Denon selges nå hos Elkjøp - OK eller ikke? - Side 21

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 21 av 38 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 31 ... SisteSiste
Viser resultater 401 til 420 av 744
    Intermediate Private Ryan sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av zatz
    Har du noen eksempler på den uærligheten du snakker om? Jeg mener å huske at dem skrev noe om det du sier for mange år siden når dem ga ut avisene....men er det slik idag også?
    De fleste av Hi-Fi Klubbens produkter finner du bare hos oss. Vi handler nemlig direkte og eksklusivt med en rekke av verdens fineste hi-fi produsenter, og sparer på denne måten utlegg til unødvendige mellomledd og grossister.

"Direkte til deg" har vært en gammel kjepphest for oss, som vi har holdt trofast på helt siden vi ble grunnlagt for over 25 år siden. Prøv gjerne å sammenligne utvalg, kvalitet og priser i Hi-Fi Klubben med konkurrentene. Da vil du raskt oppdage at ”Direkte til deg” gir deg bedre ting for mindre penger!

Direkte til deg - Om Hi-Fi Klubben | Hi-Fi Klubben

Trenger jeg si mere..........

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var fin den linken der.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Private Ryan
    De fleste av Hi-Fi Klubbens produkter finner du bare hos oss. Vi handler nemlig direkte og eksklusivt med en rekke av verdens fineste hi-fi produsenter, og sparer på denne måten utlegg til unødvendige mellomledd og grossister.

"Direkte til deg" har vært en gammel kjepphest for oss, som vi har holdt trofast på helt siden vi ble grunnlagt for over 25 år siden. Prøv gjerne å sammenligne utvalg, kvalitet og priser i Hi-Fi Klubben med konkurrentene. Da vil du raskt oppdage at ”Direkte til deg” gir deg bedre ting for mindre penger!

Hifi klubben har nå fulgt elkjøp med ned i pris så jeg ser ikke problemet?
    Det som er poenget og som diskuteres såvidt jeg skjønner er om det er greit at elkjøp skummer fløten ved å presse pris og kun føre volumproduktene. Mens HFK (evt andre i samme situasjon) fører betraktelig større sortiment i butikk og lager og i tillegg bygger merkevare.

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så målet her er at HFK skal skru ned alle prisene sine til å leve på null margin, og med dette gå konkurs og forsvinne fra markedet? Latterlig å i det hele tatt diskutere dette...

Elkjøp er ekstremt store og Norge er lite. De kan egentlig gjøre akkurat hva de vil. Vil vi ha Elkjøp monopol/alene på markedet? NEI. Trenger HFK litt konkuranse på enkelte produkter? JA....

Trengs det i hele tatt å diskutere hvor mye en kjede tjener på sine produkter?

Synes heller denne tråden burde snues tilbake på temaet igjen...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Så målet her er at HFK skal skru ned alle prisene sine til å leve på null margin, og med dette gå konkurs og forsvinne fra markedet? Latterlig å i det hele tatt diskutere dette...

Elkjøp er ekstremt store og Norge er lite. De kan egentlig gjøre akkurat hva de vil. Vil vi ha Elkjøp monopol/alene på markedet? NEI. Trenger HFK litt konkuranse på enkelte produkter? JA....

Syns egentlig det er ganske relevant, elkjøp skummer fløten sammen med en gjeng andre nettbutikker. Er blitt helt vanlig å bruke demorommene til fysiske hifibutikker for så handle paralellimport på nettet.

Dette handler hvordan bransjen skal se ut om noen år.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bonkers
    Hifi klubben har nå fulgt elkjøp med ned i pris så jeg ser ikke problemet?
    Det som er poenget og som diskuteres såvidt jeg skjønner er om det er greit at elkjøp skummer fløten ved å presse pris og kun føre volumproduktene. Mens HFK (evt andre i samme situasjon) fører betraktelig større sortiment i butikk og lager og i tillegg bygger merkevare.

Hele saken er at HFK har utnyttet en monopolistisk situasjon, de har bygd opp kunde-tillit med lovnader som viser seg å ikke være sanne, vi har kanskje aldri fått et så godt eksempel som dette, hadde jeg skulle hatt 3310 og den kostet 10% mer til HFK så hadde det vært greit om HFK hadde hatt en rimelig ren sti, men det har de ikke..........

De spiller på tillit, men fortjener det ikke............
    Hvorfor har HFK stort sett bare hatt produkter som ingen andre har?
    IKKE FOR Å GI MEG OG DEG GOD PRIS IHVERTFALL.....

Jeg var svært nære å kjøpe bedre B&W ifjor, men valgte å se meg om etter alternativer, det vet vi alle nå at var klokt........
    SA Audio, Tannoy, Audiovector tom Pioneer sine bedre høyttalere mm fåes kjøpt til en hyggeligere pris!

Nå har jo Elkjøp alle Yamaha modellene og alle Onkyo modellene, så har de begynnt med Denon, så ingen kan si at de bare går etter volum-produktene!

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bonkers
    Syns egentlig det er ganske relevant, elkjøp skummer fløten sammen med en gjeng andre nettbutikker. Er blitt helt vanlig å bruke demorommene til fysiske hifibutikker for så handle paralellimport på nettet.

Dette handler hvordan bransjen skal se ut om noen år.

Elkjøp har alle Yamaha receiverne, alle Onkyo receiverne, så har de nettopp begynnt med Denon, kanskje ikke Denon vil selge direkte til dem pga avtale med HFK, hvem vet, men det virker som om de har avtaler på sine monopolistiske merker som gir de enerett i Skandinavia.

Lsound har ogs ene-import av SVS, men prisene der er ikke like vinglete¨!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hele saken er at HFK har utnyttet en monopolistisk situasjon, de har bygd opp kunde-tillit med lovnader som viser seg å ikke være sanne, vi har kanskje aldri fått et så godt eksempel som dette, hadde jeg skulle hatt 3310 og den kostet 10% mer til HFK så hadde det vært greit om HFK hadde hatt en rimelig ren sti, men det har de ikke..........

Jeg var svært nære å kjøpe bedre B&W ifjor, men valgte å se meg om etter alternativer, det vet vi alle nå at var klokt........
    SA Audio, Tannoy, Audiovector tom Pioneer sine bedre høyttalere mm fåes kjøpt til en hyggeligere pris!

Nå har jo Elkjøp alle Yamaha modellene og alle Onkyo modellene, så har de begynnt med Denon, så ingen kan si at de bare går etter volum-produktene!
    Kan det ha noe med at grunnleggeren av hi-fi klubben er en av grunnleggerne til 3 av de merkene de fører? :P

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

De har jo ikke utnyttet noe som helst, regnskapene viser helt normale avanser, mange av avdelingene tjener jo ikke penger i det hele tatt.

Hvis du tenker på noen av de dyrere produktene så har de tilgjengelig i nettbutikk men så og si ikke i fysiske butikker

Intermediate cyr sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    544
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke noe spesielt forhold til HFK, men det ser ut som en del her inne har det. Selv sitter jeg med et inntrykk av at de prøver å være litt eksotiske når de skal heve seg over Elkjøp. F.eks. reklama med at du ikke bør finne på å kjøpe hifi der du kjøper støvsuger syns jeg var håpløs.. Kanskje krigen starta her? Elkjøp har uansett mange gode hifimerker, så jeg handler gjerne der.

At prisene presses ned av konkurranse er helt naturlig, og jeg kan ikke fatte at entusiaster her inne griner over det.. Priskrig er ikke noe nytt, men om man har et sterkt forhold til HFK er det kanskje litt bittert.

Litt av det samme... Prisutviklingen på Pioneer receivere hos Soundgarden er også litt interessant. Nylig satte de ned prisen (tilbud) på SC-LX72 og 82 med henholdsvis 6000 og 5000 kr. Da er det noe som ikke stemmer, for prosentvis er det et seriøst prisavslag. Dette hadde aldri skjedd uten Netshop.no som også har Pioneer.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cyr
    Jeg har ikke noe spesielt forhold til HFK, men det ser ut som en del her inne har det. Selv sitter jeg med et inntrykk av at de prøver å være litt eksotiske når de skal heve seg over Elkjøp. F.eks. reklama med at du ikke bør finne på å kjøpe hifi der du kjøper støvsuger syns jeg var håpløs.. Kanskje krigen starta her? Elkjøp har uansett mange gode hifimerker, så jeg handler gjerne der.

At prisene presses ned av konkurranse er helt naturlig, og jeg kan ikke fatte at entusiaster her inne griner over det.. Priskrig er ikke noe nytt, men om man har et sterkt forhold til HFK er det kanskje litt bittert.

Litt av det samme... Prisutviklingen på Pioneer receivere hos Soundgarden er også litt interessant. Da Soundgarden nylig satte ned SC-LX72 og 82 med henholdsvis 6000 og 5000 kr er det noe som ikke stemmer. Dette hadde aldri skjedd uten Netshop.no som også har Pioneer.
    Ingen som griner over noe som helst, det er bare ikke alle som ønsker å kjøpe hifi på en eller annen megastore i all fremtid.

Er jo ganske opplagt at den lokale hifi butikken har et annet forretningskonsept enn elkjøp og kan følgelig ikke leve med samme priser. Det som hvertfall jeg er opptatt er å opplyse om konsekvensen ved å handle på f.eks elkjøp. Tydeligvis mange som ikke tenker på det da de bruker lokalbutikker som lytterom men handler paralellimport.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cyr

Litt av det samme... Prisutviklingen på Pioneer receivere hos Soundgarden er også litt interessant. Da Soundgarden nylig satte ned SC-LX72 og 82 med henholdsvis 6000 og 5000 kr er det noe som ikke stemmer. Dette hadde aldri skjedd uten Netshop.no som også har Pioneer.
    +1. Dette er positivt for forbrukerene. Handler selv både hos HFK og Elkjøp - og er fornøyd med det. Personlig så er jeg så gjerrig, at jeg ikke klarer noe annet enn å være prisbevist.

Kommer vi til å få ser mer Denon hos Elkjøp? Jeg håper på ett knalltilbud på BDP-2010

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som Elkjøp drar en stor fordel av er at HFK allerede har promotert og kjørt reklamekampanier for Denon som nå anses å være et godt merke. Dermed blir det veldig lett for Elkjøp å selge disse produktene, dem trenger nesten ikke å kjøre reklamekampanier, produktet selger seg selv.
    Det ser jeg klart.
    Dog er dette en realitet og en fakor som må legges inn i kalkylen.
    Det er normalt at man tar seg godt priset i oppbyggingsfasen av et produkt / merke, for så å senke prisen for å ivareta inntjeningen når volument øker og konkurransen tiltar.
    Det beste eksemplet på dette er databransjen som stadig fornyer seg, og følger denne priskurven.
    Denon er vel nå kommet dithen at det begynner å bli volumvare, slik at prisene må settes deretter.

Det skulle vært intressant å se hvilken kalkyle dem andre kjedene som feks Soundgarden kjører med? Men jeg mener dette ikke er så relevant så lenge produktene i seg selv er konkurransedyktig på kvalitet kontra pris. Hvis det viser seg at HFK har unormal høy avanse så tyder det mer på en meget god forettningskonsept hvor dem tydligvis har skaffet seg et fortinn i forhold til dem andre.
    Jeg har ikke noen problemer med at folk tjener gode penger.
    Har man en god forretningside og evne til å gjennomføre er det dem vel unt.
    Liker riktignok ikke at dem tjener alle pengene på meg :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg ser ikke så mye galt i teksten over, iallefall ikke så mye at jeg vil kalle HFK for griske, kvalmende og grovt misbrukenede. Vi kan selvfølgelig diskutere hvor mye forbrukerne sparer og hvor bedre ting dem får. Du må ikke glemme at Elkjøpt sine priser er pga priskrig, og så lenge HFK sine produkter ligger i toppen og tidvis vinner tester så ser jeg ikke helt det store problemet.

Teksten er relativ og kan tydes på forskjellig måter etter preferanser, hvis du sparer 100kr og produktet ligger i toppen i en test så er vel teksten sann. Men det betyr ikke at hvem som helst andre ikke kan eller klarer å selge produktene billigere, dette betyr bare at HFK må senke prisene enda mer i en "krig" og det er noe dem gjøre.

Jeg skal gå så langt med å være enig med deg at jeg synes ikke at HFK er så billige at det betyr noe for meg, vi snakker ikke akkurat om "Biltemapriser" her.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Du får ikke fet lyd der du kjøper kjøleskap" og "La blikkbokslyden bli igjen på supermarkedet", toppet med "Prøv gjerne å sammenligne utvalg, kvalitet og priser i Hi-Fi Klubben med konkurrentene".

Så supermarkedet svarer med å ta inn akkurat de samme produktene. Og setter ned prisen.

Priceless.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Telford
    Dog er dette en realitet og en fakor som må legges inn i kalkylen.
    Det er normalt at man tar seg godt priset i oppbyggingsfasen av et produkt / merke, for så å senke prisen for å ivareta inntjeningen når volument øker og konkurransen tiltar.
    Det beste eksemplet på dette er databransjen som stadig fornyer seg, og følger denne priskurven.
    Denon er vel nå kommet dithen at det begynner å bli volumvare, slik at prisene må settes deretter.
    Joda, men kalkylene er forskjellig fra HFK til Elkjøp.

Det er heller ikke så unormalt å gjøre det motsatte, man selger produktene billig i oppbyggingfasen for å senere å sette opp prisen. Ren salgstragi og markedet er med å bestemmer, jeg ser ikke noe galt i dette.

Sitat Opprinnelig postet av Telford
    Liker riktignok ikke at dem tjener alle pengene på meg :-)
    Hvis dem hadde tjent alle pengene sine på deg så hadde dem nok ikke overlevd

Jeg skjønner at folk har forkjellig oppfattning av produktene og prisene til HFK, og det er helt OK, men å gå ut med harde skytts skjønner jeg ikke helt. Hvis man føler at produktene er for dyre så kjøp andre plasser, det er den beste måten å bli kvitt HFK på Det er helt ok å påpeke at man bør handle andre plasser som man mener har billigere å bedre produkter og ha meninger salgstrategi.

Idag er også Elkjøp og Ekspert i søkelyset for å ha lurt kundene til å handle dyrt! Er det OK?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    "Du får ikke fet lyd der du kjøper kjøleskap" og "La blikkbokslyden bli igjen på supermarkedet", toppet med "Prøv gjerne å sammenligne utvalg, kvalitet og priser i Hi-Fi Klubben med konkurrentene".

Så supermarkedet svarer med å ta inn akkurat de samme produktene. Og setter ned prisen.

Priceless.
    +1

Haha... ja man snakker om å legge opp til priskrig

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hifi klubbens produkter distribueres av Audionor, som rettnok også eier de fleste butikkene i Norge gjennom datterselskapet HiFi Klubben AS, men nå er også mange av butikkene rene franchiser og dermed ikke eid av Audionor en gang. Så det er ingen ting som skiller "klubben" fra en helt vanlig produsent-distributør-forhandler kjede. Bortsett fra navnet "klubben" da. Men det er jo et rent markedsføringsgrep.

> 305263204 AUDIONORD INTERNATIONAL A/S (DK) 0,00%
    >> 928379442 HI FI KLUBBEN AS 100,00%
    >>> 991448721 HI FI KLUBBEN AS AVD HAMAR 100,00%
    >>> 976933621 HI FI KLUBBEN AS AVD LILLEHAMMER 100,00%
    >>> 989894269 HI-FI KLUBBEN AS AVD OSLO SKI 100,00%
    >>> 973086960 HIFI KLUBBEN AS AVD BERGEN 100,00%
    >>> 973086936 HIFI KLUBBEN AS AVD GRENSEN OSLO 100,00%
    >>> 990010927 HIFI KLUBBEN AS AVD ONLINE 100,00%
    >>> 973086979 HIFI KLUBBEN AS AVD STAVANGER 100,00%
    >>> 973086952 HIFI KLUBBEN AS AVD TRONDHEIM 100,00%
    >>> 973086928 HIFI KLUBBEN AS AVD SALG/ADMINISTRASJON 100,00%
    >>> 973086944 HIFI KLUBBEN AS AVD TROMSØ 100,00%
    >>> 976934776 HIFI KLUBBEN AS AVD ADMINISTRASJON FOR HIFI KLUBBEN

Hifi klubben i feks Porsgrunn og Tønsberg er rene franchiser og driver for egen regning med "klubbens" vareutvalg og logo.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW

+1+1+1+1 .

værste er at konkuransjen er der, men i form av andre produsenter :P. Hadde onkyo 807 blitt solgt for 1000kr.. så hadde den vanlige "Private Ryan" i gata blitt happy, han skal tross alt ikke betale noe.. og HFK fått store problemer .

Ser egentlig ikke problemet selv :P. hehe. Hifiklubben har sine merker, Møller AS har sine merker.... Nå kan det ikke sies at Møller AS har noe god kundeservice... men læl . Lurer litt på hvor Ryan kjøper bil... må være et sted det er konkuranse på samme merke .

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne tråden har vel overlevd seg sjøl ganske grundig nå, syns dere ikke?
    Vi kan vel like å mislike det som skjer uten å vri mer på det nå.

Tenkte å prøve en diplomatisk tilnærming til enden på visa:

1: Elkjøp får bare holde på med sitt, det gjør de uansett, og mange er tydeligvis tilfreds med det. De som ikke liker det, fortsetter å handle andre steder.

2: Jeg håper at ingen forhandlere "gir bort" produkter for selvkost, da det er useriøs måte å drive butikk på, og antyder ufine hensikter i bransjen.
    Legg merke til at jeg ikke påstår at noen gjør det.

Sånn?

Side 21 av 38 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 31 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •