Denon selges nå hos Elkjøp - OK eller ikke? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 38 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 22 32 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 744
    Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Parallell-import er tull med tanke på garantier da, noen som vet hva slags garanti det er på produktene om noe blir ødelagt?
    Nei, det er det ikke (parallellimport-tull).

Ja, garanti har vi. Alle har vel det.

Men vi er jo så heldige å bo i Norge så vi slipper å tenke på garantien.

Tøysekopp.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Revox: Jeg jobber litt på Elkjøp og er fult klar over det. Det var for å opplyse om at det ikke er snakk om refrakt fra en mindre leverandør, noe som er vanlig blant AV-produkter.

Det er uansett som flere har skjønt samme om det er gråimport eller ikke (uten å kunne bekrefte noe her enda), når det er en stor aktør som Elkjøp man forholder seg til.
    Problemet med å handle gråimport fra mindre nettbutikker er at de plutselig går under og da sitter man der med skjegget i postkassa, ref: ITbutikken.no/dk og pcutstyr.no mener å huske de het det og de var ganske store.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra at klubben for litt konkuranse å nå blir det spennende å se om klubben "holder" på merket hvis Elkjøp selger mye av Denon. Klubben har jo tidligere kvittet seg med merker når de får stor konkuranse i fortiden hvis husken er rett.

Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt
    Bra at klubben for litt konkuranse å nå blir det spennende å se om klubben "holder" på merket hvis Elkjøp selger mye av Denon. Klubben har jo tidligere kvittet seg med merker når de får stor konkuranse i fortiden hvis husken er rett.
    Hvilke merker har det vært?

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er jevnlig innom Hi-fi klubben butikker, syns at det i de siste åra har vært mindre kunder i butikkene, andre som har samme inntrykk?

Intermediate thunderstorm77 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    677
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Elkjøp er tullinger og det er ikke annet å si, når så store kjeder kjører gråimport har tillitten til de falt vekk for min del. Dette er rett og slett barnslig fra deres side, når man får en receiver til HFK på klubben til 4k så er ikke det dyrt men så gniere som folk er så skal man presse priser. Da gjør klubben det også og det er koselig for alle parter at Klubben trakk det lengste strådet.

Kan ikke helt se hvordan dette kan ha noen betydning for deg så lenge du ikke jobber på HFK. Synes prisene på HFK er generelt altfor høye, og vi trenger mer konkurranse på slike produkter i Norge. Mener du det er best at det er kun EN selger av hvert produkt? Jeg vil heller si at DET er "tullete".

Jeg kjøper så godt som alt mitt utstyr fra USA. Er helt klar over at det er vanskeligere å reklamere, men de få gangene det er aktuelt, betaler jeg for dette selv. I tillegg betaler man ofte bare for arbeidet, ikke deler.

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elkjøp har full service på Denon, da dette går gjennom infocare. Om det er parallellimport veit jeg ikke, men hva blir uansett forskjellen når Elkjøp dekker all service? Ikke at jeg forsvarer parallellimport. Tvert i mot...

Om de greier å skaffe seg flere og større modeller fra Denon er nok ikke umulig...

men som nevnt tidligere, dette er KUN for å irritere HFK og skape en slags priskrig, noe som også er en fordel for kundene...

så jeg skjønner frustrasjonen til mr. Waters..

Denon har jo vært innom Elkjøp før. Husker de solgte 2807 og et par andre modeller tidligere...

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thunderstorm77
    Synes prisene på HFK er generelt altfor høye, og vi trenger mer konkurranse på slike produkter i Norge.
    Synes prisene til HFK står seg veldig godt sammenlignet med utlandet, kom gjerne med noen eksempler!

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes heller ikke prisene til HFK er noe spesielt høye, men hadde jo vært greit at de var litt lavere ogsåå...

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Synes heller ikke prisene til HFK er noe spesielt høye, men hadde jo vært greit at de var litt lavere ogsåå...
    Det er vel sjeldent feil

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av r0ver2
    Synes prisene til HFK står seg veldig godt sammenlignet med utlandet, kom gjerne med noen eksempler!
    Tja Denon d7000 til 10k, mens man kan få de ferdig importert med fortollingskostnader og mva til ca 5k.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GWH
    Tja Denon d7000 til 10k, mens man kan få de ferdig importert med fortollingskostnader og mva til ca 5k.
    Ser Amazon har super tilbud til $700, men ellers ligger prisene i usa på $999 såvidt jeg kan se, og listepris i UK er £900.

Litt urettferdig å sammenligne tilbudspris mot vanlig pris? Vis meg gjerne noen linker som viser at rundt $700 er den normale prisen i utlandet.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke merker har det vært?

For mange år siden tror jeg de kvittet seg med Monster Cable etter at andre begynte å selge de billigere å sist var vistnok Paradim høytalere etter at Expert begynte å selge de ialle fall i Trondheim iflg noen som hadde skjekket-har ikke sjekket dette selv! Men Klubben selger kun "egne" merker utenom Flatskjermer hvor de er meget konkeranse dyktige!

Når en ser på resultat fra fra noen hifiklubb avdelinger så ser at de antagelig ha gode marginer på det de selger. Over 10% resultat i grad siste 4 år i snitt er utrolig bra i HIFI bransjen. Kan nevne at Elkjøp har 2.4% i RG iflg regnskap.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fordfiesta
    Er jevnlig innom Hi-fi klubben butikker, syns at det i de siste åra har vært mindre kunder i butikkene, andre som har samme inntrykk?
    Synes??? Du burde vite. Du tar feil.

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle gjerne handlet på Hifi-klubben jeg.. Men jeg synes rett og slett ikke servicen i min lokale butikk(Bergen) er god nok..

Sånn ellers; konkurranse er ALLTID sunt for forbrukeren..

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt
    For mange år siden tror jeg de kvittet seg med Monster Cable etter at andre begynte å selge de billigere å sist var vistnok Paradim høytalere etter at Expert begynte å selge de ialle fall i Trondheim iflg noen som hadde skjekket-har ikke sjekket dette selv! Men Klubben selger kun "egne" merker utenom Flatskjermer hvor de er meget konkeranse dyktige!
    Makan til "for mange år siden", "tror jeg", "vistnok", "ifg noen".

Da sier vi det sånn

Edit: Jeg aner forøvrig ikke hva som er tilfellet, bare slår meg gang på gang hvordan folk uttaler seg (om alle temaer) uten at de vet opp og ned på spikern

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Priser på HFK

Mitt inntrykk er at det varierer veldig med prisene fra produkter. Syntes ofte skandinaviske produkter er billigere her enn andre steder og motsatt. Det er inntrykket når man leser tester o.l. i utlandet. Dali har jeg bl.a. sett dyrere i utlandet i tester og fysisk i butikk i Tyskland, enn på HFK. Cambridge audio derimot er i noen tilfeller mye dyrere her. Ifølge What-hifi koster 840A V2 750 pund og på nettet kan man få de til 599 pund (de to første prisene jeg fant, legger ved link, den 599 prisen er nok et tilbud, men tror det skal være lett å finne andre eksempler). På HFK koster den 11500. Det er pris på På samme nettside koster 740A 399 pund og 6798 på HFK. På billigere produkter er det mindre foskjell, som på DacMagic. Pundet er i dag: GBP=9,272.

linkene:
    Cambridge Audio Azur 840A V2.0 Hi-fi amplifier review - from the experts at whathifi.com
    Amplifiers | Receivers | Hifi Separates | Richer Sounds

Beklager hvis dette ikke passet inn i "Denon" diskusjonen. Det var bare ett innlegg mot prisene på HFK.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Denonpriser

...forævrig lanseres visst Denon DCD-2010AE og DCD2010AE i england til 1700 pund, og HFK selger vel disse for ca 15000NOK om jeg jusker riktig, så så hakke gæli er vel ikke alltid HFK?

Denon DCD-2010AE and PMA-2010AE - hi-fi news - whathifi.com

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser Amazon har super tilbud til $700, men ellers ligger prisene i usa på $999 såvidt jeg kan se, og listepris i UK er £900.

Litt urettferdig å sammenligne tilbudspris mot vanlig pris? Vis meg gjerne noen linker som viser at rundt $700 er den normale prisen i utlandet.
    Deri ligger noe av problemet. Sjelden klubben avviker fra veiledende priser, da de har monopol...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med Roger jeg. Uansett om elkjøp skulle være 1000,- kr billigere, kan jeg ikke forestille meg at jeg handler der fremfor HFK. Litt er faktisk service og trygghet som forbruker verdt. De som handler brunevarer på elkjøp kan faktisk bare ha det så godt, når de opplever problemer med produkter og større problemer med butikken, som ikke har tenkt til å hjelpe sånn helt uten videre. Vi er mange som har advart mot slike butikker mange ganger.

Side 2 av 38 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 22 32 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •