Søker hjelp til valg av USB dac/lydkort

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer jongab sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Søker hjelp til valg av USB dac/lydkort

Hei.

Jeg er på utkikk etter et ekstrent lydkort med USB inngang eller en DAC med samme muligheter. Disse kriteriene håper jeg å oppfylle:

- USB inn
    - Phono ut
    - Stereo
    - Ok eller bra lyd
    - Toppen 1200 kr
    - Plugg and play, da jeg ønsker å kunne bruke lydkortet på mange forskjellige pc'er uten å måtte installere programvare hver gang.

Dette skal benyttes som primærkilde sammen med PC, da jeg for tiden ikke har CD spiller og ei heller har noen plan om å kjøpe det med det første.

Jeg har søkt meg grønn og blå, men stort sett har det jeg har funnet enten vært fæncy surroundkort som jeg slett ikke trenger, eller så mangler enten Phono ut eller USB inn. Alt jeg behøver er en såre enkel digital til analog "boks" i stereo. Jeg er forøvrig åpen for DIY alternartiver, men kanskje helst et ferdig produkt.

På forhånd takk!

Newcomer jongab sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er forresten irrelevant for meg om du har benyttet produktet selv. Så om du har snublet over noe som kan ligne på det jeg ser etter, så setter jeg stor pris på linker og denslags!:wink:

Intermediate mik92 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1,523
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener Beresford har noen DACer med USB-inngang.
    Prøv å søke her på forumet eller på google etter Beresford så finner du sikkert noe. Tror ikke de er så alt for dyre heller. Ellers så kan du jo ta en titt på bruktbørsen og se om du finner en Cambridge DACmagic.
    Sony XA5ES - BIX Turntable (Rega RB-250 og AT-95E) - SB Touch - Sony S370 - Onkyo 717 - Sony TA-E77ESD - Dynaco ST70 (Mullard EL34) - Canton CT-1000 - DIY SVS PC 16-46

Intermediate DiFontaine sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Beresford TC-7520

Jeg kan anbefale Beresford TC-7520. Den har både usb-inn og phono-ut. Har hatt min i noen dager nå, og er strålende fornøyd:-D

Kommer på rundt 1700,- hvis du bestiller direkte fra Beresford.

http://www.beresford.me/UK/Stereo_Au...2FTOSLINK.html

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    E-MU 0404 USB, men dette blir også noen hundrelapper over ditt budsjett.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jongab
    Hei.

Jeg er på utkikk etter et ekstrent lydkort med USB inngang eller en DAC med samme muligheter. Disse kriteriene håper jeg å oppfylle:

- USB inn
    - Phono ut
    - Stereo
    - Ok eller bra lyd
    - Toppen 1200 kr
    - Plugg and play, da jeg ønsker å kunne bruke lydkortet på mange forskjellige pc'er uten å måtte installere programvare hver gang.

Dette skal benyttes som primærkilde sammen med PC, da jeg for tiden ikke har CD spiller og ei heller har noen plan om å kjøpe det med det første.
    Er dette en permanent løsning du skal leve lenge med eller mer en inngangsport til PC-basert lyd? Er transportabilitet viktig?

Jeg har et lite og godt eksternt USB-lydkort som jeg bruker sammen med bærbare PCer, og det beste er prisen og størrelsen.

Jeg snakker om Behringer U-control UCA-202, som kan fås til under 400 kroner. Send meg en PM hvis du vil vite hvor jeg kjøpte den.

Eneste ulempen jeg kan komme på er at det ellipseformede logoklistremerket har en tendens til å løsne... Lyden oppfatter jeg som svært nøytral og med god detaljeringsevne, men du bør ikke drive strømkrevende hodetelefoner på hodetelefonutgangen, siden det kan gi litt lite dynamikk, spesielt i bassen. Fordelen ved hodetelefonbruk er et jeg opplever utgangen som svært støyfri sammenlignet med hodetelefonutgangen som sitter i PCen.

Dette er en ren USB-DAC, det vil si at den ikke kan kobles til SP/DIF-signaler. Den kan imidlertid gi SP/DIF ut på den optisk utgangen, noe som gjør at den kan kobles digitalt videre f.eks. til en surroundreceiver.

Siden den også har RCA (phonplygg) linjeinnganger kan det også brukes til å ta opp lyd og til målinger, men det er ingen mikrofoninngang, så der må man benytte PCens egne mikrofoninngang eller en mikrofonforsterker (jeg har en liten mikser fra Behringer (en utgått modell, EURORACK UB1002) i tillegg for mikrofonbaserte målinger).

Active Alinoe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bare lurer på om man må ha en såkalla skilletrafo mellom pc og forsterker/anlegg når man har dac?

Diverse kabler og kabeloverganger | Hi-Fi Klubben: XITEL Ground Loop Isolator

Beresford TC-7510 CD player review - from the experts at whathifi.com

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fordfiesta
    Jeg bare lurer på om man må ha en såkalla skilletrafo mellom pc og forsterker/anlegg når man har dac?

Diverse kabler og kabeloverganger | Hi-Fi Klubben: XITEL Ground Loop Isolator

Beresford TC-7510 CD player review - from the experts at whathifi.com
    Glem det, bestillde nettopp en dacmagic :-D

Newcomer Sparegris sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pro-Ject USB Box får du hos soundgarden for under 1200 (1150,-)

Pro-Ject USB Box | Soundgarden

Newcomer kablang sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0