Hei. Er helt ny og har et spørsmål om valg av receiver! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 43
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile

Hei og takk for alle (ja alle) tilbakemeldingene.

Jeg er faktisk veldig overrasket over alle disse gode og kritikkverdgie tilbakemeldingene som har kommet i denne tråden. Jeg er fullstendig klar over at jeg stiller høye krav i forhold til høyttalerene. I midlertidertid vil jeg takke for gode forslag og tror jeg dropper surroundreceiver og heller satser på en løsning med en rimelig receiver med et effekttrinn/forsterker som jeg kan bruke ved utbygging i en senere anledning.
    Når det er sagt så er jeg ikke helt innforstått ved effektrinn/forforsterker/PAforsterkere osv osv... men jeg har montert litt bilstereo så helt grønn tror jeg ikke at jeg er.

Jeg går et lite skritt videre her:
    Dette er høytalerene ---> Fence Audio Boost 69 Black - får det til å rocke så det gynger hjemme i stua!... - Netthandelen.no
    Jeg håpet på en løsning hvor jeg kan få koblet de til pc for avspilling av musikk( kanskje film via TV), selvfølgelig sammen med tv (evnt PS3).
    Jeg ser da at det er lurest å satse på evnt 2 enheter (forsterker og receiver).
    Har dere flere gode forslag til valg og gjerne begunnelser av disse så blir jeg veldig glad. Jeg ønsker i grunn å satse på et rimelig plan for deretter å bygge på videre, så nå hører jeg alt jeg kan på dere folkens.

På forhånd takk! :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MacPhisto
    Hei og velkommen

Denne karen her har dratt to IKON 8 høyttalere, vet ikke om den har nok futt men jeg vil bli kvitt´n nå som jeg har kjøpt tvillingbroren på grunn av HDMI innganger i front, jeg kobler ofte opp dataen og det ble slitsomt å trekke ut 606en hver gang.
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=51680&cat=13

"som svar til tråden over, denne har alle HD formater!"

Gi meg et vettugt bud så skal vi bli enige!
    Hei

Takk som byr men er ikke den nye kommet ut for akkurat samme prisen (4000)? ser elkjøp og lefdal selger 607'en for 4.
    Tror jeg må satse litt på noen kraftige enheter i steden for en rimelig allrounder grunnet høyttalerene...
    Ellers takk og lykke til

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det spørsmålet du kom med er et "krum"spørsmål spør du meg=)

Du vil aldrig få en reciver som kan utføre alle tingene, er litt som å be et jettfly om å være et godt terrengkjøretøy.

Se heller på en billig reciver med pre out og som kan ta HD formatene. og så leter du etter en effektforsterker(NAD er mye bang for the buck/Midgard Oberon 4.1 er heller ikke å se bort fra).

Midgard Oberon 4.1 koster ca 5000 brukt for et par(monoblokker). Så får du en recivertil ca 4000kr som har det du ellers trenger.

Siden du avlaster reciveren med et eget effektrin til frontene så får den mer effekt til overs å drive resten av høytalerne med når du ønsker å utvide til sorround.

Jeg ønsker deg lykke til, å er det noe du lurer på så er det bare å spørre=)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. jeg er på leit etter det du nevner. Har du konkrete eksempler? :-)

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se om du finner deg en Yamaha RX-V765, Onkyo TX-SR707 eller Onkyo TX-SR706 på bruktmarked, så bruker du resterende av pengene på en NAD effektforsterker(NAD 218 THX eller NAD C272).

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Truls
    Se om du finner deg en Yamaha RX-V765, Onkyo TX-SR707 eller Onkyo TX-SR706 på bruktmarked, så bruker du resterende av pengene på en NAD effektforsterker(NAD 218 THX eller NAD C272).
    Hjertelig takk.
    Kan jeg bruke en NAD C 162 forforsterker sammen med denne?
    Lefdal - Yamaha AV receiver

Er dette en bra pris på denne receiveren?
    Hvilke greie og rimelige forsterkere får jeg for rundt 2-2500 som kan fungere sammen med denne?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville valgt en receiver, men husk å passe på at den har Pre-out så du kan koble til en eller flere effektforsterkere senere. Er ikke alle receivere som har det.
    En rimelig og strømsterk HK receiver på 7x50 watt er jo greit, så er dt bare skaffe en brukt effektforsterker senere.

Intermediate dc1515sandnes sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Larsm87
    Hjertelig takk.
    Kan jeg bruke en NAD C 162 forforsterker sammen med denne?
    Lefdal - Yamaha AV receiver

Er dette en bra pris på denne receiveren?
    Hvilke greie og rimelige forsterkere får jeg for rundt 2-2500 som kan fungere sammen med denne?
    hva skal du med en forforsterker til den? det er ikke vits du mener vel en effektforsterker 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MartiNAD
    Jeg ville valgt en receiver, men husk å passe på at den har Pre-out så du kan koble til en eller flere effektforsterkere senere. Er ikke alle receivere som har det.
    En rimelig og strømsterk HK receiver på 7x50 watt er jo greit, så er dt bare skaffe en brukt effektforsterker senere.
    Jeg begynner å bli mer og mer 'fan' av den ideen.
    Har du et forslag til hvilken HK receiver som klarer å dra de høyttalerene?
    takk for svar.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dc1515sandnes
    hva skal du med en forforsterker til den? det er ikke vits du mener vel en effektforsterker 8)
    Det er nok det jeg mener :| . Er ikke helt inneforstått med de forskjellige begrepene nei...

Intermediate dc1515sandnes sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    en forforsterker styrer du volumet på og er der du dytter i alle ledningene til cd spiller og pc og slikt.

en effektforsterker har kun en inngang å en utgang så dens oppgave er bare å forsterke det svake signalet fra forforsterkeren slik at det kan brukes til høyttalere.

en surroundforsterker har alt innebygd slik at du dytter bare i høyttalerene i den men skal du ha mer effekt så må du koble en effektforsterker til denne og å da må surroundforsterkeren ha utganger til dette som kalles pre-out. men da er blir det straks dyrt.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dc1515sandnes
    en forforsterker styrer du volumet på og er der du dytter i alle ledningene til cd spiller og pc og slikt.

en effektforsterker har kun en inngang å en utgang så dens oppgave er bare å forsterke det svake signalet fra forforsterkeren slik at det kan brukes til høyttalere.

en surroundforsterker har alt innebygd slik at du dytter bare i høyttalerene i den men skal du ha mer effekt så må du koble en effektforsterker til denne og å da må surroundforsterkeren ha utganger til dette som kalles pre-out. men da er blir det straks dyrt.
    Takker!
    Så det jeg sitter med igjen etter tips og råd er å satse på en god receiver med pre-out for deretter å skaffe en grei effektforsterker når jeg ser hva jeg trenger...

stemmer?

i såfall bør jeg satse på HK 355 som jeg har blitt rådet til av soundgarden? eller finnes det andre bedre alternativer som kanskje er rimeligere men fungerer like godt som HK sin med en god effektforsterker?

Mulig jeg spør flere ganger om det samme, øsnker å velge mest mulig riktig første gangen.

Samtidig så er det viktig at jeg kan "bygge videre på" anlegget ved en senere anledning. Da mtp en receiver med pre-out....

Active MacPhisto sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Larsm87
    Hei

Takk som byr men er ikke den nye kommet ut for akkurat samme prisen (4000)? ser elkjøp og lefdal selger 607'en for 4.
    Tror jeg må satse litt på noen kraftige enheter i steden for en rimelig allrounder grunnet høyttalerene...
    Ellers takk og lykke til

Jeg skrev at du skulle gi meg et anstendig bud...

Mye lettere med en forsterker uten pre ut, dyrt blir det også, ikke minst mye mere ledningskrøll.

607 og 606 er i prinsippet helt identiske foruten 2 HDMI porter ekstra, hvor mange har man bruk for?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Reciver uten pre-out kan lett bli dyrt det også om en må kjøpe både ny reciver og effekttrinn når en skal oppdatere. Så for all del ikke gå i den fella og kjøp uten pre-out om du vil utvide etterhvert. Er nok også vanskelig å få solgt eldre recivere uten denne muligheten, som vi ser av innlegget over

Kan varmt anbefale Onkyo TX-NR807, som til tider går for 7K hos elkjøp og lefdal. Mulig denne klarer å drive høytalerene dine greit, også finner du ut om du trenger et effekttrinn etterhvert.

Selv om en reciver aldri er "ny" særlig lenge da det alltid kommer noe nytt, er det greit å få med det seneste som er i markedet av HD-lyd, tilkoblingsmuligheter osv.

Active MacPhisto sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bad_ip
    Selv om en reciver aldri er "ny" særlig lenge da det alltid kommer noe nytt, er det greit å få med det seneste som er i markedet av HD-lyd, tilkoblingsmuligheter osv.
    Selvmotsigende, her ender du opp med å bytte reciver uansett. Kommer det ny teknologi er det ikke effektforsterkerene som må byttes, men forsterkeren.

Nei, spar penge til moped i stede. Kjøp en rimelig Onkyo 606!

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hei

Du gjere lurt i å velge en reciever med pre-ut. Om du vil oppgradere for å få meir ut av dine høgtalara er det lurt å ha en receiver som man kan kople effekttrin til.. Du må legge ut voldsomt mykje penger om du skal ha en receiver som drar dine høgtalara skikkelig. Derfor anbefaler eg kjøp av en mindre receiver med ny teknologi og pre-ut.. Og ta det litt rolig med volumet fram til du kjøper effekttrin;-)

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MacPhisto
    Jeg skrev at du skulle gi meg et anstendig bud...

Mye lettere med en forsterker uten pre ut, dyrt blir det også, ikke minst mye mere ledningskrøll.

607 og 606 er i prinsippet helt identiske foruten 2 HDMI porter ekstra, hvor mange har man bruk for?
    Vi bruker ikke AVforum til å promotere egne salgs annonser. Bruk AVtorget. :!:

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bad_ip
    Reciver uten pre-out kan lett bli dyrt det også om en må kjøpe både ny reciver og effekttrinn når en skal oppdatere. Så for all del ikke gå i den fella og kjøp uten pre-out om du vil utvide etterhvert. Er nok også vanskelig å få solgt eldre recivere uten denne muligheten, som vi ser av innlegget over

Kan varmt anbefale Onkyo TX-NR807, som til tider går for 7K hos elkjøp og lefdal. Mulig denne klarer å drive høytalerene dine greit, også finner du ut om du trenger et effekttrinn etterhvert.

Faktisk under 7k!
    Lefdal - Onkyo TX-NR807 receiver sort

Har denne pre-out? regner med dette, men hvordan ser man dette på spesifikasjonene? Er denne onkyoen bedre enn denne H/K AVR 355'en? Harman/Kardon AVR355 Surroundreceiver | Soundgarden
    Og hva er forskjellene på disse? de ligger jo i samme prisskiktet. Har fått inntrykk av at H/K er en skikkelig kraftplugg og god byggekvalitet. Samtidig har Onkyo gitt inntrykk av at man får mye for pengene...

Begynner med en god receiver for så å bygge på med effektrinn når jeg ser hva jeg trenger. Evnt kan jeg jo gå for en rimeligere receiver og skaffe meg en grei forsterker med en gang så unngår jeg "smør på flesk" med en god receiver og en god forsterker senere....? Hva ville dere valgt?

Takk for alle gode tips! lærer en god del bare av å synse rundt.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,432
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, den har pre-out.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Både Onkyo 807 og den Harman/Kardon har støtte for de nyeste formatene, og har pre out begge to.

Det er meget gode kandidater begge to, så å anbefale en blir hværtfall for meg litt vanskelig.

Men du er på rett sti hværtfall.

PS: Overse MacPhisto, det virker som han prøver å bli kvitt noe vi andre her på forumet ikke vil kjøpe

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •