hjelp! skal kjøpe nytt surround system

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

hjelp! skal kjøpe nytt surround system

hei, jeg leter etter et surroundsystem innenfor en prisramme på 6000-10000 som skal brukes i en stue på 40 m2 som yter bra både til film og musikk(fester). nå har bare no dritt som jeg bruker midlertidig hvor det eneste jeg lurer på om jeg kan bruke er en pioneer vsx-515 reciever som er noen år gammel. jeg har ikke noen særlig peiling utover det som er normalt når det gjelder lyd og hadde vært veldig takknemlig for tips om hva jeg i det hele tatt trenger for et fullverdig surround system og hva som er bra innenfor den prisklassen jeg nevnte?

viktige punkter for meg er at den har bass med god "trøkk" og at lyden holder seg relativt klar selv på høyt volum. har også rikelig med plass så størrelse er ikke viktig.

har sett litt på cerwin-vega sine ve-12f som front høytallere som etter hva jeg har hørt kan passe mine ønsker, men vet ikke om jeg kan bygge opp et surround system med disse for under 10000?

blir veldig glad for alle innspill

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan det være aktuelt med bare stereo + sub for å bygge ut siden? Dette vil gi bedre lyd for du kan bruke mer penger på hver del.

Hvis du MÅ ha surround nå så kan du kikke litt på Surround.no - Høyttaler spesialisten Der har de mye rimelig og bra. Dynavoice gir mye for pengene. M-65 til 3000kr og en XTZ 88 W12 sub til 4000kr sammen med receiveren du har fra før vil vøre et greit utgangspunkt om du velger å bygge ut etterhvert.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,664
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du bør nok ikke ha alt for svære høytalere,hvi du har tenkt å fortette en stund med den reciveren du har! Den er ikke særlig kraftig!!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Du bør nok ikke ha alt for svære høytalere,hvi du har tenkt å fortette en stund med den reciveren du har! Den er ikke særlig kraftig!!
    takk for svar, det var det jeg var redd for. men jeg regnet med at den måtte byttes så det kom ikke som noe sjokk. Eneste jeg har som kan brukes videre er egentlig bare tv'en og ledningene. :???:

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Kan det være aktuelt med bare stereo + sub for å bygge ut siden? Dette vil gi bedre lyd for du kan bruke mer penger på hver del.

Hvis du MÅ ha surround nå så kan du kikke litt på Surround.no - Høyttaler spesialisten Der har de mye rimelig og bra. Dynavoice gir mye for pengene. M-65 til 3000kr og en XTZ 88 W12 sub til 4000kr sammen med receiveren du har fra før vil vøre et greit utgangspunkt om du velger å bygge ut etterhvert.
    ja det kan også være aktuelt med stereo + sub til å begynne med hvis du har noen gode forslag? men skal nok også bytte ut recieveren også så forslag på noe som gjør jobben der og hadde hjulpet.

har sett litt på surround.no, men syntes ikke særlig om dynavoice, fikk litt kina-følelse når jeg så de, men takk for tipset.

Active lunnarn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hallo:)

men vis du ser på det som heter xtz inne på surrond så må vell intrykket endre seg litt??

intrykket mitt av xtz er i alle fall meget bra

mitt forslag er vel å kjøpe et par slike:
    XTZ 99.36 Walnut Gulvhøyttalere | Surround.no - Høyttaler spesialisten
    eventuelt disse som er en del biligere:
    XTZ 99.32 Pianolakk Gulvhøyttalere | Surround.no - Høyttaler spesialisten

pluss da en sub f.eks denne:
    XTZ 99 W12.16 High Glossy Subwoofere | Surround.no - Høyttaler spesialisten

bruke forsterkeren du har en stund til. og kjøpe deg en ny surrund forsterker når du føler du har råd;-)
    og til slutt bygge ut med center og bakhøytalere da

mvh

Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    til en fremtidig forsterker tror je yamaha skal være en ok kombo med xtz

så da kan disse to kansje være aktuelle:

Yamaha RX-V863 Black Yamaha | Surround.no - Høyttaler spesialisten
    den vet je det kommer nye modeller å tar over for snart.

eventulet denne som er litt dyrere:

Yamaha RX-V1900 Svart Yamaha | Surround.no - Høyttaler spesialisten

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ble litt dyrt de siste forslagene der, men har sjekka litt og lurer på om dette kan være en bra kombo - CERWIN-VEGA VE-12F som fronthøyttalere, NAD C355BEE Integrert forsterker, CERWIN-VEGA VE-5M som bakhøytallere + en senterhøyttaler( vet ikke helt hva som passer til det andre jeg har nevnt?) og den XTZ sub'en som ble nevnt over.

kan dette er en mulig eller bra kombinasjon ?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CV-høyttalere vil gjerne ha mye strøm.

Men hva skal du med bak- og senterhøyttaler hvis du skal ha en C355BEE? Det er jo bare en stereoforsterker.

Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av musikar
    ble litt dyrt de siste forslagene der, men har sjekka litt og lurer på om dette kan være en bra kombo - CERWIN-VEGA VE-12F som fronthøyttalere, NAD C355BEE Integrert forsterker, CERWIN-VEGA VE-5M som bakhøytallere + en senterhøyttaler( vet ikke helt hva som passer til det andre jeg har nevnt?) og den XTZ sub'en som ble nevnt over.

kan dette er en mulig eller bra kombinasjon ?
    det høres i alle fall ut som du bør legge deg på stereo fronten
    du får mer kvalitet for pengene da

ja cv og nad er en bra kombo, men vil sterk ambefale det å gå opp på cls serien!
    og om du så må gå ned til cls10 vil de spille ræva ta ve12 av like veld!

mvh

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for hjelpen, tror nok det blir ett stereo oppsett på meg med NAD C355BEE og et par C-V VE-12F høyttalere, men trengs det en sub til dette oppsettet og hvis ja, hvilken ville vært å anbefale?

samtidig er det noe annet jeg burde gå til innkjøp av eller tenke på før jeg går for dette?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •