Denon selges nå hos Elkjøp - OK eller ikke? - Side 19

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 19 av 38 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 29 ... SisteSiste
Viser resultater 361 til 380 av 744
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Private Ryan
    Så forandringene mellom Norge, Sverige og Danmark endret seg med 20% i dissfavør Norge?

I det siste året har Oslo børs doblet verdien, dvs at krisen er over i Norge for de aller fleste.
    Krisen rammet Norge mindre én alle andre land, så det burde kanskje vært motsatt, at det ble dyrere i andre land, men der stod prisene i ro.........

Men ifjor var argumentet at den norske kronen var svekket, i dag er den sterkere én den var før i forhold til Euro, Yen, Pund, dollar etc......så alle argument for en prisøkning ifjor faller på sin egen urimelighet.

Da burde prisene vært justert mtp dine argumenter???

Jeg har ikke lest priskalkylene til HFK, men de selger stort sett produkter de er enerådende på, med en gang andre får tillgang på merket raser prisene kraftig, hvorpå stort sett HFK dumper merket.........
    De har vel hatt denon i minst 20år nå, jeg kjøpte min PMA 1060 i 92 husker jeg, men vi får se om de erstatter denon med noe annet.......kan bli vanskelig idag iom at det er lettere å sammenligne i forhold til før.......vi har 66-7 merker som er svært godt kjent i markedet for hifi-asylanter......
    Nå var ikke poenget med mitt innlegg å beskrive hvorfor det er prisforskjeller, heller det at å basere sine uttalelser på valuta ganske meningsløs..

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan kalle den for "elkjøp redder Denon-kjøpere fra griske HFK"
    Det er greit å kalle HFK for griske men hva med alle de andre på dette markedet? Tror den biffen er ganske lik i alle bransjer. Man må selge til slike priser for å dekke lønninger, driftskostnader og alt det der. Nå som disse produktene er priset så mye ned tjener ingen penger på dem, rent tap fra ende til annen. Hva er vits? Selge store kvanta med tap og hvor henter man inn resten til å dekke opp dette? Lagerne går nok tomt snart så da blir vel pipa en annen.

Intermediate Private Ryan sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dreamphaze
    Nå var ikke poenget med mitt innlegg å beskrive hvorfor det er prisforskjeller, heller det at å basere sine uttalelser på valuta ganske meningsløs..

Ifjor var det valuta-endringer med svak krone som var årsaken til kraftig prisoppgang på HFK. HFK økte prisene på B&W med ca 30%, nå når den norske krone er back in business må jo kundene forvente at prisene blir det samme som før svekkelsen!!! Eller er det motvind på fraktskutene som er årsakene denne gangen?

Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Det er greit å kalle HFK for griske men hva med alle de andre på dette markedet? Tror den biffen er ganske lik i alle bransjer. Man må selge til slike priser for å dekke lønninger, driftskostnader og alt det der. Nå som disse produktene er priset så mye ned tjener ingen penger på dem, rent tap fra ende til annen. Hva er vits? Selge store kvanta med tap og hvor henter man inn resten til å dekke opp dette? Lagerne går nok tomt snart så da blir vel pipa en annen.
    De taper ikke penger, de tjener mindre og kunden betaler mindre.........

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du sier at du selv ikke har lest noen rapporter på deres kalkyler, likevel roper du ut at de er griske..
    Når noen kan selge samme produkt til 40-50% lavere pris trenger man ikke å være Einstein for å skjønne at noen har tatt seg godt betalt.....

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan kalle den for "elkjøp redder Denon-kjøpere fra griske HFK"

Kan du ikke starte en hifi butikk da? se hvordan det gikk med Soundplanet. Det er ikke lett! Det du da mener.. la gigantene ha varene.. men om Elkjøp, som er den "sterkeste/største" blir alene.. gjett om prisene går opp opp opp!!

HFK, Soundplanet, soundgarden and so on, satser på entusiasmen, Elkjøp er noe helt anna. JEg syns det er ok at de selger Onkyo etc, siden dem da benytter Mono AS (tror jeg.. med mindre de parallellimporterer dette også). Elkjøp er ikke noe importør. Om Hifiklubben hadde vært importøren av Denon.. da tror jeg dems pris ut til Elkjøp hadde vært minst 8500kr, og der har du da startprisen på produktet før Elkjøp i det hele tatt tjener noe. Om på dette skal frakt, forsikringer, leie og personell belønnes!

Det elkjøp skulle gjort, var å finni et EGET merke å importere, som de mente kunne konkurere mot Denon, og kjørt prisene like hardt, så HFK hadde måtte revurdert prisingen til Denon, og gått til dem for å fått ned prisene! el.l.

Jeg ser fortsatt ikke problemet med "monopol", når det viser seg at andre merker er minst like gode. Onkyo "tar" Denon, HArman KArdon "tar" NAD. Yamaha er noe midt imellom, og ofte litt over når prisene øker godt over 10k. Fortsatt selger denon godt, og da er det bare en ting som står igjen, det er servicen samt fremstillinga av produktet, og der er faktisk HFK veldig gode, syns jeg. Hjemlån har også blitt mye mer mulig nå (var tragisk en periode ifra den kanten, enig i det). Hifiklubben selger ikke : Onkyo, Harman KArdon, yamaha for å være litt annerledes. Denon er et merke de fikk tak i tidlig på 90 tallet, uten å vite om utfallet! Denon velger selv hvor de vil selges, og er vel et av 2 usikkre merker for HFK, sammen med B&W! Men av en eller anna grunn vil de være mer seriøse, og ikke stå utstilt ved en brørister.

HFK redder oss ifra griske mellomledd mener nå jeg. De har en mye mindre kundegruppe enn hva f.eks Expert og Elkjøp har!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når noen kan selge samme produkt til 40-50% lavere pris trenger man ikke å være Einstein for å skjønne at noen har tatt seg godt betalt.....
    Du har sagt det mange ganger nå- MEN som jeg poengterer en gang til, du vet ikke om de selger det med tap nå eller ikke...

.--

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ifjor var det valuta-endringer med svak krone som var årsaken til kraftig prisoppgang på HFK. HFK økte prisene på B&W med ca 30%, nå når den norske krone er back in business må jo kundene forvente at prisene blir det samme som før svekkelsen!!! Eller er det motvind på fraktskutene som er årsakene denne gangen?

Tror du ikke B&W selv har noe de skulle sagt når det gjelder pris? B&W styrer prisene ganske strengt, de styrer også veldig hvor man får handlet det.

Prøv å finne B&W i en webshop..

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    HFK redder oss ifra griske mellomledd mener nå jeg. De har en mye mindre kundegruppe enn hva f.eks Expert og Elkjøp har!
    Ved å ta seg extra godt betalt av oss? slik at de sitter med 2 never i bingen.
    Det er jo det rema 1000 vil, produsere-foredle-selge------

Du har sagt det mange ganger nå- MEN som jeg poengterer en gang til, du vet ikke om de selger det med tap nå eller ikke...

.--
    Jeg har sett innprisene til en mindre aktør med 1 extra ledd, det gjør meg svært sikker på at HFK tjener penger på det.

Elkjøp hadde ikke brydd seg om det hvis de ikke kunne tjene penger på det......

Tror du ikke B&W selv har noe de skulle sagt når det gjelder pris? B&W styrer prisene ganske strengt, de styrer også veldig hvor man får handlet det.

Prøv å finne B&W i en webshop..
    Hvorfor er B&W plutselig blitt dyrere i kun Norge og ikke Danmark og Sverige?
    Det henger ikke på greip det du sier.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    604
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1 SEK = 0,80 NOK, så 84.000,-*0,8 = 67.200,- dvs 12.800 i differanse.......

I Danmark 60.000 DK, så *1,1 så får du 66.000,- eller 14.000 i differanse

Greit? Mange andre B&W høyttalere koster 20% mer i Norge kontra Danmark, slik var det ikke for 1,5 år siden, så lønnsforskjellene mellom landene spiller ingen rolle, dessuten er lønningene en svært liten del av kostnadene!
    Å komme med valutasammenlikninger eller -justeringer blir latterlig, det har ingenting med temaet å gjøre. Men jeg var ikke klar over at de var så mye billigere i Danmark.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ved å ta seg extra godt betalt av oss? slik at de sitter med 2 never i bingen.
    Det er jo det rema 1000 vil, produsere-foredle-selge------

Jeg har sett innprisene til en mindre aktør med 1 extra ledd, det gjør meg svært sikker på at HFK tjener penger på det.

Elkjøp hadde ikke brydd seg om det hvis de ikke kunne tjene penger på det......

Hvorfor er B&W plutselig blitt dyrere i kun Norge og ikke Danmark og Sverige?
    Det henger ikke på greip det du sier.
    Det du sier er latterlig, tenk litt på det du skriver. DU tar faktisk å baserer uttalelsene dine på innprisene til en mindre aktør.
    Tenk litt over det, kom med noen beviser iallefall-

Ja, hvorfor koster B&W mer i Norge enn Danmark og Sverige når det er samme kjede? Hvorfor priser de seg ut her i norge, i følge deg selv- Men ikke i andre land?

Det er jo tydeligvis ikke en upris når B&W tillater prisene i Norge, det var poenget mitt. Men du ignorerer tydeligvis det.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    176
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

haha

siden elkjøp har begynt å selge denon, så er no slagordet til HFK (du får ikke god lyd der du kjøper kjøleskap) sant da

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette her blir blir som NM i gjetting hvis det fins, dette bør du som økonom vite, håper du har noe mer håndfast og gå ut i fra når du er på jobb.

Debatten kommer ikke videre og den begynner vel å bli veldig OT, den bør legges død.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Monopol som begrep kan vel egentlig ikke benyttes før en aktør har mer enn 80% av et marked. Det er mulig at det er tilfelle for HFK innen Hi-Fi, men jeg tviler vel litt... Samtidig har de nok et rimelig godt grep om markedet når en ser på de relativt ekstremt høye resultatene, samt ikke minst høy kontroll på lønnsnivå og generell drift.

Grådighetsdebatten er litt typisk norsk, tjener noen penger her til lands er det frem med jantekjeppen, noe som er synd... At en bedrift tjener penger er utelukkende et tegn på at driften og konseptet er godt fundert, intet annet - dette med mindre en opererer under særfordeler som monopol el.l. I dette tilfellet vil jeg - som utdannet innen feltet - ikke tro at en kan regne HFK som monopolist, i det minst må en i så fall definere markedet de opererer innen veldig smalt (som er mulig er korrekt for dette markedet)...

Når det er sagt; jeg forsvarer på ingen måte overprising der det ikke foreligger grunnlag for dette. At HFK har fått konkurranse på Denon, som jo er et internasjonalt merkenavn innen elektronikk er jo for all del å forvente, spesielt nå som lovgivningen rundt import har blitt endret så radikalt sett i forhold til hvordan dette var under HFKens oppstart og drift de første 10-15 år. Hvis de som konsept ikke makter å tilby kunden en faktisk merverdi vil resultatene garantert gå ned i årene som kommer, og slike skifter kan skje raskt hvis en først har bygget ned konkurransefortrinnene over litt tid... Vanskelig for utenforstående å forstå seg på hva konkurransefortrinnene består av, men jeg vil vel anta at de har flere ben å stå på enn kun Denon... En skal for øvrig heller ikke undervurdere HFKens øvrige styrker og fordeler, det bør nok Denon som merkevare også vurdere sterkt om de fortsetter å la produktene "flyte" på det internasjonale marked over tid... En så jo hvordan det gikk med Harman/Kardon etter de tok dette fra Neby i sin tid!

I alle tilfelle - denne tråden omhandler jo mer enn bare Denon hos Elkjøp, så jeg døper den om til en noe mer deskriptiv heading!

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Konkuranse er bra for konsumentene, det er ikke stort å diskutere.

HFKs prispolitikk og profitabilitet er diskutert opp og ned i mente i flere tråder her på forumet uten at det fører til noe. Enhver råder over egen kjøpekraft og kan velge hvor og hvordan den skal benyttes. Forhandleren er en del av handelen og dermed en faktor man som kjøper må ta stilling til, men det står alle fritt til å vurdere selv.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det du sier er latterlig, tenk litt på det du skriver. DU tar faktisk å baserer uttalelsene dine på innprisene til en mindre aktør.
    Tenk litt over det, kom med noen beviser iallefall-

Ja, hvorfor koster B&W mer i Norge enn Danmark og Sverige når det er samme kjede? Hvorfor priser de seg ut her i norge, i følge deg selv- Men ikke i andre land?

Det er jo tydeligvis ikke en upris når B&W tillater prisene i Norge, det var poenget mitt. Men du ignorerer tydeligvis det.
    Prisene i Skandinavia var tilnærmet lik desember 08, januar 09 kom endringene for og brått. Prisforskjellene har ikke vært slik før.

Jeg antar at HFK vet at nordmenn har mer penger å rutte med kontra våre naboer og at de så sitt snitt til å øke prisene da de fleste ikke får med seg slik, bortsett fra hifi-asylanter.
    Både svenskene og danskene er kjent for å ha korte hender og dype lommer!!!

Sitat Opprinnelig postet av ESH
    Å komme med valutasammenlikninger eller -justeringer blir latterlig, det har ingenting med temaet å gjøre. Men jeg var ikke klar over at de var så mye billigere i Danmark.
    Det har alt med HFK i Norge å gjøre, de skrudde opp prisene mye mer én våre naboer, de har agenturet på importen selv og bestemmer prisene selv i de respektive landene.

Sitat Opprinnelig postet av zatz
    Dette her blir blir som NM i gjetting hvis det fins, dette bør du som økonom vite, håper du har noe mer håndfast og gå ut i fra når du er på jobb.

Debatten kommer ikke videre og den begynner vel å bli veldig OT, den bør legges død.
    Har du kalkylene? kvalifisert gjettning pleier ikke være så galt.
    Jeg så innkost på en Pioneer VSX-AX2AS receiver, den var ca 4000++,- + mva. det billigste jeg så den på nettbutikker i Norge var 9000,- jeg fikk kjøpt den enda billigere fra Sverige(7000,-sek med kvittering i okt 06), den hadde veil. pris på 11000,-

Beviser, nei, men kan du bevise at jeg tar feil.........

Stort sett har vi vært billige i Norge på elektronikk i Norge, men merker som føres av "spesialister" uten konkurranse selges til høyere priser, hvor "kvalifiserte" selgere "lurer" oss med tillit!

Hvorfor kan HFK selge Samsung flatskjermer til kanskje markedets beste pris, der vet de fleste at marginene er marginale......

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prisene i Skandinavia var tilnærmet lik desember 08, januar 09 kom endringene for og brått. Prisforskjellene har ikke vært slik før.

Jeg antar at HFK vet at nordmenn har mer penger å rutte med kontra våre naboer og at de så sitt snitt til å øke prisene da de fleste ikke får med seg slik, bortsett fra hifi-asylanter.

Det har alt med HFK i Norge å gjøre, de skrudde opp prisene mye mer én våre naboer, de har agenturet på importen selv og bestemmer prisene selv i de respektive landene.

Har du kalkylene? kvalifisert gjettning pleier ikke være så galt.
    Jeg så innkost på en Pioneer VSX-AX2AS receiver, den var ca 4000++,- + mva. det billigste jeg så den på nettbutikker i Norge var 9000,- jeg fikk kjøpt den enda billigere fra Sverige(7000,-sek med kvittering i okt 06), den hadde veil. pris på 11000,-

Beviser, nei, men kan du bevise at jeg tar feil.........

Stort sett har vi vært billige i Norge på elektronikk i Norge, men merker som føres av "spesialister" uten konkurranse selges til høyere priser, hvor "kvalifiserte" selgere "lurer" oss med tillit!

Hvorfor kan HFK selge Samsung flatskjermer til kanskje markedets beste pris, der vet de fleste at marginene er marginale......

Det er ikke riktig at Norge har mer penger å bruke enn du beskriver der faktisk-

Nivåindekser for bruttolønn,
    Danmark 106
    Norge 100
    Sverige 68

Nivåindekser for bruttolønn, Basert på kjøpekraftspariteter for personlig konsum-
    Danmark 118
    Norge 100
    Sverige 85
    ------

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Monopol som begrep kan vel egentlig ikke benyttes før en aktør har mer enn 80% av et marked. Det er mulig at det er tilfelle for HFK innen Hi-Fi, men jeg tviler vel litt... Samtidig har de nok et rimelig godt grep om markedet når en ser på de relativt ekstremt høye resultatene, samt ikke minst høy kontroll på lønnsnivå og generell drift.

Grådighetsdebatten er litt typisk norsk, tjener noen penger her til lands er det frem med jantekjeppen, noe som er synd... At en bedrift tjener penger er utelukkende et tegn på at driften og konseptet er godt fundert, intet annet - dette med mindre en opererer under særfordeler som monopol el.l. I dette tilfellet vil jeg - som utdannet innen feltet - ikke tro at en kan regne HFK som monopolist, i det minst må en i så fall definere markedet de opererer innen veldig smalt (som er mulig er korrekt for dette markedet)...

Når det er sagt; jeg forsvarer på ingen måte overprising der det ikke foreligger grunnlag for dette. At HFK har fått konkurranse på Denon, som jo er et internasjonalt merkenavn innen elektronikk er jo for all del å forvente, spesielt nå som lovgivningen rundt import har blitt endret så radikalt sett i forhold til hvordan dette var under HFKens oppstart og drift de første 10-15 år. Hvis de som konsept ikke makter å tilby kunden en faktisk merverdi vil resultatene garantert gå ned i årene som kommer, og slike skifter kan skje raskt hvis en først har bygget ned konkurransefortrinnene over litt tid... Vanskelig for utenforstående å forstå seg på hva konkurransefortrinnene består av, men jeg vil vel anta at de har flere ben å stå på enn kun Denon... En skal for øvrig heller ikke undervurdere HFKens øvrige styrker og fordeler, det bør nok Denon som merkevare også vurdere sterkt om de fortsetter å la produktene "flyte" på det internasjonale marked over tid... En så jo hvordan det gikk med Harman/Kardon etter de tok dette fra Neby i sin tid!

I alle tilfelle - denne tråden omhandler jo mer enn bare Denon hos Elkjøp, så jeg døper den om til en noe mer deskriptiv heading!
    HFK har markedsført seg med at de er rimeligere pga de sitter på begge ledd etter produsent, de kommer kundene til gode sier de.

HFK var kanskje den første og uten tvil den mest vellykkede "rene" hifi butikk, de tilbydde noe som ingen andre hadde(noen få andre, Neby ++)

De har skaffet seg en enorm tillit til mange i bransjen og har nå utnyttet denne tilliten grovt.

Dette har ikke med janteloven å gjøre, dette er konstruktiv kritikk, hadde de senket prisene litt og sagt at de ikke kan konkurrere med elkjøp, men tilbyr en totalløsning som er mye bedre så hadde de jo beholdt respekten, mange er villig til å betale litt ekstra om de får det......

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For min del så må alle handle på elkjøp så mye dem vil, men vil minne dere på at elkjøp kun selger volumprodukter. Skal man ha noe annet må man dra til f.eks HFK, Soundgarden eller noen andre. Problemet her er jo at volumproduktene dekker mye av kostnadene til det å ha dyre referanseprodukter i butikk/lager. På generelt grunnlag (er hverken for eller imot HFK) så syns jeg det å skumme fløten slik elkjøp gjør er trist.

Skal man foresten sammeligne mellom land så må man jo se på hvor lenge man må jobbe for å kjøpe seg et par høyttalere og ikke bare valuta (som flere over her prøvde å poengtere dog litt mer avansert')

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det er ikke riktig at Norge har mer penger å bruke enn du beskriver der faktisk-

Nivåindekser for bruttolønn,
    Danmark 106
    Norge 100
    Sverige 68

Nivåindekser for bruttolønn, Basert på kjøpekraftspariteter for personlig konsum-
    Danmark 118
    Norge 100
    Sverige 85
    ------
    Nå skrev jeg også at våre brødre er grådigere(korte hender og dype lommer)

Det ante meg at du snakket vrøvl, se under.......

Topp 10
    Ikke uventet, troner Sveits på toppen av listen over land med størst disponibel kjøpekraft per innbygger. Topp 10-listen er som følger:
    Sveits: 27.521 euro, eller 219.921 kroner
    Luxembourg: 27.395 euro, eller 219.013 kroner
    Norge: 24.993 euro, eller 199.755 kroner
    Irland 22.207 euro, eller 177.467 kroner
    Danmark: 21.521 euro, eller 172.029 kroner
    Island: 20.511 euro, eller 163.956 kroner
    Storbritannia: 19.863 euro, eller 158.775 kroner
    Østerrike: 18.960 euro, eller 151.563 kroner
    Frankrike: 18.873 euro, eller 150.867 kroner

Tyskland 18.055 euro, eller 144.314 kroner
    Svenskene måtte se seg slått, og kom akkurat ikke inn på topp ti - men havnet på en ellevte plass, med 17.217 euro, eller 137.623 kroner i snitt å rutte med per person.

Moldova havnet på jumboplass med 685 euro per innbygger, dvs 5.476 kroner. Snittet i de landene som ble undersøkt lå på 11.998 euro, eller 95.921 kroner.

Prisnivåindekser for grupper av varer og tjenester, utvalgte land 2008. EU27=100
    Danmark Norge Sverige Storbritannia Tyskland Island Frankrike Spania Malta Bulgaria Variasjonskoeffisient
    alle 37 land

Konsum i husholdninger og ideelle organisasjoner (totalindeks) 141 139 114 99 104 117 111 96 78 51 29
    Matvarer og alkoholfrie drikkevarer 147 154 117 104 106 120 104 94 89 67 23
    Alkoholholdige drikkevarer og tobakk 120 217 136 150 97 139 108 75 96 63 39
    Klær 110 125 119 83 107 117 95 99 110 84 13
    Skotøy 118 137 118 86 103 118 90 106 116 80 13
    Elektrisitet, fyringsoljer og annet brensel 169 129 112 90 120 60 95 91 62 59 30
    Møbler, tepper og annet gulvbelegg 101 108 96 108 95 109 103 105 117 61 19
    Husholdningsapparater 134 122 119 84 97 140 103 104 141 84 14
    Audiovisuelt utstyr 121 121 102 86 101 117 106 103 126 96 8
    Kjøp av egne transportmidler 174 153 93 91 101 107 99 98 123 85 17
    Transporttjenester 136 157 132 128 111 125 109 89 150 44 34
    Post- og teletjenester, teleutstyr 86 87 66 100 93 86 117 125 90 75 20
    Hotell- og restauranttjenester 151 168 126 103 100 135 116 94 84 40 33

Kilde: Eurostat.

Finanskrisen gir utslag

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bonkers
    For min del så må alle handle på elkjøp så mye dem vil, men vil minne dere på at elkjøp kun selger volumprodukter. Skal man ha noe annet må man dra til f.eks HFK, Soundgarden eller noen andre. Problemet her er jo at volumproduktene dekker mye av kostnadene til det å ha dyre referanseprodukter i butikk/lager. På generelt grunnlag (er hverken for eller imot HFK) så syns jeg det å skumme fløten slik elkjøp gjør er trist.

Skal man foresten sammeligne mellom land så må man jo se på hvor lenge man må jobbe for å kjøpe seg et par høyttalere og ikke bare valuta (som flere over her prøvde å poengtere dog litt mer avansert')
    Les alt før du kommer med manglende innsikt i debatten.

Endringene i valutaen ble brukt som argument for prisforhøyelse ifjor, da burde den vært justert tilbake iår.........

Vi blir jo invadert av svensker og dansker som vil ha jobb, så da kan du sikkert gjette hvorfor........

Side 19 av 38 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 29 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •