Lang ventetid HFK... - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 49
    Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg ser ikke helt problemet?
    Ventetid må man leve med selv om det er kjedelig.
    Hadde jeg bastant bestemt meg for noen høyttalere som ikke kom før om et par måneder, så hadde jeg aldri inngått kompromiss med noe annet bare for å få det raskere i hus.
    Du skal jo leve med, og glede deg over høyttalerne i lang tid!
    Hva er et par måneders venting da?
    Se ting litt i perspektiv og ha litt tålmodighet.

Kjøper du deg en ny Volkswagen ettellerannet,
    så må du vente i 3 mnd da også.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tigerberget
    Jeg ser ikke helt problemet?
    Ventetid må man leve med selv om det er kjedelig.
    Hadde jeg bastant bestemt meg for noen høyttalere som ikke kom før om et par måneder, så hadde jeg aldri inngått kompromiss med noe annet bare for å få det raskere i hus.
    Du skal jo leve med, og glede deg over høyttalerne i lang tid!
    Hva er et par måneders venting da?
    Se ting litt i perspektiv og ha litt tålmodighet.

Sant nok det. Mennnn... Det er så mye annet flott å velge i. Og jeg har jo ikke hørt feks på Mentor 6. Kan jo være en idè å høre på de. Nice signatur forresten

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OnkelReisendeMac
    Det er så mye annet flott å velge i. Og jeg har jo ikke hørt feks på Mentor 6. Kan jo være en idè å høre på de.
    Da er det på tide.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Da er det på tide.
    Ja er kanskje det Tar meg en tur inn i morgen jeg. Enten kommer jeg hjem med Mentor 6 eller utstillings modellen til CM9, får jeg de til å slå av 2000 kanskje, så er det vel greit? Men gjør nok ikke det hehe...

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er NAD C375BEE noe som vil funke på Dali Mentor 6 da? Eller hva er et bedre alternativ?
    Jeg er ikke noe fan av NAD på Dali, heller noe Parasound eller lign ellers kan den bli lit hard i toppen.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Jeg er ikke noe fan av NAD, heller noe Parasound eller lign ellers kan den bli lit hard i toppen.

Ja lest litt om det nå. Og det er jeg veldig skeptisk til. Liker det litt varmere. Vet ikke om man kan sammenlikne Mentor serien med klipsch RF serie. For jeg er ikke særlig fan av klipsch RF serien. Blir for skarp for meg.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja lest litt om det nå. Og det er jeg veldig skeptisk til. Liker det litt varmere. Vet ikke om man kan sammenlikne Mentor serien med klipsch RF serie. For jeg er ikke særlig fan av klipsch RF serien. Blir for skarp for meg.
    Klipsch og Dali synes jeg ikke bør sammenlignes. Disse har ikke samme klangbalanse. Nad på Dali kan bli litt hardt, spes på de billigste modellene. Men snakker vi M serien til NAD låter det annerledes.

Intermediate Gimsegutten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det kun Hifi-klubben som er aktuelt? Mentor 6 og CM9 låter jo svært forskjellig, og hvis begge de er aktuelle, så burde det finnes andre kanditater også...

Mentor 6 spiller veldig detaljert, men min erfaring er at det kan bli vel mye overtoner hvis ikke akustikken i rommet er på topp. Bør ha en forsterker med mørk klang. En flott høyttaler under rette forhold.

Ellers, hvis du føler at CM9 har den lydsignaturen som du er ute etter, så kan jo en prosjon tålmodighet være lurt også? Den evnen til å gjengi stemmer som CM-serien har, tror jeg du skal lete lenge etter andre steder. Den eneste svakeheten med dem etter min mening, er at de kan være litt tamme i bassen for enkelte typer musikk.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gimsegutten
    Er det kun Hifi-klubben som er aktuelt? Mentor 6 og CM9 låter jo svært forskjellig, og hvis begge de er aktuelle, så burde det finnes andre kanditater også...

Mentor 6 spiller veldig detaljert, men min erfaring er at det kan bli vel mye overtoner hvis ikke akustikken i rommet er på topp. Bør ha en forsterker med mørk klang. En flott høyttaler under rette forhold.

Ellers, hvis du føler at CM9 har den lydsignaturen som du er ute etter, så kan jo en prosjon tålmodighet være lurt også? Den evnen til å gjengi stemmer som CM-serien har, tror jeg du skal lete lenge etter andre steder. Den eneste svakeheten med dem etter min mening, er at de kan være litt tamme i bassen for enkelte typer musikk.

Neida, for all del. Er ikke bare Hfk som er aktuelt. Men bor bare et kvarter unna, så er veldig tilgjengelig bare. Ja tålmodighet er nok det beste Det med bassen kan vel løses ved å koble til en sub. Så lenge man har mellomtonen og diskanten som jeg synes er veldig behagelig

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch og Dali synes jeg ikke bør sammenlignes. Disse har ikke samme klangbalanse. Nad på Dali kan bli litt hardt, spes på de billigste modellene. Men snakker vi M serien til NAD låter det annerledes.

Nei som sagt jeg vet ikke, var mere et spørsmål. For jeg synes ikke Klipsch låter veldig godt til musikke jeg liker :=)

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sant nok det. Mennnn... Det er så mye annet flott å velge i. Og jeg har jo ikke hørt feks på Mentor 6. Kan jo være en idè å høre på de. Nice signatur forresten
    Ja. Du må høre på de.
    Når jeg kjøpte mine så vekslet vi mellom CM-7 og Mentor 6 på Cambridge forsterker og cd-spiller.
    CM-7 var ikke i nærheten.

Intermediate Psychonaut sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men tenkte på en ting til, bør jeg kanskje gå for et effekt trinn og en reciver. Kanskje bedre utgangspunkt i fht senere utbygging.

Dette spørs vell litt om du vill bygge videre til hjemmekino..
    Med CM 9, vist du går for den, så ville eg uansett gått for effektrinn og en forforsterker vist du har råd til det..... Då er det "lett" å bygge videre...

Cm 9 trenger litt futt før den våkner til live!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Psychonaut
    Dette spørs vell litt om du vill bygge videre til hjemmekino..
    Med CM 9, vist du går for den, så ville eg uansett gått for effektrinn og en forforsterker vist du har råd til det..... Då er det "lett" å bygge videre...

Cm 9 trenger litt futt før den våkner til live!!!
    Så alternativ 1: Nad forforsterker C165BEE og Effektforsterker C275BEE.

Alternativ 2: C375BEE.

Alternativ 1 er vel bedre for videre utbygging vil jeg tro.

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    litt enig med deg, er digg med dedikert mellomtone på musikkhøytalere. B&W har jo en god melomtone, men der har Monitor Audio, Focal og co. og.

noen sier parasound er bra med dali, men trviler for at du går feil med NAD til noen av disse merkene.

Intermediate twelve sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    856
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tigerberget
    Har aldri hørt om at VAG leverer biler på under 5 måneder, med mindre de allerede står på ett tog når du bestiller P:

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ahhh... Hfk sa jeg skulle få CM9 etter to uker, det er ca nå, ringte de istad. Og de sa det kom nok til å ta noen uker til. Grrrr... nesten så jeg vurderer noe annet. Er en utålmodig person når det gjelder slike ting.

Huff, det hørtes ikke bra ut. Bestilte mine CM9 for et par uker siden på HFK i Trondjeim. De sa 3 uker..

Skal sjekke hvordan det ligger an i morgen. Hvis de ikke greier å levere innen avtalt tid, så forventer jeg faktisk at de sier i fra i "rimelig" tid, hvis ikke så forhandler de på uærlige premisser slik jeg ser det.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Huff, det hørtes ikke bra ut. Bestilte mine CM9 for et par uker siden på HFK i Trondjeim. De sa 3 uker..

Skal sjekke hvordan det ligger an i morgen. Hvis de ikke greier å levere innen avtalt tid, så forventer jeg faktisk at de sier i fra i "rimelig" tid, hvis ikke så forhandler de på uærlige premisser slik jeg ser det.

Ja de sa et par uker til meg, alt er jo relativt, men det er jo måte på Skriv gjerne i morgen om du hører noe interresant

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes faktisk 683 spiller MYE bedre enn CM9.
    Folk må synes det du vil, men jeg tviler på at særlig mange proffe skribenter og testere er enig med deg i dette.

Jeg har lyttet inngående på 683 - og den er ikke på langt nær like oppløst og sofistiskert som CM9. Det skulle da bare mangle, CM9 koster nær det dobbelte og har mye dyrere komponenter.

Et annet alternativ er selvsagt Mentor 6, som jeg også sammenlignet med. Men den er litt for lys etter min smak og har ikke like delikat mellomtone som CM9. Men for alle del, et bra alternatic - som antagelig er bedre til Rockn roll, hvis det er slik musikk man liker best.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av twelve
    Har aldri hørt om at VAG leverer biler på under 5 måneder, med mindre de allerede står på ett tog når du bestiller P:
    Min far bestilte seg akkurat en urkjedelig Golf Plus.
    3 mnd leveringstid. Mulig han var heldig....eller må etterhvert vente enda lenger akkurat som trådstarter.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes faktisk 683 spiller MYE bedre enn CM9.
    100% enig, veldig skuffa over CM9. Men de selger tydeligvis i bøtter og spann.. så noe riktig må det blitt gjort .

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •