio brands such as NAD Electronics, Gryphon Audio and Snell Acoustics.

Peter Lyngdorf is also the founder and owner of Hi-Fi Klubben which is Europe's largest and most successful chain of shops specialized in high-end audio. Founded in 1980 Hi-Fi Klubben today covers all of Scandinavia with 70 shops and is still expanding.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av r0ver2
    Jeg er ganske sikker på at jeg ikke tar feil-

Dali vet vi ble startet av Lyngdorf-
    tact/lyngdorf vet vi også at Lyngdorf startet dog med samarbeidspartner.

Når det gjelder NAD så vet vi dette-

AND/HFK eide NAD frem til 99-tallet merket ble solgt til Lenbrook.

Peter has founded or co-founded several world famous audio companies, for instance Dali Loudspeakers along with full or part ownership of many other highly esteemed audio brands such as NAD Electronics, Gryphon Audio and Snell Acoustics.

Dette står på lyngdorf sine egne side.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørte Nad ble nevnt her tidligere men dette er et selskap som startet 8år før Hi Fi klubben ble grunlagt.
    "klubben" startet vist opp i 1980. I Norge het de vel Audioscan på 80-tallet.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    604
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trodde HiFi-Klubben og Argon hadde tette bånd?

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hi-Fi klubben ble startet i Danmark i 1978 (1982 ,,,usikker)
    men startet som postordrebutikk før noen fysisk butikk kom til

Danmarks Hi-Fi Klubb åpnet i 1988 avdeling Oslo for første gang.
    (før det hadde de mange Norske postadresse kunder)

I Sverige ble NAD Svenska AB startet opp i 1982 med et sortiment på hele 15 NAD produkter! Fire år senere, i 1986, ble navnet forandret til Sveriges Hi-Fi Klub

Senere er navn endret som Hi Fi klubben (butikker i scandinavia nå er vel et sted mellom 60 og 80)
    Opprettelse av HiFi klubben i 1978 av Peter Lyngdorf, var en reaksjon på de unormalt høye prisene som resten av bransjen opererte med. Han begynte selv å importere produkter fra en rekke kjente produsenter og kunne selge dem til nesten halve prisen gjennom Hi-Fi klubben i Danmark

Var selv storkunde hos Danmarks Hi-Fi Klubb avdeling Oslo og grunnen var mye bra kvalitetsprodukter til veldig lav pris (og godt utvalg av høytaler byggestt osv)
    (begynte som postordre bestiller til Danmark men flott var det da de kom til Norge med lave priser + mye for pengene)
    Folk reiste 10 talls mil til Oslo pga deres gode rykte om lave priser og kvalitet.
    (av kjente merker i starten husker jeg cervin vega , nad , infinity)

Slik er det ikke i dag der de priser seg helt ut
    Hifi klubben er ikke hva den var og ment for forbrukere
    Velkommen til Elkjøp eller andre som vil videreføre Hi Fi klubbens tankegang men som de selv ikke har fulgt opp på mange år

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    inne her på forumet har man 2 typer mennesker tydeligvis.
    de som liker hfk.
    de som ikke liker hfk.
    men jeg får inntrykk av at noen ikke ser det hele store bildet her.
    ser det er noen som ser helst at hfk "forsvinner". Dumt noen sitter med det inntrykket. spør du meg gjør ikke det dere til noen bedre mennesker enn de som sitter i elkjøp konsernet og med vilje prøver å ødelegge for andre.
    den sterkestes rett.
    Ok dere liker ikke denon.
    Ok dere har hatt en dårlig opplevelse av hfk.
    de er faktisk mennesker som alle andre og mitt inntrykk er at folk her er hvertfall ærlig, entusiastiske over sine produkter(og det skal de jo være), og hyggelige og mottagelige når man kommer inn i butikken.
    kan ikke huske å ha registrert at det sitter en multimilliardær som styrer hfk og tjener stadig mer penger som f.eks rimihagen.
    elkjøp og ekspert sitter med en markedsandel på 80%. Vil dere virkelig at de skal ha 100%? Svar ærlig! vær objektiv!
    Hvis det skulle forekomme en slik monopolisering på alt av forskjellige ting vil det til slutt gå tapt mange arbeidsplasser her i norge også. og til slutt vil prisene gå rett til værs. ja konkurranse ER bra. men ikke når det går ut over noen bare fordi man kan og har råd til å kjøre noen i grøften eller straffe de litt for å kjøre kjøleskap/stereo kampanjen sin. klarer de ikke finne på noe mer original måte å ta igjen på en å direkte ødelegge for andre.?
    Så vidt jeg har fått hørt selges nå denon produkter hos hfk med tap.
    Noen her som ikke tror dette var planen til elkjøp hele tiden?
    Snakk om dårlig moral og etiske regler er rett ut av vinduet her.

vet garantert noen her kommer til å irettesette meg på det jeg skriver.
    sånn er det alltid.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zatz
    Joda,
    Det er heller ikke så unormalt å gjøre det motsatte, man selger produktene billig i oppbyggingfasen for å senere å sette opp prisen. Ren salgstragi og markedet er med å bestemmer, jeg ser ikke noe galt i dette.
    Ja, det er jo dop et godt eksempel på. Kommer i øyeblikket ikke på produkter innen elektronikk. Men bevares, de finnes sikkert.

Hvis dem hadde tjent alle pengene sine på deg så hadde dem nok ikke overlevd
    Som ihuga Denon entusiast har jeg lagt igjen noen kroner der gjennom årene.. :-)

Jeg skjønner at folk har forkjellig oppfattning av produktene og prisene til HFK, og det er helt OK, men å gå ut med harde skytts skjønner jeg ikke helt. Hvis man føler at produktene er for dyre så kjøp andre plasser, det er den beste måten å bli kvitt HFK på Det er helt ok å påpeke at man bør handle andre plasser som man mener har billigere å bedre produkter og ha meninger salgstrategi.
    Jeg har tro på den frie konkurranse og forbrukernes evne til å velge å kjøpe varen der de får mest igjen for pengene. Herunder teller i tillegg til varen for mange også informasjon, oppfølging, kontinuitet og trygghet. Dette betyr selvsagt at mange velger merkebutikker.

Idag er også Elkjøp og Ekspert i søkelyset for å ha lurt kundene til å handle dyrt! Er det OK?
    Nei - det er rett og slett fornøyelig. Rene tuppen og Lillemor

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roytarzan
    Denne tråden har vel overlevd seg sjøl ganske grundig nå, syns dere ikke?
    Vi kan vel like å mislike det som skjer uten å vri mer på det nå.

Tenkte å prøve en diplomatisk tilnærming til enden på visa:

1: Elkjøp får bare holde på med sitt, det gjør de uansett, og mange er tydeligvis tilfreds med det. De som ikke liker det, fortsetter å handle andre steder.

2: Jeg håper at ingen forhandlere "gir bort" produkter for selvkost, da det er useriøs måte å drive butikk på, og antyder ufine hensikter i bransjen.
    Legg merke til at jeg ikke påstår at noen gjør det.

Sånn?
    Jeg prøver å gjenta meg selv på denne siden.

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne tråden har vel overlevd seg sjøl ganske grundig nå, syns dere ikke?
    Vi kan vel like å mislike det som skjer uten å vri mer på det nå.

Tenkte å prøve en diplomatisk tilnærming til enden på visa:

1: Elkjøp får bare holde på med sitt, det gjør de uansett, og mange er tydeligvis tilfreds med det. De som ikke liker det, fortsetter å handle andre steder.

2: Jeg håper at ingen forhandlere "gir bort" produkter for selvkost, da det er useriøs måte å drive butikk på, og antyder ufine hensikter i bransjen.
    Legg merke til at jeg ikke påstår at noen gjør det.

Sånn?
    Innertier.
    Denne signerer jeg!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk, MindWaste. Er så lei av det her.
    Vi skaper ikke noe særlig godt samhold i miljøet nå.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Det er bare hva de har agentur på. Ikke hva de eier. (selvom de også står nevnt der)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg prøver å gjenta meg selv på denne siden.
    Hvorfor kan man ikke diskutere på et forum?

Intermediate Private Ryan sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    +1+1+1+1 .

værste er at konkuransjen er der, men i form av andre produsenter :P. Hadde onkyo 807 blitt solgt for 1000kr.. så hadde den vanlige "Private Ryan" i gata blitt happy, han skal tross alt ikke betale noe.. og HFK fått store problemer .

Ser egentlig ikke problemet selv :P. hehe. Hifiklubben har sine merker, Møller AS har sine merker.... Nå kan det ikke sies at Møller AS har noe god kundeservice... men læl . Lurer litt på hvor Ryan kjøper bil... må være et sted det er konkuranse på samme merke .
    Jeg er villig til å betale litt ekstra når jeg får litt ekstra, jeg handler mye mat på ultra, nesten alt av kjøtt og fisk. Jeg nevnte det tidligere i tråden uten at du ville se det.

Saken er det at Elkjøp har sannsynligvis 1500-2000,- i avanse på 3310, HFK hadde 5-6000,- i avanse før.

Det samme kan man si om Soundgarden når de dropper prisen på Pioneer LX72-82 med 5-6000 over natta, de tjener penger på det fremdeles, men mindre.

Når det gjelder bil, så har jeg absolutt ikke en volum-bil, jeg har Svenska Aeroplan Aktie Bolag/Spyker......

Sitat Opprinnelig postet av Chris.Conix
    inne her på forumet har man 2 typer mennesker tydeligvis.
    de som liker hfk.
    de som ikke liker hfk.
    men jeg får inntrykk av at noen ikke ser det hele store bildet her.
    ser det er noen som ser helst at hfk "forsvinner". Dumt noen sitter med det inntrykket. spør du meg gjør ikke det dere til noen bedre mennesker enn de som sitter i elkjøp konsernet og med vilje prøver å ødelegge for andre.
    den sterkestes rett.
    Ok dere liker ikke denon.
    Ok dere har hatt en dårlig opplevelse av hfk.
    de er faktisk mennesker som alle andre og mitt inntrykk er at folk her er hvertfall ærlig, entusiastiske over sine produkter(og det skal de jo være), og hyggelige og mottagelige når man kommer inn i butikken.
    kan ikke huske å ha registrert at det sitter en multimilliardær som styrer hfk og tjener stadig mer penger som f.eks rimihagen.
    elkjøp og ekspert sitter med en markedsandel på 80%. Vil dere virkelig at de skal ha 100%? Svar ærlig! vær objektiv!
    Hvis det skulle forekomme en slik monopolisering på alt av forskjellige ting vil det til slutt gå tapt mange arbeidsplasser her i norge også. og til slutt vil prisene gå rett til værs. ja konkurranse ER bra. men ikke når det går ut over noen bare fordi man kan og har råd til å kjøre noen i grøften eller straffe de litt for å kjøre kjøleskap/stereo kampanjen sin. klarer de ikke finne på noe mer original måte å ta igjen på en å direkte ødelegge for andre.?
    Så vidt jeg har fått hørt selges nå denon produkter hos hfk med tap.
    Noen her som ikke tror dette var planen til elkjøp hele tiden?
    Snakk om dårlig moral og etiske regler er rett ut av vinduet her.

vet garantert noen her kommer til å irettesette meg på det jeg skriver.
    sånn er det alltid.
    Saken er at HFK og enkelte andre bransje-detalj-butikker har tatt svært godt betalt, hadde redusert den summen med 10-15% så hadde ikke de andre aktørene kommet løpende.

Når det gjelder mindre avdelinger fra HFK i mindre byer så bør de være klare over at "hifi-asyl" krever én viss menneskemengde(asylanter) med litt særegen interesse, noe som kan gjøre volumet for lavt der.

Om Konkurranse tilsynet finner ut at enkelte aktører blir for sterke i markedet så kan de gå inn å dele opp eierskapet.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Konsekvent?

Roy:
    "2: Jeg håper at ingen forhandlere "gir bort" produkter for selvkost, da det er useriøs måte å drive butikk på, og antyder ufine hensikter i bransjen.
    Legg merke til at jeg ikke påstår at noen gjør det."

Men du synes kanskje det er greit at Ryanair gir bort flybilletter (kr 1 eller 2) - det er m.a.o. ikke useriøst?
    Tror du kr 1 fra Rygge til London er selvkost? Når vi vet at kostnaden ligger på ca 0,30 pr fløyet setekilometer......... sånn grovt regnet.....

Men når Elkjøp selger et Denon produkt 30-50% billigere enn HFK, da er det useriøst?
    Og HFK følger opp prisen til Elkjøp med å legge seg på samme nivå på de utvalgte produktene, men KUN disse......

Er det ikke litt "merkelig" at receiveren mellom 1910 og 3310, AVR 2310, ikke er nedsatt hos HFK, mens de to andre er det - fordi Elkjøp ikke har 2310 i sitt sortiment?

Hvem er egentlig useriøs?

Ingen - på godt og vondt. Det er du & jeg som ønsker dette. Vi ønsker at markedsøkonomien skal råde. For du vil vel ikke at Anniken Huitfeldt skal bestemme prisene på forbruksprodukter du&jeg kan kjøpe i butikkene (også kalt kommunisme).....

chris:
    nei, det finnes flere enn "HFK fans" og "HFK motstandere" her inne. Flertallet består av helt vanlige mennesker som ønsker å kjøpe sitt produkt til lavest mulig pris.
    At HFK har et annet servicenivå enn Elkjøp kan man sikkert diskutere opp&ned, men lytterommene er ihvertfall lysår bedre hos HFK, det VET jeg
    Om det betyr noe for en kjøper, så bør man bruke HFK.
    Om Elkjøp har bedre tilgjengelighet, ligger nærmere, har rimeligere frakt (for alt jeg vet), og dette er viktig for en kjøper, ja så velger man dette.

Side 22 av 38 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 32 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •