Små "møbel"høyttalere til tv-bruk

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Små "møbel"høyttalere til tv-bruk

Hepp.

Har kjøpt ny flatskjerm, og i den forbindelse kunne eg tenkt meg lydanlegg ved siden da lyden fra disse tv'ene ikke er all verdens.

Det er viktig at de er fine, og står godt til samsung sine tv'er. Må også ha en forsterker til dette, så kanskje et litt rimelig sett er tingen? Har igrunn ingen peiling på dette, og tenkte ikke å bruke så alt for mye penger. Skal bruke de til vanlig tv-titting, samt at det kan være kjekt å kunne skru opp litt volum i ny og ne ved filmtitting. Men skal ikke ha noe surroung opplegg. 2 høyttalere, evt 2.1 system med en liten snerten sub...

Hva finnes på markedet?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkt på pris da? Det varierer hvor mye ikke alt for mye er.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er det som gjør det så vanskelig. Eg vet ikke koss mye man må opp i for å få grei nok lyd.

Her inne er jo grei nok lyd noe annet enn det eg kaller grei nok lyd. Når eg og kona ser film nå så bruker vi et 2.1 system fra Logitech. Så det sier vel igrunn litt om kravene til lyd. Nå er jo kvaliteten fra dette sette overraskende bra, men designet er ikke all verdens, og det er ingen mulighet for digital lyd.

Lurte kanskje på et sånn sett med BluRay spiller inkl? Da sparer man jo en boks, og siden dette ikke er noen hjemmekino så hadde kanskje det holdt?

Intermediate Evelen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forsterkere med BluRay inkludert er vel somregel surrond forsterker, dvs mindre sterio for pengene.

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte meg nylig denne forsterkeren til stua. Har ikke de ht som er på bildet da jeg kjøpte forsterkeren brukt, men kjøpte disse som jeg hengte rett på veggen på hver side av tv'n.
    Dette settet funker meget bra som et nr.2 anlegg. Enkelt å bruke, pent design, har hdmi-switching, og bildet ut til tv er upåklagelig. Vil man bare spille en cd, så er lyden slettes ikke ille heller. Litt mere trøkk hadde det nok blitt med å koble på en sub, men for vår del så er ikke det et must på dette anlegget.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan anbefale Onkyo HTX-22, om stuen er maks 25-30 m2. Veldig kompakt og WAF, og med målemikrofon og støtte for "HD-lyd". Se mono.no tipper jeg for mer info. Ligger på rundt 4000kr og da trenger du en BD-spiller i tillegg.

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med en slik soundbar løsning?

Yamaha YSP-600 (alatest) har blant annet innebygget forsterker med kalibrering, og tilkobling for 2 HDMI inn - 1 HDMI ut.

og her er en tilhørende sub, som er helt nødvendig hvis du vil ha bass:
    Yamaha YST-FSW150

Flere soundbar`er bl.a. her.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva med noe som dette?

JVC NX-BD3 Hjemmekinosystem med Blu-ray | Soundgarden

Bose Lifestyle V10 Hjemmekinosystem | Soundgarden

blir ikke det samme som fullverdig surround, og ikke like mye valuta for pengene, men pen/dirskre, det er det! få en demo på noen slike systemer med sub, "alt-mulig boks" og satelitter! kjøper du bose er det noe helt annet enn tilsvarende 1000-spenns anlegg som ligner!

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BOSE Acoustimass 5 koster 5000kr og med en H/K 980 til 5000kr så har du det du trenger.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fine priser noen av dere opererer med.

19000, 5000+5000.

Eg har brukt 9700 på tv, og skal ha noen små høyttalere på siden. Eg tror eg nevner at eg ikke har tenkt å svi av så alt for mye kronasjer.

Koster det så mye? Finnes det ingenting som er rimelig og greit nok?

Har igrunn ingen peiling på dette, og tenkte ikke å bruke så alt for mye penger.
    Dette burde da gjøre at anlegg og utstyr til 20k er uaktuelt?

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gonigogo
    Jeg kjøpte meg nylig denne forsterkeren til stua. Har ikke de ht som er på bildet da jeg kjøpte forsterkeren brukt, men kjøpte disse som jeg hengte rett på veggen på hver side av tv'n.
    Dette settet funker meget bra som et nr.2 anlegg. Enkelt å bruke, pent design, har hdmi-switching, og bildet ut til tv er upåklagelig. Vil man bare spille en cd, så er lyden slettes ikke ille heller. Litt mere trøkk hadde det nok blitt med å koble på en sub, men for vår del så er ikke det et must på dette anlegget.
    Dette ligner mest på noe eg tenker på. Men DVD er ikke aktuelt. Skal eg først kjøpe noe som spiller av film så må eg nesten kjøpe BluRay da eg har en grei nok DVD spiller fra før. Men liker tankegangen din.

Høyttalerne virket veldig greie. Får man de med dekket front? Er litt mer usynlige da.

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gå på Elkjøp eller Expert og finn noe der som passer budsjettet ditt og dine krav til spesifikasjoner. Eventuelt kan du rådføre deg med en av de som jobber der, de finner helt sikkert noe til deg ;-)

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå såg eg ka du linket til, soundbar ja. Hvordan er disse systemene da?

Setter ikke disse krav til hvordan rommet er for å kunne fungere skikkelig?

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av santa claus
    Nå såg eg ka du linket til, soundbar ja. Hvordan er disse systemene da?

Setter ikke disse krav til hvordan rommet er for å kunne fungere skikkelig?
    Det gjør de forsåvidt, men noe skal man kunne hente ut fra et slikt system selv med ugunstig rom/plassering av sittegruppe. Noe pga av den automatiske kalibreringen, sies det. Du sier jo selv at du primært ikke er ute etter surround, men dette kan ihvertfall være et kompromiss.

Men uansett vil nok et slikt system ha gode egenskaper hva generell lydkvalitet angår (og ihvertfall langt forbi TVens høyttalere), i tillegg får den nok enkelt "tommelen-opp" fra damen(e) i huset.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •