Denon selges nå hos Elkjøp - OK eller ikke? - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 13 av 38 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 33 ... SisteSiste
Viser resultater 241 til 260 av 744
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Det der er bare helt sykt.... Vi blir regelrett flådd av staten når det gjelder bil.
    Med det velferdssamfunnet vi har må pengene inn. Hadde du vært mer fornøyd med US-tilstander f.eks, der mange ikke har råd til å bli friske etc grunnet de ikke har helseforsikring? Vi er VELDIG bortskjemt her i landet!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Jeg er veldig imponert over småfirmaer som klarer å konkurrere med de store på priser. De små påslagene som finnes i denne bransjen stiller store krav til logistikkpraksis og -systemer. De største er avhengig av stor omsetning for å dekke inn overheaden de må ha. De små har nok fordelen av liten overhead. Jeg tror nok det er vanskeligst for de "mellomstore", der man er avhengig av en viss overhead samtidig som omsetningen ikke er så veldig stor. Jeg kjenner selv eksempler på milliardomsetning med 1 innkjøper og da har man systemene i orden. Med det lave påslaget risikerer man at valutaendringer spiser opp hele overskuddet hvis man ikke er veldig strukturert. Dette er kanskje mest aktuelt for dataprodukter, men jeg innbiller meg at det ikke er allverdens på masseprodusert lydelektronikk heller.
    Dataprodukter ja... Har en kamerat som jobbet hos Actebis. De hadde 0.5% avanse på alt de solgte. Og det var FØR de dårlige tidene økonomisk...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Fraktpriser er også et viktig moment ved volumkjøp.

Når det gjelder "lokkevarer" i kombinasjon med veldig dyre varer, er nok det veien å gå. Ingen butikker overlever på "no-profit"-varer i lengden.
    Jeg kikket etter minnekort til mine foreldre i Elkjøps fysiske butikk på lørdag. Det ble bomtur for å si det på den måten:-)
    Vet ikke om en eneste butikk som aldri har hatt lokketilbud der de taper på varen. Dette for å dra folk til butikken, og da kjøper de og annet som de igjen tjener penger på. (Eller som så ofte på Elkjøp, de har et godt tilbud, men enten har de det ikke på lager eller selgeren anbefaler på det sterkeste at du kjøper noe som er "litt" bedre (=dyrere)). Sånn er det uansett om det er mat, klær, hvitevarer, brunevare eller hva det er.

Active Henningep sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av edguy
    Denon er et merke som ikke omfattes av DAGSPRIS-konseptet og følgelig får du ikke tilbake penger. Det med 30 dager gjelder bare produkter som HFK ikke er importør av slik som TV,Blu-rayspiller o.l fra merker som samsung,lg,sony osv.....
    Uansett så selges nå 3310 200kr billigere enn på Elkjøp. Også 1910 faller stadig, den er nå nede i 2798,- 150 under elkjøp.....
    Kan man ikke bare benytte angreretten sin og levere produktet, for så å kjøpe det på nytt igjenn?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Var innom Elkjøp, skulle ha info om Denon 1910. Lite å hente med det der gitt... De kunne jo overraskende lite om Onkyo også :S. Skremmende.
    Siden vi hele tiden forlanger produkter billigere og billigere blir avansen så liten at de har ikke råd til å ansette fagfolk!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alastor
    *glem det, link ble fiksa.

Skal ikke se bort ifra at det blir enda billigere på elkjøp i mårra .

Uansett viser det nok en gang at hifiklubben er for dyre på produktene sine.
    De er ikke for dyre om folk kjøper produktene. De er oss forbrukere som er for dumme! Vi burda da ha kjøpt noe annet som er verdt det det koster...

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denon er et merke som ikke omfattes av DAGSPRIS-konseptet og følgelig får du ikke tilbake penger. Det med 30 dager gjelder bare produkter som HFK ikke er importør av slik som TV,Blu-rayspiller o.l fra merker som samsung,lg,sony osv.....
    Uansett så selges nå 3310 200kr billigere enn på Elkjøp. Også 1910 faller stadig, den er nå nede i 2798,- 150 under elkjøp.....
    Lyver "Telford" da eller? Han kjøpte en BD spiller fra denon som gikk ned i pris og han fikk gavekort fra klubben.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Lyver "Telford" da eller? Han kjøpte en BD spiller fra denon som gikk ned i pris og han fikk gavekort fra klubben.
    Nei han lyver ikke.Det var jeg som var litt for rask på avtrekkeren...SORRY!!!!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For øvrig kan jeg nå si at HFK tjener mere på å selge 2310 enn 3310.....snakka med klubben i dag og de kunne bekrefte at de hadde ingenting igjen for å selge 3310 så billig som nå,så når Elkjøp er tomme så setter de opp prisen igjen.Så løp og kjøp hvis dere skal handle. Regner med at Klubben selger denne for samme pris som elkjøp siden de tidligere (i en mail til meg) har sagt at de ikke skal la andre kjeder selge Klubbens sine produkter billigere. HFK er som kjent I MPORTØR av Denon.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Det blir solgt mest av disse billige modellene som regel, men noe må bare å gå opp i pris for å dekke "tapet". Hundre lapp her og 500 der på enkelte produkter.
    Jeg vil vel heller si at dem for mindre fortjeneste. Og volumet det er snakk om, tror jeg neppe vil føre til noe økte priser. I så fall vil dem sakke enda mer akterut i forhold til konkurenter som Onkyo og Yamaha på feks reciver siden.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei han lyver ikke.Det var jeg som var litt for rask på avtrekkeren...SORRY!!!!
    :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For øvrig kan jeg nå si at HFK tjener mere på å selge 2310 enn 3310.....snakka med klubben i dag og de kunne bekrefte at de hadde ingenting igjen for å selge 3310 så billig som nå,så når Elkjøp er tomme så setter de opp prisen igjen.

Tviler ikke på at de setter opp prisen med en gang elkjøp slutter å selge denon, men hvordan vet du helt sikkert at de ikke tjener noenting på den nå? Er jo HFK vi snakker om her...

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45
    Dataprodukter ja... Har en kamerat som jobbet hos Actebis. De hadde 0.5% avanse på alt de solgte. Og det var FØR de dårlige tidene økonomisk...
    Det er ihvertfall bare tull.

Det vil si at Actebis sitter igjen med 62526,- fordelt på alle avdelingene sine i europa. Og med dette skal de betale lønninger til 1800 medarbeidere samt drifte vær avdeling i disse landene. Det er en god prestasjon! Denne kameraten din må ha jobbet for knapper å glansbilder isåfall, er kanskje derfor han "jobbet" der.

Tallene er hentet ut fra dette :
    Actebis Computer Nordic er en del av Actebis gruppen, som er en av de største aktører på det europeiske it marked med en samlet omsetning på 3,7 mill. Euro og 1.800 medarbeidere fordelt på 7 land.
    Kilde : Actebis Computer

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ihvertfall bare tull.

Det vil si at Actebis sitter igjen med 62526,- fordelt på alle avdelingene sine i europa. Og med dette skal de betale lønninger til 1800 medarbeidere samt drifte vær avdeling i disse landene. Det er en god prestasjon! Denne kameraten din må ha jobbet for knapper å glansbilder isåfall, er kanskje derfor han "jobbet" der.

Tallene er hentet ut fra dette :

Kilde : Actebis Computer
    Jeg skjønner vikelig ikke hvordan du kom frem til at dette ble 62k, men jeg er helt enig. Dette er bare tull! Ingen bedrift kunne overlevd på det.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Betaler heller litt mer for suveren service enn ræva service på elkjøp

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Betaler heller litt mer for suveren service enn ræva service på elkjøp
    +1

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henningep
    Jeg skjønner vikelig ikke hvordan du kom frem til at dette ble 62k, men jeg er helt enig. Dette er bare tull! Ingen bedrift kunne overlevd på det.
    Egentlig ganske enkelt. Siden de oppgir tallet som omsetning i euro så er det bare å regne det om til norsk valuta og så finne ut hva 0.5% av det beløpet er og man har deres fortjeneste. Selvfølgelig ikke tatt høyde for alle baktallene som kommer inn. Men det var mer for å fremme et eksempel

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm.. da fikk jeg 151798kr hvis jeg brukte valutakursene i widgeten til windows..

(30359794 * 0,005).

Blir ikke rare årslønna til alle de ansatte der...

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Egentlig ganske enkelt. Siden de oppgir tallet som omsetning i euro så er det bare å regne det om til norsk valuta og så finne ut hva 0.5% av det beløpet er og man har deres fortjeneste. Selvfølgelig ikke tatt høyde for alle baktallene som kommer inn. Men det var mer for å fremme et eksempel
    3,7mill x 8,5(ca) = 31.450.000

31.450.000x0,5% = 157.250

Litt det jeg gjorde, men skjønner poenget ditt, og er helt enig=)

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm brukte vg sin valutakalkulator og den ga meg noe over 12m. Syntes dette egentlig var merkverdig rart men tenkte ikke noe mer over det før jeg postet. Ser jo selvfølgelig at et blir feil. My bad.

Men 150k +\- har ingenting å si for konklusjonen

Edit : testet det i vg sin igjen og det rakner for den når man legger til den siste 0'en.

Side 13 av 38 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 33 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •