Hjelp til kjøp av stereo/hjemmekino anlegg til max 5000.-

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 21
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til kjøp av stereo/hjemmekino anlegg til max 5000.-

Hei hei!
    Jeg har latterlig lite peiling når det kommer til audio, derfor søker jeg litt eksperthjelp her på forumet.

Da mitt gamle hjemmekino anlegg ble ødelagt for en liten tid tilbake, har jeg tenkt å gi til innkjøp av noe nytt, enten hjemmekino eller stereo anlegg, det som gir mest og best lyd for pengene.

Som fattig student har jeg lite penger, derfor vil jeg ikke bruke mer en 5000.- på utstyr, vet at dette er lite, men regner med at det er nok til et bra anlegg.

Anlegget kommer til å bli brukt til de fleste sjangre innenfor musikk og jeg kommer til å koble det til Blu-ray spilleren. CD-spiller har jeg fra før av, så dette er ikke noe jeg har behov for. Jeg ser for meg at jeg helst kommer til å koble PCen min til musikkanlegget, for avspilling.

Og til slutt, ja! Brukt anlegg vil jeg være villig til å kjøpe, men da burde det være virkelig bra.

Jeg takker for all hjelp!

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke så lett anbefale noe i den prisklassen. Prøvde å titte litt for deg på avtorget, men er liksom ikke så mange på dette forumet som selger utstyr i den prisklassen. Enkelte her bruker 5000kr bare på høyttalerkabler.
    Det kan lønne seg å kjøpe brukt ettersom budsjettet ditt er stramt. Du kan starte med å kikke litt på finn.no, mens du venter på flere svar her i tråden

Her er et forslag hvis du vil ha nytt:
    Dynavoice F-6 5.0 calvados m/Yamaha RX-V365 Med Forsterker | Surround.no - Høyttaler spesialisten

Ellers ville jeg ha droppet sorround høyttalere. Startet med en surround forsterker og et par fronter. Resten kan du kjøpe ved neste stipend

Newcomer vidareje sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Rasta
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Proson Reality Sat 31 SA (v.2) 5.1-Paket NOK 2590,50 hos fynda.se
    (post restante til nærmeste svenske by) + Yamaha RX-V465 til ca 3000,- har funnet det i Norge, men husker ikke hvor (evnt NOK 3137,79 fra fynda.se).

Dette er ikke langt unna 5.000,- Dette er et annlegg jeg vurderer selv å kjøpe til TV'n min.

Jeg ser at fynda også har Dynavoice Magic EX 5.1-paket + Yamaha RX-V465
    til NOK 6173,- Dette er mye lyd for penga (koster 8290 hos surround.no)
    Har du plass ville jeg spandert den ekstra tusenlappen:-)

Vidar

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av unified86
    Det er ikke så lett anbefale noe i den prisklassen. Prøvde å titte litt for deg på avtorget, men er liksom ikke så mange på dette forumet som selger utstyr i den prisklassen. Enkelte her bruker 5000kr bare på høyttalerkabler.
    Det kan lønne seg å kjøpe brukt ettersom budsjettet ditt er stramt. Du kan starte med å kikke litt på finn.no, mens du venter på flere svar her i tråden

Her er et forslag hvis du vil ha nytt:
    Dynavoice F-6 5.0 calvados m/Yamaha RX-V365 Med Forsterker | Surround.no - Høyttaler spesialisten

Ellers ville jeg ha droppet sorround høyttalere. Startet med en surround forsterker og et par fronter. Resten kan du kjøpe ved neste stipend
    Takker for tipset! Jeg har ikke behov for surround i utgangspunktet, det viktigste i første omgang er et anlegg hvor jeg kan spille musikk, med bra trøkk og kvalitet og passer til de fleste musikk-sjangre. - så kan jeg kjøpe flere høytatlere og ta i bruk surround på forsterkeren, når den tid kommer.

Ellers har jeg fått tilbud om å kjøpe anlegget til broren min, men tviler litt sterkt på å kjøpe det, da han til tider er flink å overprise. Prisen på dette er 5000.-
    Forsterkeren er sikkert 8-10 år gammel og høyttalerene er ca 3-4 år gammel. Her er liste:
    Forsterker: Sony TA-av570
    - Dolby pro logic system with auto input balance

front h+v: 2x DYNAVOICE f6
    center: Dynavoice Magic C-4
    Bak: 2xProson conquest

Er dette noe saker for pengene?

Newcomer vidareje sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Rasta
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det låter sikkert ganske bra, men når du kan få en nyere og bedre versjon av fronthøyttalerene, center, surround, en ny forsterker og sub for 6173,- hadde ikke jeg vært i tvil Hvis du klarer å presse prisen til 6000,- kan du ta det med deg fra Sverige uten å betale moms, hvis du har vært der i 24timer8)

Vidar

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis surround ikke er et krav, ville jeg konsentrert meg om å finne et anlegg i stereo. Da vil du få mye mer kvalitet for pengene.
    Et stereoanlegg til ca 5000 kroner vil spille my bedre enn et dobbelt så dyrt surroundanlegg.

Dessuten er musikk best i stereo.

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Musikk i 5.1 er digg dude! Ja gå for stereo, eventuelt reciver og to høytalere. For en hjemmekino til 5000 er det ingen som kan hjelpe deg med, det er et mirakel.

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spelly
    Ellers har jeg fått tilbud om å kjøpe anlegget til broren min, men tviler litt sterkt på å kjøpe det, da han til tider er flink å overprise. Prisen på dette er 5000.-
    Forsterkeren er sikkert 8-10 år gammel og høyttalerene er ca 3-4 år gammel. Her er liste:
    Forsterker: Sony TA-av570
    - Dolby pro logic system with auto input balance

front h+v: 2x DYNAVOICE f6
    center: Dynavoice Magic C-4
    Bak: 2xProson conquest

Er dette noe saker for pengene?
    Du har en kjip bror :P
    Du burde fått familie-rabatt og fått den pakken der for 3500kr!

Edit: Fare for at det også ryker er jo tilstede, så nytt er kanskje best...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å reise til Sverige er litt uaktuelt, jeg bor i Bergen så bensin, slitasje på bil, mat og overnatting vil i seg selv bli relativt dyrt.
    Som nevnt tideligere er ikke surround noe krav, men jeg ønsker muligheten til å oppgradere senere med flere høyttalere-med andre ord så ønsker jeg en hjemmekino forsterker, men hvis jeg får mye dårligere lyd for pengene, dropper jeg dette.
    Jeg bryr meg fint lite om hvor stor og lite diskré høyttalerne er, det viktigste er som sagt tideligere, trøkk og kvalitet.

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Fant et par fronter til deg i Bergen:
    Dynavoice Challenger M-65: Kr 1500.- :!:
    Høyttalere selges: Dynavoice, Dali og Eltax - FINN Torget

Og feks Onkyo 607 til 4000kr pluss frakt.
    Onkyo TX-SR607 - Forsterker/Receiver (HiFi) - Finn beste pris hos Prisguide.no

Da har du bang for the bucks

Edit: Når det gjelder forsterker, sjekk ut Elkjop.no i morgen eller lørdag. Det er mulig du finner noe bra helgetilbud der.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her selges en Onkyo TX-SR606 for 4000 brukt, men ikke tilby mer en 2000ish (IMO)

http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=51680&cat=13

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Truls
    Her selges en Onkyo TX-SR606 for 4000 brukt, men ikke tilby mer en 2500ish (IMO)

http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=51680&cat=13
    "Lagt inn 19. august". Spørs om det fortsatt er en reel annonse...

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er jeg i høyeste forhåpning at den er, og jeg tror han er litt ute etter å bli kvitt den og. Selger spammet en tråd her tidligere for å få en stakar til å kjøpe den.

Realiteten er at Recivere er de som faller fortest i pris, og mest i pris. Å at han ber om 4000kr for en model som alerede har en oppfølger som NY koster 4000kr hjelper ikke stort.

Jeg vil si den er værd rundt 2000spenn

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Truls
    det er jeg i høyeste forhåpning at den er, og jeg tror han er litt ute etter å bli kvitt den og. Selger spammet en tråd her tidligere for å få en stakar til å kjøpe den.

Realiteten er at Recivere er de som faller fortest i pris, og mest i pris. Å at han ber om 4000kr for en model som alerede har en oppfølger som NY koster 4000kr hjelper ikke stort.

Jeg vil si den er værd rundt 2000spenn
    Mulig han er sta og skal ha 4000. Derfor den fortsatt ligger til salgs :P

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha, tips han å be han ta 8000 for den, den er jo et "samleobjekt":-D

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gleder meg til å få noe som jeg kan kalle for et greit musikkanlegg. Jeg har lest litt annonser på finn no, som virker intressante.
    cerwin vega ve 8F og DENON DRA-700AE Receiver - FINN Torget
    ER dette en grei forsterker til prisen?
    Hvor mye burde jeg by for noe slikt:
    Mirage omni 260 - FINN Torget ?
    La oss si at jeg får et par av disse høyttalerene for 3000.- og forsterkeren for ca 2000.- vil dette være et bra oppsett? hvis forsterkeren i det hele tatt klarer å drive dem..

Ellers fant jeg: Proson twin 5.10 - FINN Torget

så må jeg ikke glemme Høyttalere selges: Dynavoice, Dali og Eltax - FINN Torget

Hva er best og mest for pengene ?

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ellers fant jeg: Proson twin 5.10 - FINN Torget

så må jeg ikke glemme Høyttalere selges: Dynavoice, Dali og Eltax - FINN Torget

Hva er best og mest for pengene ?
    Den dynavoicen er meget billig, og der får du mye for pengene.
    Proson 5.10 kjenner jeg ikke til, men virker grei.
    Begge er lettdrevne.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Desverre var dynavoice hoyttalerene solgt no, så da må jeg se etter noen andre bra tilbud.

Desverre så kan jeg ikke noe som helst med dette, så må ty til hjelp, er det noen bra kjøp som ligger seg bak disse lenkene?
    Dynavoice M65 - Testvinner lyd og bilde! - FINN Torget
    Cerwin vega høytalere (div) til salgs - FINN Torget Tenker på Selger 2 cerwing vega 2*15" i denne lenken! (hvis jeg får den billig, hvor mye burde jeg eventuelt by?)
    Proson twin 5.10 - FINN Torget
    Mirage FRX-7 selges - FINN Torget
    Patos 501 Basic MKII, Viasat PVR Decoder, PS2 Slim - FINN Torget
    Jamo Veldig rimlige - FINN Torget

Noe brukbart ?

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Desverre var dynavoice hoyttalerene solgt no, så da må jeg se etter noen andre bra tilbud.

Desverre så kan jeg ikke noe som helst med dette, så må ty til hjelp, er det noen bra kjøp som ligger seg bak disse lenkene?
    Dynavoice M65 - Testvinner lyd og bilde! - FINN Torget

Noe brukbart ?
    Samme modell som var solgt, hvis du får den for 1500 kr hadde jeg gått for den.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lagt inn bud no, så får jeg se hva som skjer. Han ønsket tydeligvis ikke å selge det under 2000.-
    noe bra og mye for penge prosjektor jeg kan kjøpe her til å drive høyttaler?
    Elkjøp - Receiver & Forsterker
    de billig-forsterkerene er det noe som kan drive de "respektable" høyttalere,eller blir dette bare tull?
    f.eks Pioneer VSX-1016TXV AV receiver reviews - CNET Reviews virker bra, men... je ghar jo ikke peiling

eller er det best å velge forsterkeren som en bruker selger her på forumet for 4k - prutet ned til 2k
    eller er : cerwin vega ve 8F og DENON DRA-700AE Receiver - FINN Torget bra=?

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •