eD Klubben (Elemental Designs) - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 76 av 76
    Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hehe jepp, de kan å flexe disse.
    Mine går på tomgang for det meste i forrhold til det der, men selv det er mer enn nokk her.

Sitat Opprinnelig postet av Truls
    Joda, flex videoer er barnslige, men filmet denne idag, bare for å brife

[YOUTUBE]<object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/K01uhi8VQzg&hl=en_US&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/K01uhi8VQzg&hl=en_US&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>[/YOUTUBE]

bare ikke spør hvorfor jeg har et desilitersmål med snø i stua...

Newcomer JauJau sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

A7s-450

Noen som har testet denne 18 tommern

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JauJau
    Noen som har testet denne 18 tommern
    Det er folk på avs-forum som har testet den og den får mye skryt. Vurderer å oppgradere på subbfronten til vinteren, så kansje det blir noen slike hvis det ikke blir selvbygg=)

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Spennende

Har jaktet på sub en stund nå og sliter litt med og komme frem til det endelige valget.
    Har hørt på XTZ (ikkje imponert)
    Og lånte med hjem en Velodyne cht 12 Q. Grei til bulder og brak på film med til musikk var det slett.
    Og etter masse leting på nettet fattet eg interesse for ED og da spesielt denne A7s-450 . Men problemet er jo det at det er håpløst og få til noen form for prøvelytting :-( , i hvert fall så vidt meg bekjent.
    Dersom det er noen som vet hvor dette eventuelt er mulig hadde det vært supert med et hint.
    Og uten prøvelytting blir det og basere seg på andres erfaring for så og bare ta sjansen på og bestille. , kan jo og være spennende.
    Dersom en er bra kan det jo bare bli bedre med 2 og.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har jaktet på sub en stund nå og sliter litt med og komme frem til det endelige valget.
    Og lånte med hjem en Velodyne cht 12 Q. Grei til bulder og brak på film med til musikk var det slett.
    Og etter masse leting på nettet fattet eg interesse for ED og da spesielt denne A7s-450 . Men problemet er jo det at det er håpløst og få til noen form for prøvelytting :-( , i hvert fall så vidt meg bekjent.
    Dersom det er noen som vet hvor dette eventuelt er mulig hadde det vært supert med et hint.
    Og uten prøvelytting blir det og basere seg på andres erfaring for så og bare ta sjansen på og bestille. , kan jo og være spennende.

Husk at du kan kontakte eD, og få tilpasset subben(e) til din smak. Skjeldent uten store ekstra-kostnader.

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eD er flinke på spesial tilpassing.
    Både subbene som jeg har og de som akkurat har flyttet fra Ajselj til Kokken, er spesialtilpasset via Midgard Audio.

Kokken sine P7s 650, er samme som A7s 650, men med ett element i hver sin kasse, i stedet for 2 elementer i én kasse.

Mine P7 650 SF, er samme som P7 650, men med elementene montert på siden.
    Den originale varianten har elementene montert under ala SVS.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Denonbuster
    eD er flinke på spesial tilpassing.
    Både subbene som jeg har og de som akkurat har flyttet fra Ajselj til Kokken, er spesialtilpasset via Midgard Audio.

Kokken sine P7s 650, er samme som A7s 650, men med ett element i hver sin kasse, i stedet for 2 elementer i én kasse.

Mine P7 650 SF, er samme som P7 650, men med elementene montert på siden.
    Den originale varianten har elementene montert under ala SVS.

På samme måte har eD sagt at jeg bare skal sende inn ønsker, så skal de lage det til meg.
    Så, når pengene er på konto, så skal jeg få laget en custom sylinder-sub ifra eD. I et håp om å gruse SVS litt =)

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel bare å fyre til med 15" eller 18" elementet da

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I utgangspunktet ja.
    Problemet er bare høyden man vil oppnå..

Grovt beregnet så blir det noe slikt:

12" = 100 cm
    15" = 142 cm
    18" = 184 cm

Og når en sub er ca like høy som meg, starter problemene å komme mtp å spre lyden mest mulig i rommet.
    Og at det generelt går ifra å være et møbel til å bli en alt for stor søyle :P
    15" vil isåfall være max.
    Evt så må omkretsen økes betraktelig, og hvor fint det blir er jeg usikker på. I underkant av 45cm i diameter på 15".

Men man får se, penger først, så 1-2 uker med e-post kjærlighet til eD, så finner man nok fram til en løsning som er ganske så ultimat.
    AVforumet vil nok få en ny tråd når den tid kommer, slik at man får diskutert litt her også, i tillegg til oppdatering i sakens framgang =)

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trenger man egentlig MER bass enn hva SVS generelt gir? På kjøpet får du jo SVS sin super service, som Lsound viderefører med bravur!!!

Altså, jeg er ingen "SVS-prest" av noe slag, men for meg virker det ut til at folk ikke helt har kontroll på hva de begir seg utpå... 15" ifra eD virker bare horibelt og showoff... dog, har veldig troa på eD, men kun at de kanskje har mer SPL enn SVS.

Liker de kassene med 2x13" ifra eD, virker som en knall løsning, og at man kan bestille kassa i 2 deler . DEN frister veldig .

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alltid deilig å ha mye å gå på, og muligheten til å flytte litt på veggene når man måtte føle for det.

Bedre å kjøre en stor sub på 60% ytelse, istedet for en litt mindre sub på 98% ytelse. Forlenger levetiden også en god del.

Handler heller ikke direkte om MER bass, men mer fullverdig bass som gjerne går dypere, og generelt det å ha noe ikke alle andre har, som samtidig har samme eller bedre ytelse uten å tømme lommeboken alt for mye. For ser man på det så er eD billig iforhold til mange andre, selv SVS.
    Samtidig som at eD bygger det du vil ha, for deg uten å ta blodpris. Skulle likt å sett SVS gjøre det.

Ikke tolk meg feil, er på alle måter hodestups forelsket i SVS, men eD er da mer eksklusivt

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Trenger man egentlig MER bass enn hva SVS generelt gir? På kjøpet får du jo SVS sin super service, som Lsound viderefører med bravur!!!

Altså, jeg er ingen "SVS-prest" av noe slag, men for meg virker det ut til at folk ikke helt har kontroll på hva de begir seg utpå... 15" ifra eD virker bare horibelt og showoff... dog, har veldig troa på eD, men kun at de kanskje har mer SPL enn SVS.

Liker de kassene med 2x13" ifra eD, virker som en knall løsning, og at man kan bestille kassa i 2 deler . DEN frister veldig .
    Om man trenger mer bass enn hva SVS gir, hehe nei, men trenger man egentlig noe av dette her?
    Det er jo noen om har både 2 og 4 svser også, ikke at det siste der er så vanlig men alikevel.

Syns SVS er bra saker selv, men eD modellene jeg har hørt gjorde det vel så bra syns jeg, enten det var fordi at de var bedre integrert eller om det faktisk er noe serlig forskjeld skal jeg ikke uttale meg om, men bedre låt det.
    13" fra eD kan absolutt annbefales, syns det var en fin løsning for min del, i leilighet.
    Når jeg flytter over i stort hus med tiden blir det forrøvrig noen vesentlig større konstruksjoner her i gården :twisted:

Får høre hva Kokken har å si om forskjeldene da nå som han både har SVS og eD snart, en må huske på at det er to ganske forskjellige subber da så de ikke er direkte sammenliknbare.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den eD subben du nevner der har jeg vert så heldig å fått høre, jeg vet derfor at det finnes hvertfall to av dem her til lands.
    Går du for en slik blir du definnitivt ikke skuffet, igjen var det godt integrert med forntene jeg hørte dem, i et 2.2 system får man vel si.
    Overbeviste hvertfall meg på musikk med en deling på 80hz eller noe slikt. Så desverre ikke film da men kan ikke tenke meg at den ikke brillierer på film også, var musikk bruken jeg var mest skeptisk til.

Var vel desverre ikke på din side av landet uten at jeg vet sikkert hvor Valderøya er da :S

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Custom

Med mensyn på det og få spesialdesignet en sub fra ED, så må man vel bestille den fra statene rekner eg med.
    Det kan vel medføre problemer vedr eventuelle reklamasjoner og lignende rekner eg med. Dvs , jeg har ikkje oversikt om det går an og få slikt gjennom norske forhandler. Frakt kostnader er og ganske betydelige etter det eg har sett på hjemmesiden deres.

Men sett bort i fra det så er jo det utvilsomt et genialt konsept, og få velge det man vil ha og vilken kasse. Kan jo ikkje bli bedre med tanke på og integrere det med sitt eget oppsett..

Personlig så tror jeg at jeg ville gått for en 13 tommer med 1,3Kw ampen :-D, muligens i bassrefleks kasse.

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Den eD subben du nevner der har jeg vert så heldig å fått høre, jeg vet derfor at det finnes hvertfall to av dem her til lands.
    Går du for en slik blir du definnitivt ikke skuffet, igjen var det godt integrert med forntene jeg hørte dem, i et 2.2 system får man vel si.
    Overbeviste hvertfall meg på musikk med en deling på 80hz eller noe slikt. Så desverre ikke film da men kan ikke tenke meg at den ikke brillierer på film også, var musikk bruken jeg var mest skeptisk til.

Var vel desverre ikke på din side av landet uten at jeg vet sikkert hvor Valderøya er da :S

Hehe, svært lite som er her på denne siden av nordvestlandet. Frustrerende lite til tider.
    Det gjør det problematisk til tider og velge. Da man må returnere varer dersom man ikkje er fornøyd, det er et pes. :-D
    Men heldigvis er det svært mye god informasjon og støtte seg til her inne på forumet.
    Musikken vil få pri i mitt opsett. Men det er klart at eg samtidig vil ha gode filmoplevelser.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med mensyn på det og få spesialdesignet en sub fra ED, så må man vel bestille den fra statene rekner eg med.
    Det kan vel medføre problemer vedr eventuelle reklamasjoner og lignende rekner eg med. Dvs , jeg har ikkje oversikt om det går an og få slikt gjennom norske forhandler. Frakt kostnader er og ganske betydelige etter det eg har sett på hjemmesiden deres.

Men sett bort i fra det så er jo det utvilsomt et genialt konsept, og få velge det man vil ha og vilken kasse. Kan jo ikkje bli bedre med tanke på og integrere det med sitt eget oppsett..

Personlig så tror jeg at jeg ville gått for en 13 tommer med 1,3Kw ampen :-D, muligens i bassrefleks kasse.
    De custom modellene bestiller man også gjennom norsk importør, men jeg trengte hvertfall ikke å returnere dem så den delen har jeg ikke testet.

Solgte mine lukkede ed subber videre nå ettersom jeg skal flytte utenlands, de ble solgt til en aktiv forum skjel så vi får se hva han har å si om dem i nermeste fremtid.

Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •