Denon selges nå hos Elkjøp - OK eller ikke? - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 38 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 31 ... SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 744
    Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hahaha! Nå er ikke HFK blide... Dette er nesten drøyt, men morro. Dog dette er tydeligvis et tilbud, så varer nok ikke lenge, men morsomt fordet..

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det bare og vente på 4310 og 4810 8)

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Izzz on!

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Telford
    Nå ser ikke jeg noen prinsipiell forskjell i å prute for derigjennom å gi en forhandler en mulighet til å selge - og kynisk å velge billigste pris ved å improtere. Da vet jo ikke forhandleren at han mister "businessen".

Pruting er ikke annet enn å gi et mottilbud - det står forhandleren fritt å akseptere.

Kan vanskelig se at forbrukerstrategi etter saueflokk prinsippet skal gi lavere totale priser.
    Forbrukermakten er sterk, og det viser seg at utroskap mot leverandøren faktisk tvinger frem både bedre service og lavere totale kostnader.
    Leverandøren yter service for å tekkes kunden, og presser sin leverandør på betingelser for å bedre konkurranse evnen. Dette fortsetter videre bakover i næringskeden.
    På denne måten vinner (tjener) alle parter.
    Det er mulig at vi ikke diskuterer samme sak, men jeg har faktisk en innebygd aversjon mot slikt. Tilbud er ok, men pruting skjærer. Jeg husker i min tid med forhandlinger i bedriftsmarkedet. Få din beste pris; Her; Sorry da har vi en annen; NEI, la oss se på det en gang til; Var det ikke din beste pris? Øhh.

Tull og tøys.

Active
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Emmerhoff
    Elkjøp har 3310 til 8995,- denne helgen!
    Elkjøp - Denon AVR-3310 receiver

Er satt ned fra 11998,- til 10998,- hos Hi-Fi Klubben...
    DENON AVR-3310 Hjemmekinoreceiver - Receiver - Hjemmekino | Hi-Fi Klubben
    Haha, begynner å bli gode priser nå.
    HFK satt Denon 3310 enda mere ned nå: DENON AVR-3310 Hjemmekinoreceiver - Receiver - Hjemmekino | Hi-Fi Klubben 8798,- :-D

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    *glem det, link ble fiksa.

Skal ikke se bort ifra at det blir enda billigere på elkjøp i mårra .

Uansett viser det nok en gang at hifiklubben er for dyre på produktene sine.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alastor
    *glem det, link ble fiksa.

Skal ikke se bort ifra at det blir enda billigere på elkjøp i mårra .

Uansett viser det nok en gang at hifiklubben er for dyre på produktene sine.
    For grådige mener du vel..:wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Det er mulig at vi ikke diskuterer samme sak, men jeg har faktisk en innebygd aversjon mot slikt. Tilbud er ok, men pruting skjærer. Jeg husker i min tid med forhandlinger i bedriftsmarkedet. Få din beste pris; Her; Sorry da har vi en annen; NEI, la oss se på det en gang til; Var det ikke din beste pris? Øhh.

Tull og tøys.
    Tror vi i utgangspunktet skal skille diskusjonen i privatmarked og bedriftsmarked.
    Bedriftsmarkedet kjennetegnes med aktørene er "likeverdige" (jada jeg vet der er mange varianter), og at de opptrer på samme arena - under samme forutsetninger. Der er et sett av regler som styrer dette, basert på hvilket område det gjelder. Denne delen av diskusjonen synes jeg ikke hører hjemme i denne tråden.

Privatmarkedet derimot er det denne tråden går mot.
    Her er både styrkeforhold, kunnskapsnivå og arena forskjellig.

Mitt poeng er at dersom jeg ønsker å handle en vare et sted jeg vet at servicen er OK men varen er dyrere, ser jeg det som naturlig å informere vedkommende forhandler hva konkurrenten selger samme vare for.
    Om han ønsker å gi et konkurrerende tilbud er opp til han.
    Jeg velger selvsagt å kjøpe produktet der summen av pris, service og trygghet gir høyset verdi. Altså hvor jeg totalt sett føler jeg får mest igjen for pengene.
    For å beholde dynamikken og utviklingen i og av markedet er det nødvendig at forbrukerne utfordrer forhandlere.

At du ser dette anderledes er for meg problemfritt.

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg velger selvsagt å kjøpe produktet der summen av pris, service og trygghet gir høyset verdi. Altså hvor jeg totalt sett føler jeg får mest igjen for pengene
    Helt enig. Dette er grunnen til at jeg aldri nærmer meg elkjøp, med mindre jeg absolutt må. De få gangene jeg har dratt dit på eget iniativ går jeg alltid irritert ut igjen.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har skrevet noe lignende i en annen tråd også:

Holdt på å kjøpe meg 3310 like før julaften siden den hadde det jeg lette etter i en ny reciever. Desverre så syntes jeg prisen var ganske høy og muligheten for litt avslag(selv om jeg også skulle handle flere komponenter) var ikke der. Denne forsterkeren var SÅ presset i pris allerede så det var et skikkelig knalltilbud mente selger.(husker ikke hva nøyaktig hva den lå på i des men var det ikke 12.?)
    Dette var ikke min "faste" hfk butikk som vanligvis pleier å være ganske greie, men tiden strakk ikke til å kjøre det ekstra stykket.

Nå endte jeg opp med en annen forsterker som jeg føler jeg fikk en bra pris, og ikke minst veldig god service(ikke elkjøp :P ), og kjøpte andre komponenter brukt, så er det sagt.

Det jeg lurer litt på nå er:

Hvilken service får kunder som handlet en 3310 for under måned siden og nå må se på at forsterkeren går så mye billigere? Hadde det vært elkjop så hadde de jo fått tilbake pengene grunnet prisgaranti. Yter hfk det samme?

Active carradona sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av glx-rider
    Har skrevet noe lignende i en annen tråd også:

Det jeg lurer litt på nå er:

Hvilken service får kunder som handlet en 3310 for under måned siden og nå må se på at forsterkeren går så mye billigere? Hadde det vært elkjop så hadde de jo fått tilbake pengene grunnet prisgaranti. Yter hfk det samme?
    Hei.
    Kjøpte denne for 3 mnd. siden, men får nok neppe ei krone igjen ifra HFK.
    Akkurat der må jeg gi elkjøp ei stjerne med sin prisgaranti.
    Men kan ikke tenke sånn, prisene svinger hele tiden. Kan ikke kjøpe noe da,
    om en skal gå rundt og være redd for at det kan bli billigere en annen plass etterpå.

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elkjøp.no selger 3310 nå får 8695 kr etter at HFK satte den ned til 8795 kr...

Dog gjelder begge prisene kun på nett...etter det jeg har hørt av HFK også.

Det ryker og koker av Denon lageret til Elkjøp idag... :-P

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    604
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av carradona
    Hei.
    Kjøpte denne for 3 mnd. siden, men får nok neppe ei krone igjen ifra HFK.
    Akkurat der må jeg gi elkjøp ei stjerne med sin prisgaranti.
    Her Elkjøp prisgaranti? Jeg har blitt fortalt av selgere at denne prisgarantien ikke (lengre) finnes.

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ESH
    Her Elkjøp prisgaranti? Jeg har blitt fortalt av selgere at denne prisgarantien ikke (lengre) finnes.
    Det kalles ikke prisgaranti lenger tror jeg.
    Men du har åpent kjøp i 30 dager med full returrett.
    Så om varen du kjøper på elkjøp plutselig kommer på tilbud (innen 30 dager) hos elkjøp er det bare å ta med kvittering tilbake så får du refundert mellomlegget.
    Om du finner varen billigere en annen plass (innen 30 dager kjøp hos elkjøp) kan du returnere vare til elkjøp og kjøpe den billigere en annen plass.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    604
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MindWaste
    Det kalles ikke prisgaranti lenger tror jeg.
    Men du har åpent kjøp i 30 dager med full returrett.
    Så om varen du kjøper på elkjøp plutselig kommer på tilbud (innen 30 dager) hos elkjøp er det bare å ta med kvittering tilbake så får du refundert mellomlegget.
    Om du finner varen billigere en annen plass (innen 30 dager kjøp hos elkjøp) kan du returnere vare til elkjøp og kjøpe den billigere en annen plass.
    Ja, det er selvsagt riktig, og kan jo fremstå/er jo som en slags prisgaranti. Kan dog by på mye stress og mas, noe de burde unnet en betalende kunde på en mye mer imøtekommende måte, hvis situasjonen skulle oppstå hvor kunden kan spare penger. Jeg har vært der, det var veldig unødvendig å kjøre til Elkjøp og levere en 40", for deretter å returnere med samme 40" (hvertfall samme merker på esken), 1000 kroner og 3 filmer. Dette kunne ha vært ordnet på en mye enklere, mer imøtekommende og behagelig måte...

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er selvsagt riktig, og kan jo fremstå/er jo som en slags prisgaranti. Kan dog by på mye stress og mas, noe de burde unnet en betalende kunde på en mye mer imøtekommende måte, hvis situasjonen skulle oppstå hvor kunden kan spare penger. Jeg har vært der, det var veldig unødvendig å kjøre til Elkjøp og levere en 40", for deretter å returnere med samme 40" (hvertfall samme merker på esken), 1000 kroner og 3 filmer. Dette kunne ha vært ordnet på en mye enklere, mer imøtekommende og behagelig måte...
    Litt usikker på hva du mener her...
    Kom tv'n du kjøpte på tilbud eller?

Jeg kjøpte en foodprosessor på elkjøp i julegave. I romjula kom den på tilbud. Kosta 1990,- når jeg kjøpte, i romjula dukket den opp til 990,-
    Reiste tilbake til elkjøp med kvittering og viste denne i kassa. Fikk tilbake 1000,- uten noen protester, tilogmed ett smil fra kassadama.

Litt off topic dette men det tåles på en lørdags kveld

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    604
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte en TV, to uker etterpå kom den på tilbud (ca 1500 kroner billigere enn det jeg betalte). Jeg dro til Elkjøp om lurte på om de hadde noen form for prisgaranti, da jeg følte at dette ville kvalifisere. Svaret var nei, det fantes ikke, men jeg var velkommen til å ta med TV tilbake igjen, kjøpe på nytt, og få tilbake mellomlegget... Jeg var rimelig irritert da jeg fikk høre dette, så dermed ditto motbydelig og lite samarbeidsvillig da jeg returnerte med kjøpte vare. Selvsagt ikke selgers feil, han fulgte jo bare retningslinjene han er pålagt å følge, men det er en provoserende måte å drive forretninger på...

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte en TV, to uker etterpå kom den på tilbud (ca 1500 kroner billigere enn det jeg betalte). Jeg dro til Elkjøp om lurte på om de hadde noen form for prisgaranti, da jeg følte at dette ville kvalifisere. Svaret var nei, det fantes ikke, men jeg var velkommen til å ta med TV tilbake igjen, kjøpe på nytt, og få tilbake mellomlegget... Jeg var rimelig irritert da jeg fikk høre dette, så dermed ditto motbydelig og lite samarbeidsvillig da jeg returnerte med kjøpte vare. Selvsagt ikke selgers feil, han fulgte jo bare retningslinjene han er pålagt å følge, men det er en provoserende måte å drive forretninger på...
    Aha, da skjønner jeg frustrasjonen din.
    Elkjøp hvor jeg bor er heldigvis mer hjelpsomme

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror vi i utgangspunktet skal skille diskusjonen i privatmarked og bedriftsmarked.
    Bedriftsmarkedet kjennetegnes med aktørene er "likeverdige" (jada jeg vet der er mange varianter), og at de opptrer på samme arena - under samme forutsetninger. Der er et sett av regler som styrer dette, basert på hvilket område det gjelder. Denne delen av diskusjonen synes jeg ikke hører hjemme i denne tråden.

Privatmarkedet derimot er det denne tråden går mot.
    Her er både styrkeforhold, kunnskapsnivå og arena forskjellig.

Mitt poeng er at dersom jeg ønsker å handle en vare et sted jeg vet at servicen er OK men varen er dyrere, ser jeg det som naturlig å informere vedkommende forhandler hva konkurrenten selger samme vare for.
    Om han ønsker å gi et konkurrerende tilbud er opp til han.
    Jeg velger selvsagt å kjøpe produktet der summen av pris, service og trygghet gir høyset verdi. Altså hvor jeg totalt sett føler jeg får mest igjen for pengene.
    For å beholde dynamikken og utviklingen i og av markedet er det nødvendig at forbrukerne utfordrer forhandlere.

At du ser dette anderledes er for meg problemfritt.
    Da misforstår du. Bedriftseksempelt var bare et eksempel. Som jeg skrev sliter jeg personlig med varierende priser. Uansett. Det du skriver om her er prissetting i mitt hode. Det er noe annet en pruting. Selvfølgelig gjør man oppmerksom på prisforskjeller. Men at forhandlere kalkulerer opp prisen for at noen skal føle at de har gjort et godt kjøp, henger jeg ikke helt med på.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte en TV, to uker etterpå kom den på tilbud (ca 1500 kroner billigere enn det jeg betalte). Jeg dro til Elkjøp om lurte på om de hadde noen form for prisgaranti, da jeg følte at dette ville kvalifisere. Svaret var nei, det fantes ikke, men jeg var velkommen til å ta med TV tilbake igjen, kjøpe på nytt, og få tilbake mellomlegget... Jeg var rimelig irritert da jeg fikk høre dette, så dermed ditto motbydelig og lite samarbeidsvillig da jeg returnerte med kjøpte vare. Selvsagt ikke selgers feil, han fulgte jo bare retningslinjene han er pålagt å følge, men det er en provoserende måte og drive forretninger på...
    Dette er bare idiotisk av dem da det eneste de tjener på det er en misfornøyd kunde å en b-vare de må kvitte seg med til redusert pris.

Antagelig er han blitt opplært til å si dette av sin leder/varehussjef fordi det skaper såpass mye bryderi for kunden at mange antageligvis dropper å komme tilbake med produktet. Så for all del bytt varen!

Side 11 av 38 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 31 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •