Hi-Fi Klubben vs. Surround.no

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hi-Fi Klubben vs. Surround.no

Heisann! Ny her inne idag og holder på å samle info om anlegg siden jeg nå skal gå fra plastikk-rack til noe SKIKKELIG!!

Jeg sitter med en god gammel forsterker fra Technics - SU-610. Jeg vet det er gammelt, men jeg tenkte det er hvertfall en start.

Så til mitt egentlige spørsmål;
    Hvor bør jeg handle høytalere?

Jeg er fullstendig klar over at lyd-opplevelse er individuellt, men noen enkle råd hadde vært fint.
    Har alltid hatt et positivt bilde av hifi-klubben og jeg syns de har noen durabelig gode produkter (NAD, DALI osv), men så etter å ha sett litt her inne virker audio-verden som noe MYE mer enn hifi-klubben

Har sett for meg et par Dali Concept 6 til nevnte forsterker, men etter noen timer her inne igår kveld har jeg blitt rocket i troen på hva jeg vil ha.....
    Fant noen Dynavoice dynamite 10 som jeg falt litt for, men hvordan i heiteste skal en amatør som meg vite om disse kan parres med den gamle forsterkeren min? Alternativt kan jeg jo gå for Dynavoice dynamite 8, men så er jeg redd de blir for små igjen.....

En anna ting; Hvor kan en HØRE disse Dynavoice (Stavanger)? Litt dumt å kjøpe høytalere over nett uten en prøverunde.....

Noen som kan hjelpe en fortvilet sjel?

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt råd er at du trenger ikke å bruke så mye penger som du har mulighet til for å få en lyd du liker.

Jeg har hørt høytalerne fra XTZ, usakelig bra til prisen. Og ut fra folk sine erfaringer så tror jeg nesten at jeg kan si at Dynavoice er trygt å kjøpe uhørt.

Det kommer litt ann på om du ønsker gulv- eller stativhøytalere, hvor stort rom, hvor mye trykk du ønsker osv.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis forsterkeren din har begrenset med pulver så kan du sjekke ut Klipsch. Du får lytta til de hos bl.a. Soundgarden.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch har jeg også lurt litt på, men siden det er soundgarden har jeg lagt det vekk. liker ikke butikken.... For en som er i startgropa er det en alt for dyr butikk. Eller så har de bare utstillt de dyreste modellene....

Newcomer Tacritan sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En billig inngangsbillett til god lyd er å handle Dynavoice F6 eller F6-EX, veldig bra høyttalere til en liten penge (1390,- på surround.no). Disse blir du neppe skuffa over. Bare husk at ingen anlegg er bedre enn det svakeste ledd, mao hvis du mater inn lyd fra en 99,- lommeradio får du ikke fin lyd. En bra cd/dvd-spiller og signal/høyttalerkabler i bra kvalitet (trenger ikke være dyre) er nesten et must. Skal du kjøre lyd fra pc'en vil jeg anbefale en bra USB-dac eller no form for eksternt lydkort, da integrerte lydkort pleier å være direkte bedr*tne.

Edit: Oh forresten, Velkommen til forumene!

Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har jo veldigt mange butikker og besøke i Stvg .

Jeg kan på de sterkste anbefale og ta enn tur til Resonans Lyd og Bilde. De har veldigt mye inne , i alle pris klasser .

Ellers har du jo Maxwell i samme bygg som Resonans , og Hifi Klubben bare noen meter unna .

Og Soundgarden på Forus .

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audio-mannen
    Klipsch har jeg også lurt litt på, men siden det er soundgarden har jeg lagt det vekk. liker ikke butikken.... For en som er i startgropa er det en alt for dyr butikk. Eller så har de bare utstillt de dyreste modellene....
    Ved litt nærmere ettersyn så ser det ut til at Soundgarden bare har Klipsch F-1 som partivare så du må nok et annet sted for å sjekke ut de andre modellene.

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Resonans Lyd og Bilde er visstnok den mest selgende klipsch forhandleren i Norge(ikke bekreftet), de har mye inne og får tak i varene fort. De har et demo-rom med RF-82, RC-62, RW-12d og RS-42.

Og selvsagt god peiling på lyd (og bilde)

Newcomer BKaz sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Men prisen da mann....prisen ???

Heisann! Ny her inne idag og holder på å samle info om anlegg siden jeg nå skal gå fra plastikk-rack til noe SKIKKELIG!!

Hvor bør jeg handle høytalere? Noen som kan hjelpe en fortvilet sjel?
    Alt koker ned til pris,så derfor: Hvor mye bløtkake tenker du å legge i potten her da...?

For tre-fire lapper kan du faktisk finne helt ok greier brukt på finn, HFS eller her inne - og da snakker jeg cd, amp og høytalere samlet... :idea:

Ikke forvent deg full pakke på alle livets områder, selvsagt, men helt greie ting å bygge videre på så snart du får råd.

Tidshorisonten din spiller jo også litt rolle, og har du fhv godt med tid så kan du jo tenke utland også... ;-)

mvh BKaz

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for god respons!
    Veldig kjekt med tips om steder en kan handle i Stvg-området!

Tipper mest mot Dynav. dynamite 10 eller 8 - akkurat nå. Men kjenner jeg meg rett så forandrer dette seg etter dagsformen. Ikke lett dette.
    Nå har jeg avtalt med en tekinsk intr. kompis om å bli med meg på Hi Fi klubben (sandnes) neste lørdag, så får jeg se om jeg blir frelst eller skremt vekk

Det er vel som å være "midt i prosessen" som kaizers synger....

Newcomer Tacritan sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel som å være "midt i prosessen" som kaizers synger....
    ...og kjøper du høyttalere blir det "Ompa til du dør."

Lykke til! Håper du finner no fint på HFK!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •