Denon selges nå hos Elkjøp - OK eller ikke? - Side 18

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 18 av 38 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 ... SisteSiste
Viser resultater 341 til 360 av 744
    Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det som også er et lite tankekors er at Hifi generellt har økt i pris hos HFK og ikke motsatt.

Ta en NAD C275BEE som normalt koster 8998,- (på tilbud akkurat nå til 6998,-) er jo samme prisen de tok for NAD 218THX i sin tid. Det levner liten tvil hvilken av de to som er den beste...

CLSC-215 startet også en del lavere enn hva den endte opp på før CLS-215 dukket opp. Så kom Komplett på banen og vi så noen syke priskutt.

Jeg kjøpte min første NAD 218THX for 5995,- på HFK i Drammen (Jeg fikk riktignok et avslag da det var demo modellen) men den kostet langt mer enn det rett før den forsvant.

Det virker som de lanserer nye modeller til en brukbar pris for så å sakte men sikkert øke prisene til de føler de når den grensen markedet er villige til å betale for varen. Nå gjør de det oftere ved generasjons skifter da de kan lettere forsvare prisjusteringen men det var ikke nødvendigvis slik tidligere.

Min oppfattning er ihvertfall at dette er det motsatte av konkurrentene gjør. Når Pioneer lanserer en ny modell serie er de ofte lansert til en pris like rundt Pioneer sin veiledende pris av butikkene men etter en stund ser man at denne prisen blir lavere og lavere.

Active UOB sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    491
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Private Ryan
    Det er jo helt tydelig at HFK har benyttet seg av enedistributor muligheten i Skandinavia grovt, jeg kan ikke skjønne at Denon er tjent med dette, vi snakker faktisk om forbruker-elektronikk ikke luksus-varer.

Når det gjelder markedsføringen til HFK så tror jeg ikke den har vært så veldig kostbar, jeg har fått noen tynne lefser i posten, noe i Lyd & Bilde samt på HFK butikker, ikke minst 1 videoleie butikk i Trondheim.

Spør man 100 tilfeldige mennesker mellom 15-50 år så tror jeg mange ikke har hørt om Denon. HFK har vel egentlig vært best tjent med å gå stille i dørene og markedsføre seg med "kikkertsikte" istedenfor å prøve å treffe alle, markedet for de som bruker 20K++(eks tv) på hjemmekino er ganske smått i Norge, de aller fleste er fornøyd med "surround" som LG, Samsung, Panasonic mm til 4-10K.

For meg er det helt greit at HFK tar mer betalt én Elkjøp osv, men 40-50% give me a fucking break, jeg tror at mange har fått oppkast-syken av dette og at det faktisk kan slå tilbake. Hvor mye billigere kan man få de andre merkene de har monopol på?
    Tom B&W 803D er 10.000-12.000 dyrere i Norge kontra Danmark og Sverige, CM7 gikk opp fra 12K til 15K pga svak Norsk krone, nå er den sterk, men prisen er fortsatt den samme, alle oppegående skjønner dette.
    Dessuten har HFK begrenset åpningstid, gullevalper/studenter til å jobbe i butikkene for minimumslønn, ikke for at det skal bli rimeligere for oss, men for at de skal ha mest mulig profit på vår uvitenhet.
    Heldigvis så har boblen sprukket.............

Det minner meg om hvordan merkeforhandlere på biler krevde at deres merker for å beholde garantier måtte ha servicer på deres eller andre merkeverksteder.

Min erfaring grovt sett er at merkeverksteder tar seg grovt betalt fordi kunder "tror" de må ha bilen der idag også for å beholde garantier, "så kan jo de merkene"

Du er forferdelig sikker i din sak om at HFK har astronomiske fortjenester på si ne produkter. Du har ingen grunnlag for å si det, og det er bare synsing. Om du skal få noe kjøtt på beinet for dine bombastiske utalelser, så sjekk regnskapene til noen av HFK butikkene. Gå inn på 1881 se på regnskapenen og finn deres bruttofortjeneste (du som gir inttrykk av å ha enorm kunskap om økonomi bør kunne klare det.)

Jeg gjorde dette (som skrevet tidligere her), for HFK i moss, og denne viste en snitt bruttofortjeneste rundt 30% de siste årene. Hvor dette er astronomisk og kvalmende vil jeg gjerne at du forteller meg. Og om du ikke finner noen som har bruttofortjenester rundt 50 og 60% så bør du holde kjeft med dine påstander om at de har astronomiske fortjenester.

Intermediate Private Ryan sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UOB
    Du er forferdelig sikker i din sak om at HFK har astronomiske fortjenester på si ne produkter. Du har ingen grunnlag for å si det, og det er bare synsing. Om du skal få noe kjøtt på beinet for dine bombastiske utalelser, så sjekk regnskapene til noen av HFK butikkene. Gå inn på 1881 se på regnskapenen og finn deres bruttofortjeneste (du som gir inttrykk av å ha enorm kunskap om økonomi bør kunne klare det.)

Jeg gjorde dette (som skrevet tidligere her), for HFK i moss, og denne viste en snitt bruttofortjeneste rundt 30% de siste årene. Hvor dette er astronomisk og kvalmende vil jeg gjerne at du forteller meg. Og om du ikke finner noen som har bruttofortjenester rundt 50 og 60% så bør du holde kjeft med dine påstander om at de har astronomiske fortjenester.
    Om HFK er franchise eller hva det vet jeg ikke, jeg fant HFK marcus tranes gt., de har hatt gode overskudd i de årene som var tilgjengelig(det er ikke forbudt å tjene penger, men å bløffe folk til å tro på "god" pris er en uting)
    Ca 70mill i overskudd siste 5år er rimelig bra(Utbytte 10 000 000 24 000 000 18 000 000 12 000 000 9 000 000)

Lønnskostnadene er i underkant av 10% av omsettningen, noe som er lavt i salg.....

Holde kjeft kan du selv gjøre.

Hi-Fi Klubben er en kjede av elektronikkbutikker, med satsning på Hi-fi og fjernsynsapparater.

Kjeden ble startet i Danmark i 1978 av Peter Lyngdorf, som en reaksjon på de unormalt høye prisene som resten av bransjen opererte med. Han begynte selv å importere produkter fra en rekke kjente produsenter og kunne selge dem til nesten halve prisen. I løpet av kort tid ble det som den gang het Danmarks Hi-Fi Klub en gedigen suksess.

Interessen for klubben begynte å spre seg ut over grensene. I Sverige ble NAD Svenska AB startet opp i 1982 med et sortiment på 15 NAD produkter. Fire år senere, i 1986, ble navnet forandret til Sveriges Hi-Fi Klub og sortimentet utvidet betraktelig. Også i Norge var det flere og flere musikkinteresserte som ble interessert i konseptet. Danmarks Hi-Fi Klub begynte etterhvert å få mange medlemmer med postadresse Norge, og i 1988 åpnet Danmarks Hi-Fi Klub, avdeling Oslo, dørene for første gang.

Etter noen år gikk selskapet gjennom et lite navneskifte, og siden 1994 har de vært kjent som Hi-Fi Klubben. Pr 2009 har Hi-Fi Klubben 70 butikker i Danmark, Norge og Sverige.

Slik er det ikke lenger, sosialisten ble ble økonom etter at hasj-pipa sluknet......

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    604
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo helt tydelig at HFK har benyttet seg av enedistributor muligheten i Skandinavia grovt, jeg kan ikke skjønne at Denon er tjent med dette, vi snakker faktisk om forbruker-elektronikk ikke luksus-varer.
    (...)
    Tom B&W 803D er 10.000-12.000 dyrere i Norge kontra Danmark og Sverige, CM7 gikk opp fra 12K til 15K pga svak Norsk krone, nå er den sterk, men prisen er fortsatt den samme, alle oppegående skjønner dette.
    Dessuten har HFK begrenset åpningstid, gullevalper/studenter til å jobbe i butikkene for minimumslønn, ikke for at det skal bli rimeligere for oss, men for at de skal ha mest mulig profit på vår uvitenhet.

Det minner meg om hvordan merkeforhandlere på biler krevde at deres merker for å beholde garantier måtte ha servicer på deres eller andre merkeverksteder.

Min erfaring grovt sett er at merkeverksteder tar seg grovt betalt fordi kunder "tror" de må ha bilen der idag også for å beholde garantier, "så kan jo de merkene"
    Jeg skal ikke si at det første du sier er direkte feil, men det er sterkt unyansert, i beste fall. Du kan ikke si at en reciever til 25.000 ikke er en luksusvare. For det er det uten tvil. Jeg er dog enig i at de rimeligere recieverne fra Denon kan kalles forbrukerelektronikk

Når du snakker om priser tar du helt feil. Påstanden din, med B&W 803D er et eksempel, vet jeg ikke hvor du tar fra, dessverre ikke fra den virkelige verden.
    B&W 803D Norge: 80.000 (B&W 803D Høyttalere - Gulvhøyttaler - Høyttalere | Hi-Fi Klubben)
    B&W 803D Sverige: 84.000 (B&W 803D Högtalare - Golvhögtalare - Högtalare | Hi-Fi Klubben)

Så påstanden om at den koster 13.000 mer i Sverige kommer du ikke langt med.

Ang. bilservice, som er helt på siden, selvsagt må du ikke bruke merkeverksted. Men det betaler seg ofte når man skal selge bilen hvis servicehistorikken er komplett med alle servicer utført hos merkeverksted. Du vil oppnå en høyere pris...

Active UOB sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    491
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om HFK er franchise eller hva det vet jeg ikke, jeg fant HFK marcus tranes gt., de har hatt gode overskudd i de årene som var tilgjengelig(det er ikke forbudt å tjene penger, men å bløffe folk til å tro på "god" pris er en uting)
    Ca 70mill i overskudd siste 5år er rimelig bra(Utbytte 10 000 000 24 000 000 18 000 000 12 000 000 9 000 000)

Lønnskostnadene er i underkant av 10% av omsettningen, noe som er lavt i salg.....

Holde kjeft kan du selv gjøre.

Hi-Fi Klubben er en kjede av elektronikkbutikker, med satsning på Hi-fi og fjernsynsapparater.

Kjeden ble startet i Danmark i 1978 av Peter Lyngdorf, som en reaksjon på de unormalt høye prisene som resten av bransjen opererte med. Han begynte selv å importere produkter fra en rekke kjente produsenter og kunne selge dem til nesten halve prisen. I løpet av kort tid ble det som den gang het Danmarks Hi-Fi Klub en gedigen suksess.

Interessen for klubben begynte å spre seg ut over grensene. I Sverige ble NAD Svenska AB startet opp i 1982 med et sortiment på 15 NAD produkter. Fire år senere, i 1986, ble navnet forandret til Sveriges Hi-Fi Klub og sortimentet utvidet betraktelig. Også i Norge var det flere og flere musikkinteresserte som ble interessert i konseptet. Danmarks Hi-Fi Klub begynte etterhvert å få mange medlemmer med postadresse Norge, og i 1988 åpnet Danmarks Hi-Fi Klub, avdeling Oslo, dørene for første gang.

Etter noen år gikk selskapet gjennom et lite navneskifte, og siden 1994 har de vært kjent som Hi-Fi Klubben. Pr 2009 har Hi-Fi Klubben 70 butikker i Danmark, Norge og Sverige.

Slik er det ikke lenger, sosialisten ble ble økonom etter at hasj-pipa sluknet......

At de tjener penger er vell og bra. Jeg snakket om bruttofortjeneste. Det var det du hevdet var hinsides all fornuft. Marcus tranesgt. som virker å være en veldig sunn bedrift har en god bruttofortjeneste ikke tvil om det, men den er fortsatt på ca. 34%. Dette er bra, og noe jeg i min bedrift bare kunne drømt om, men langt under det du hevder.

Jeg er absolutt ikke imot at klubben får litt konkuranse, men at elkjøp bare gjør dette for å presse dem iriterer meg. Og det går ikke ut over de stor butikkene som Marcus tranesgt. heller ikke utover de som er avdelinger. Men det går utover de mindre franchise tagerne, som f.eks. i Moss. Dette gjør at vi i områder utenfor Oslo og de andre store byene mister dette tilbudet som klubben er, og det blir bare ekspert, elkjøp og de andre brunvare butikkene med deres elendige fokus på hifi.

Igjen, det er ikke bare pris som er viktig (alle må alikevell være konkuranse dyktige), men ihvertfall jeg hadde synes det var synd om det eneste stedet vi fikk kjøpt hifi om noen år var over nettet.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du beskriver en hypotese uten noe som helst hold. Jeg skjønner heller ikke aggresjonen og problemstilingene du og enkelte har mot HFK, det kan virke som det er noe annet som ligger bak deres uttalelser. Når produkter kommer meget godt ut i tester og er meget konkurranse dyktig i forhold til andre merker så ser jeg ingen problem, men synes du alikevell prisen er for høy så la vær å kjøp på HFK. Markedet styrer og det finnes hundrevis av andre alternativer.

For meg er det helt greit at HFK tar mer betalt én Elkjøp osv, men 40-50% give me a fucking break, jeg tror at mange har fått oppkast-syken av dette og at det faktisk kan slå tilbake. Hvor mye billigere kan man få de andre merkene de har monopol på?
    Kan ikke si annet enn gå og gjør dine innkjøpt andre plasser, HFK har ikke monopol på deg og det finnes andre fullgode alternativer! Men hver klar over at priser og kjøpekraft er forskjellig i andre land, og ikke la andres sukse påvirke ditt valg av utstyr.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UOB
    At de tjener penger er vell og bra. Jeg snakket om bruttofortjeneste. Det var det du hevdet var hinsides all fornuft. Marcus tranesgt. som virker å være en veldig sunn bedrift har en god bruttofortjeneste ikke tvil om det, men den er fortsatt på ca. 34%. Dette er bra, og noe jeg i min bedrift bare kunne drømt om, men langt under det du hevder.

Jeg er absolutt ikke imot at klubben får litt konkuranse, men at elkjøp bare gjør dette for å presse dem iriterer meg. Og det går ikke ut over de stor butikkene som Marcus tranesgt. heller ikke utover de som er avdelinger. Men det går utover de mindre franchise tagerne, som f.eks. i Moss. Dette gjør at vi i områder utenfor Oslo og de andre store byene mister dette tilbudet som klubben er, og det blir bare ekspert, elkjøp og de andre brunvare butikkene med deres elendige fokus på hifi.

Igjen, det er ikke bare pris som er viktig (alle må alikevell være konkuranse dyktige), men ihvertfall jeg hadde synes det var synd om det eneste stedet vi fikk kjøpt hifi om noen år var over nettet.
    De selger denon receivere for 41-50% mer én elkjøp, før elkjøp kom på banen!

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ESH
    Jeg skal ikke si at det første du sier er direkte feil, men det er sterkt unyansert, i beste fall. Du kan ikke si at en reciever til 25.000 ikke er en luksusvare. For det er det uten tvil. Jeg er dog enig i at de rimeligere recieverne fra Denon kan kalles forbrukerelektronikk

Når du snakker om priser tar du helt feil. Påstanden din, med B&W 803D er et eksempel, vet jeg ikke hvor du tar fra, dessverre ikke fra den virkelige verden.
    B&W 803D Norge: 80.000 (B&W 803D Høyttalere - Gulvhøyttaler - Høyttalere | Hi-Fi Klubben)
    B&W 803D Sverige: 84.000 (B&W 803D Högtalare - Golvhögtalare - Högtalare | Hi-Fi Klubben)

Så påstanden om at den koster 13.000 mer i Sverige kommer du ikke langt med.

Ang. bilservice, som er helt på siden, selvsagt må du ikke bruke merkeverksted. Men det betaler seg ofte når man skal selge bilen hvis servicehistorikken er komplett med alle servicer utført hos merkeverksted. Du vil oppnå en høyere pris...
    1 SEK = 0,80 NOK, så 84.000,-*0,8 = 67.200,- dvs 12.800 i differanse.......

I Danmark 60.000 DK, så *1,1 så får du 66.000,- eller 14.000 i differanse

Greit? Mange andre B&W høyttalere koster 20% mer i Norge kontra Danmark, slik var det ikke for 1,5 år siden, så lønnsforskjellene mellom landene spiller ingen rolle, dessuten er lønningene en svært liten del av kostnadene!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De selger denon receivere for 41-50% mer én elkjøp, før elkjøp kom på banen!
    Det sier jo absolutt ingenting?

Ingen som sier at de tjener penger på det de selger nå..

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HAHA... denne debatten er rett og slett latterlig . Tilbake til saken... Denon 1610, 1910 og 3310 er veldig gode kjøp nå .

Er det ikke lov til å gjøre en vellykket bedrift lengre? Denon har som mange påpeker MANGE konkurenter der ute.. Onkyo er bra priset mange steder, så da må det være servicen folket betaler for hos HIFIklubben (selv om noen av dere mener dere er uber eksperter, og hfk ansatte bare noen smurfer)

Store overskudd:
    - Gode produkter. (selv om det er konkurenter som er like gode/bedre).
    - Gode priser, som lokker kunden til dem.
    - God service, dette er ofte det som gir di store salgene.

Hvorfor tjener Hifiklubben så "bra"? når kunkurentene der ute er mye rimeligere ? Kjøper kundene hos HFK pga at det er dyrt?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1 SEK = 0,80 NOK, så 84.000,-*0,8 = 67.200,- dvs 12.800 i differanse.......

I Danmark 60.000 DK, så *1,1 så får du 66.000,- eller 14.000 i differanse

Greit? Mange andre B&W høyttalere koster 20% mer i Norge kontra Danmark, slik var det ikke for 1,5 år siden, så lønnsforskjellene mellom landene spiller ingen rolle, dessuten er lønningene en svært liten del av kostnadene!
    Hva vet du egentlig om forskjeller i lønnskostnader og avgifter i detaljehandelen på kryss av no,se og dk?

Og om du vet noe, så del det gjerne med oss, for så langt er det bare uttalelser ingenting annet..

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zatz
    Du beskriver en hypotese uten noe som helst hold. Jeg skjønner heller ikke aggresjonen og problemstilingene du og enkelte har mot HFK, det kan virke som det er noe annet som ligger bak deres uttalelser. Når produkter kommer meget godt ut i tester og er meget konkurranse dyktig i forhold til andre merker så ser jeg ingen problem, men synes du alikevell prisen er for høy så la vær å kjøp på HFK. Markedet styrer og det finnes hundrevis av andre alternativer.

Kan ikke si annet enn gå og gjør dine innkjøpt andre plasser, HFK har ikke monopol på deg og det finnes andre fullgode alternativer! Men hver klar over at priser og kjøpekraft er forskjellig i andre land, og ikke la andres sukse påvirke ditt valg av utstyr.
    HFK utgir seg for å være noen som gjør det billigere for folk, når har de blitt tatt med buksene nede.
    HFK har beveget seg ganske langt bort fra conseptet sitt, det er ogsa litt merkelig at de kvitter seg med produkter/merker de har hatt monopol på før.

Jeg er rimelig sikker på at elkjøp tjener på sine forsterkere, jeg så på innprisene til et firma engang for noen år siden, de betalte ca 4000,-+mva for en forsterker om kostet ca 11.000 ut hos en konkurrent.

Det elkjøp og de store aktørene tjener lite på er hvitevarer pga lagerplass og annonsering til konkurrenter, derimot små-elektrisk det tjener de godt på.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    HAHA... denne debatten er rett og slett latterlig . Tilbake til saken... Denon 1610, 1910 og 3310 er veldig gode kjøp nå .

Er det ikke lov til å gjøre en vellykket bedrift lengre? Denon har som mange påpeker MANGE konkurenter der ute.. Onkyo er bra priset mange steder, så da må det være servicen folket betaler for hos HIFIklubben (selv om noen av dere mener dere er uber eksperter, og hfk ansatte bare noen smurfer)

Store overskudd:
    - Gode produkter. (selv om det er konkurenter som er like gode/bedre).
    - Gode priser, som lokker kunden til dem.
    - God service, dette er ofte det som gir di store salgene.

Hvorfor tjener Hifiklubben så "bra"? når kunkurentene der ute er mye rimeligere ? Kjøper kundene hos HFK pga at det er dyrt?
    Fordi de har tåkelakt sannheten??!!

Folk "tror" de må der for å få god lyd, for 90% av kundene er en lyd-demo der på samme nivå som hos elkjøp, de har for få lytterom og "gidder ikke" flytte på høyttalerne.........
    De som får gode lyd-demoer er klovner som oss som ikke kjøper uten at vi får det, men den jevne mann sier ok når de hevder det er tull å bruke demo-rommet da det ikke kan sammenlignes med ditt hjem, men hva med støyen i butikken, fra folk og andre anlegg???

Mange som jobber på HFK her, hjelp meg.........

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dreamphaze
    Det sier jo absolutt ingenting?

Ingen som sier at de tjener penger på det de selger nå..
    Det tjener på de fremdeles, men langt fra så mye som før.

Om lønningene i Norge, Sverige og Danmark varierer med max 20% og lønnskostnadene er 10% så utgjør det ca 2% av kost.

Uansett, prisforskjellene var ikke like stor for 1,5 år siden, det endret seg kraftig ved nyttår ifjor........

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    +1

Ja, rett og slett latterlig, jeg kan ikke ta denne hypotetiske debatten seriøst. Hvorfor ikke bare løp og kjøp, og hygg dere med dem gode prisene vi har nå :-D .

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det tjener på de fremdeles, men langt fra så mye som før.

Om lønningene i Norge, Sverige og Danmark varierer med max 20% og lønnskostnadene er 10% så utgjør det ca 2% av kost.

Uansett, prisforskjellene var ikke like stor for 1,5 år siden, det endret seg kraftig ved nyttår ifjor........
    hvordan vet du at de tjener på det forstatt?

Jeg tror ikke finanskrisen traff alle land på nøyaktig samme måte, det er utallige faktorer her som ikke blir nevnt- Argumentene dine er jo snevret inn veldig-

Man kan dessuten ikke sammenligne lønnsnivåer kun med tanke på hvor mange nok for jeg for mine 100 dk-
    Prisforskjeller vil det alltid være på kryss av land, og jeg ser ikke alltid poenget med å sammenligne priser med utlandet- Rett og slett forde det er alt for mange variabler inne i bilde. Sammenlign heller tilsvarende produkt i det landet du bor i, det gir ett enklere svar...
    F.eks Yamaha, Denon, Onky, Sony, HK, Nad osv osv..

Kjøpekrafts indeksen vil alltid variere utifra BNP og en hel haug andre faktorer... Så at prisene blir forskjellige fra år til år er heller ikke rart-
    Og for å illustrere vanskeligheten av å sammenligne ett land mot ett annet-
    Nivåindekser for bruttolønn, 2002. Basert på
    kjøpekraftspariteter for personlig konsum. Norge=100

Danmark har en indeks på 118 mot sverige sin på 85-
    ( Prisnivåjustering av lønnsnivå i internasjonale
    sammenlikninger* av Lars H. Svenneby)
    Da sier det seg selv at ting ikke kan koste det samme, da har vi heller ikke tatt med avgiftsnivå de landene imellom-

Jeg har ingenting imot en sunn diskusjon, men når noen fremlegger sine teorier/hypoteser som fakta- Da mister jeg litt interessen, pappan min er sterkere enn pappan din...

Kan du fremlegge noen som helst beviser for dine påstander? For det er sålangt ganske grove påstander..

* ingen fan av hersketeknikker *

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dreamphaze
    hvordan vet du at de tjener på det forstatt?

Jeg tror ikke finanskrisen traff alle land på nøyaktig samme måte, det er utallige faktorer her som ikke blir nevnt- Argumentene dine er jo snevret inn veldig-

Man kan dessuten ikke sammenligne lønnsnivåer kun med tanke på hvor mange nok for jeg for mine 100 dk-
    Prisforskjeller vil det alltid være på kryss av land, og jeg ser ikke alltid poenget med å sammenligne priser med utlandet- Rett og slett forde det er alt for mange variabler inne i bilde. Sammenlign heller tilsvarende produkt i det landet du bor i, det gir ett enklere svar...
    F.eks Yamaha, Denon, Onky, Sony, HK, Nad osv osv..

Kjøpekrafts indeksen vil alltid variere utifra BNP og en hel haug andre faktorer... Så at prisene blir forskjellige fra år til år er heller ikke rart-
    Og for å illustrere vanskeligheten av å sammenligne ett land mot ett annet-
    Nivåindekser for bruttolønn, 2002. Basert på
    kjøpekraftspariteter for personlig konsum. Norge=100

Danmark har en indeks på 118 mot sverige sin på 85-
    ( Prisnivåjustering av lønnsnivå i internasjonale
    sammenlikninger* av Lars H. Svenneby)
    Da sier det seg selv at ting ikke kan koste det samme, da har vi heller ikke tatt med avgiftsnivå de landene imellom-

Jeg har ingenting imot en sunn diskusjon, men når noen fremlegger sine teorier/hypoteser som fakta- Da mister jeg litt interessen, pappan min er sterkere enn pappan din...

Kan du fremlegge noen som helst beviser for dine påstander? For det er sålangt ganske grove påstander..

* ingen fan av hersketeknikker *
    Så forandringene mellom Norge, Sverige og Danmark endret seg med 20% i dissfavør Norge?

I det siste året har Oslo børs doblet verdien, dvs at krisen er over i Norge for de aller fleste.
    Krisen rammet Norge mindre én alle andre land, så det burde kanskje vært motsatt, at det ble dyrere i andre land, men der stod prisene i ro.........

Men ifjor var argumentet at den norske kronen var svekket, i dag er den sterkere én den var før i forhold til Euro, Yen, Pund, dollar etc......så alle argument for en prisøkning ifjor faller på sin egen urimelighet.

Da burde prisene vært justert mtp dine argumenter???

Jeg har ikke lest priskalkylene til HFK, men de selger stort sett produkter de er enerådende på, med en gang andre får tillgang på merket raser prisene kraftig, hvorpå stort sett HFK dumper merket.........
    De har vel hatt denon i minst 20år nå, jeg kjøpte min PMA 1060 i 92 husker jeg, men vi får se om de erstatter denon med noe annet.......kan bli vanskelig idag iom at det er lettere å sammenligne i forhold til før.......vi har 66-7 merker som er svært godt kjent i markedet for hifi-asylanter......

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor lang skal denne tråden bli ? Det er vel greit å sette en stopper på denne nå, evt bytte navn til Elkjøp ødelegger for HFK eller lign. Hvem tjener penger på disse produktene, er det egentlig vits og glede med å selge med tap?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Hvor lang skal denne tråden bli ? Det er vel greit å sette en stopper på denne nå, evt bytte navn til Elkjøp ødelegger for HFK eller lign. Hvem tjener penger på disse produktene, er det egentlig vits og glede med å selge med tap?
    Kan kalle den for "elkjøp redder Denon-kjøpere fra griske HFK"

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan kalle den for "elkjøp redder Denon-kjøpere fra griske HFK"

Du sier at du selv ikke har lest noen rapporter på deres kalkyler, likevel roper du ut at de er griske..

Side 18 av 38 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •