Denon selges nå hos Elkjøp - OK eller ikke? - Side 15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 15 av 38 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 35 ... SisteSiste
Viser resultater 281 til 300 av 744
    Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg sendte mail til Elkjøp og spurte, fikk til svar at Denon skal de føre fast framover.

Active Bj-h sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå begynner jeg å lure hvordan enkelte her inne stiller seg i forhold til nettbutikker. Enkelte hevder at Elkjøp kan kvitte seg med HFK hvis de fortsetter slik... tenker dere da at vi skal slutte å handle på nettet også? Ingen tvil at konkurransen mellom fysiske butikker og nettbutikker er hard.

Jeg syns det er flott Elkjøp selger Denon. Har møtt mange forskjellige ansatte hos HFK og Soundgarden som kan like mye om Denon/etc som jeg kan om strykejern. Det samme gjelder hos Elkjøp. Alt varierer til hvilken person du ender opp med. og det blir litt rart at jeg må være "heldig" for å få god kundeservice når jeg først skal betale en ekstra arm for å gi HFK litt ekstra penger.

Konkurranse er BRA - uansett hvor mye du vrir på det! OG jeg syns heller ikke det er særlig heldig at en kjede driver egen import (MED enerett). Det er også svært merkelig at man ikke finner Yamaha og Pioneer hos HFK, da disse alltid kommer svært godt ut i tester. Må så skal det nevnes at HFK ansatte er svært negative i frohold til disse produsentene. Wonder why..

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bj-h
    Nå begynner jeg å lure hvordan enkelte her inne stiller seg i forhold til nettbutikker. Enkelte hevder at Elkjøp kan kvitte seg med HFK hvis de fortsetter slik... tenker dere da at vi skal slutte å handle på nettet også? Ingen tvil at konkurransen mellom fysiske butikker og nettbutikker er hard.

Jeg syns det er flott Elkjøp selger Denon. Har møtt mange forskjellige ansatte hos HFK og Soundgarden som kan like mye om Denon/etc som jeg kan om strykejern. Det samme gjelder hos Elkjøp. Alt varierer til hvilken person du ender opp med. og det blir litt rart at jeg må være "heldig" for å få god kundeservice når jeg først skal betale en ekstra arm for å gi HFK litt ekstra penger.

Konkurranse er BRA - uansett hvor mye du vrir på det! OG jeg syns heller ikke det er særlig heldig at en kjede driver egen import (MED enerett). Det er også svært merkelig at man ikke finner Yamaha og Pioneer hos HFK, da disse alltid kommer svært godt ut i tester. Må så skal det nevnes at HFK ansatte er svært negative i frohold til disse produsentene. Wonder why..
    Nok en gang så spørs det hvem man snakker med. Jeg opplever ikke at ansatte i HFK rakker ned på andre produkter,men heller forsøker og fremheve hva som er fordelene med sine produkter (helt normalt salgstriks). De kan umulig vite alt om alle andre merker så det og sammenligne egne varer mot andres blir alltid vanskelig. Hvorfor Klubben ikke har Yamaha og Pioneer er selvsagt fordi disse produktene ligner ganske mye på Denon så da ville det ikke blitt lett og velge det ene fremfor det andre. En annen og vel så stor grunn er selvsagt det at det er ØRTEN andre butikker som fører disse merkene. INGEN butikker kan ha ALLE merker i sortimentet sitt.....

Active Bj-h sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det forstår jeg, men nå er det stusselig at dem ikke fører sikre og gode produkter som nesten alltid kommer best ut i test. For meg virker det litt rart..

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det forstår jeg, men nå er det stusselig at dem ikke fører sikre og gode produkter som nesten alltid kommer best ut i test. For meg virker det litt rart..
    Da får de slutte å selge denon det året de ikke topper alle tester, og heller gå for onkyo eller yamaha når de er best.

For så å bytte tilbake til Denon når de topper listene igjen..

Denon har da hatt MANGE test-vinnere opp igjenom- Det er strengt tatt Denon som bestemmer hvem som får importere og selge denon, ikke Hi-Fi Klubben.

Så om Denon mener at de har priset seg ut av markedet eller er for grådige er det jo bare for de å bytte importør. Jeg vet Mediamarkt har veldig lyst..

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er høyst tvilende til at Elkjøp kommer til å fortsette med Denon fremover. Denon sentralt kommer til å finne leddet de tar det inn gjennom og kutte dem som forhandlere - garantert. Tatt med forbehold om at Denon er seriøse ovenfor sine distributører, noe jeg er ganske sikker på at dem er.

Active Bj-h sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dreamphaze
    Da får de slutte å selge denon det året de ikke topper alle tester, og heller gå for onkyo eller yamaha når de er best.

For så å bytte tilbake til Denon når de topper listene igjen..

Denon har da hatt MANGE test-vinnere opp igjenom- Det er strengt tatt Denon som bestemmer hvem som får importere og selge denon, ikke Hi-Fi Klubben.
    Ok, kanskje jeg satt det litt på spissen. Poenget mitt var bare at det er merkelig at en HIFI butikk som HFK burde også solgt varer som man finner ellers i andre butikker. Jeg er rimelig sikker at det skyldes frykt for hard konkurranse på både Yamaha, Pioneer og Onkyo. Ellers vil jeg tilføye at det er flott HFK får sterk konkurranse. Dumpe priser eller ikke - det kommer forbrukerene til gode. Mange som nevner dette med selgerenes kompentanse også, som vi har blitt "enige" varierer voldsomt uavhengig kjede. Felles for alle her inne at vi VET hva vi skal handle på forhånd.. og da spiller det ingen rolle om jeg handler melk hos Ultra hvor de veit hvilket utstyr kua har blitt melka med, når jeg sparer noen kroner på å plukke varen selv hos Rema... satt på spissen...igjen

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    *redigert litt* Har sagt mitt i tråden . Folk skal få lov til å være uenige med meg. Men ikke påstå at jeg ikke kan "drive butikk". Det er noe jeg faktisk gjør, mer eller mindre.

Active UOB sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    491
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, kanskje jeg satt det litt på spissen. Poenget mitt var bare at det er merkelig at en HIFI butikk som HFK burde også solgt varer som man finner ellers i andre butikker. Jeg er rimelig sikker at det skyldes frykt for hard konkurranse på både Yamaha, Pioneer og Onkyo. Ellers vil jeg tilføye at det er flott HFK får sterk konkurranse. Dumpe priser eller ikke - det kommer forbrukerene til gode. Mange som nevner dette med selgerenes kompentanse også, som vi har blitt "enige" varierer voldsomt uavhengig kjede. Felles for alle her inne at vi VET hva vi skal handle på forhånd.. og da spiller det ingen rolle om jeg handler melk hos Ultra hvor de veit hvilket utstyr kua har blitt melka med, når jeg sparer noen kroner på å plukke varen selv hos Rema... satt på spissen...igjen
    Du har absolutt ikke forstått poenget med hifi klubben. Begynnelsen på hifiklubben var at de mente importleddet tok for mye i fortjeneste og gjorde hifi for dyr. Derfor ville de kutte ut dette dyre mellomleddet. Dette har de også klart, selv om deres konkuransefortrinn har blitt dårligere igjennom årene. Om du ser på hva et produkt koster i norge i forhold til i utlandet, så vil du se at f.eks. Onkyo er veldig mye dyrere i norge, mens klubbens produkter koster omtrent det samme.

Derfor tar ikke klubben inn andre produkter. De må da kjøpe av en importør som altså er et fordyrende mellomledd (og dette er i direkte strid med deres foretningside). Det at man kutter ut importører og grosister er helt klart den beste måten å redusere priser på. Men for å få det til må man ha en viss størrelse. Som hfk, eller el-kjøp.

Og at alle her inne hvet hva de skal kjøpe på forhånd er vel å bra, men det gjør ikke 90% av resten av befolkningen. Og hadde du ikke hatt seriøse hifi butikker, så hadde du sansynligvis ikke hatt like mange her på forumet. Et sted må den første lysten tennes, og det gjøres ikke på nettet.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil anbefale alle som vil diskutere hvordan man driver en butikk til å opprette en egen tråd om dette. Denne tråden handler om elkjøp som denonforhandler.

Leste helsiden i DN hvor daglig leder av HFK gikk ut å klagde over at de fikk konkuranse på Denon. Virker litt som om daglig leder innrømmer at HFK ikke vil overleve hvis de må konkurere på samme vilkår om andre forhandlerer. Det vil isåfall være synd om det er tilfellet.

Det er likevell sånn at det er forbrukeren som har makten, og de fleste handler der de får varen til billigst pris. Selvfølgelig spiller andre faktorer inn som blant annet service, tilgjengelighet og personlige erfaringer. Men om HFK ikke greier å omstille seg til å konkurere mot internett og andre fysiske butikker ser ikke fremtiden veldig lys ut.

Ser at mange prøver å lage et stort nummer ut av at Elkjøp paralellimporterer Denon. Dette er en daglig problemstilling som de fleste elektronikkforettninger kjemper mot dagelig. Mange av nettbutikkene baserer seg på nettopp paralellimport. I tillegg er det jo også en del færre kostnader knyttet til å drive nettbutikk. Poenget er at man må være villige til omstille seg til det som faktisk er dagen markedsituasjon. Å tro at man kan greie å holde enerett på merker er en utopi. Da krever det i såfall en holdningsendring hos alle forbrukere og en enighet om å kun handle hos forhandlere som har en avtale med lokal importør. Det kommer aldri til å skje. Til det er vi forbrukere griske nok til å ofte la pris avgjøre hvor vi handlre, og det er jo selvfølgelif forståelig. Ingen vil jo betale mer enn man må.

Konkuranse er sunt, men desverre må noen tape......

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

For å vri litt på det... sikker på at det ikke er Denon som VIL at HFK skal selge dems merke? Syns jeg ser at Elkjøp skaffa seg en Audesey PRO sertifisert mann . Det har HFK, vistnok. Denon kan fint droppe HFK om de vil, om det "gainer" dem mest!! Så noe må det være HFK gjør riktig, og jeg tror dem ikke byr på sexuelle ytelser mot denon.....

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UOB
    Du har absolutt ikke forstått poenget med hifi klubben. Begynnelsen på hifiklubben var at de mente importleddet tok for mye i fortjeneste og gjorde hifi for dyr. Derfor ville de kutte ut dette dyre mellomleddet. Dette har de også klart, selv om deres konkuransefortrinn har blitt dårligere igjennom årene. Om du ser på hva et produkt koster i norge i forhold til i utlandet, så vil du se at f.eks. Onkyo er veldig mye dyrere i norge, mens klubbens produkter koster omtrent det samme.

Derfor tar ikke klubben inn andre produkter. De må da kjøpe av en importør som altså er et fordyrende mellomledd (og dette er i direkte strid med deres foretningside). Det at man kutter ut importører og grosister er helt klart den beste måten å redusere priser på. Men for å få det til må man ha en viss størrelse. Som hfk, eller el-kjøp.

Og at alle her inne hvet hva de skal kjøpe på forhånd er vel å bra, men det gjør ikke 90% av resten av befolkningen. Og hadde du ikke hatt seriøse hifi butikker, så hadde du sansynligvis ikke hatt like mange her på forumet. Et sted må den første lysten tennes, og det gjøres ikke på nettet.
    !! Mye smart her . Problemet er vel at de som klager på HFK og Soundgarden sine priser (dvs de som importerer noen merker selv), de er Elkjøp whores . Og driter i alt av service, bare dem får det billigst mulig, uten at det kan ses på i butikk etc... LONG LIVE INTERNET! Tenk om ALT ble solgt der . Tenk så billig og spennende .

Og igjen, kan fint parallellimportere Denon selv(privat også), tror ikke det er noe butikk men...! Det man betaler da er jo kun frakt! Men da blir ofte de "klagende" mer : "...men men men.. jeg vet ikke hvordan det funker..."

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    For å vri litt på det... sikker på at det ikke er Denon som VIL at HFK skal selge dems merke? Syns jeg ser at Elkjøp skaffa seg en Audesey PRO sertifisert mann . Det har HFK, vistnok. Denon kan fint droppe HFK om de vil, om det "gainer" dem mest!! Så noe må det være HFK gjør riktig, og jeg tror dem ikke byr på sexuelle ytelser mot denon.....
    ikke si det..

høye blondiner mot 1000 avr 1910 til special price? :P

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dreamphaze
    ikke si det..

høye blondiner mot 1000 avr 1910 til special price? :P
    HAHA .

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Alle kan bli Audyssey Pro sertifisert, er bare å punge ut med 600 euro så har du pro kittet.

Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sabre
    Leste helsiden i DN hvor daglig leder av HFK gikk ut å klagde over at de fikk konkuranse på Denon. Virker litt som om daglig leder innrømmer at HFK ikke vil overleve hvis de må konkurere på samme vilkår om andre forhandlerer. Det vil isåfall være synd om det er tilfellet.
    Jeg leste artikkelen slik at problemet er at produktene selges med tap, for å "ta" en konkurrent.

Jeg minstenker vi har verdens laveste priser på enkelte Denon-modeller for øyeblikket - løp og kjøp :grin:

Raskt søk på Ebay gir meg for AVR-1910 ca:

USA: 450 USD - 2670kr FØR moms
    UK: 415 GBP - 3935kr FØR moms (inkl UK TAX kanskje?)
    DE: 474 eur - 3894kr FØR moms (inkl DE TAX kanskje?)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razor
    Alle kan bli Audyssey Pro sertifisert, er bare å punge ut med 600 euro så har du pro kittet.
    Så har du pro kittet ja..
    Hvorfor bruker du Euro? Vi bor i Norge.. Finn prisen på kittet kjøpt i Norge og hva det koster for å få opplæringen det kreves til å bruke det..

Dessuten er strengt tatt ikke pris ett tema egentlig.. Eller var det det?

Det er vel det at noen har tatt seg bryet med å gjøre det?

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sabre
    Leste dette jeg også. Fikk egentlig litt inntrykk av at HFK prøvde å spille sympati kortet. Fortsatte å balle om hvor liten og små deres søte kjede var og hvor store og slemme den stygge ulven Elkjøp er.

Når rett skal være rett så er vel HFK trossalt nordens størte Hi-Fi kjede om jeg ikke tar feil. Dette hadde stillt seg litt annerledes om Elkjøp gjorde dette for å kvitte seg med "Josteins Hifi" i Darbu.

Vil også påstå at HFK selger mer hifi enn det Elkjøp gjør. Ihvertfall høyttalere.

HFK har også klart å profilere merkene sine veldig sterkt i Norden og nesten fått en Ipod effekt hvor Denon, B&W, Dali etc er i en annen klasse enn Yamaha, Pioneer, Onkyo, Kef etc. Dette er selvfølgelig feil men Ipod effekten lenge leve.

Ser for meg er det ikke så veldig rart at Elkjøp velger å ta inn Denon. 1. Bevise at man får god lyd der man kjøper kaffetraktere. 2. God lyd behøver ikke koste så mye som det har gjort.

Det som skjer nå er en priskrig og en stillingskrig. Etterhvert vil dette blåse over og både Elkjøp og HFK vil justere prisene sine til et nivå som er "levlig" for begge parter men fremdeles ha enkelte modeller de fremmer i annonser.

Dette kalles sunn konkurranse. Dog det som foregår akkurat nå er ikke så veldig sundt for HFK men vil nok blåse over. De fleste skjønner nok at Elkjøp er ute etter å fremme et eksempel og ikke nødvendigvis fjerne HFK. Det tviler jeg på at de klarer uansett. HFK har flere ben å stå på enn Denon.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med denne priskrigen er det ikke mange som tjener penger på disse produktene, blir mest for å bare selge uten en lousy krone i fortjeneste. Når man ser på Yamaha så er dem nesten likt priset med Denon, skjønner ikke helt problemet. Z7 ligger på 27k og Denon sin 4810 ligger på 25. Det er så mye prisgnål og det kan virke som man tror det er så dyrt, sjekk prisene i utlandet på disse produktene sier jeg bare. Kvalitet koster og sånn er det bare....

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Før man sammenligner direkte med utlandet må man huske å ta med i kalkuleringen hvilken MVA det andre landet har samt reklamasjons tid de har. Mange merker som forhandles i Norge tar ekstra betalt for produktene sine siden vi har 5 års reklamasjon. Dette for å dekke eventuelle tap i forbindelse med dette.

Side 15 av 38 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 35 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •