Kabel fra anlegg til tv,og dvd spiller etc.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kabel fra anlegg til tv,og dvd spiller etc.

Jeg trenger en ny kabel til forsterker/receiveren min.
    En lyd kabel med good kvalitet, som eksempel en monster kabel.
    Det er mest snakk om tilkobling fra receiver til tv, og jeg treng og vite hva jeg burde gå for...

Intermediate hagr sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    620
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her må vi vite litt mer

Er det snakk om lyd eller bilde?
    Hvilke ut og innganger har du på aktuelle enheter? (reciever, TV og DVD-spiller)
    Hvis du har mulighet til å kjøre HDMI hele veien, er det det absolutt beste pdd. Hvis du ikke har mulighet for digital bildeoverføring (HDMI/DVI) må du gå for det nest beste, som på bildesiden er Component og på lydsiden er enten S/PDIF eller TOSLINK (bedre kjent som optisk kabel)

Håper dette hjalp deg litt på vei. Harald

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hagr
    Her må vi vite litt mer

Er det snakk om lyd eller bilde?
    Hvilke ut og innganger har du på aktuelle enheter? (reciever, TV og DVD-spiller)
    Hvis du har mulighet til å kjøre HDMI hele veien, er det det absolutt beste pdd. Hvis du ikke har mulighet for digital bildeoverføring (HDMI/DVI) må du gå for det nest beste, som på bildesiden er Component og på lydsiden er enten S/PDIF eller TOSLINK (bedre kjent som optisk kabel)

Håper dette hjalp deg litt på vei. Harald

Jeg har en yamaha v3900 receiver, og det er for lyd jeg trenger kabel til.
    Jeg har allerede testa med hdmi kabel men det funker bare for når jeg er inpå gui menyen på receivern.
    Det er snak om en kabel med en 2 forskjellige farger,hvitt og rød.
    Komplett.no - Monster Standard THX RCA Signalkabel 1m

men jeg er ikke helt sikker på hvilken jeg skal velge...

Intermediate fronzel sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    782
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Glenn-E
    Jeg har en yamaha v3900 receiver, og det er for lyd jeg trenger kabel til.
    Jeg har allerede testa med hdmi kabel men det funker bare for når jeg er inpå gui menyen på receivern.
    Det er snak om en kabel med en 2 forskjellige farger,hvitt og rød.
    Komplett.no - Monster Standard THX RCA Signalkabel 1m

men jeg er ikke helt sikker på hvilken jeg skal velge...
    Det er ikke alle receivere som sender lyd videre på HDMI-ut, men hvis du får lyd når du bruker GUI menyen, så betyr det jo at din receiver gjør det.
    Jeg ville sjekket at lydformatet som sendes ut fra din Bluray spiller (hvis det er bluray du bruker?) er PCM. Hvis spilleren sender ut feks DTS HD, så er det dårlig sjangs for at TV'en din kan dekode det - og dermed får du ikke lyd.

Når det er sagt så vil et par med slike monster kabler være mer enn tilstrekkelig. Begrensningen på lydkvaliteten her ligger ikke i kablene, men i høyttalerne på TV'en. Av denne grunnen vil jeg egentlig fraråde å bruke TV lyden i det heletatt, for jeg regner med du har et par høyttalere tilkoblet receiveren?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fronzel
    Det er ikke alle receivere som sender lyd videre på HDMI-ut, men hvis du får lyd når du bruker GUI menyen, så betyr det jo at din receiver gjør det.
    Jeg ville sjekket at lydformatet som sendes ut fra din Bluray spiller (hvis det er bluray du bruker?) er PCM. Hvis spilleren sender ut feks DTS HD, så er det dårlig sjangs for at TV'en din kan dekode det - og dermed får du ikke lyd.

Når det er sagt så vil et par med slike monster kabler være mer enn tilstrekkelig. Begrensningen på lydkvaliteten her ligger ikke i kablene, men i høyttalerne på TV'en. Av denne grunnen vil jeg egentlig fraråde å bruke TV lyden i det heletatt, for jeg regner med du har et par høyttalere tilkoblet receiveren?
    Jeg har teste for det meste alle slags instilling på receiveren til og motta lyd fra tv'n...Jeg har 2 klipsh høgtallera tilkoblet, og jeg har en monster hdmi kabel som er for det meste bare brukt til om jeg kobler til eksterne enheter til receiveren!.
    Når jeg mente at jeg vil koble den opp til tv'n så mente jeg att jeg treng litt mer info på hvilken monster kabel jeg burde ha kjøpt.
    Ved siden så er det 2 output hdmi, og 4 andre hdmi inganger for bluray etc...
    Jeg trenger en kvalitets kabel,og det einaste jeg kan forklare er ein kabel med en hvitt ledning og rød ledning binda sammen på begge sider av kabelen.For og forklare bedre,
    phono lydkabel.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •