Stereoanlegg til 10-15 000

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Stereoanlegg til 10-15 000

Hei!

I Januar får jeg ca 15000, og da har jeg tenkt til å kjøpe anlegg. (Helst nærmere 10 000 enn 15 000).

Jeg har allerede satt opp noe jeg liker på hifi-klubben, og tenkte jeg skulle spørre hva dere synes.

Forsterker: NAD C315BEE
    CD-spiller: NAD C515BEE
    Platespiller: Denon DP-300F
    Høytallere: Dali Concept 6

Dette kommer på rett i overkant av 12 000 på hifi-klubben.
    Hva synes dere om oppsettet? Er det verdt det? Er det noe jeg burde bytte ut?

På forhånd takk!

- Torger

Intermediate dc1515sandnes sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror den forsterkeren blir noe liten til de høyttalerene..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du noen annen forsterker å anbefale da?
    Og ser oppsettet greit ut ellers?

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torgeeer
    Hei!

I Januar får jeg ca 15000, og da har jeg tenkt til å kjøpe anlegg. (Helst nærmere 10 000 enn 15 000).

Jeg har allerede satt opp noe jeg liker på hifi-klubben, og tenkte jeg skulle spørre hva dere synes.

Forsterker: NAD C315BEE
    CD-spiller: NAD C515BEE
    Platespiller: Denon DP-300F
    Høytallere: Dali Concept 6

Dette kommer på rett i overkant av 12 000 på hifi-klubben.
    Hva synes dere om oppsettet? Er det verdt det? Er det noe jeg burde bytte ut?

På forhånd takk!

- Torger
    for 10 - 15k får man jo mye morro
    Men har aldri vert noen stor fan av Concept serien.
    Avhengi av bruken ville jeg sett på noen andre merker.
    Du er ikke på jakt etter et surround system eller?

Hvis du kunne si noe om hvaslags rom det skal spille i og hvaslags musikk du vil spille etc så blir det litt lettere å gi deg noen tips

Uavhengi av det vil jeg alikevel nevne XTZ, Klipsch, Focal som alle har gulvstående modeller i prisklassen du ser på og Dynavoice som kanskje er ennå rimligere, men der får man i det minste mye for pengene.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anlegget kommer hovedsaklig til å bli brukt til musikk. Sjekk min last.fm profil for å se hva slags musikk jeg hører på. (Det går for det meste i metal, metalcore, hardcore, deathcore, og noe electronica), så jeg er vel avhengig av å ha ganske god bass.
    Anlegget vil nok bli kobla opp mot TV'en så jeg kan bruke det når jeg ser på film/spiller PS3 og.

Rommet det skal stå i er 4x3m, og anlegget skal stå på langveggen, så surround er desverre uaktuelt.

Klipsch har jeg hørt mye bra om før. Noen spesielle modeller jeg bør se på?

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du noen annen forsterker å anbefale da?
    Og ser oppsettet greit ut ellers?
    Har selv hatt Cambridge, NAD og Denon, men finner egentlig ikke en kombinasjon fra Hifiklubben jeg ville annbefalt til 10k.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg trenger ikke å kjøpe det på hifiklubben, men om jeg skal kjøpe det noe annet sted, er jeg avhengig av at butikken kan sende i posten, for hifiklubben er den eneste hifi butikken her jeg bor (Moss).

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anlegget kommer hovedsaklig til å bli brukt til musikk. Sjekk min last.fm profil for å se hva slags musikk jeg hører på. (Det går for det meste i metal, metalcore, hardcore, deathcore, og noe electronica), så jeg er vel avhengig av å ha ganske god bass.
    Anlegget vil nok bli kobla opp mot TV'en så jeg kan bruke det når jeg ser på film/spiller PS3 og.

Rommet det skal stå i er 4x3m, og anlegget skal stå på langveggen, så surround er desverre uaktuelt.

Klipsch har jeg hørt mye bra om før. Noen spesielle modeller jeg bør se på?
    Ser for meg ut som at film kommer iannen omgang her, og med tanke på at du har 12kvm tror jeg ikke du trenger veldig store høytalere for å oppnå det du ønsker.

Tror faktisk Klipsch RF52 kan gjøre en god jobb, de er imponerende i forrhold til størrelsen. Ville også fulgt med på brukten om jeg var deg, da kan du gjøre noen gode kjøp her inne.

Vet ikke hvorfan disse er selv, men har lest en del bra om dem : Qln Artech 6 Qln | Surround.no - Høyttaler spesialisten

Denne forsterkeren skal også være meget bra: XTZ Class A100 D3, Sølv XTZ High End | Surround.no - Høyttaler spesialisten

Om du skulle være på jakt etter surround med litt kvalitet heller enn kvantitet tror jeg: Yamaha RX-V765 m/ Dynavoice DF-6 5.0 Med Forsterker | Surround.no - Høyttaler spesialisten kan være noe.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg trenger ikke å kjøpe det på hifiklubben, men om jeg skal kjøpe det noe annet sted, er jeg avhengig av at butikken kan sende i posten, for hifiklubben er den eneste hifi butikken her jeg bor (Moss).
    Moss ja, er vel ikke alt for mange butikker der, men de fleste butikker sender med posten. Vet at Stereofil.no er sender, surround.no selger bare på nett så de sender garantert også.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å bytte ut høyttalerne med et par Klipsch istedet? De trenger ikke så kraftig forsterker.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal sjekke ut Klipsch RF52, men tror det er RF62 jeg har hørt mye bra om før. Kan dette stemme?

Surround er for meg uaktuelt med tanke på plassen på rommet. Mulig jeg heller kjøper en surroundreceiver og resten av høytallerne når jeg flytter for meg selv. (Bor hjemme hos mor enda, beklageligvis)

Dessuten, jeg er avhengig av å ha CD-spiller og platespiller. Det er hovedsaklig på grunn av musikk jeg skal ha det anlegget her, så det kommer jeg ikke uten.

Som sagt har jeg helt frem til (20.)Januar på å bestemme meg for hva jeg skal ha, så å følge med på brukten skal jeg nok gjøre, men samtidig har jeg veldig lyst til å kjøp alt nytt selv om dette blir relativt dyrere.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •