http://www.tsnversand.de - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 42
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    Poster denne før brannslange gjør det :wink:

http://www.nrk.no/programmer/tv/fbi/3639829.html
    Jøss, det var da snartenkt. Så flink du er Peakman

Newcomer Formel 1 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    285
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    wirrum Skrevet: 31/08/2004, 22:10 Tittel:

--------------------------------------------------------------------------------

Hvordan er det med forbruker-rettighetene når man bestiller derfra...? I norge er det jo 5 år etter kjøpsloven, men det er kanskje anneledes i Tyskland?

Og hvordan håndteres det hvis det skulle skje no... må det sendes tilbake til tyskland, eller finnes et sted i norge man kan klage?

Er ikke så stød i tysk at jeg er i stand til å se om det står noe om det på hjemmesiden deres... men det var jo veldig hyggelige priser, da (iallefall på yamahaen som jeg har sikta meg ut)...

Det er klart at det er enklere og sikrere å handle hos en lokal butikk. -Men én får jo vurdere om en føler seg komfortabel med å handle via nettet. I dag har vel de anerkjente merkene så god kvalitetskontroll at det i de aller fleste tilfeller ikke er noe problem. Jeg har selv handlet ganske mye over nettet og ikke hatt noen problemer. Tyskland har jo også et språkproblem, men når butikken / nettstedet legger til rette for internasjonal handel så må de jo være interessert i å ta vare på kundene sine. En annen ting som jeg merket meg med disse var at de ikke har noen løsning for betaling med kredittkort, men at man betaler ved leveranse. Det kan jo være en fordel hvis det skulle være en transportskade. Ellers så ffår man jo vurdere hva slags elektronikk én kjøper. Dessuten har jo mange merker også en "world wide" eller europeisk garanti.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tid i transit

Hvor lang tid tar det før man får varen, da. Jeg har fått inntrykk av at det kan ta litt tid, og at det er en omfattende prosess. Sånn jeg har forstått det så er gangen:
    1. Man bestiller
    2. Man får betalingsinformasjon og må forhåndsbetale
    3. Når pengene kommer inn til nettbutikken (dette tar vel noen dager) sender de den med vanlig post
    4. Når varen ankommer norge blir den tatt i forvaring av tollvesenet. De sender deg et skjema du må fylle ut (er det noe fortollingsgebyr på dette?)
    5. Når tollvesenet har fått skjemaet fra deg og behandlet det (tar sikkert noen dager?) så får du pakken hjem i posten...?

Er det noen triks man kan gjøre for å få fortgang? Sende skjemaet på forhånd eller no?

.wirrum

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    285
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    wirrum Skrevet: 01/09/2004, 19:02 Tittel: Tid i transit

--------------------------------------------------------------------------------

Hvor lang tid tar det før man får varen, da. Jeg har fått inntrykk av at det kan ta litt tid, og at det er en omfattende prosess. Sånn jeg har forstått det så er gangen:
    1. Man bestiller
    2. Man får betalingsinformasjon og må forhåndsbetale
    3. Når pengene kommer inn til nettbutikken (dette tar vel noen dager) sender de den med vanlig post
    4. Når varen ankommer norge blir den tatt i forvaring av tollvesenet. De sender deg et skjema du må fylle ut (er det noe fortollingsgebyr på dette?)
    5. Når tollvesenet har fått skjemaet fra deg og behandlet det (tar sikkert noen dager?) så får du pakken hjem i posten...?

Er det noen triks man kan gjøre for å få fortgang? Sende skjemaet på forhånd eller no?
    Ja da mange triks, hvis du leser litt nøyere. Å sette seg inn i saken er aldrig dumt :lol: :P

Du trenger ikke forhåndsbetale, hvis du sender med DHL / UPS vil du kunne betale til dem ved ankomst. DHL ordner papirer og innfortolling. Send den til jobben slik at de får tak i deg, eller vær sikker på at noen er hjemme når de skal levere. DHL / UPS er meget raske, jeg bestilte noen reservedeler fra Spania i går etter lunsj og hadde det på jobben før kl 1400 i dag.

Lykke til

Elmshorn ligger litt nord for Hamburg, så det bør ikke ta så lang tid med frakten.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke for å være en party pooper, men importøren http://www.audiocom.no/ snakket jeg med i sommer vedrørende Magnat høyttalere, og det viste seg at de hadde mistet omtrent alle distributører / forhandlere det siste året.

Hvorfor aner jeg ikke, men prisene i Norge gjenspeiler ikke den reelle verdien da de etter etterspørselen er overpriset.

Gratulerer deg allikevel med et godt kjøp.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dette så ikke bra ut! 4 av 6 høyttalere har en smell i et eller to av hjørnene på høyttalerene... venter bare på fatteren nå! han kan tysk og skal ringe å høre!! Dette er ikke transport skader da ingen av kassene er ødelagte på disse områdene!

får håpe dette ordner seg, hvis ikke kan vel ikke denne nettsjappa anbefales særlig sterkt!

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    285
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden jeg lovet en oppdatering kommer den her.

TSN sendte med posten og ikke som de sa UPS eller DHL.
    Dette medførte noen ekstra kostnader, da jeg måtte betale følgedne gebyrer (utenom norsk mva).

180 kr da jeg hentert den på postkontoret?
    70 kr som en engangsavgift?
    200 kr for å fylle ut tollpapirer (posten)?

Altså alt i alt 450 kr ekstra til Posten Norge :x .

Jeg har sendt dem en E-mail og fortalt dette, da de ikke benyttet UPS som det står på websidene deres.

Dette gjør at jeg kunne kjøpt subben i Sverige for samme prisen, eller en 50-lapp billigere hvis jeg hadde hentet den selv (uten frakt).

Oppdaterer når jeg hører fra TSN. Følg med, følg med.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå mottatt en mail hvor jeg ble tilbudt 120 euro(tilsvarer cirka en høvding)... Sendte straks mail tilbake og sa at jeg mente dette var i det minste laget når faktisk 4 av 6 høyttalere er skadet.. Så jeg venter også på svar nå!!

Som svar på det forrige innlegget så kan jeg si at jeg forhandlet meg frem til en pris inkludert frakt fra tsnversand! og da har han tatt støyten for ekstra kostnader.. Men at de ikke har sendt med ups virket rart, det gjorde de ihvertfall med meg, men posten kjørte fra kontoret de sitt og ut til min dør fordi det var i et ukurant område Alle kassene mine er merket med ups klistermerker så min pakke ble garantert sendt med ups!

puuuuuh! ble en lang melding på kvelden!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at en del folk har handla en del fra TSN no på min oppfordring, og med til dels dårlige resultat. Eg sjølv har nå hatt min Yamaha RX-V750 i en del måneder og den går som ei klokke.

Synd at dei ikkje lever opp til det inntrykket eg fekk av dei, da alt skjedde slik som dei hdde opplyst om og alle utgifter va som forventa.

Håper ting løyser seg for dere som har fått problemer!

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    285
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeruldi.

Min bestilling var som en "test" før jeg eventuelt kjøpte noe annet fra dem.
    Er skuffa over at de ikke gjorde som det står på websidene deres, da det medførte ekstra kostnader for meg. Jeg har fremdeles ikke mottatt noe svar fra dem og det er jo ikke bra :cry: . Så min erfaring er at jeg nok ikke vil benytte disse igjen, hvis jeg da ikke hører noe fra dem ganske snart.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk mail fra de i går om at de var i ferd med å bytte lokaler, og at det derfor kunne oppstå noen problemer med å få svart på mail! Men at mailen deres skulle være i funksjon igjen i morra.. Jeg skal ha penger tilbake for skadene mine! De tilbød meg 120 euro, men jeg vil ha mer

Newcomer Gory Gosling sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner godt at han bytter lokaler, når jeg besøkte han i sommer hadde han lokaler i en bakgate i en liten by i Tyskland, ikke at det er noe galt med det. Men regner med at han får solgt flere produkter hvis han flytter bedriften til ett mer allmennt lokale Mannen var forresten veldig grei og snakket godt engelsk til å være tysker.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    285
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, oppdatering.

Fikk mail fra dem i dag. De tilbakebetaler mitt utlegg på posten, men ikke kostnaden for å få posten til å skrive ut tolldeklarasjonen på 200 +70 kr. Altså 180 i retur. Det er noe, men jeg er ikke fornøyd med dette, da de ikke benyttet UPS som det stod at de skulle gjøre og da går det både raskere og er billigere. Funderte på å kjøpe en Yamaha receiver 1500 / 2500 av den nye typen når den komme, men da får jeg være bedre forberedt i alle fall.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke de leverer Yamaha RX-V1500/2500. De leverte iallefall ikke RX-V1400/2400 da jeg hørte med de for noen måneder siden.

Edit: Var litt rask der. Ser nå at de kan levere 1400.

Newcomer Blodpudding sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha yst-sw1500 subben som koster 8000 i Norge kan du jo kjøpe der for 5500 kr, inkl frakt og moms. Dette er for godt til å være sant.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    285
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    olav Skrevet: 15/10/2004, 16:20 Tittel:

Tror ikke de leverer Yamaha RX-V1500/2500. De leverte iallefall ikke RX-V1400/2400 da jeg hørte med de for noen måneder siden.

Edit: Var litt rask der. Ser nå at de kan levere 1400.
    Olav, jeg har snakket med Helmut på TSN. De får inn RXV 1500 / 2500 i slutten av måneden og jeg kommer trolig til å benytte meg av det jeg har "tilgode" fra dem på en 1500.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Formel 1, det høres bra ut. Vurderer selv å oppgradere fra min RX-V1300 til RX-V1500 eller 2500.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    285
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At jeg aldri lærer :lol:

Jeg bestilte en receiver fra TSN og det hat tatt 3 uker og enda har jeg ikke fått den :evil: . Jeg vil bare si at kutt ut dette firmaet. Makan til dårlig håndtering av forsendelser. Synd, egentlig da de er greie å handle med ellers, men deres forsendelse- og betalingsrutiner er alt for gammeldagse, dessuten har svenskene nå satt ned prisene til tyskt nivå så det er ikke mye å hente. Da f.eks Fyndborsen i tillegg også leverer med DHL på døra ila 4 dager er det ikke tvil lenger. Så dette var min siste handel med disse helt klart, basta, punktum og finale

Newcomer frorem sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Formel 1, betalte du på forhånd?
    Kan du ikke kansellere hele ordren siden du ennå ikke har fått den....?
    Jeg fikk mail idag at de skulle sende min i morgen med DHL/post som han kalte det....ikke akkurat det samme vel :roll:
    Venter på bekreftelse om det er DHL eller post....

Fikk denne prisen fra TSN på RXV-750:
    Amount excl. V.A.T. is EUR 393,10 + EUR 41,38 shipping cost.

Kanskje jeg bare skal avbestille hele greia hvis leveransene er så treige :?: :roll: :?:

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    285
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg betalte på forhånd, for å slippe gebyrer til posten. Det er nok post de sender med. DHL/post var det de kalte det når jeg kjøpte suben min også. Jeg ville avbestilt og bedt om et tilbud fra www.Fyndborsen.se på mail. De sender som sagt til Norge med DHL. Frøy fikk sin hjem på døra etter 4 dager tror jeg det tok. - Men det er selvgølgelig ditt valg. Tror nok at det blir omtrent samme prisen og så får du den mye raskere. Men be om et tilbud som sagt De var raske til å svare på e-post når jeg henvendte meg. Lykke til.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •