Stereoanlegg til maks 5000?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Stereoanlegg til maks 5000?

Jeg har bestemt meg for å kjøpe et stereoanlegg til stua, men trenger litt hjelp med hva jeg bør kjøpe. Til 5000 mener jeg at jeg ikke får noe bra surround-anlegg, så det blir nok mest sannsynlig bare to gulvhøyttalere, evt. med en sub.

Anlegget skal brukes til musikk, og noe TV/film, og bør kunne kobles til min WDTV (den har HMDI og en optisk utgang). Maks 5000, for høyttalere og forsterker/receiver.

Kom over Dynavoice F-6 EX i dag, og ser de forrige F6 har fått god kritikk ihvertfall. Noen som kan anbefale en forsterker som passer bra med disse? Ellers har jo Hifi-klubben en del flott, tror nok jeg tar meg en tur ned der en av dagene.

Hva tror dere om f.eks en av disse?
    Stereo - Stereosystem | Hi-Fi Klubben: NAD C715 og DALI CONCEPT 1 stereoanlegg
    Stereo - Stereosystem | Hi-Fi Klubben: NAD L54, DALI Concept 1 stereoanlegg

Det jeg lurer mest på er hvor mye av budsjettet som bør gå til forsterkeren og høyttalerene, er det best med dyrere forsterker og rimelige høyttalere, eller omvendt?

Jeg er glad for alle tips, så bare kom med det!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,432
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei og velkommen til AvForum!

Har du vurdert å kjøpe brukt??

Sitat Opprinnelig postet av purity
    Jeg har bestemt meg for å kjøpe et stereoanlegg til stua, men trenger litt hjelp med hva jeg bør kjøpe. Til 5000 mener jeg at jeg ikke får noe bra surround-anlegg, så det blir nok mest sannsynlig bare to gulvhøyttalere, evt. med en sub.
    Dette er en fornuftig avgjørelse..

Sitat Opprinnelig postet av purity
    Det jeg lurer mest på er hvor mye av budsjettet som bør gå til forsterkeren og høyttalerene, er det best med dyrere forsterker og rimelige høyttalere, eller omvendt?
    Det er viktig med en god forsterker.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er godt fornøyd med Dynavoice FX-6 EX og en Atoll IN-100 integrert forsterker. Høyttalerne koster ca 1700 levert og forsterkeren fikk jeg for 4000. 5700,- med andre ord.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av C30
    Har du vurdert å kjøpe brukt??.
    Jeg har hatt meg noen turer på diverse bruktmarkeder de siste dagene ja, og kom over noen Dali Blue 5005 i går (!). Men har ikke fått tak i selger, og annonsen er ikke oppdatert på nesten en måned, så jeg frykter nok de er solgt...

Hvordan stiller Dynavoice F-6 EX i forhold til f.eks Dali Blue 5005 eller 8008? Jeg har en kamerat som kun har to 8008 som brukes til musikk og film, og jeg synes de spiller meget bra. Usikker på hvilken forsterker han har, men kjenner jeg han rett er det nok bra greier.

Jeg har også en brukt Denon AVR 2802 receiver for hånd, er denne noe å satse på? Evt. i lag med F-6 EX eller Dali Blue 5005.

Ser også det ligger flere Dali Blue 2002 ute, sammen med en sub vil vel de fungere godt?

EDIT: Tok en titt hos Dustin Home, og så de hadde gode priser på Harman Kardon HK980 og HK3490, er dette gode forsterkere? Hva vil evt. passe best sammen med disse av Dali Blue og Dynavoice?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom over en NAD T760 nå, men dette er en surround receiver. Vil det fungere optimalt om jeg kun bruker den med to høyttalere?

Er ikke helt inne i dette med høyttalere og forsterkere enda, så det kommer nok en del slike nybegynnerspørsmål :roll:

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, du vil jo få lyd ihvertfall
    Litt vanskelig å lukte dine preferanser. Hvor kresen er du på lyden?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •