Denon selges nå hos Elkjøp - OK eller ikke? - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 38 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 30 ... SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 744
    Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Her er fasiten: Service på Denon fra Elkjøp skjer via Infocare, vanlig service med full dekning. Garanti etter vanlig norsk kjøpslov.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Her er fasiten: Service på Denon fra Elkjøp skjer via Infocare, vanlig service med full dekning. Garanti etter vanlig norsk kjøpslov.
    Da er det jo greit. Men vi får se hva Denon sier etterhvert at Elkjøp tar inn til Norge fra Tysk importør.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som nevnt tidligere i tråden:
    Folk (gjerne med et halv ben inne i HFK) spyr ut usannsynelig mye vås og synsing angående Elkjøps service rutiner. Forbruker vil ikke merke en fjert forskjell på Elkjøp/HFK sin service på denon, det blir isåfall individuelle tilfeller som kan forekomme uansett.

At noen faktisk påstår at produktet sitt renome synker et par hakk grunnet forhandler, tyder på uvitenhet ut av en annen verden. Denon er denon, uavhengig av hvor det er kjøpt.
    Yamaha, Kef, Pioneer (nevner i fleng) er vel ikke akuratt uglesett - dog du får kjøpt det der du kjøper vaskemaskin. Sinnsykt usaklig.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Svar fra Klubben

Hei folkens. Jeg sendte en e-post til hi-fi klubben om diverse ting., Jeg gjengir her deler av mine spørsmål og hva de svarte:

Hi-Fi klubben har i alle år hatt faste priser på sine produkter,men den siste tiden har vi sett at også deres produkter har variert i pris i takt med et stadig tøffere marked,særlig fra nettbutikker. Vi har sett at store kjeder og nett butikker som elkjøp og netshop faktisk har tatt inn DENON for kortere perioder,selv om dette merket skal være "eksklusivt" for HFK. dette har ført til at enkelte Denon produkter har falt i pris. Det som dog forundrer meg er at prisen på produkter blir satt OPP igjen!! Jeg tenker på Recieveren AVR 2310 fra Denon. Da den kom i butikkene i fjor kostet den 7999,- før den plutselig falt ned til 6498,- Dette tyder på at enten så har HKF priset denne feil i forhold til konkurrentenes recievere eller så har HFK meget høye kalkyler på en del av produktene sine.
    Nå derimot har prisen på denne reciever økt til 6998,-
    Hvorfor det? Og hva er Klubbens svar på at andre kjeder faktisk tar inn HFK's sine produkter og selger disse?
    Med disse variasjonene i pris på klubbens produkter så skulle man tro at det var mulig og prute på klubbens produkter i likhet med andre kjeders varer,men dette har vist seg og ikke være så aktuelt. Hvilken vei har HFK staket ut for sin prispolitikk og hvordan skal vi som kunder forholde oss til prisene klubben har på sine produkter? Blir det mere som en hvilken som helst annen kjede der prisene vil variere i takt med hva markedet etterspør og etter konkurranse?

Svar fra Hi Fi Klubben:
    Hei!

På grunn av utviklingen du nevner, først og fremst nettbutikker, har vi nok innsett etter hvert at det er nødvendig å justere prisene oftere enn før. Dette gjelder først og fremst på produkter som TV'er og Blu-rayspillere der det finnes utallige butikker som selger de samme modellene og prisene varierer fra dag til dag. Andre produkter prøver vi å holde prisene uforandret på så lenge det er mulig. Dette er en fordel for både oss og kundene våre siden vi da er mer forutsigbare og ikke minst har muligheten til å trykke priser i katalogene våre.

Grunnen til at AVR2310 ble satt ned i pris var den ekstreme etterspørselen etter AVR1910 som følge av den gode mottakelsen den fikk. Denon hadde ingen mulighet til å produsere nok, så for å ha et alternativ som var mulig å skaffe i den prisklassen ble det bestemt at vi skulle ha en god pris på AVR2310 til situasjonen stabiliserte seg.

Hvis du sammenligner med prisene på Denon i resten av Europa tror jeg ikke våre priser kommer noe dårlig ut. Selvfølgelig er det variasjoner, og dessverre må enkelte produkter som selger lite ha høyere priser pga. lavere kvantum og omløpshastighet på lageret.

Vårt svar på at Elkjøp og deres søsterbutikker tar inn Denon er å svare med lavere priser som du sikkert har oppdaget. Det betyr ikke at vi fortsatt tjener noe særlig på disse produktene, men vi lar ikke andre selge våre produkter til lavere pris enn oss! Jeg vet ikke hvor Elkjøp har fått tak i disse receiverne, men så lenge det er vi som er offisiell importør av Denon er det nok bare et overskuddlager eller lignende de har fått billig.

Når det gjelder pruting/rabatter synes vi det er best å heller kunne tilby gode priser til alle enn at bare de som spør skal få ekstra gode priser. Vi er jo avhengig av å tjene penger som alle andre butikker, så hvis noen skulle få betale mindre måtte andre betalt mer...

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ABC123
    Som nevnt tidligere i tråden:
    Folk (gjerne med et halv ben inne i HFK) spyr ut usannsynelig mye vås og synsing angående Elkjøps service rutiner. Forbruker vil ikke merke en fjert forskjell på Elkjøp/HFK sin service på denon, det blir isåfall individuelle tilfeller som kan forekomme uansett.

At noen faktisk påstår at produktet sitt renome synker et par hakk grunnet forhandler, tyder på uvitenhet ut av en annen verden. Denon er denon, uavhengig av hvor det er kjøpt.
    Yamaha, Kef, Pioneer (nevner i fleng) er vel ikke akuratt uglesett - dog du får kjøpt det der du kjøper vaskemaskin. Sinnsykt usaklig.
    Hvem refererer du til?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Digresjon:

Elkjøp har i skrivende stund dumpet prisen enda lavere enn HFK, nå 3395.
    Elkjøp - Denon AVR-1910 receiver

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestilte 1910 på klubben for et par dager siden. Har fått oppgitt levering 30. januar til hovedlager, pluss/minus 2 uker!

Elkjøp har den vel på lager da, hvis det er snakk om gråimport.

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av edguy
    Hei folkens. Jeg sendte en e-post til hi-fi klubben om diverse ting., Jeg gjengir her deler av mine spørsmål og hva de svarte:
    At alle skal basere seg på en grad av pruting synes jeg er noe tull. Hvorfor skal alle sette opp prisene litt for at vi skal kunne tilfredsstille vårt ego ved å prute? Det er jo det som må til i praksis.

Man må huske på BUNNLINJE! Snittet er nogenlunde konstant.

Noen produkter ned, andre opp, evt. justering av leie, lønnsutgifter eller antall ansatte.

Jeg så etter minnekort hos en kjede her om dagen. Billigste type av aktuell standard: 350,-. På salg Amazon: $3,- men de sender dessverre ikke. Betalte ca. NOK 80,- inkl. frakt fra Sveits.
    De må hente det et sted og det har jeg forståelse for.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    At alle skal basere seg på en grad av pruting synes jeg er noe tull. Hvorfor skal alle sette opp prisene litt for at vi skal kunne tilfredsstille vårt ego ved å prute? Det er jo det som må til i praksis.

Jeg så etter minnekort hos en kjede her om dagen. Billigste type av aktuell standard: 350,-. På salg Amazon: $3,- men de sender dessverre ikke. Betalte ca. NOK 80,- inkl. frakt fra Sveits.
    De må hente det et sted og det har jeg forståelse for.
    Nå ser ikke jeg noen prinsipiell forskjell i å prute for derigjennom å gi en forhandler en mulighet til å selge - og kynisk å velge billigste pris ved å improtere. Da vet jo ikke forhandleren at han mister "businessen".

Pruting er ikke annet enn å gi et mottilbud - det står forhandleren fritt å akseptere.

Kan vanskelig se at forbrukerstrategi etter saueflokk prinsippet skal gi lavere totale priser.
    Forbrukermakten er sterk, og det viser seg at utroskap mot leverandøren faktisk tvinger frem både bedre service og lavere totale kostnader.
    Leverandøren yter service for å tekkes kunden, og presser sin leverandør på betingelser for å bedre konkurranse evnen. Dette fortsetter videre bakover i næringskeden.
    På denne måten vinner (tjener) alle parter.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom Elkjøp, skulle ha info om Denon 1910. Lite å hente med det der gitt... De kunne jo overraskende lite om Onkyo også :S. Skremmende.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Var innom Elkjøp, skulle ha info om Denon 1910. Lite å hente med det der gitt... De kunne jo overraskende lite om Onkyo også :S. Skremmende.
    Kunnskapsrike folk med andre ord, tviler de er fra avforum.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Kunnskapsrike folk med andre ord, tviler de er fra avforum.
    Som det har blitt debatert om tidligere i denne tråden og i andre tråder varrierer kunnskapsnivået hos flere enn bare elkjøpansatte.

Mange vet hva de skal ha og er ute etter best pris. Dette er er noen elkjøp i mange tilfeller tilbyr. Selvfølgelig hadde det vært en fordel om selgeren kan produktene han selger, men skal du handle melk og børd greier du å plukke det selv i hylla?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    !

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av edguy
    Jeg vet ikke hva BØRD er så jeg ville mest sannsynlig trengt hjelp av en ansatt...
    Gidd spam tråden med slikt tøv. Ber moderatorer om å fjerne dette, og foregående innlegg.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes andre, mer objektive, steder å finne ut hvilken kvalitet et produkt holder enn selgerne av produktet.

Det er godt at vi faktisk kan velge om vi ønsker denne ekstra servicen selv. Dersom HFK har tro på deres konsept, burde de ikke være redde. Dersom markedet ikke ønsker dette i stor nok grad, forsvinner de. Så enkelt er det. Markedet bestemmer. Det er forbrukeren som oftest glad for.

Gidder ikke å sjekke hvor, men mener også B&W er ganske mye billigere i UK og USA enn i Norge. Så det på noen nettsider for noen dager siden. (Både 600 og 800 serien). Som det er sagt tidligere i denne tråden er det også ofte tilbud som monner på disse produktene i UK også. Ikke bare småpenger i rabatter som det oftest er i HFK.

Har selv handlet på HFK flere ganger og er fornøyd med handelen. Det har jeg imidlertid også gjort på elkjøp, med samme erfaringer. For eksempel har jeg spart mange tusenlapper på prisgarantien de har. Det har aldri vært problematisk for meg.

Uansett: Lykke til både elkjøp og HFK.

tomu

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis man skal diskutere hva som er best av Elkjøp og HFK her så holder dette på i evigheter, og er bare meningsløst... Blir som å diskutere hva som er best av mac og pc... (selvfølgelig er det mac foresten... :-P )

HFK trenger konkurranse (mtp. priser), Elkjøp trenger konkurranse (dvs, IKKE monopol ved å slå ut alle konkurenter). Punktum...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Hvis man skal diskutere hva som er best av Elkjøp og HFK her så holder dette på i evigheter, og er bare meningsløst... Blir som å diskutere hva som er best av mac og pc... (selvfølgelig er det mac foresten... :-P )

HFK trenger konkurranse (mtp. priser), Elkjøp trenger konkurranse (dvs, IKKE monopol ved å slå ut alle konkurenter). Punktum...
    Enig med deg i at konkurranse er av det gode.
    Dog ikke enig i at Mac er bedre enn PC - men det hører vel hjemme i en annen tråd - i et annet forum :-)

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Telford
    Enig med deg i at konkurranse er av det gode.
    Dog ikke enig i at Mac er bedre enn PC - men det hører vel hjemme i en annen tråd - i et annet forum :-)
    Enig og ikke enig her også

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Håper Elkjøp tar inn 3310, 4310 og 4810 også. :-D
    Elkjøp har 3310 til 8995,- denne helgen!
    Elkjøp - Denon AVR-3310 receiver

Er satt ned fra 11998,- til 10998,- hos Hi-Fi Klubben...
    DENON AVR-3310 Hjemmekinoreceiver - Receiver - Hjemmekino | Hi-Fi Klubben

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Emmerhoff
    Elkjøp har 3310 til 8995,- denne helgen!
    Elkjøp - Denon AVR-3310 receiver

Er satt ned fra 11998,- til 10998,- hos Hi-Fi Klubben...
    DENON AVR-3310 Hjemmekinoreceiver - Receiver - Hjemmekino | Hi-Fi Klubben
    Skal vel være en rimelig vanvittig god grunn til å kjøpe denne på HK

Side 10 av 38 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 30 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •