Denon selges nå hos Elkjøp - OK eller ikke? - Side 16

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 16 av 38 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 36 ... SisteSiste
Viser resultater 301 til 320 av 744
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Før man sammenligner direkte med utlandet må man huske å ta med i kalkuleringen hvilken MVA det andre landet har samt reklamasjons tid de har. Mange merker som forhandles i Norge tar ekstra betalt for produktene sine siden vi har 5 års reklamasjon. Dette for å dekke eventuelle tap i forbindelse med dette.
    Det er vel liten tvil om at Norge er ett av de landene med best "forbruker-omsorg", og for å nevne avgiftskongene i europa..

10 kroner i norge er ikke idet samme som 10 kroner i texas...

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok fint for en nybegynner å kjøpe seg surround på Elkjøp, spørre den søte lille blonde om hun kan sette det opp for deg. Kalibrere anlegget og gi teknisk support kommer de nok langt med, pris er ikke alt og det er helt klart. Er en grunn til at jeg ikke kjøper tv fra nett.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi er nok en minoritet når det kommer til krav om kunnskap til elektrobutikkene. Mannen i gata vil somregel få den hjelpen han/hun trenger uansett hvor de handler da spørsmålene ofte er av den lette sorten de fleste med grei teknisk innsikt vil kunne svare på.

De fleste her inne derimot som har dette som en hobby har en helt annen innsikt i teknologien og kunnskap rundt dette og vil dermed også kreve tilsvarende fra forhandleren de vil handle fra.

Sist er det de som sjekker ut alt de trenger på forhånd for så å handle produktet der det er billigst. Om nødvendig bruker de de samme kanalene til å skaffe seg brukerstøtte for produktet. Rett å slett fordi de ikke gidder å bruke lang tid i butikken og/eller fordi de har en tendens til å forhåndsdømme personalet til å ikke kunne nok om produktet de er ute etter.

Jeg putter meg selv i den siste båsen da det har fungert veldig fint får mitt vedkomne.

Active Henningep sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Velkommen etter med den cd-spilleren Henning - står en hjemme i hylla! Helt greit som ett drivverk og/eller billig løsning.
    Takk takk, blir en liten økonomiløsning frem til sommeren nå. Mye anlegg for 2000kr i allefall. Så får jeg se om jeg finner noen spennende stativ ht forsterkeren orker å trekke.

Ikke det at jeg har den aller største troen på 3d og hdmi 1.4, men er jo greit å vente frem til sommeren og spare opp litt mer.

For å holde det litt on topic, fint med denne priskrigen. Og til samme pris handler jeg på hfk.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dreamphaze
    10 kroner i norge er ikke idet samme som 10 kroner i texas...
    Tror nok at en tier er det samme uansett hvor du du befinner deg når du ser på den....

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stusset litt på infoen Elkjøp har lagt ut om Denon cd-spilleren de selger.

DCD-510 har digital optisk utgang som gir overføring av lyd i høy kvalitet. CD-spilleren kan også spille av MP3/WMA-filer og med mappe-modus kan du enkelt navigere gjennom filene dine. 24-bit/192 kHz D/A-konverter sørger for høy lydkvalitet.

Er det fler enn meg som synes dette er litt misvisende info? Hva skal man med den interne dacen de skryter av hvis man samtidig anbefales å bruke en optisk utgang??
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Stusset litt på infoen Elkjøp har lagt ut om Denon cd-spilleren de selger.

DCD-510 har digital optisk utgang som gir overføring av lyd i høy kvalitet. CD-spilleren kan også spille av MP3/WMA-filer og med mappe-modus kan du enkelt navigere gjennom filene dine. 24-bit/192 kHz D/A-konverter sørger for høy lydkvalitet.

Er det fler enn meg som synes dette er litt misvisende info? Hva skal man med den interne dacen de skryter av hvis man samtidig anbefales å bruke en optisk utgang??
    Ikke en spesielt god forklaring...

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Før man sammenligner direkte med utlandet må man huske å ta med i kalkuleringen hvilken MVA det andre landet har samt reklamasjons tid de har. Mange merker som forhandles i Norge tar ekstra betalt for produktene sine siden vi har 5 års reklamasjon. Dette for å dekke eventuelle tap i forbindelse med dette.
    Øøøh.. er du konvertert?!

Hmm.. da er kanskje ikke prisene til HFK så høye like vel da ?! Prisene er rimelig lige i norge/sverige/danmark... og sistnevnte har vel ikke denne 5års reklamasjonen?

Men men, det blir aldri enighet. Beste er vel om Revox starter en hifistore ... hvor fortjenesten er 20% pr enhet.. som han selvfølgelig må importere selv! .

EDIT: Lønnsnivået / leiekostnader er vel også vesentlig høyere i Norge... for det meste!

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si at denne priskrigen begynner å bli morsom nå.
    PMA-510E og DCD-510AE til 2000,- kr.
    Dette + et par stativhøytalere må da være et helt greit minibudsjett 2-kanals oppsett..?

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sabre
    Jeg vil anbefale alle som vil diskutere hvordan man driver en butikk til å opprette en egen tråd om dette. Denne tråden handler om elkjøp som denonforhandler.

Leste helsiden i DN hvor daglig leder av HFK gikk ut å klagde over at de fikk konkuranse på Denon. Virker litt som om daglig leder innrømmer at HFK ikke vil overleve hvis de må konkurere på samme vilkår om andre forhandlerer. Det vil isåfall være synd om det er tilfellet.

Det er likevell sånn at det er forbrukeren som har makten, og de fleste handler der de får varen til billigst pris. Selvfølgelig spiller andre faktorer inn som blant annet service, tilgjengelighet og personlige erfaringer. Men om HFK ikke greier å omstille seg til å konkurere mot internett og andre fysiske butikker ser ikke fremtiden veldig lys ut.

Ser at mange prøver å lage et stort nummer ut av at Elkjøp paralellimporterer Denon. Dette er en daglig problemstilling som de fleste elektronikkforettninger kjemper mot dagelig. Mange av nettbutikkene baserer seg på nettopp paralellimport. I tillegg er det jo også en del færre kostnader knyttet til å drive nettbutikk. Poenget er at man må være villige til omstille seg til det som faktisk er dagen markedsituasjon. Å tro at man kan greie å holde enerett på merker er en utopi. Da krever det i såfall en holdningsendring hos alle forbrukere og en enighet om å kun handle hos forhandlere som har en avtale med lokal importør. Det kommer aldri til å skje. Til det er vi forbrukere griske nok til å ofte la pris avgjøre hvor vi handlre, og det er jo selvfølgelif forståelig. Ingen vil jo betale mer enn man må.

Konkuranse er sunt, men desverre må noen tape......
    et gigantisk: WOOORD! Meget bra skrevet...

At det i hele tatt diskuteres fortjeneste er bare latterlig. Det er ganske enkelt: en butikk MÅ ha fortjeneste for å overleve...

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    et gigantisk: WOOORD! Meget bra skrevet...

At det i hele tatt diskuteres fortjeneste er bare latterlig. Det er ganske enkelt: en butikk MÅ ha fortjeneste for å overleve...
    +1

Dette gir ikke mye penger i kassa og det er helt klart, men lagerne går vel snart tomme så da må dem finne noe nytt og krige med.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er underlig at noen her inne er grinete for at det blir billigere å kjøpe enkelte produkter.
    Kan dere forklare det til meg.....
    Hvis dere er redd for at en kjede får for lite overskudd, så er det vel bare og sette av et gitt beløp av lønnen deres som dere bare kan gi, slik at eierene kan ta ut større utbytte

Intermediate Private Ryan sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sent men godt!

Ble svært overrasket her om dagen, mulig noen har skrevet dette før!

Dette gjelder katalogen som kom ifjor høst!

-------------------- Elkjøp------------------HFK
    Denon avr 3310_____ 8500,- ______________11998,- 41%
    Denon avr 1910_____ 2795,- ______________ 4998,- 43%
    Denon avr 1610_____ 1995,- ______________ 3998,- 50%

41-50% forskjell, snakk om å føre kundene bak lyset.
    Jeg er økonom og monopolet er blitt virkelig ført bak lyset.........

Etter dette har HFK justert prisene tilsvarende.

HFK har sagt at de direkteimporterer slik at vi sparer penger på 1 til flere ledd, jeg har mistet 95% av den respekten jeg hadde for de.

De har 100% bevisst lurt alle med løgner av værste sort, de bruker også unge studenter med lite peiling på produkter for å redusere lønninger også.

Sist jeg var innom så spurte jeg om å få høre B&W XT serien i surround i lytterom, men det kunne de ikke, det ingen vitts i det da det ikke ville være likt med rommet mitt hjemme.
    For det første, hvordan vet de det?
    For det andre så kunne jeg fått hørt lyden i et "bedre" rom for å gjøre meg opp en mening om lyd-kvaliteten, så får rommet mitt bli min utfordring, om jeg ikke liker de høyttalerne i et "bedre" rom så liker jeg de neppe uansett.
    I bunn og grunn handlet det om at de ikke giddet å flytte om, men hvem bruker 40-50K på høyttalere uten en "bedre" demonstrasjon............

Intermediate Private Ryan sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dreamphaze
    Etter mine beregninger har de da en dekningsgrad på 3.7%-

Om produktet selges til 8398 og deknigsgraden i nok er 300 kroner, så er jo innprisen 8098 ink mva.-.
    En dekningsgrad på 30% vil da tilsvare 11996-
    --------------------------------------------

Det er viktig å ikke forveskle dekningsgrad med fortjeneste. For av de 3599 kronene de sitter igjen med skal det betales mange regninger.

Jeg mener å ha lest ett sted at en DG på 30% må man minimum ha for å drive en lønnsom detaljehandel bedrift.

Så da var det jo spot on da?
    Om jeg ikke har regnet veldig feil.

det å selge produkter med indirekte tap er ikke lønnsomt for andre enn forbrukeren i korte drag-

Dette kommer an på volum, lagerkost(hvor mye lager hver enhet opptar) ansatte, har man høyt nok volum så trenger ikke profit'en være høy pr enhet.

Active UOB sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    491
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Private Ryan

HFK har sagt at de direkteimporterer slik at vi sparer penger på 1 til flere ledd, jeg har mistet 95% av den respekten jeg hadde for de.

De har 100% bevisst lurt alle med løgner av værste sort, de bruker også unge studenter med lite peiling på produkter for å redusere lønninger også.

Sist jeg var innom så spurte jeg om å få høre B&W XT serien i surround i lytterom, men det kunne de ikke, det ingen vitts i det da det ikke ville være likt med rommet mitt hjemme.
    For det andre så kunne jeg fått hørt lyden i et "bedre" rom for å gjøre meg opp en mening om lyd-kvaliteten, så får rommet mitt bli min utfordring, om jeg ikke liker de høyttalerne i et "bedre" rom så liker jeg de neppe uansett.
    I bunn og grunn handlet det om at de ikke giddet å flytte om, men hvem bruker 40-50K på høyttalere uten en "bedre" demonstrasjon............

At du er misfornøyd med servicen på klubben er en ting, å påstå at de lurer kundene sine er noe helt annet. Med de vanlige prisen så tjente de bra. Du vet siden du er økonom at enkelte butikker og kjeder dumper enkelte produkter, enten for å skape generelt støy, for å lokke kunder, eller å presse en konkurent. Altså kan Elkjøp og klubben gjøre dette med et lite knippe med produkter. De reduserer fortejensten sin fra ca. 40% til 0.

Dette er ikke nytt, og det overasker meg at en som hevder han er økonom ikke har fått med seg dette før.

Så er du forbanna på dårlig service så får du klage på det, ikke hevde at de fører folk bak lyset.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Private Ryan; HFK har i 20 år sørget for at vi nordmenn stort sett har kunnet kjøpe Denon billigere, enn alle naboland vi kan sammenligne oss med. Du som er økonom vet selvsagt fra før at vi tjener mer enn dem. Dette har HFK min fulle respekt for. At de nå dumper varer for ca. selvkost for å leke leken til elkjop får så være. Så hva du prater om, det begriper ikke jeg. Se på saken en gang til.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Private Ryan

Hei mister økonom.. hvor rimelig tror du DENON kan produsere ting? med alle de lisensene de skal måtte ta i bruk. De produserer jo ikke noen av brikkene selv...

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UOB
    At du er misfornøyd med servicen på klubben er en ting, å påstå at de lurer kundene sine er noe helt annet. Med de vanlige prisen så tjente de bra. Du vet siden du er økonom at enkelte butikker og kjeder dumper enkelte produkter, enten for å skape generelt støy, for å lokke kunder, eller å presse en konkurent. Altså kan Elkjøp og klubben gjøre dette med et lite knippe med produkter. De reduserer fortejensten sin fra ca. 40% til 0.

Dette er ikke nytt, og det overasker meg at en som hevder han er økonom ikke har fått med seg dette før.

Så er du forbanna på dårlig service så får du klage på det, ikke hevde at de fører folk bak lyset.
    Tror du virkelig på at klubben ville hatt dumping priser på noen produkter for å lokke kunder inn i butikk lokalene hvis ikke Elkjøp kom på banen?

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Øøøh.. er du konvertert?!

Hmm.. da er kanskje ikke prisene til HFK så høye like vel da ?! Prisene er rimelig lige i norge/sverige/danmark... og sistnevnte har vel ikke denne 5års reklamasjonen?

Men men, det blir aldri enighet. Beste er vel om Revox starter en hifistore ... hvor fortjenesten er 20% pr enhet.. som han selvfølgelig må importere selv! .

EDIT: Lønnsnivået / leiekostnader er vel også vesentlig høyere i Norge... for det meste!
    Ehhh er det så veldig rart at prisene er temmelig like i sverige/norge/danmark når hele dette markedet eies av samme firma?

Det skiller 1000,- (eks concept 6) mellom landene hvor sverige er "dyrest" og danmark billigst. Dette har med valutakurs å gjøre ikke noe annet.

Regner med at det var ganske åpenlyst at når vi snakker om å sjekke priser mot andre land at vi da snakker om land som ikke har noe med regimet til HFK å gjøre?

Jeg har ikke personlig sjekket prisene i land som tyskland, england, spania etc så uttaler meg ikke noe om det. Men jeg blir ikke veldig forundret om det blir noen overraskelser for enkelte.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Tror du virkelig på at klubben ville hatt dumping priser på noen produkter for å lokke kunder inn i butikk lokalene hvis ikke Elkjøp kom på banen?
    Selvfølgelig ikke. Det er frukten av å ha monopol. Markedet bestemmer prisen uavhengig av hvor mye HFK kjøper varen for. Og klarer man å skape blest rundt merkene blir de straks mer verdt.

Side 16 av 38 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 36 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •