Nytt anlegg på gutterommet.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nytt anlegg på gutterommet.

Jeg er nå på jakt etter et nytt anlegg ser for meg to gulvhøytaler, en sub og en forsterker.

Det skal i hovedsak brukes til å spille musikk på også noe film.Har dere noen anbefalinger å komme med?

Budskjette har jeg satt til rundt 4-5 tusen.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til den prisen for alt kan det bli en utfordring kanskje, men her kommer et forslag:

Yamaha RX-497 Black Yamaha | Surround.no - Høyttaler spesialisten
    XTZ 99 W8.16 sort Matt 8" | Surround.no - Høyttaler spesialisten
    Dynavoice F-6 Black Dynavoice | Surround.no - Høyttaler spesialisten

Ser nå at dette kom på 1500kr mer enn du hadde tenkt og bruke men.

Ellers har du jo alltids brukten da. Mye bra og finne der hvis man har litt is i magen

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Yamaha RX-497 + M-65 Black Dynavoice | Surround.no - Høyttaler spesialisten er ikke det en grei pakke, så kan jeg heller kjøpe en sub sener om jeg føler for det?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forsterkeren har ikke pre-ut så vil du ha mer kraft senere så må du bytte forsterker. M-65 er glad i strøm ser jeg folk skriver her. Har du ikke mulighet for å dra og prøve det?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser nå at det sikkert ikke er så lurt å bestille på nette når jeg ikke har så stor er faring. Hva hvil pre-ut si?

Tror heller at jeg skal ta meg en tur på den lokale hifi butikken å høre hvilke tilbud det har å komme med, hva bør se etter når jeg skal kjøpe nytt anlegg til video ( senere blu-ray) og musikk ?

Hva er så negativt med at m-65 trekker mye strøm ?

Setter pris på alle svar jeg får

Intermediate longbow sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ellricho
    Ser nå at det sikkert ikke er så lurt å bestille på nette når jeg ikke har så stor er faring. Hva hvil pre-ut si?

Tror heller at jeg skal ta meg en tur på den lokale hifi butikken å høre hvilke tilbud det har å komme med, hva bør se etter når jeg skal kjøpe nytt anlegg til video ( senere blu-ray) og musikk ?

Hva er så negativt med at m-65 trekker mye strøm ?

Setter pris på alle svar jeg får
    pre out der kan man koble inn effekt forsterker, og sub og sånne ting ( menst sub går stortsett altid på LFE da ).
    det er en utgang som sender ut samme "signalet" som den resentive høytaler da ville hatt, og man kan bruke det til forskjellige ting.
    Det som er negativt med at de trekker mye strøm, er at har du en strøm svak forsterker, så vil ikkje du klare og drive de skikkelig, du vil ikkje få noe skikkelig utbytte av de.. vil ikkje spille noe høyt, og det vil mangle bass..

hadde gjerne kjøpt brukt eg da..

http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/50860
    kan jo gi han her ett bud, men prisen han forlanger synest eg er altfor masse, med tanke på nyprisen, men det er jo bare å gi ett bud det, viss du er intr.

Men tviler å¨at du får noe som er klart for blu-ray til den prisen, da vil eg tro at du må ca doble budsjettet ditt.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vurderer nå å kjøpe Kef C5 høytalere Link til C5 og en Yamaha RX-V365 for 6000 tusen. er dette en grei pakke?

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ellricho
    Jeg vurderer nå å kjøpe Kef C5 høytalere Link til C5 og en Yamaha RX-V365 for 6000 tusen. er dette en grei pakke?
    har aldrig hørt de selv da men, her er vertfall en liten test, og de får ikkje akkuratt noe skryt.
    KEF C5 - review whathifi.com Hi-fi speaker review - from the experts at whathifi.com

har ikkje hørt disse, men de har vertfall fått masse skryt her på forumet.
    Dynavoice F-6 Black Dynavoice | Surround.no - Høyttaler spesialisten

eg har hørt disse, og må si at eg ble veldig imponert. Hørte de først på rommet til en kamerat, ( uten spikes, vet ikkje kor stor betydning det har, men men) og da synest eg at det spillte egentlig ganskje dårlig.
    men så monterte vi det opp i stuen ( med spikes) og det åpnet seg en helt ny verden, de spillte så utrolig bra, at eg bare stod der med bakoversveis. Da prukte vi en Pioneer VSX-918/9, og det var kanon det.
    så de kan varmt anbefales.
    Dynavoice M-65 EX Natural Oak Dynavoice | Surround.no - Høyttaler spesialisten
    så kjøper du disse, ig legger ut tre tusen i en forsterer, og du har ett anlegg som spiller overraskende bra, og spiller flettene av det meste, og det spiller faktisk HØYT!!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bump!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

c

JA!! men jo store og kraftigere jo bedre... har selv dise men hvruderer og selge mitt surround anlegg... dynavoce f-6 pakke og yamaha

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvor mye hadde du tenkt deg for ditt surround anlegg ?
    Og hvilke kabel trenger til høytalerene ? vanlig kobber kabel ? Høyttalerkabel 4 mm2 transp Høyttalerkabler | Surround.no - Høyttaler spesialisten

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke kabler trenger jeg for å koble denne forsterkeren Yamaha RX-V365 Black til disse høytalerene.Dynavoice F-6 Black ?

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kabler er ikkje det viktigste, det er bare å kjøpe noen litt tykke og gode, men ikkje overdriv... til det anlegget der, så hadde ikkje eg lagt ut så masse på kabler... kjøp noen billige, men tykke kabler, er godt nok det.
    og ellers er det bare å kjøpe deg en coaks kabel eller en digital kabel, fra dvd spiller og til reciver.

ikkje overdriv med kabler, det er bare "wast of money", bare noen helt greie, er godt nok det.

men lykke til vertfall, uansett ka du kjøper..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •