Denon selges nå hos Elkjøp - OK eller ikke? - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 14 av 38 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 34 ... SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 744
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Det er ihvertfall bare tull.

Det vil si at Actebis sitter igjen med 62526,- fordelt på alle avdelingene sine i europa. Og med dette skal de betale lønninger til 1800 medarbeidere samt drifte vær avdeling i disse landene. Det er en god prestasjon! Denne kameraten din må ha jobbet for knapper å glansbilder isåfall, er kanskje derfor han "jobbet" der.

Tallene er hentet ut fra dette :

Kilde : Actebis Computer
    Nå er dette borti 10 år siden, så hvordan tallene er i dag kontra da vet jeg ikke, og heller ikke hvordan de "bruker" tallene. Og jeg spurte han aldri om det heller... (Mulig de har 0.5% igjen av omsetning etter kostnader).
    BTW, jeg hadde hans prisliste og så sort på hvitt, at han måtte betale mer for varen engros ved kjøp av en vare enn varen kostet i nettbutikker. Nettbutikkene (og også mange vanlige butikker) tjener pengene sine på kvantumsrabatter for det meste. Selger man x antall eller for x antall kroner er det penger å tjene.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45
    Nå er dette borti 10 år siden, så hvordan tallene er i dag kontra da vet jeg ikke, og heller ikke hvordan de "bruker" tallene. Og jeg spurte han aldri om det heller... (Mulig de har 0.5% igjen av omsetning etter kostnader).
    BTW, jeg hadde hans prisliste og så sort på hvitt, at han måtte betale mer for varen engros ved kjøp av en vare enn varen kostet i nettbutikker. Nettbutikkene (og også mange vanlige butikker) tjener pengene sine på kvantumsrabatter for det meste. Selger man x antall eller for x antall kroner er det penger å tjene.
    Tipper vi sier at dem sitter igjen med 0,5 % etter kostander og lønn er trukket fra inntektene - det stemmer nok bedre. Avanse på 0,5 %? Ikke en snøballs sjanse i ******* at det er det som dem har... Det går nemlig ikke an å drive butikk slik med mindre man omsetter for haugevis av mill. og du er eneste ansatte.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av glx-rider
    Tviler ikke på at de setter opp prisen med en gang elkjøp slutter å selge denon, men hvordan vet du helt sikkert at de ikke tjener noenting på den nå? Er jo HFK vi snakker om her...
    Vet ikke helt om jeg skal skrive det her,men siden selgeren opplyste hvor mye de tjente på 3310 nå så mener han vel at det ikke gjør noe om jeg sier det videre...han sa de hadde 300 kr i fortjeneste med dagens pris (kan jo være dette var inkl mva) men uansett så sier det seg selv at da er ikke marginene til HFK så veldig store på Denonprodukter (ihvertfall ikke 3310) selv når denne kostet 11998,- Tipper vel at heller ikke Elkjøp tjener stort på å ta inn Denon,men mest for å få litt flere kunder utenom "mannen i gata" som bare skal ha et kompaktanlegg med dårlig lyd.....

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Tipper vi sier at dem sitter igjen med 0,5 % etter kostander og lønn er trukket fra inntektene - det stemmer nok bedre. Avanse på 0,5 %? Ikke en snøballs sjanse i ******* at det er det som dem har... Det går nemlig ikke an å drive butikk slik med mindre man omsetter for haugevis av mill. og du er eneste ansatte.
    Snakka med en butikksjef på Expert for et års tid siden og han kunne bekrefte at på datamaskiner så tjente de nesten ingenting,bare noen få hundrelapper på en maskin til 5000 kr. De er allikevel tvunget til å selge siden det er kundene som vil ha pc. Det de tjente penger på i forhold til data var mersalg av sånn som spill,høyttalere,harddisker,minnepenn,osv.....

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ingen butikker?

Det som virker veldig rart med denne diskusjonen er at det er viktig å få billigst mulig produkter. Det er jo vel og bra, men hvis ikke det er igjen noen seriøse butikker og alt må handles på nett så er vi på vei i feil retning. Folk kan si hva de vil om de forskjellige Hi Fi kjedene, men de er i hvertfall tilgjengelig på flere steder i Norge slik at det er en mulihet for å teste, lytte kikke og se på ting. Og stort sett med mer entusiastiske ansatte enn i de større brunvarekjedene. Det er ikke mulig å erstatte det med billige produkter på nett. Kjøp mye musikk og Have Fun!!!

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av edguy
    Snakka med en butikksjef på Expert for et års tid siden og han kunne bekrefte at på datamaskiner så tjente de nesten ingenting,bare noen få hundrelapper på en maskin til 5000 kr. De er allikevel tvunget til å selge siden det er kundene som vil ha pc. Det de tjente penger på i forhold til data var mersalg av sånn som spill,høyttalere,harddisker,minnepenn,osv.....
    Dette varierer veldig fra maskin til maskin butikken selger.
    Nesten alle store kjeder har noen få enesalgs modeller de har fått i samarbeid med produsenten som de har større margin på. De tjener ikke fett på de men mellom 10-20% på en enesalgsmodell er normalt. Kjeden har også da et eget produktnr på varen som ikke kan sammenlignes direkte mot noen annen vare. Og gjerne noen små forskjeller i spesifikasjoner. Annonserte varer derimot går ofte i null eller med noen kroner tap.

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av edguy
    Vet ikke helt om jeg skal skrive det her,men siden selgeren opplyste hvor mye de tjente på 3310 nå så mener han vel at det ikke gjør noe om jeg sier det videre...han sa de hadde 300 kr i fortjeneste med dagens pris (kan jo være dette var inkl mva) men uansett så sier det seg selv at da er ikke marginene til HFK så veldig store på Denonprodukter (ihvertfall ikke 3310) selv når denne kostet 11998,- Tipper vel at heller ikke Elkjøp tjener stort på å ta inn Denon,men mest for å få litt flere kunder utenom "mannen i gata" som bare skal ha et kompaktanlegg med dårlig lyd.....
    Hø?

Om han tjente 300,- på slaget har han 5% fortjeneste. Dvs at varen har en innpris til butikk på 6500,-.

Om den selges til 11995,- har Klubben ca 40% fortjeneste! Dette er drøyt høyt på et elektronikkprodukt, det vet alle som jobber med salg av elektrovarer som lyd og bilde i dag.

Overprisa, det er min konklusjon. Iallefall versus innprisen.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alastor
    Hø?

Om han tjente 300,- på slaget har han 5% fortjeneste. Dvs at varen har en innpris til butikk på 6500,-.

Om den selges til 11995,- har Klubben ca 40% fortjeneste! Dette er drøyt høyt på et elektronikkprodukt, det vet alle som jobber med salg av elektrovarer som lyd og bilde i dag.

Etter mine beregninger har de da en dekningsgrad på 3.7%-

Om produktet selges til 8398 og deknigsgraden i nok er 300 kroner, så er jo innprisen 8098 ink mva.-.
    En dekningsgrad på 30% vil da tilsvare 11996-
    --------------------------------------------

Det er viktig å ikke forveskle dekningsgrad med fortjeneste. For av de 3599 kronene de sitter igjen med skal det betales mange regninger.

Jeg mener å ha lest ett sted at en DG på 30% må man minimum ha for å drive en lønnsom detaljehandel bedrift.

Så da var det jo spot on da?
    Om jeg ikke har regnet veldig feil.

det å selge produkter med indirekte tap er ikke lønnsomt for andre enn forbrukeren i korte drag-

Active Henningep sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå blir det i allefall pma 510 og matchende cd spiller fra denon på meg til mandag. 2000kr til sammen=)

Da kan anlegget tilegnes mor og far når jeg skal handle hjemmekino til sommeren(når hdmi 1.4 er klart).

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hø?

Jeg er ikke helt enig med deg at 40% er så mye, men dette avhenger av hvor mye disse butikkene selger. Veldig rundt regnet hvis dem i ditt tilfelle hadde en fortjeneste på 300kr så må hver selger selge for minimum 6800kr i timer for å kunne dekke lønnen(+ arbeidsgiver-avgifter osv). Dvs at hver selger må i snitt selge for minst 51000kr pr dag, det er mulig dette ikke er så mye for enkelte butikker og selgere, men jeg tror det er mange som ikke klarer dette.

Men da har vi ikke tatt høyde for alle andre utgiftene som salget skal dekke som:
    -Leie av lokale
    -strømutgifter
    -renovasjon
    -Reklamesatsing
    -lagerbeholdning
    -Svinn
    -Sosialeutgifter/kurs/reiser/overtid?
    -Lønn til ansatt som ikke direkte driver med salg (eiere, ledere ,sekretærer, personal osv).

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henningep
    Nå blir det i allefall pma 510 og matchende cd spiller fra denon på meg til mandag. 2000kr til sammen=)

Da kan anlegget tilegnes mor og far når jeg skal handle hjemmekino til sommeren(når hdmi 1.4 er klart).
    Velkommen etter med den cd-spilleren Henning - står en hjemme i hylla! Helt greit som ett drivverk og/eller billig løsning.

Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henningep
    3,7mill x 8,5(ca) = 31.450.000

31.450.000x0,5% = 157.250

Litt det jeg gjorde, men skjønner poenget ditt, og er helt enig=)
    Dere reagerer ikke på at de bare omsetter for 32 millioner og har 1800 ansatte altså?

Lenge leve vill spekulering!

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hø?

Driver ikke butikk du tydeligvis ... Den hadde gått rett vest!

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Driver ikke butikk du tydeligvis ... Den hadde gått rett vest!
    Vil vel si meg ganske enig med deg ja.

Active UOB sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    491
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hifi klubben i Moss (bare tatt som eksempel, alle tall er hentet fra 1881.no, hvor alle regnskaper ligger ute for alle as) har de siste årene hatt en snitt bruttofortjeneste som ligger litt over 30%. Dette er ganske høyt. (Jeg driver selv butikk og vi pendler mellom 13 og 15%). Men alikevell så tjener de ikke store penger. Beste år 2005 med ca. 450 000,-. Dette vil si at de ikke vil klare seg med en spesielt mye lavere bruttofortjeneste uten å endre konseptet brutalt. Dvs. Øket omsetning og lavere kostnader. (les dårligere lokaler, og færre ansatte. DVs. dårligere service).

Elkjøp i moss har en snitt bruttofortjeneste på ca. 20%. De har pendlet mellom et overskudd på 2,3 mil, og 100 tusen (08). Dvs. at om innkjøpsprisene er de samme for disse butikkene så vil forbrukeren i snitt spare 10% ved å handle hos elkjøp fremfor klubben. (Nå vil muligens elkjøp ha lavere inkjøpspriser pga. størrelsen, men dette vet jeg ikke noe om, de er jo ikke store på hifi).

Personlig ville jeg betalt 10% mere for den servicen man får hos en glitrende butikk som klubben i moss, fremfor elkjøp.

Active UOB sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    491
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av r0ver2
    Dere reagerer ikke på at de bare omsetter for 32 millioner og har 1800 ansatte altså?

Lenge leve vill spekulering!
    Jeg tror nokk at vi prater milliarder ikke millioner. Uansett poenget er det samme. Om 0,5% stemmer noen som helst plass, så er det resultatgrad.

Dvs. et overskudd på 160 millioner kr. (Det er jo ikke himla bra det heller).

Men nå er vel dette helt o.t.

Intermediate amazon1969 sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mange har vært på Elkjøp, fått svar på nødvendige spørsmål, lyttetest, hvordan sette opp (da prater jeg ikke om hvor volumkontrollern og høyttalerkontaktene sitter), fått prøvd saken på litt forskjellig utstyr. Ikke minst prøvd noe lignende AVutstyr samtidig. Ikke en reiseradio eller en varmepumpe.

Hvor mange har gått på HiFi Klubben og fått demo/introduksjon på en Denon og så lusket seg videre på Elkjøp for å handle og spart 100 Trillioner Zimbabwe dollars (ca150 NOK)? Hva med oppfølging, spørsmål, svar, på godt norsk etterpåservice...

Sykt at denne tråden i det hele tatt eksisterer. Denon, med respekt for seg selv burde overlatt denne salgsjobben til nisjen den hører i. IKKE Walmart`s og IKEA. Håper virkelig vi ikke ender der alle man til slutt.

Med det vil jeg understreke at jeg ikke ønsker å sette Hifi Klubben i noe "high light". Jeg bare HATER at strykejernforretninger får tilgang til å selge velrenomerte AVprodukter...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UOB
    hifi klubben i Moss (bare tatt som eksempel, alle tall er hentet fra 1881.no, hvor alle regnskaper ligger ute for alle as) har de siste årene hatt en snitt bruttofortjeneste som ligger litt over 30%. Dette er ganske høyt. (Jeg driver selv butikk og vi pendler mellom 13 og 15%). Men alikevell så tjener de ikke store penger. Beste år 2005 med ca. 450 000,-. Dette vil si at de ikke vil klare seg med en spesielt mye lavere bruttofortjeneste uten å endre konseptet brutalt. Dvs. Øket omsetning og lavere kostnader. (les dårligere lokaler, og færre ansatte. DVs. dårligere service).

Elkjøp i moss har en snitt bruttofortjeneste på ca. 20%. De har pendlet mellom et overskudd på 2,3 mil, og 100 tusen (08). Dvs. at om innkjøpsprisene er de samme for disse butikkene så vil forbrukeren i snitt spare 10% ved å handle hos elkjøp fremfor klubben. (Nå vil muligens elkjøp ha lavere inkjøpspriser pga. størrelsen, men dette vet jeg ikke noe om, de er jo ikke store på hifi).

Personlig ville jeg betalt 10% mere for den servicen man får hos en glitrende butikk som klubben i moss, fremfor elkjøp.

Jeg vet at forbrukere aller helst vil at forhandleren skal ha så lav fortjeneste som mulig, man må ikke glemme at butikkene er her for å tjene penger.. ? Og det virker som om noen folk blir fornærmet over at butikkene tjener penger.. :P

Lenge leve janteloven

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elkjøp blir og fortsette og selge Denon

Active UOB sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    491
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ante1
    Elkjøp blir og fortsette og selge Denon
    Elkjøp kjøper disse produktene i gråmarkedet. Dvs. at de må håndtere alle reklamasjoner selv. Jeg antar at dersom ikke Elkjøp overtar importen av Denon så vil de slutte med å selge dette. Jeg tror at de gjør dette for å skape støy i markedet og for å "straffe" hifiklubben som har drevet å "mobbet" dem i flere år.

Ja, admenistrerende direktører kan være smålige de også.

Side 14 av 38 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 34 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •