Denon selges nå hos Elkjøp - OK eller ikke? - Side 20

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 20 av 38 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 30 ... SisteSiste
Viser resultater 381 til 400 av 744
    Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Private Ryan
    HFK har markedsført seg med at de er rimeligere pga de sitter på begge ledd etter produsent, de kommer kundene til gode sier de.

HFK var kanskje den første og uten tvil den mest vellykkede "rene" hifi butikk, de tilbydde noe som ingen andre hadde(noen få andre, Neby ++)

De har skaffet seg en enorm tillit til mange i bransjen og har nå utnyttet denne tilliten grovt.

Dette har ikke med janteloven å gjøre, dette er konstruktiv kritikk, hadde de senket prisene litt og sagt at de ikke kan konkurrere med elkjøp, men tilbyr en totalløsning som er mye bedre så hadde de jo beholdt respekten, mange er villig til å betale litt ekstra om de får det......
    +1

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du kalkylene? kvalifisert gjettning pleier ikke være så galt.
    Nei, og det er ingen ting som tyder på at det er noe kvalifisert gjetting her, det er bare gjetting! Tilsynelatene kan ting se ut som det er noe galt, men når man får satt seg inn i detalj så er dem ofte ikke det. Og du vet tydeligvis ingenting om forutsettingen til verken HFK eller Elkjøp.

Beviser, nei, men kan du bevise at jeg tar feil.........
    Nei, nå er det ikke jeg som kommer med påstandene, så bevisbyrden ligger hos deg! Jeg ser bare at Denon hevder seg i toppen i tester og sammligninger så for meg ser det tilsynelatene ut som Denon er riktig priset.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Les alt før du kommer med manglende innsikt i debatten.

Endringene i valutaen ble brukt som argument for prisforhøyelse ifjor, da burde den vært justert tilbake iår.........

Vi blir jo invadert av svensker og dansker som vil ha jobb, så da kan du sikkert gjette hvorfor........
    Baserer hvertfall ikke hele min argumentasjon på synsing og liten innsikt i hifibransjen

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denon er tydeligvis et godt likt merke siden så mange gidder å diskutere det, og bruke så mye tid og energi på det. Hadde det vært et "drittmerke" hadde vel ingen giddet? Så HFK må jo ha gjort noe riktig i deres markedsføring av Denon. Jeg har fulgt med hele veien her, men jeg skjønner egentlig ikke hvor folk vil. Man velger jo selv hva og hvor man handler. Mulig HFK er griske og alt det der, personlig synes jeg det er verre å tenke på hvor mye penger staten skal ha av alt vi kjøper. Hvor billigere er ikke biler i sverige enn i norge?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Private Ryan kommer til å fylle opp AVFORUMservern :P.

Morro å lese .. også så morro å terge agitt .

HFK og de andre rocks! . Sånn.. da er det bare å vente på et innlegg ifra gutten på nærmere 1 A4 side .

Sorry lygren/avforum.no, men fristelsen ble for stor .. kjør på med mer diskplass .

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fabian
    Denon er tydeligvis et godt likt merke siden så mange gidder å diskutere det, og bruke så mye tid og energi på det. Hadde det vært et "drittmerke" hadde vel ingen giddet? Så HFK må jo ha gjort noe riktig i deres markedsføring av Denon. Jeg har fulgt med hele veien her, men jeg skjønner egentlig ikke hvor folk vil. Man velger jo selv hva og hvor man handler. Mulig HFK er griske og alt det der, personlig synes jeg det er verre å tenke på hvor mye penger staten skal ha av alt vi kjøper. Hvor billigere er ikke biler i sverige enn i norge?

hehe.. sant.. kjøper du noe til 10000kr, så er det 25% som går til staten . Så skal seff butikken sitte igjen med litt da.. så mellomleddet.. så fraktselskapet+forsikring, så forsikringa så produsenten .

Goodie

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fabian
    Det er vel ikke Denon som merke vekker engasjement, er vel mer forskjellige måter å drive butikk og hvor vi eventuelt må handle i fremtiden.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå skrev jeg også at våre brødre er grådigere(korte hender og dype lommer)

Det ante meg at du snakket vrøvl, se under.......

Topp 10
    Ikke uventet, troner Sveits på toppen av listen over land med størst disponibel kjøpekraft per innbygger. Topp 10-listen er som følger:
    Sveits: 27.521 euro, eller 219.921 kroner
    Luxembourg: 27.395 euro, eller 219.013 kroner
    Norge: 24.993 euro, eller 199.755 kroner
    Irland 22.207 euro, eller 177.467 kroner
    Danmark: 21.521 euro, eller 172.029 kroner
    Island: 20.511 euro, eller 163.956 kroner
    Storbritannia: 19.863 euro, eller 158.775 kroner
    Østerrike: 18.960 euro, eller 151.563 kroner
    Frankrike: 18.873 euro, eller 150.867 kroner

Tyskland 18.055 euro, eller 144.314 kroner
    Svenskene måtte se seg slått, og kom akkurat ikke inn på topp ti - men havnet på en ellevte plass, med 17.217 euro, eller 137.623 kroner i snitt å rutte med per person.

Moldova havnet på jumboplass med 685 euro per innbygger, dvs 5.476 kroner. Snittet i de landene som ble undersøkt lå på 11.998 euro, eller 95.921 kroner.

Prisnivåindekser for grupper av varer og tjenester, utvalgte land 2008. EU27=100
    Danmark Norge Sverige Storbritannia Tyskland Island Frankrike Spania Malta Bulgaria Variasjonskoeffisient
    alle 37 land

Konsum i husholdninger og ideelle organisasjoner (totalindeks) 141 139 114 99 104 117 111 96 78 51 29
    Matvarer og alkoholfrie drikkevarer 147 154 117 104 106 120 104 94 89 67 23
    Alkoholholdige drikkevarer og tobakk 120 217 136 150 97 139 108 75 96 63 39
    Klær 110 125 119 83 107 117 95 99 110 84 13
    Skotøy 118 137 118 86 103 118 90 106 116 80 13
    Elektrisitet, fyringsoljer og annet brensel 169 129 112 90 120 60 95 91 62 59 30
    Møbler, tepper og annet gulvbelegg 101 108 96 108 95 109 103 105 117 61 19
    Husholdningsapparater 134 122 119 84 97 140 103 104 141 84 14
    Audiovisuelt utstyr 121 121 102 86 101 117 106 103 126 96 8
    Kjøp av egne transportmidler 174 153 93 91 101 107 99 98 123 85 17
    Transporttjenester 136 157 132 128 111 125 109 89 150 44 34
    Post- og teletjenester, teleutstyr 86 87 66 100 93 86 117 125 90 75 20
    Hotell- og restauranttjenester 151 168 126 103 100 135 116 94 84 40 33

Kilde: Eurostat.

Finanskrisen gir utslag
    Det ante meg at du snakket vrøvel-

Den hersketeknikken din ser jeg helst til at forum-administratorene gjør noe med- Det er en uting..

Beregningene er basert på lønnsstatistikk
    publisert i Taxing Wages og basert på kjøpekraftspariteter fra den europeiske kjøpekraftsundersøkelsen---

Året i undersøkelsen min kommer ikke frem som i din, men tallene dine er da i såfall like mye "vrøvl" som mine- Siden ingen gjelder 2009 når prisene gikk opp..

Beregning av relativ kjøpekraftsindeks mellom
    to land er ikke en enkel ting.

Jeg klarer ikke helt å ta argumentene dine om grådighet når det finnes så mange gode substitutter til deres varer på markedet.
    Jeg mener hvis Denon er så sykt overpriset her i Norge, hvorfor ser man ikke import av denne varen i større grad..

Det er ganske naivt å tro at HFK og elkjop tjener store penger på denon slik prisene er nå..

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    La oss forholde tråden relatert til temaet, ikke snakke nedsettende om sine motdebattanter, det har lite for seg - OK? Dette temaet vekker naturlig nok opp til sterke følelser hos noen, og det er GREIT - men det er IKKE greit å la disse komme til uttrykk i form av personangrep, men heller som vettuge argumenter rundt ens ståsted i saken!

Intermediate Private Ryan sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zatz
    Nei, og det er ingen ting som tyder på at det er noe kvalifisert gjetting her, det er bare gjetting! Tilsynelatene kan ting se ut som det er noe galt, men når man får satt seg inn i detalj så er dem ofte ikke det. Og du vet tydeligvis ingenting om forutsettingen til verken HFK eller Elkjøp.

Nei, nå er det ikke jeg som kommer med påstandene, så bevisbyrden ligger hos deg! Jeg ser bare at Denon hevder seg i toppen i tester og sammligninger så for meg ser det tilsynelatene ut som Denon er riktig priset.
    Jeg kommer med informasjon som du ikke finner å være sanne, jeg har kvitteringen, men ikke scanner.
    Du hevder jeg snakker usant, da får du motbevise mine påstander.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å forholde meg til temaet-

Jeg syntes det er helt i orden at Elkjøp selger denon, så lenge de holder prisene på ett normalt nivå.

Prisene som var, var konkurransedyktige i mine øyne-

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dreamphaze

Jeg syntes det er helt i orden at Elkjøp selger denon, så lenge de holder prisene på ett normalt nivå.

+1!!!!

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Om markedsmekanisme og konkurranse

Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Dette temaet vekker naturlig nok opp til sterke følelser hos noen, og det er GREIT -
    Jeg har ikke fulgt debatten den siste uken siden jeg har slikket sol på Costa Meloneras på Gran Canaria (ja, stedet kan anbefales...)

Jeg skjønner egentlig ikke hva som bringer så sterke følelser om Elkjøp nå selger en vare som tidligere kun var tilgjengelig hos eneimportør (også kalt monopolist)....

Pr i dag (31/1) har Elkjøp følgende Denon varer:
    • PMA510-AE forforsterker - kr 1095,- (HFK 1098,-)
    • AVR 1610 receiver - kr 1995,- (HFK 1998,-)
    • AVR 1910 receiver - kr 2795,- (HFK 2798,-)
    • AVR 3310 receiver - kr 8395,- (HFK 8398,-)

Prisene er altså nå så og si identiske (les: HFK har senket prisene). Dette er en naturlig mekanisme når det inntreffer konkurranse; noe jeg tar for gitt at folk også her på AVforum vil applaudere.

De som ikke gjør det, vil jeg tro også er i mot annen form for priskonkurranse.
    Et nærliggende eksempel er flypriser. De som ikke liker at Elkjøp er med på å presse prisene nedover på utvalgte Denon produkter, de liker da sikkert ikke at Norwegian har sørget for at prisene på flyreiser på konkurranseutsatte strekninger har gått vesentlig ned de siste årene (alle priser, inkl. spesifike kundeavtaler og publiserte priser).

(For de som virkelig er interessert i den bransjen: følg med når KLM legger ut en kampanje. Lufthansa "scanner" alle disse kampanjene og legger ut tilsvarende straks KLM har lansert sin - og vice verca.)

Honnør til HFK som følger opp med konkurransedyktige priser når andre tilbydere lanserer like produkter.

Hva så med historien; hvorfor har ikke HFK senket prisene tidligere?

Spør deg selv: du skal ha garasjesalg og du er den eneste som tilbyr varene i garasjen. Ville du senket prisene om kundene allikevel kjøpte dem til den prisen du hadde kalkulert inn?

Hvis så naboen begynner med sitt salg noen dager senere, og han har noen produkter som er identiske med dine usolgte, men 30-40% billigere; hva gjør du da?

Nettopp......

"Du kjøper vel ikke HiFi der du kjøper kjøleskap"
    "Jo, faktisk gjør jeg det når produktene er identiske og prisene er lavere"

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bonkers
    Baserer hvertfall ikke hele min argumentasjon på synsing og liten innsikt i hifibransjen
    Jeg har jo fortalt at innkjøpsprisen er så god at elkjøp fremdeles tjener penger på det de selger.

Jeg har en kvitering hjemme på noe jeg kjøpte, samt at jeg fikk se innkjøpskostnaden til aktør i elektro/lydbransjen der kom det frem tydelig at avansen/påslaget på hifiutstyr er brukbar, ikke på tv'er der er marginene mye dårligere, sannsynligvis pga elkjøp, expert mm har hatt de produktene like lenge om ikke lenger én hifi-asylene.

Sitat Opprinnelig postet av dreamphaze

Synes du de skal skru opp prisene igjen? de tjener garantert penger på denon enda.........
    Prisene var jo alt for høye, HFK har jo skapt en oppfattelse av at det de selger er svært bra og det gjør kundene mindre kritisk på de prisene de tar.

Yamaha ett eller annet 3900 receiver som koster en god del mindre én 4308 ca 5000-6000 mindre har jo vunnet alle tester mot den receiveren.
    Hvilke tester har Denon gjort det så bra i når man sammenligner pris?
    Det må være individuelle tester.

Jeg antar at alle som krangler mot meg om denne, som synes prisene på Denon har blitt for lave har en nær tilknyttning til HFK, og er forbannet på elgiganten................

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du hevder jeg snakker usant, da får du motbevise mine påstander.
    Nei, for det første så er det ikke jeg som hevder at HFK er griske og lurer folk, jeg hevder ingen ting. Og for det andre så hevder jeg ikke at du snakker usant, bare at du har ingenting som underbygger dine teorier. For det tredje når du bruker grove skyttes om at HFK grovt misbruker, dem er kvalmende, griske og lurer folk så er det ikke annet enn rimelig at du kommer med noen beviser for dine uttalelser.

Hvorfor skal jeg legge tid og energi på å motbevise deg? Riktig nok kan det være at HFK har litt høy pris eller en høy avanse, men etter min oppfattning ikke mer enn at dem driver en butikk på en god og forsvarlig måte. Markedet forandrer seg over tid og konkurransen blir større, og det er godt mulig HFK med tiden må legge om kursen litt hvis marginalene blir mindre. At Elkjøp kom på banen er ikke annet en positivt for oss forbrukere :-D.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes det er flott med konkurranse. Det at nettbutikker selger billige produkter som en aktør nærmest hadde enerett på, kommer oss tilgode. Er det noe å bli sur for?

Dette vil til syvende og sist gagne produsentene, da mange flere får råd til å kjøpe varer som før var for dyre, og dermed bli hekta på hi-fi:-D

Angående kjøpekraft, så er det ikke rart Sveits topper, med Liechenstein hakk ihjel. Dette er jo paradiser for mafia og kriminell virksomhet som vil skjule formuene og transaksjonene sine. Sveits fikk jo også en flying start etter andre verdenskrig, da de kunne beholde mye nazi-gull som tyskerne hadde plassert der. (Blant annet gull og verdier som ble beslaglagt fra millioner av jøder)

Har ellers en mistanke om at listen over kjøpekraft ikke er helt "up to date". Tror ikke islendingene har så mye å rutte med for tiden

Men som sagt, parallellimport er bra.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Jeg har ikke fulgt debatten den siste uken siden jeg har slikket sol på Costa Meloneras på Gran Canaria (ja, stedet kan anbefales...)

Jeg skjønner egentlig ikke hva som bringer så sterke følelser om Elkjøp nå selger en vare som tidligere kun var tilgjengelig hos eneimportør (også kalt monopolist)....

Pr i dag (31/1) har Elkjøp følgende Denon varer:
    • PMA510-AE forforsterker - kr 1095,- (HFK 1098,-)
    • AVR 1610 receiver - kr 1995,- (HFK 1998,-)
    • AVR 1910 receiver - kr 2795,- (HFK 2798,-)
    • AVR 3310 receiver - kr 8395,- (HFK 8398,-)

Prisene er altså nå så og si identiske (les: HFK har senket prisene). Dette er en naturlig mekanisme når det inntreffer konkurranse; noe jeg tar for gitt at folk også her på AVforum vil applaudere.

De som ikke gjør det, vil jeg tro også er i mot annen form for priskonkurranse.
    Et nærliggende eksempel er flypriser. De som ikke liker at Elkjøp er med på å presse prisene nedover på utvalgte Denon produkter, de liker da sikkert ikke at Norwegian har sørget for at prisene på flyreiser på konkurranseutsatte strekninger har gått vesentlig ned de siste årene (alle priser, inkl. spesifike kundeavtaler og publiserte priser).

(For de som virkelig er interessert i den bransjen: følg med når KLM legger ut en kampanje. Lufthansa "scanner" alle disse kampanjene og legger ut tilsvarende straks KLM har lansert sin - og vice verca.)

Honnør til HFK som følger opp med konkurransedyktige priser når andre tilbydere lanserer like produkter.

Hva så med historien; hvorfor har ikke HFK senket prisene tidligere?

Spør deg selv: du skal ha garasjesalg og du er den eneste som tilbyr varene i garasjen. Ville du senket prisene om kundene allikevel kjøpte dem til den prisen du hadde kalkulert inn?

Hvis så naboen begynner med sitt salg noen dager senere, og han har noen produkter som er identiske med dine usolgte, men 30-40% billigere; hva gjør du da?

Nettopp......

"Du kjøper vel ikke HiFi der du kjøper kjøleskap"
    "Jo, faktisk gjør jeg det når produktene er identiske og prisene er lavere"
    Enig, men HFK har jo gått ut og sagt i alle år at de importerer varer selv for Skandinavia, får store kvantum/volums-rabatter for å gi oss forbrukerne lavere priser.....
    Nå har en aktør kommet på banene og solgte denon vesentlig lavere én HFK, HFK var faktist 41-50% dyrere, da betyr jo det at alt HFK har sagt om rimeligere priser til oss er usant, og at det kun har gitt mer kling i kassa.
    Det er den uærligheten jeg reagerer på så tar jeg imot elkjøp med åpne hender, de ville ikke tatt inn denon om de så at marginene i forhold til HFK var store.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tullete å basere hele argumentasjonen på _Ett_ produkt du har sett innkjøpsprisen på (dette er heller ikke hele kostnaden ved et produkt).

Poenget her er om hifiklubben tjener for mye penger i regnskapene sine (hvilket sier noe om hele prisstrukturen ikke bare på enkeltprodukter), det syns ikke jeg de gjør, ser du på mange av de mindre avdelingene tjener de ikke penger i det hele tatt.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig, men HFK har jo gått ut og sagt i alle år at de importerer varer selv for Skandinavia, får store kvantum/volums-rabatter for å gi oss forbrukerne lavere priser.....
    Nå har en aktør kommet på banene og solgte denon vesentlig lavere én HFK, HFK var faktist 41-50% dyrere, da betyr jo det at alt HFK har sagt om rimeligere priser til oss er usant, og at det kun har gitt mer kling i kassa.
    Det er den uærligheten jeg reagerer på så tar jeg imot elkjøp med åpne hender, de ville ikke tatt inn denon om de så at marginene i forhold til HFK var store.

Har du noen eksempler på den uærligheten du snakker om? Jeg mener å huske at dem skrev noe om det du sier for mange år siden når dem ga ut avisene....men er det slik idag også?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har jo fortalt at innkjøpsprisen er så god at elkjøp fremdeles tjener penger på det de selger.

Jeg har en kvitering hjemme på noe jeg kjøpte, samt at jeg fikk se innkjøpskostnaden til aktør i elektro/lydbransjen der kom det frem tydelig at avansen/påslaget på hifiutstyr er brukbar, ikke på tv'er der er marginene mye dårligere, sannsynligvis pga elkjøp, expert mm har hatt de produktene like lenge om ikke lenger én hifi-asylene.

Synes du de skal skru opp prisene igjen? de tjener garantert penger på denon enda.........
    Prisene var jo alt for høye, HFK har jo skapt en oppfattelse av at det de selger er svært bra og det gjør kundene mindre kritisk på de prisene de tar.

Yamaha ett eller annet 3900 receiver som koster en god del mindre én 4308 ca 5000-6000 mindre har jo vunnet alle tester mot den receiveren.
    Hvilke tester har Denon gjort det så bra i når man sammenligner pris?
    Det må være individuelle tester.

Jeg antar at alle som krangler mot meg om denne, som synes prisene på Denon har blitt for lave har en nær tilknyttning til HFK, og er forbannet på elgiganten................

Hehe, du blir bare mer og mer usaklig jo mer du skriver. Men det er jo greit-

Prisene på Denon var bra syntes jeg, selvfølgelig ikke noe galt med en priskrig og en maktkrig- Det tjener jo jeg på som forbruker.
    Og jeg kan ikke forstå at du kan påstå at de tjener penger på produktene de selger enda noen av de nesten er nede i halvpris.

Den kvitteringen du har sier jo ingenting om kost prisene til Elkjøp eller HFK, det sier kun noe om kostprisene til den aktøren du handlet ifra.

Den testen du referer til, har du en link? Eneste testen jeg kan huske av Denon Avr-4308 var i hjemmekino, der fikk den 6/6, altså full pott. Men ikke sett en test der den har blitt sammenlignet med den yamahaen- Jeg sier ikke at det er umulig, men ville likt og lest den testen selv..

Du må prøve å forstå at du kun kommer med utsagn, da hjelper det ikke å komme med uttalelser som: Alle som er uenige for meg er HFK ansatte-

Like teit som om jeg skulle sagt at du jobber for Elkjøp, hold deg til temaet og ikke dra bransje-relatering inn i bilde som argumenter.

Side 20 av 38 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 30 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •