Lang ventetid HFK... - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 49 av 49
    Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    hva med å se på det cybervision_ sine anonser på torget nå? er da noen saftige lekkerbisker han selger unna.

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    100% enig, veldig skuffa over CM9. Men de selger tydeligvis i bøtter og spann.. så noe riktig må det blitt gjort .

Vel, hvis din preferanse er Cerwin Vega, så er det vel ikke så rart;-)
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    100% enig, veldig skuffa over CM9. Men de selger tydeligvis i bøtter og spann.. så noe riktig må det blitt gjort .
    Vel, jeg kan ikke sammenlikne med så mye jeg har hørt, og har minimal erfaring. Men at CM9 spiller "klarere" og bedre oppløst enn 683 kan jeg ikke skjønne at det kan være noe tvil om. Synes 683 virker som en mer party høyttaler. Men er som sagt min uerfarne vurdering.

Intermediate Psychonaut sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vell og merke har eg bare hørt cm 9 ved en anledning, en demoshow hos hifisentralen i Bergen for sikkert over ett år siden, men eg husker godt at mine inntrykk var posetive når det gjelder denne høytaleren...

Og mener å huske at den spilte bedre en 683..
    De har ett ryddig lydbilde, god dynamikk, men som noen nevner; bassen kan vere litt "lurven", og den går ikkje dypt (men det hadde eg drete langt i, "eg trenger ikkje dyp bass;=)" hehe.. Og vist eg noen gang får behov for det, så skaffer eg meg en god sub =)..

Men vist du matcher cm 9 med til dømes en forforsterker og effektrinn/monoblokker av kvalitet og med effekt så vill bassen også falle skikkelig på plass vill eg tro.... Tenker då ikkje på dyp bass, men vill tro bassen generelt vill bli mer "stabil"...

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan bekrefet at HFK er sene ja.

Bestilte CM9 i rosewood for snart 4 uker siden. HFK sa da at leveringstid var "innen 3 uker". 3 uker gikk og jeg hørt intet (feil nr. 1) Jeg tok så kontakt med dem, og de tastet og taset på en PC i ca 15 min, før de beklaget at de ikke "visste".. (feil nr 2)

Fikk selvsagt bange anelser. Joda, de ringe så dagen etter og hadde "dårlige" nyheter. Høyttalerne var ikke produsert i England enda, må vite. De ville tidligst bli skippet til Danmark midt desember og være meg i hende ca midt i januar. Dvs. en leveringstid på ca 2,5 mnd., i heldigste fall!
    Jaha, så de katalogfører produkter de ikke har på laget - uten å si noe om dette. Det blir som å annonsere en bil til salgs uten å ha noe å selge. Jeg tror de inderlig vel "visste" (feil nr 3)

Leveringstid er - og blir en av forutsetningene for kjøp/salg. Jeg føler meg lurt i så måte. Dette viser bare at monopol på varer aldri fører noe godt med seg - for kunden!
    "Faghandlere" klager på nettsalg, men sager over den grenen de sitter på ved å opptre tregt og useriøst. Netthandel er billigere - og mye raskere enn såkalte faghandlere, som ikke greier å levere varene.

Jeg trodde HFK var seriøse, men vet nå bedre. Heretter blir det bare netthandel på meg.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Jeg kan bekrefet at HFK er sene ja.

Bestilte CM9 i rosewood for snart 4 uker siden. HFK sa da at leveringstid var "innen 3 uker". 3 uker gikk og jeg hørt intet (feil nr. 1) Jeg tok så kontakt med dem, og de tastet og taset på en PC i ca 15 min, før de beklaget at de ikke "visste".. (feil nr 2)

Fikk selvsagt bange anelser. Joda, de ringe så dagen etter og hadde "dårlige" nyheter. Høyttalerne var ikke produsert i England enda, må vite. De ville tidligst bli skippet til Danmark midt desember og være meg i hende ca midt i januar. Dvs. en leveringstid på ca 2,5 mnd., i heldigste fall!
    Jaha, så de katalogfører produkter de ikke har på laget - uten å si noe om dette. Det blir som å annonsere en bil til salgs uten å ha noe å selge. Jeg tror de inderlig vel "visste" (feil nr 3)

Leveringstid er - og blir en av forutsetningene for kjøp/salg. Jeg føler meg lurt i så måte. Dette viser bare at monopol på varer aldri fører noe godt med seg - for kunden!
    "Faghandlere" klager på nettsalg, men sager over den grenen de sitter på ved å opptre tregt og useriøst. Netthandel er billigere - og mye raskere enn såkalte faghandlere, som ikke greier å levere varene.

Jeg trodde HFK var seriøse, men vet nå bedre. Heretter blir det bare netthandel på meg.
    Hfk har alltid vært seriøse de men det er leverandørene som svikter fordi klarer ikke å produsere nok. Lille Norge er ikke det landet som blir mest prioritert først, Klubben lover deg saker men det er leverandørene som sliter med leveringene desverre. Det er lett å skylde på butikken men det er andre leddet som sliter.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Hfk har alltid vært seriøse de men det er leverandørene som svikter fordi klarer ikke å produsere nok. Lille Norge er ikke det landet som blir mest prioritert først, Klubben lover deg saker men det er leverandørene som sliter med leveringene desverre. Det er lett å skylde på butikken men det er andre leddet som sliter.

Det kan hende det er riktig det du skriver, men da må de være klare på dette - det er det eneste jeg forlanger.

Når de sjekker opp lagerstatus og gir meg lovnader om maks 3 ukers leveringstid, for så i ettertid komme fram til at høyttalerne ikke er på lager og heller ikke produsert, så er det useriøst i mine øyne. Det hjelper heller ikke på seriøsiteten at de ikke varsler når det har gått over tiden for leveranse.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, hvis din preferanse er Cerwin Vega, så er det vel ikke så rart;-)
    Har solgt BW 703... så da juger jeg ikke på meg at det faktisk er tatt frem CV igjen nå . Inntil jeg har råd til Helicon . Og jeg er en stolt CV eier faktisk . Syns de låter bra jeg.. men da snakker vi elektronikk til nesten 60.000kr :P.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan hende det er riktig det du skriver, men da må de være klare på dette - det er det eneste jeg forlanger.

Når de sjekker opp lagerstatus og gir meg lovnader om maks 3 ukers leveringstid, for så i ettertid komme fram til at høyttalerne ikke er på lager og heller ikke produsert, så er det useriøst i mine øyne. Det hjelper heller ikke på seriøsiteten at de ikke varsler når det har gått over tiden for leveranse.
    B&W har for tide flytta produksjonen litt hit og dit, derfor ser du at mange farge alternativer i f.eks 800 serien har forsvunnet. Ser faktisk ut til at 801D har forsvunnet også.

Det er ikke de som importerer høyttalerene sine feil, fordi B&W har vært veldig dårlig med å komme med informasjon som stemmer siste året. CM9 f.eks, den er jo egentlig 6mnd forsinka pga produksjons problemer.. Men etter hva jeg har forstått, så begynner ting å gå mer på skinner igjen for en av verdens største høyttaler produsenter!

En ting er sikkert, HFK burde gi beskjed itl kunde! Det er for dårlig om de ikke gjør! (selvfølgelig når dem selv vet mer ).

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •