Nye fronthøyttalere! - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 50 av 50
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sub ble bestilt i går, og nå har jeg henta den på posten! Herlig

Et lite spørsmål bare, må jeg ha y-split? Ser mistenkelig sånn ut!
    Og er det noen tips og anbefalinger til å stille inn en SVS PB10-NSD New?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må ikke ha Y-split nei. Hvis du bruker det så får du 3dB økning i signalet inn på sub'en noe som gir tilsvarende økning i volum, men dette stiller du like gjerne på sub'en eller i receiveren.

Jeg anbefaler deg å sjekke ut Hellnoob's sub-kalibreringstråd. IKKE lag en ny tråd for å kalibrere sub'en. Det er ufattelig mange allerede og de blir henvist til Hellnoob alle sammen.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg koblet til subben første gang hadde jeg sånn ca. 0 bass, til og med når jeg skrudde opp gainen litt så hørte jeg ikke bassen fra kassa med mindre jeg bøyde meg over den.. Kjørte romkorreksjonen til Yamaha, og nå er bassen borte.. Greeeeat! Hehe..

Edit: Kjørte manuell kalibreing, lyden er tilbake i subben men like ræva.. hører bassen fra høyttalerne mye bedre!

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres skikkelig kult ut. Hehehe Nå kjenner jeg ikke til PB10, men start med gain på ca halv. Slå av X-over.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    crossover'n var skrudd av fra fabrikk, og gainen hadde jeg satt til nesten halvparten(ca 35\40%).. Jeg har jo klart å få litt liv i den nå ved å kalibrere manuelt på forsterkeren, men hadde forventet mye mer trykk! Får vel flytte den litt rundt i stua for å se hvor den lager best lyd, kjøpte med en 8m sub-kabel så jeg har mulighet til å flytte den litt rundt ihvertfall!

Edit: Nå har jeg hovedsaklig kun kunnskap til bilstereosubber, så her kommer muligens et dumt spørsmål.. Man kan stille inn "phase" bak på subben, hva i alle dager er dette?

Newcomer Angus Young sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hackpacker
    Er jo god rabatt på Kef hos Elkjøp og for tiden.
    Stemmer det. Nesten hvert høyttalerpar er hele 5kr billigere enn hos resonans lyd&bilde. Maxwell hifi fører vel også kef tror jeg. Der kan du kanskje gjøre et virkelig kupp og spare hele 10-20kr per par. Kjøp 10 par, så har du spart mellom 100-200kr!

Fantastisk med konkurranse. Da får man slike røverkjøp som på elkjøp. MEN pass på, det er ikke alle høyttalerparene som er 5kr billigere. Noen par er på øret den samme prisen.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått testet subben litt nå, plassert den på forskjellige steder, prøvd å kalibrere etter råd fra en kompis med SVS sub osv osv.. Mulig jeg har en "vanskelig" stue å ha anlegg i, men jeg er faktisk veldig skuffet over denne subben! Vurderer å spytte i 1300kr ekstra for å gå opp til den sylinderforma 12"ern!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan tror dere disse høyttalerene ville fungert med Yamaha RX-V465 forsterkeren?

Klipsch RF-52 Gulvhøyttaler - 2 x 5.25" basselement - Klipsch - L-Sound AS

Klipsch RF-62 Gulvhøyttaler - 2 x 6.5" basselement - Klipsch - L-Sound AS

Er mulig jeg kan få de til en litt bedre pris, så frister litt! Kan også godt hende at jeg kjøper Yamaha RX-V765 eller Onkyo TX-SR707 i julegave til meg selv siden jeg også får gode priser på de, så jeg regner med Klipsch høyttalerne vil fungere godt med de!

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Angus Young
    Stemmer det. Nesten hvert høyttalerpar er hele 5kr billigere enn hos resonans lyd&bilde. Maxwell hifi fører vel også kef tror jeg. Der kan du kanskje gjøre et virkelig kupp og spare hele 10-20kr per par. Kjøp 10 par, så har du spart mellom 100-200kr!

Fantastisk med konkurranse. Da får man slike røverkjøp som på elkjøp. MEN pass på, det er ikke alle høyttalerparene som er 5kr billigere. Noen par er på øret den samme prisen.
    Ja Resonans Lyd & Bilde er meget gode på pris. Elkjøp er 2000,- billigere på f.eks KHT 3005SE og dette er en "juletilbudspris" hos Resonans..

Hvor du samler prisene dine måtte bare gud vite.. Men å prate BS er du flink til dog

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Resonans lyd & bilde var ganske stive på prisene spør du meg! 1000kr+ dyrere enn andre butikker på flere høyttalere etc.!

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •