Hjelp til innkjøp av anlegg

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til innkjøp av anlegg

Hei!

Hadde håpet på litt hjelp fra dere eksperter her på forumet

Jeg skal kjøpe meg stereoanlegg, eventuelt surround. Jeg sliter litt med å finne frem i jungelen av høyttalere og receivere og alt annet.

Budsjettet er alt fra 4000 - 12000. Jeg har funnet en kombo som jeg synes ser fin ut på papiret, men som ærlig talt er dyrere enn det jeg har lyst til å betale (11500 på hifiklubben). Den består av:

NAD C720BEE Receiver
    B&W M-1 Høyttalere
    B&W AS1 Subwoofer

Sånn rent konseptuelt liker jeg denne fordi:
    -Komponentene er kompakte, spesielt M-1.
    -De skal såvidt jeg vet gi god lyd til sammen
    -De burde passe rommet?? (ca 30-40 kvm stue med kjøkken på siden).
    -Jeg trenger ingen ekstra CD eller radio å koble til
    -Jeg kan koble til mp3 spilleren min direkte
    -Dama kan leve med utseendet på det som sees best; høyttalerene.

Bruksområder:
    -Mest musikk i MP3 format, i kvaliteten som iTunes bruker samt spotify.
    -Koble til tven under film for litt ekstra lyd.
    -Spille CDer
    -Spille radio fra tven.
    -Jeg har endel vinyl, så det er ikke umulig at en platespiller kommer i hus om ikke så fryktelig lenge.

Så spørsmålet er jo om dette er en pakke å anbefale, eller om dere har noen tips til andre pakker som bra.

Jeg kan fire litt på designet selvfølgelig og er ikke så fryktelig opptatt av merke så lenge det er bra kvalitet. =)

Takker!

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei og velkommen til forumet!

Om du har et rom på 30-40 kvm så ville jeg nok sett etter noe litt større.
    Men det kommer ann på om du skal sitte å kose deg med musikk eller om du skal ha det til å spille i bakgrunn.

Jeg har liknende løsning på rommet med kjøkken i stua. og rommet vårt er rund 28 kvm. Profilen min er ikke helt oppdatert nå men du kan jo titte på det og se løsningen jeg har der.

En annen ting jeg ville anbefale deg er å se litt rundt etter andre forhandlere enn Hifi klubben om mulig. Ikke noe galt med det men Jeg vet at det finnes andre forhandlere som kan være mer i møtekommende på pris og gi deg en bedre deal. Med mindre du kjenner noen i HFK som kan gi deg rabatter som ikke lar seg matche.

Ta kontakt med Hifihuset på Nesbru i Asker.
    Snakk med Andrè, han har ett enormt lager med brukte komponenter og høyttalere av høy kvalitet og finish. Kanskje du finner din løsning der?
    Han har nye produkter også.

HI-FI Huset AS - Forsiden

På brukten kan man få mye mer for 12000 enn ved kjøp av nytt i butikk.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Emotiva USP-1 + UPA-2 ?
    Disse koster nå på julesalget ca 6 000 inkl frakt og mva fra USA..

Dette yter minst 2x120 watt i 8 ohm, og da har du masse krefter til å drive et par bokhyllehøyttalere

Feks B&W 686 til kr 3 996.

Da har du et knallgodt anlegg til 10 000 kr!
    Har ikke hørt dette selv, bare hørt mange andre si at Emotiva og B&W er en veldig god match.
    Og med så masse krefter skulle jeg tro du fyller masse av stua di med lyd.
    Eventuelt kan du jo se på storebroren B&W 685 eller Monitor Audio RS1

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for fine svar!

Jeg skal definitivt sjekke ut butikken på Nesbru.

Det siste eksempelet, så likte jeg godt høyttalerene, de så ut som om de hadde fin størrelse, men å ha to forsterkere uten CD spiller får jeg nok aldri solgt inn til frua

Active Henningep sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei hei.
    Velkommen til forumet.
    Skal du spille mye fra data osv. burde du også vurdere en dac for å få god kvalitet når du spiller av data filene dine.

Som det ble nevnt over he, sjekk andre steder enn hifiklubben. Her er noen tips:
    Soundgarden
    Stereofil - Butikken for stereo og hjemmekinoelskere i Grensen 9!

Det finne masse spennende, sjekk spesielt ut tannoy høyttalere på stereofil, kobinert med marantz fra samme butikk. Vil tro de kan hjelpe deg med å få forsterker, cd spiller og høyttalere for 10000 (her kan du prute). Marantz ser utrolig fint ut, det samme gjør tannoy høyttalere.

Lykke til!

Intermediate hobbinn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    537
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hørte nettopp et annleg som kann passe til kriteriene dine om høy WAF og god lyd. Det besto av et par Adam A5 høytalere med innebygd forsterker og en Squeezebox Duet som kilde.
    alltså kunn to komponenter som imo ga bedre lyd en mange langt dyrere "tradisjonelle" stereoanlegg jeg har hørt.
    Squeezebox har jeg selv og det er genialt å kunne overføre all musikken en har på pc trådløst til anlegget

Adam A5 helt på bunn av siden
    http://midgardaudio.no/homeaudio/pri.../Prisliste.pdf

Logitech Squeezebox Duet:
    Logitech Squeezebox Duet - nettverkslydspiller - Lytt til din favorittmusik i stua - Produktinformasjon

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Takk for alle svar. Nå har jeg vært innom både hifiklubben og stereofil og fått sett og lyttet litt.

De to anleggene de kunne anbefale var:

Marantz M-CR 502 + Tannoy DC4. Veldig stilig anlegge og veldig god lyd. Til sammen 8000,-

Det andre anbefalte var:

Denon receiver med CD + B&W 686, det lå på cirka samme prisen. Jeg husker ærlig talt ikke nummeret for denonforsterkeren, men den så litt 1999 ut.

Jeg heller litt mot det første, rett og slett fordi lyden var topp på begge anleggene, men den er litt flottere å se på øverst.

Spørsmålet da er om dette høres ut som bra komboer, eller om det er noe jeg burde være OBS på?

Active Henningep sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tannoy og marantz er en kjempe kombo. Anbefaler dette på det varmeste. Du hørte og så sikkert hvorfor når du var nede på grensen.

Denon og b&w har jeg hørt kan bli litt kjedelig og tamt i sammen. Da ville jeg heller prøvd med b&w og f.eks rotel eller pioneer.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •