Prisantydning i annonser - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 36 av 36
    Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Personlig synes jeg det er på sin plass å kunne kommentere feil opplysninger i kommentarfeltet. Det vil si at jeg synes det er helt korrekt (og faktisk bør gjøres av alle som ser det) å kommentere en oppgitt nypris som ikke lenger stemmer med dagens normale nypris siden dette rett og slett er feil info til kjøper.

Jeg synes det imidlertid blir feil å "klage" på en høy pris. Om noen vil prøve å få 18k for noe som koster 20k og er 2 år gammelt, så er det opp til dem selv og deres egen optimisme (da forutsatt at informasjonen om nypris o.l er korrekt i annonsen)
    Det vil med andre ord si at kjøper i det minste får tatt beslutningen på et legitimt grunnlag.

Om produktet selges med fortjeneste fordi det er kjøpt for innkjøpspris er for meg revnende likegyldig. Det viktige er hvor mye JEG sparer på å kjøpe brukt kontra å kjøpe samme produkt nytt. Om "mellomleddet" tjener noen kroner så har jeg fremdeles spart mange tusenlapper, gjerne titusenvis også.

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nøyaktig samme holdning her. Som Marsboer

Intermediate Chrisonfire sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    742
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Jeg synes det er helt greit at noen påpeker endret nypris eller kampanjer under annonsen. Mange slike kommentarer unngås ved en opplysende annonse. Hva med å fortelle litt om produktet og historikken med egne ord? Ikke bare copy and paste uten annet.

Når det gjelder de som får heldige kjøp eller gaver for den saks skyld, forstår jeg ikke folks misunnelse på at de selger produkter uten tap.
    +1

Skriver man et utfyllende annonse med riktig informasjon, så blir vi ikke så skeptiske og fordomsfulle.
    Om bruktprisen er snaue 90% av nypris og det er ingen info om produktet, renner den inn slike kommentarer.

Jeg synes vi gjør både selger og kjøper en tjeneste ved å kommentere.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Nøyaktig samme holdning her. Som Marsboer
    Greit nok. Men når man vurderer hva man sparer, er det ingen dum idé å ha prisen på en typisk reparasjon med i bakhodet.

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fahnsen
    Greit nok. Men når man vurderer hva man sparer, er det ingen dum idé å ha prisen på en typisk reparasjon med i bakhodet.
    Jeg kjøper kun brukte produkter som har kvittering fra forhandleren og innenfor garanti så dette blir uproblematisk. Jeg skyr egenimport som pesten, selv om det prismessig er fristende.

Newcomer R.Y sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av arnie
    Det er selger som bestemmer prisen ! Blir det ikke solgt er jo det ikke noen andres problem en selgers.
    Det er kjøpers ansvar og sjekke ut hva tingen koster ny .
    De som mener de kan bestemme hva andre skal selge tingene sine for, kan bare dra en viss plass:twisted:
    Mener du prisen er for høy kan du jo bare komme med ett bud til selger:-D
    Helt enig. Ganske enkelt og greit :-D
    Parsound CD1. Parasound JC2. Parasound JC1. B&W 800N.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av R.Y
    Helt enig. Ganske enkelt og greit :-D
    Ja, arnie har hengt opp et tydelig skilt med "Ikke kjøpt bruktbil av denne mannen"...

Newcomer R.Y sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .
    Parsound CD1. Parasound JC2. Parasound JC1. B&W 800N.

Intermediate Bendalf sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har postet dette i en annen tråd allerede, men føler at det er relevant her også...

Jeg vet egentlig ikke helt hva jeg skal si om slike annonser...
    De har åpenbart gått på en smell selv, og tror de kan få det samme som de gav når de skal selge det videre, uten å legge til grunn dagens nypris på produktet.

Enten så har de bevisst satset på å lure folk til å kjøpe noe til gigantisk overpris, eller så har de ubevisst oppgitt feil pris i annonsen.
    Men et eller annet sier meg at det er det førstnevnte som er tilfellet i dette eksempelet.
    Spesielt siden vedkommende ikke tåler å høre at prisen er noe høy, og i stedet for å redigere annonsen skyter piggene til værs.

Det er mulig jeg har vært litt vel stor i kjeften og formulert meg på en litt frekk måte, noe jeg angrer litt på.
    Jeg legger ikke skjul på at jeg burde gått frem med en mildere tone, men det er vanskelig å la være når prisen er så hinsides.
    Vanligvis bryr jeg meg ikke om andre folks annonser når det er et uaktuelt kjøp for mitt eget vedkommende. (Uansett om jeg faktisk ikke engang vurderete å kjøpe varen syns jeg det er synd å la slike folk lure andre på den måten, selv om det bare er snakk om et par hundre kronor.)

Hva skulle jeg egentlig ha gjort? Burde jeg ha holdt kjeft?
    Kanskje det hadde vært best.....det hadde i allefall spart meg for dårlig samvittighet overfor selgeren.
    Ærlighet varer som kjent lengst, men jeg må vel kanskje bare innse at svindlere blir man aldri kvitt...... :-|

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Personlig synes jeg det er på sin plass å kunne kommentere feil opplysninger i kommentarfeltet. Det vil si at jeg synes det er helt korrekt (og faktisk bør gjøres av alle som ser det) å kommentere en oppgitt nypris som ikke lenger stemmer med dagens normale nypris siden dette rett og slett er feil info til kjøper.

Jeg synes det imidlertid blir feil å "klage" på en høy pris. Om noen vil prøve å få 18k for noe som koster 20k og er 2 år gammelt, så er det opp til dem selv og deres egen optimisme (da forutsatt at informasjonen om nypris o.l er korrekt i annonsen)
    Det vil med andre ord si at kjøper i det minste får tatt beslutningen på et legitimt grunnlag.

Om produktet selges med fortjeneste fordi det er kjøpt for innkjøpspris er for meg revnende likegyldig. Det viktige er hvor mye JEG sparer på å kjøpe brukt kontra å kjøpe samme produkt nytt. Om "mellomleddet" tjener noen kroner så har jeg fremdeles spart mange tusenlapper, gjerne titusenvis også.

Enig med Marsboer.
    Forøvrig er det ofte måten det blir kommentert på som
    blir feil,ikke selve kommentaren.
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Intermediate Bendalf sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gpt33
    Enig med Marsboer.
    Forøvrig er det ofte måten det blir kommentert på som
    blir feil,ikke selve kommentaren.
    Jeg er også helt enig med Marsboer, det han sier virker svært fornuftig!
    Om noen vil prøve å få 18k for noe som koster 20k og er 2 år gammelt, så er det opp til dem selv og deres egen optimisme
    Men når noen prøver å selge noe til nesten 5 ganger mer enn nypris....da blir det vanskelig å tolke det som noe annet en lureri, for å si det mildt.

Jeg er for øvrig helt enig i at mine kommentarer var en smule upassende og burde vært framstilt på en mer høffelig måte.

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En selger som får betalt overpris på et produkt lurer egentlig ingen.
    Han er god til å selge.
    Selv så er jeg en elendig selger og lar folk prute når jeg skal selge noe.. ;-)

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer

Helt enig , men det ligger jo i den norske folkesjela å bruke tiden på å irritere seg over at selger har tjent noen kroner i steden for å glede seg over at en selv har fått en god pris :-D

Kjenner flere som har meget bra oppsett og kan ha dette pga smarte innkjøp/bruktkjøp på ting som de vet holder seg i pris og kanskje til og med er verdt noen kroner mer selv om de har brukt dem selv en stund, ser overhode ikke noe problem i dette , det er da ingen som har noe med hva selger har gitt for en vare , det er dagens nypris/markedspris som er av interesse.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det kommer til bananpluggene det snakkes om her så kjøpte jeg en pakke med 4stk på den lokale Expert-butikken og de kosta 150kr. Må innrømme at jeg ble overrasket over den høye prisen, men det er ikke så mange som fører slikt her jeg bor så jeg kjøpte de uansett. Så selv om pluggene han selger er billigere på ebay så synes jeg ikke at 250kr er dyrt for 14 plugger. Hadde jeg hatt bruk for de så hadde jeg glatt kjøpt de. Og sovet godt om natta.

Intermediate Duppi dupp sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Når det kommer til bananpluggene det snakkes om her så kjøpte jeg en pakke med 4stk på den lokale Expert-butikken og de kosta 150kr. Må innrømme at jeg ble overrasket over den høye prisen, men det er ikke så mange som fører slikt her jeg bor så jeg kjøpte de uansett. Så selv om pluggene han selger er billigere på ebay så synes jeg ikke at 250kr er dyrt for 14 plugger. Hadde jeg hatt bruk for de så hadde jeg glatt kjøpt de. Og sovet godt om natta.
    kjøpte hos hifiklubben til 40 kr stk, fikk litt sjok når fakturaen kom, siden det var stkpris, kjøpte heldigvis ikke så mange..

satt selv å så på annonsen og hold faktisk på å kjøpe, men er gla for at jeg nå vet hva de egentlig selges for og kan handle der istedet..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette har ingenting med å ha mye eller lite penger.

Jeg er kanskje alene om å mene dette, men la gå..[/QUOTE]

ja, jeg er 100% sikker på at du er alene om å mene dette:-)
    Send meg en pm når du legger ut brukt annonser, for du høres ut som en drømme selger..

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •