Hjemmekinoforsterker, 3x hdmi inn, pre out, 7.1 og god i flere år. - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 42
    Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av CNK
    Har vel ingenting å si mtp import, betyr bare et mindre fordyrende mellomledd. Avshop har iflg norsk forbrukerlov akkurat som mono plikt til å gi 5 års reklamasjonsrett.

Joda, for alle del og det står jo også skrevet, men de har hatt en tendens til å legge skyld på kjøper for å sno seg unna. Dette gjør ikke hovedimportør. Onkyo tilbyr også via mono 3 års garanti om hukommelsen min tjener meg korrekt.

Når det gjelder paralellimport var dette ment for å opplyse trådstarter da avshop og netshop ikke er flinke nok til å informere dette. Han velger selv om han ønsker å kjøpe derifra eller ikke, emn han bør iallefall være klar over hva det kan innebære.

Jeg ser at 807 forøvrig har nyere romkorreksjon og det er klart man kan se fordeler ved nettverkstilknytning, mtp firmwareoppgradering.

Hvor stort er rommet ditt og hvor langt sitter du unna frontene?
    Sitter du mellom 2,5 og 3,5 meter unna frontene vil 807 være en grei løsning da dette er det den spiller best for.

Sitat Opprinnelig postet av b-ill
    Fint om vi kan kan holde tråden litt mot produktene og ikke mot levrandørene. Kjøper man i Norge, så er man tålig trygg uansett.

Ja, viktig med pre out har jeg forstått. OG gjenspeiler alltid tyngden kvalitet?
    Helt klart, men som nevnt var dette for å informere.

Pre-out er helt klart viktig da du kan øke levetiden på receiveren betraktelig ved å bruke effektforsterker om du skulle gå til anskaffelse av noen tyngre høytalere.

Slik sett vil 807 være mer fremtidsrettet også, mtp firmware oppdatering via nettverk og mer avansert romkorreksjon, splitter nye Audyssey DSX. Om du ikke har noe i mot å kjøpe via AVshop er det en god handel det.

Ja, en receiver på 8,7 kilo kan ikke på noen som helst måte har samme kapasitet på batteri/strømforsyning etc. som en tyngre. Størrelse på strømforsyning og antall transformatorer. Vekt er generellt sett en meget god pekepinn i hifiverdenen både når det gjelder receivere og høytalere.

I disse tilfellene er de andre nevnte også lavere/svakere modeller, selv om prisen er den samme dette pga Onkyoen selges ut og på nett er et mellomledd kuttet.

Intermediate b-ill sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil sitte ca 3,5 - 4m fra frontene.

Men så langt:
    Onkyo 806/807
    Denon 2310

og event
    HK 255

Det er dem til nå.

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil sitte ca 3,5 - 4m fra frontene.

Men så langt:
    Onkyo 806/807
    Denon 2310

og event
    HK 255

Det er dem til nå.
    Okei, som nevnt har 806 THX ultra 2 plus dvs det vil spilles veldig bra også for de som sitter 3,6 meter og lengre fra front og senter, mens 807 vil spille best for de som sitter mellom 3 og 3,6 meter fra front og senter. Slik sett vil begge være meget like hos deg da du sitter i akkurat den sonen.

Ville ikke nølt med å kjøpe Onkyo i så fall. De nevnte (806 og 807) er kraftigere modeller enn Denons 2310 og H/K sin 255. Disse konkurrer mer mot 607 og 707.

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Galnes
    Okei, som nevnt har 806 THX ultra 2 plus dvs det vil spilles best for de som sitter 3,6 meter og lengre fra front og senter, mens 807 vil spille best for de som sitter mellom 3 og 3,6 meter fra front og senter.
    Dette med thx markering har vel svært lite å si om man sitter 3 eller 4 meter unna. Er i hovedsak et merke man betaler for slik at receiveren skal være med attraktiv for kunder. Greit nok at det er en standard som innebærer målinger, men ville ikke vektlagt dette særlig.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette med thx markering har vel svært lite å si om man sitter 3 eller 4 meter unna. Er i hovedsak et merke man betaler for slik at receiveren skal være med attraktiv for kunder. Greit nok at det er en standard som innebærer målinger, men ville ikke vektlagt dette særlig.
    Er noe som faktisk koster ganske så mye mere pr enhet, og er langtifra noen garanti for at kvaliteten på lyden er bedre enn et produkt som ikke har den sertifiseringen.
    Når pc høyttalere har hatt THX godkjenning i noen år allerede burde ingen være i tvil...

Men slikt selger.. da folk tror at THX er lik med bra lyd

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Feil, det har med hvordan receiveren er bygd opp, spesielt med tanke på kraft. Dette for å gjøre det enklere for folk å handle slike ting.

I tilfellet med 806 og 807 har Onkyo fått testet receiverene for å få THXgodkjenning. Det har da blitt undersøkt hvilken godkjenning de kunne få. Det ble da funnet ut at 807 holdt til THX Ultra 2 Plus og kan spille så bra som de krever selv når lytteposisjon er mer enn 3,6 meter fra front og senter. 807 fikk THX Select 2 Plus godkjenning noe som innebærer at den spiller best i rom hvor lytteposisjon er mellom 3 og 3,6 meter.

De er ikke der bare for pynt, men for å opplyse. Den forenklede forklaringen når det gjelder 806 kontra 807 er at i større rom med lengre avstand enn 3,6 meter fra lytteposisjon vil 806 klare seg bedre enn 807.

Og når det gjelder kostnad så får han her langt kraftigere receivere fra Onkyo til samme pris som de svakere fra Denon og H/K så i denne sammenheng blir det irrelevant.

Sitat Opprinnelig postet av grumpys
    Er noe som faktisk koster ganske så mye mere pr enhet, og er langtifra noen garanti for at kvaliteten på lyden er bedre enn et produkt som ikke har den sertifiseringen.
    Når pc høyttalere har hatt THX godkjenning i noen år allerede burde ingen være i tvil...

Men slikt selger.. da folk tror at THX er lik med bra lyd
    Igjen, se nærmere på godkjenningen. Den minste sertifiseringen (THX Multimedia) er bare mellom 5 og 10 centimeter! En PC høytaler har normalt sett en THX sertifisering som sier at du kan sitte omlag 1,8 meter unna og få gjengitt et godt lydbilde.

THX er til for å forklare hva noe er i stand til under gitte forutsetninger. Selve sertifiseringen beskriver mer bestemt forutsetningen

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Poenget mitt er at om man står å faller på om en receiver har thx ditt eller datt klistra på fronten, ja da har man bomma rimelig stygt på å se hva som betyr noe.

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Poenget mitt er at om man står å faller på om en receiver har thx ditt eller datt klistra på fronten, ja da har man bomma rimelig stygt på å se hva som betyr noe.

Men nå var det ikke det som var saken. Saken var at 807 og 806 hadde ulik sertifisering og jeg ville utdype hva dette faktisk innebærte.

I uansett fall ønsker jeg trådstarter lykke til med kjøp av ny receiver og høytalere. Blir det en kombinasjon av en Onkyo 80x og Dynavoice (settet med Sub) er det klart du får mye for pengene

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Viktig å nevne er at 807 også har Audyssey DSX og Dolby Pro Logic® IIz noe som ikke 806 har.

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Viktig å nevne er at 807 også har Audyssey DSX og Dolby Pro Logic® IIz noe som ikke 806 har.

Jepp, samt nettverk. Fordelen er firmwareoppdatering via nettverksporten. Dette kan jeg se store, og kostnadsbesparende fordeler ved. Når det gjelder kjøp fra Avshop og/eller Netshop så er det klart du som forbruker står sterkt i Norge dersom noe skulle skje, men forhåpentligvis trenger du aldri å ha noe med deres kundeservice å gjøre

Elkjøp har jo av og til tilbud på slikt også.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får holde et utkikk på Elkjop.no sine hjemmesider da

Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Netshop har forøvrig tilbud på Onkyo 875 til 6995 også.
    DET vil jeg si er en meget god pris, og det er en kraftigere og bedre forsterker enn både 806 og 807. Sistnevnte tar den på noen tekniske features, men selve forsterkerene i 875 er fra en hylle ett par hakk opp...
    Opp til hver enkelt å prioritere hva som er viktigst for de da

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, du gjør det ikke akkurat enklere
    Hva mister jeg av tekniske features da?

Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt eldre, men fullt kapabel romkorreksjon på 875. Nettverksmuligheter har den vel heller ikke...

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Den nettverks muligheten virket jo smart i forhold til å oppdatere firmware på egen hånd.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Den nettverks muligheten virket jo smart i forhold til å oppdatere firmware på egen hånd.

Har prøvd dette på min 807 og det fungerte ypperlig. Du får i tilegg mulighet til internet basert radio og streaming av f.eks flac filer over nettverket.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, høres jo kjekt ut.

Hva er forskjellen på TX-SR707EB og TX-NR807?
    Er 1000kr forskjell på dem.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, høres jo kjekt ut.

Hva er forskjellen på TX-SR707EB og TX-NR807?
    Er 1000kr forskjell på dem.
    Onkyo Europe - Product Comparison Chart

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå står egentlig valget mellom disse 3:
    707
    807
    og
    yamaha RX-V765.

707
    +Billig
    -Ikke nettverkskontakt
    -Støy fra vifte?

807
    +Kraft
    +Nettverkskontakt
    +Har sikkert alt jeg trenger + litt til.
    -Støy fra vifte?

V765
    +Billig
    +Støyer ikke
    -Ikke nettverkskontakt

Er vel sånn jeg ser på dem. 707 og 807 er det egentlig kun nettverkskontakten som skiller for min egen del. Kan man oppdatere dem ut nettverkskontakten? v765 føler jeg er en slager blant mange og i tillegg er den støyfri.

Jeg har også sett litt på 607 men en mangler pre out, men jeg vet ærligtalt ikke om jeg trenger det. Når trenger man det, når man vil ha mye mer kraft?

En sammenligning blant de over hos prisjakt.nu: Produktjämförelse hos Prisjakt

Newcomer Treespider sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angående støy fra vifte...jeg har ikke hørt noe støy fra min 807 i det hele tatt. Har ikke engang tenkt på om den har en vifte...
    Nå er jeg ikke jeg av dem som spiller høyest, da.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •